Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Türkçe heceler öğretim içeriğidir.. Videoda e, u, a ve seslerinden oluşan heceler (el, la, ak, k, ek, kel, lak, kal, kek, kalk) tekrar tekrar okunmaktadır. Eğitmen önce heceleri yavaş yavaş okuyup, ardından daha hızlı okuma alıştırmaları yapmaktadır. Video, izleyicilerin heceleri önce kendilerinin okumasını teşvik eden bir etkinlikle sonlanmaktadır.
Site 1. sınıf için l sesi hece oluşturma etkinlikleri sunmaktadır. Etkinlikler PDF formatında özgün olarak hazırlanmıştır. Tüm etkinlikler ücretsiz olarak indirilebilir. Yedi farklı etkinlik PDF formatında sunulmaktadır
Bu video, bir öğretmenin çocuklara Türkçe heceleri öğrettiği eğitim içeriğidir. Öğretmen, "an", "and", "en", "in", "at", "e", "it", "al", "alt", "el", "il", "na", "ne", "ta", "te", "ten", "ni", "nin", "mil", "nil", "la", "lan", "lat", "le" ve "led" gibi heceleri öğretmektedir.. Videoda öğretmen, her heceyi önce tek tek söyleyip ardından yanına gelen harfi ekleyerek birleştirmeyi öğretmektedir. Her hece için tekrar tekrar okuma ve birleştirme alıştırmaları yapılmakta, öğrencilerin birlikte tekrar etmesi istenmektedir. Video, Türkçe hecelerini öğrenmek isteyenler için temel bir eğitim kaynağıdır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Türkçe heceler öğretim içeriğidir. Eğitmen, yanındaki "iyi" adlı arkadaşıyla birlikte dersi sunmaktadır.. Video, Türkçe'de "iyi" sesiyle başlayan hecelerin öğretimini içermektedir. Eğitmen önce "iyi" hecesini, ardından "iyi" ile "i", "i", "ti", "ni", "ve" gibi farklı seslerin birleşiminden oluşan heceleri tekrarlı olarak okumaktadır. Video sonunda, öğretilen hecelerin tekrar edilmesi için bir bölüm bulunmaktadır. Eğitmen, yeni sesleri öğrenmek için bol tekrar yapmanın önemini vurgulamaktadır.
Bu video, Türkçe sesli harfler eğitimi formatında hazırlanmış bir içeriktir. Video boyunca "e" harfinin farklı kombinasyonlarıyla oluşturulan heceler ve kelimeler tekrarlanmaktadır.. Video, "e" harfinin tek başına ve diğer harflerle birlikte (k, l, a gibi) oluşturduğu heceleri ve kelimeleri göstermektedir. Önce basit heceler (ek, el, ek) tekrarlanıp, daha sonra bunların birleşimleri (leke, kelek, elek) ve kısa kelimeler (kalk, lale) gösterilmektedir. Video sonunda izleyicilere "şimdi siz okuyun" diyerek aktivite yapmaları istenmektedir.
Çalışma sayfaları hece, çizgi ve kelime çalışmaları içermektedir. Birinci grup sesler ve harf çalışmaları bulunmaktadır. Düzenli ve serbest çalışma seçenekleri mevcuttur. Parmak güçlendirme çalışmaları yer almaktadır. Yaprak test ve oyun örnekleri sunulmaktadır
D sesi ile başlayan nesnelerin tanınması ve isimlendirilmesi. D harfinin yazılması ve eksik harflerin tamamlanması. Seslerden hece ve kelime oluşturma çalışmaları. Cümle okuma ve yazma etkinlikleri
Hece, ağızdan tek seferde çıkan seslerdir. Heceler sesli harfler veya sesli-sessiz harflerin birleşiminden oluşur. Her hece bir sesli harf barındırır
Bu video, Türkçe heceleri öğretmeyi amaçlayan bir eğitim içeriğidir.. Videoda "elle", "ela", "lale", "nalan", "kenan" ve "nil" gibi heceler tekrarlanarak okunmaktadır. Her hece önce heceleme şeklinde, ardından hecelemeden okunmaktadır. Video, Türkçe hecelerini öğrenmek veya pekiştirmek isteyenler için temel bir kaynak niteliğindedir.
Hiragana alfabesinde あ, い, う, え, お olmak üzere 5 sesli hece bulunur. Hiragana heceleri farklı stillerde yazılabilir ancak anlamları değişmez. Yüzlerce farklı stil kullanılabilir, ancak hepsi aynı anlama gelir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Türkçe dil eğitimi formatındadır. Eğitmen, izleyicilere seslerin oluşturduğu heceler ve kelimeleri öğretmektedir.. Video, Türkçe'deki çeşitli seslerin (a, e, i, u, l, h) oluşturduğu heceler ve kelimeleri adım adım göstermektedir. Eğitmen her bir heceyi ve kelimeyi tekrar tekrar okuyarak izleyicilere öğretmekte, ardından öğrendiklerini pekiştirmek için bir tekrar bölümü sunmaktadır. Video, hem heceleri hem de kelimeleri öğrenmek isteyenler için hazırlanmış olup, özellikle Türkçe okuma becerilerini geliştirmek isteyenler için faydalı olabilir.
Bu video, Renkli Okul kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, öğrencilere ilk okuma yazma dersi vermektedir.. Video, sesi ile Ece birleştirme, kelime oluşturma ve cümle okuma çalışmaları üzerine odaklanmaktadır. İçerikte önce "s" sesinin varlığı kontrol edilmekte, ardından büyük ve küçük "s" sesinin yazılışı gösterilmektedir. Daha sonra hece oluşturma çalışmaları yapılarak "ek", "ak", "ka", "kek", "kel", "kal", "kalk" gibi heceler birleştirilmekte ve cümleler okunmaktadır. Video, öğrencilerin aktif olarak tekrar etmesi ve defterlerine yazması gerektiği vurgulanarak sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dilbilgisi dersi verdiği eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek dersi anlatmaktadır.. Video, tığ sesinin içindeki heceler ve kelimelerin öğretimini içermektedir. Öğretmen önce "at", "et", "ta", "te" gibi temel heceleri öğretmekte, ardından "and", "tat", "ten", "ata", "tane", "anten" gibi kelimeleri oluşturmaktadır. Video, hecelerin tekrarlı okunması, anlamlı kelimelerin oluşturulması ve tekrar edilmesi şeklinde yapılandırılmıştır. Öğrenciler videoyu durdurup tekrar tekrar çalışabilirler.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe heceleri öğrettiği eğitim içeriğidir. Öğretmen, görsellerdeki nesnelerin isimlerini hecelerine ayırarak hece sayısını belirtmektedir.. Videoda, elma, çilek, dondurma, televizyon, ekmek, limonata, etek, yazıcı, tilki, mandalina, daktilo, limon, sandalye, armut, avokado, keklik, örümcek, inek ve tencere gibi çeşitli nesnelerin isimleri hecelerine ayrılarak hangi kelimenin kaç heceli olduğu açıklanmaktadır. Öğretmen, her kelimenin ağzımızın kaç hareketiyle söylenmesi gerektiğini vurgulayarak hece sayısını belirtmektedir.
Bu video, "Bir Sınıflar Anlatan Anne" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, izleyicilere U harfi ile yazılan heceler ve kelimeleri okuma çalışması yapmaktadır.. Videoda öğretmen, ekranda gösterilen hece ve kelimeleri sesli bir şekilde okuyor ve izleyicileri de kendisiyle birlikte okumaya davet ediyor. İçerikte "un", "oku", "onu", "unlu", "onlu", "otlu", "konu", "koku", "kule", "kutu", "okul", "oluk", "ula", "unut", "kulak", "kukla", "konut", "konuk", "koltuk", "tutkal", "kilolu", "ilkokul", "kokulu", "olu", "okullu", "unutkan", "utku", "tuna", "tutku", "tuana" gibi kelimeler tekrarlanarak okunuyor.
Bu video, başarılı olamayan öğrenciler için alternatif bir okuma öğretim yöntemi olan Başar yönteminin uygulamasını gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, ses temelli elain yöntemiyle başarılı olamayan öğrenciler için tasarlanmış Başar yöntemi anlatılmaktadır. Bu yöntemde, Türkçedeki 29 ses tek tek öğretilip, heceler oluşturulmakta ve bu hecelerden kelimeler ve cümleler yapılmaktadır. Video, seslerin üretilmesi, hecelerin oluşturulması ve cümlelerin öğrenilmesi aşamalarını içeren pratik uygulamalarla ilerlemektedir.
Bu video, Türkçe sesleri ve heceleri öğrenmek için tasarlanmış bir eğitim içeriğidir.. Video, "o" sesi etrafında çeşitli hece, kelime ve cümle etkinliklerini içermektedir. Önce "o" sesiyle başlayan basit heceler (o, ol, on) tekrarlanmakta, ardından "k" harfiyle birleşerek "kol, kola, kok, kokla" gibi kelimeler öğrenilmektedir. Daha sonra "koala, kilo, okan" gibi kelimeler ve bunlardan oluşan kısa cümleler (Okan om lale al, Ali ela kol kola) tekrarlanmaktadır. Video sonunda izleyicilere "şimdi siz okuyun" diyerek aktiviteye katılmaları istenmektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe okuma becerilerini geliştirmek için hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, daha önce öğretilen küçük ve büyük harfleri kullanarak yeni heceler ve kelimeler oluşturmayı öğretmektedir.. Video, "a" ve "na" seslerinin birleştirilmesiyle oluşan "an" ve "na" hecelerinin öğretimini içermektedir. Öğretmen önce bu heceleri tek tek okuyup tekrar ettiriyor, ardından "ana" kelimesini oluşturuyor ve son olarak tüm heceleri ve kelimeleri içeren sayfaları birlikte okuyor. Video boyunca tekrarın önemi vurgulanarak, öğrencilerin kulağını dolması için bol bol tekrar yapmaları tavsiye ediliyor.