Fiiller, oluş, durum veya kılışı kip ve kişiye bağlayarak anlatan sözcüklerdir. Fiilleri isimlerden ayırmak için -me/-ma veya -mak/-mek ekleri kullanılır
Geniş zaman, eylemlerin sürekli veya belirli aralıklarla yapıldığını anlatır. Hem fiil hem de isim cümleleri geniş zamanlı olabilir. Gelecek zamanlı cümlelerde de geniş zaman kipleri kullanılabilir
Fiiller iş, oluş ve hareket bildiren sözcüklerdir. İş fiilleri nesne alabilir, durum fiilleri alamaz. Oluş fiilleri kendiliğinden gerçekleşen eylemleri gösterir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan dilbilgisi dersidir. İlk bölümde Farsça dilbilgisi, ikinci bölümde ise Türkçe dilbilgisi konuları ele alınmaktadır.. Video, iki farklı dildeki fiil kiplerini ve çekim eklerini detaylı şekilde açıklamaktadır. İlk bölümde Farsça'daki altı çekim eki (birinci tekil, ikinci tekil, birinci çoğul, ikinci çoğul, üçüncü tekil ve üçüncü çoğul) ve mazi-mozare zamanlarındaki çekim ekleri anlatılırken, ikinci bölümde Türkçe'deki mastar fiiller ve e hali konusu örneklerle açıklanmaktadır.. Her iki bölümde de fiil kipleri ve çekim ekleri için çeşitli örnekler verilmekte, özellikle "gitmek" eylemi üzerinden "bedaydı", "midaydı", "mi" ve "ne" gibi eklerin kullanımı gösterilmektedir. Ayrıca olumsuz yapılar ve ön edatlar da detaylı şekilde ele alınmaktadır.
Devirli olmayan ondalık sayılar virgül yokmuş gibi yazılır. Devirli ondalık sayılar virgülden sonra tekrar eden rakamlarla gösterilir. Rasyonel sayılarda sıralama paydası küçük olanla yapılır. Devirli sayılarda devredeni tekrar yazılır
Bu video, bir Bulgarca dil dersidir. Eğitmen, emir cümleleri konusunu tekrar etmektedir.. Videoda emir cümlelerinin nasıl yapıldığı, bitmiş ve bitmemiş fiillerin emir kipinde nasıl kullanıldığı detaylı olarak anlatılmaktadır. Eğitmen önce emir kipinin temel kurallarını hatırlatıp, ardından bitmiş fiillerin normal tonlama ve tek seferlik emirlerde, bitmemiş fiillerin ise güçlü emirlerde ve her seferinde kullanılması gerektiğini örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca olumsuz emir cümlelerinde daima bitmemiş fiillerin kullanılması gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir öğretmen ve Murat adlı öğrencinin yer aldığı 7. sınıf Türkçe yazılı sınavına hazırlık amaçlı eğitim içeriğidir. Öğretmen, "Techno Serisi" adlı içerikler de hazırladığını belirtmektedir.. Video, Türkçe dilbilgisi konularını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde fiil kipleri (haber ve dilek kipleri) açıklanırken, ikinci bölümde yapılarına göre fiiller (basit, türemiş, birleşik) ve birleşik yapılı fiiller (kurallı ve kaynaşmış) incelenmektedir. Son bölümde ise zarf konusu (durum, zaman, yer yön, miktar ve soru zarfları) örneklerle anlatılmaktadır.. Videoda her konu detaylı örneklerle pekiştirilmekte ve sınav hazırlığı için önemli bilgiler sunulmaktadır. Öğretmen, her bir dilbilgisi kavramını günlük hayattan örneklerle açıklamakta ve öğrencilerin sınavlarda karşılaşabilecekleri soru tiplerini göstermektedir.
Bu video, Adem Hoca ve Melek adlı öğretmenin sunduğu Türkçe dilbilgisi eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada notlar alarak konuyu anlatmakta ve Melek'in deneme sınavlarında yaptığı hataları analiz etmektedir.. Video, Türkçe'deki fiil kiplerini detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde haber kipleri (geçmiş zaman, şimdiki zaman, geniş zaman) açıklanırken, ikinci bölümde dilek kipleri (dilek, şart, meli malı), istek kipi ve anlam kayması konuları işlenmektedir. Her kip için örnekler verilerek, zaman kavramının varlığı, fiil eki kullanımı ve olumsuz eki gibi önemli noktalar vurgulanmaktadır.. Video, ÖSYM tarzı sorular ve çıkmış sınav örnekleri içermekte, çekimli fiillerin nasıl tespit edileceği konusunda pratik etkinlikler sunmaktadır. Türkçe dilbilgisi sınavlarına hazırlanan öğrenciler için faydalı bilgiler içermektedir.
Gereklilik kipi (-meli, -malı) işin yapılması gerektiğini bildirir. İstek kipi (-e, -a) fiile istek anlamı kazandırır. Şart kipi (-se, -sa) fiilin gerçekleşmesini şarta bağlar. Emir kipi (-eli, -malı) eyleme "emretme" anlamı verir
Mastar hali, fiilin kök veya gövde halindeki (-mak, -mek) kullanımıdır. Çekimli fiil, fiil köküne kip ve kişi eklerinin getirilmesiyle oluşur. Türkçede üç tekil ve üç çoğul olmak üzere altı kişi vardır
Bu video, Türkçe dil bilgisi konularını açıklayan bir eğitim içeriğidir. Videoda Serpil ve Dinçer adlı öğretmenler, fiil kipleri ve çekimli eylemler hakkında bilgiler vermektedir.. Video, fiil kipleri (emir, istek, şart, gereklilik, geniş zaman, görülen geçmiş zaman, öğrenilen geçmiş zaman) ve çekimli eylemlerin nasıl oluştuğunu açıklamaktadır. İçerik, çeşitli örnek dizeler üzerinden çekimli eylemlerin sayılması, haber kiplerinin tespiti, birleşik zamanlı eylemlerin belirlenmesi, iş kılış fiillerinin kullanımı, emir kipinin dilek anlamlı kullanımı, kip zaman kayması ve dilek kipleri ile çekimlenmiş fiillerin tespiti gibi konuları ele almaktadır.. Videoda ayrıca Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın Sait Fail'in ölümünün onuncu yılında yazdığı bir dizeler üzerinden fiil kipleri ve çekimleri detaylı olarak incelenmekte, kılıç ve durum fiilleri arasındaki farklar da ele alınmaktadır. Her bir soru için detaylı açıklamalar yapılarak doğru cevaplar verilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf Türkçe ders kitabının sayfa 84'ündeki "Jurice Verné'den Geleceğe Dair" metnini ve etkinliklerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, metnin okunmasıyla başlayıp, anlamlarını bilmediğimiz kelimelerin açıklanmasıyla devam ediyor. Ardından metinle ilgili sorular yanıtlanıyor, elektronik posta hesabı oluşturma, e-posta yazma, steteskobun icatı hakkında araştırma yapma ve gelecekte gerçekleşebilecek buluşlar hakkında konuşma hazırlama gibi etkinlikler gerçekleştiriliyor. Son olarak fiil kipleri (gereklilik, emirlik, koşul) örneklerle açıklanıyor ve Türk bilim insanlarının büyük buluşları hakkında bilgi veriliyor.
Bu video, Türk Kurtuluş Savaşı sırasında gerçekleşen Malgaç Baskını ve Yörük Ali Efe hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir. Videoda Hasibe Nine'nin anıları aktarılmakta ve Türkçe dilbilgisi konuları ele alınmaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde 16 Haziran 1919'da gerçekleşen Malgaç Baskını'nın detayları, Yörük Ali Efe ve arkadaşlarının İzmir-Aydın demiryolu üzerindeki Yunan karakolu'na düzenledikleri baskın ve köy halkının kutlamaları anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise Türkçe dilbilgisi konuları, özellikle fiil kipleri ve zamanları detaylı olarak ele alınmaktadır.. Videoda tarih bilgisi, okuma-anlama ve dil bilgisi etkinlikleri yer almaktadır. Fiil kipleri (haber, dilek, duyulan) ve zamanları (geçmiş, şimdiki, geniş) ile kişi (tekil, çoğul) bilgileri örneklerle açıklanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin Türkçe dilbilgisi dersinin 25. bölümünü anlattığı eğitim içeriğidir.. Dersin konusu "zaman anlam kayması"dır. Öğretmen, bir fiilin kipinin zamanı ile kipinin anlam özelliği ile cümlede belirtilmek istenen anlamın birbirine uymaması durumunu açıklar. Ders boyunca çeşitli örnekler verilerek (geniş zaman, şimdiki zaman, geçmiş zaman, gelecek zaman, emir kipi, istek kipi, gereklilik kipi) anlam kayması durumları gösterilir. Dersin sonunda, zaman anlam kayması konusunda soru çözümleri yapılarak konu pekiştirilir.
Bu video, bir öğretmenin Murat adlı öğrencisiyle birlikte 7. sınıf öğrencilerine Türkçe yazılı hazırlığı için sunduğu eğitim içeriğidir. Öğretmen, kanalında 7. sınıf Türkçe konu anlatım videoları da bulunduğunu belirtmektedir.. Video, Türkçe dilbilgisi konularını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak fiillerin anlama özellikleri (iş fiili, durum fiili ve oluş fiili) açıklanmakta, ardından fiil kipleri (haber kipleri ve dilek kipleri) detaylı olarak anlatılmaktadır. Daha sonra fiillerde şahıs ekleri, söz sanatları ve hikaye unsurları konuları işlenmektedir.. Her konu için teorik bilgiler verildikten sonra örnekler sunulmakta ve sınavlarda çıkabilecek soru tipleri gösterilmektedir. Video, öğrencilerin konuları daha iyi kavramaları için pratik uygulamalar ve etkinliklerle desteklenmektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dilbilgisinde fiil kipleri konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, müfredata uygun olarak hazırlanmış en güncel videoları sunmaktadır.. Video, Türkçe'deki fiil kiplerini iki ana kategoride ele almaktadır: haber kipleri (geçmiş zaman, şimdiki zaman, gelecek zaman ve geniş zaman) ve dilek kipleri (şart kipi, istek kipi, gereklilik kipi ve emir kipi). Her kip için ekleri, kullanım alanları ve örnekler verilmekte, ardından örnek sorular çözülerek konu pekiştirilmektedir.. Video, öğrencilerin kipleri doğru şekilde belirlemelerine yardımcı olacak bilgiler içermekte ve müfredata uygun olarak hazırlanmış en güncel içerikleri sunmaktadır.
Bu video, LaLegül TV'de yayınlanan bir Arapça dilbilgisi dersidir. Eğitmen, Arapça'daki fiil kipleri konusunu öğrencilere aktarmaktadır.. Ders, emsile-i muhtelife'nin ilk iki sırasını olan fiili mazi (geçmiş zaman) ve fiili muzari (şimdiki, geniş ve gelecek zaman) kalıplarını detaylı şekilde ele almaktadır. Eğitmen, bu fiil kiplerinin özelliklerini, kullanım alanlarını ve Türkçe'ye nasıl çevrileceğini örneklerle açıklamaktadır.. Derste "nasara" (yardım etti), "Ketebe" (yazdı), "Faale" (yaptı) gibi fiili mazi örnekleri ve "yektubu" (yazmak), "yeşkuru" (şükretmek), "yagfiru" (bağışlamak) gibi fiili muzari örnekleri verilmektedir. Ayrıca Kur'an-ı Kerim'den ayetler ve Zilzal Suresi'nden örneklerle fiil kiplerinin kullanımı gösterilmektedir. Dersin sonunda, bir sonraki derste masdar, ismi fail ve ismi mef'ul vezinlerinin işleneceği belirtilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin Koray adlı öğrencisiyle birlikte Türkçe dilbilgisi dersi verdiği eğitim içeriğidir.. Video, fiiller konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak fiil ile isim arasındaki farklar açıklanmakta, ardından fiillerin kılıç fiilleri, durum fiilleri ve oluş fiilleri olarak üç ana kategoride incelenmesi yapılmaktadır. Daha sonra fiil kipleri (haber kipleri ve dilek kipleri) detaylı olarak anlatılmakta ve her kip için örnekler verilmektedir. Son bölümde ise fiil kipleri ve şahıs çekimleri (birinci tekil, ikinci tekil, birinci çoğul, ikinci çoğul, üçüncü tekil ve üçüncü çoğul) örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca fiillerin olumsuz hale getirilmesi, dilek kipinin şart kipi olarak da kullanılabilmesi ve Türkçe'de bir sözcüğün fiil olabilmesi için mutlaka kip alması gerektiği gibi önemli konular da işlenmektedir.