• Buradasın

    Farsça

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Renk İsimlerinin Kökenleri

      Mavi, Arapça "Ma" (su) kelimesinden türemiştir. Sarı, Orhun Yazıtları'nda "sarığ" kelimesiyle geçmektedir. Bej ve gri, Fransızca "beige" ve "gris" kelimelerinden gelmiştir. Turkuaz, Fransızcada "turquoise" (Türk taşı) olarak adlandırılmıştır. Bordo, Fransa'nın Bordeaux şehrinden gelmektedir

      • webtekno.com
    • Anadolu Selçuklu Devleti Tarihi ve Özellikleri

      İznik merkezli kurulan devlet, 1000'den fazla hükümdara sahipti. İlk başkent İznik'ten sonra Konya'ya taşındı. Resmi dil Farsça olarak belirlendi

      • tarihogren.com
    • Zazaca ve Farsça Dil Karşılaştırması

      Bu video, bir konuşmacının Zazaca ve Farsça dilleri hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, Zazaca ile Pehlevice ve Avesta dilinin benzerliklerini anlatmaktadır. Ayrıca, Zazaca ile klasik Farsça arasındaki mukayeseleri öğrenmek isteyenler için "Vajenami Gürgani" adlı bir sözlük kitabını tavsiye etmektedir. Bu kitabın 1950'lerde Tahran Üniversitesi'nde Şah zamanında çıktığı ve Bağbaşı'ndaki İslam'da belki de bulunabileceği belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Osmanlıca'da Farsça Tamlamalar

      Osmanlıcada Türkçe, Farsça ve Arapça tamlamalar kullanıldı. Türkçede tamlanan genellikle sonda, tamlayan ise ekli veya eksizdir. Farsça tamlamalarda tamlanan başa gelir, Türkçeden farklıdır

      • fikriyat.com
    • Temel Düzey Farsça Metin Okuma Dersi

      Bu video, bir Farsça dil eğitimi dersidir. Eğitmen, Dr. Ahmet Cebbari tarafından yazılan temel seviye Farsça metin okuma setinin ilk kitabını okuyor ve açıklıyor.. Videoda, kitabın ilk metninde tanışma, kendini tanıtma, renkler, tatlar ve meyveler hakkında yazılmış bir metin okunuyor ve kelime kelime tercüme ediliyor. Eğitmen, metin içindeki önemli kelimeleri, ifadeleri ve dilbilgisi kurallarını açıklıyor. Metin, bir aile hakkında bilgiler içeriyor: bir öğretmen, bir mühendis ve onların çocukları hakkında. Dersin sonunda, kitabın diğer bölümlerinde alıştırmalar, eş anlamlılar, zıt anlamlılar ve cevap anahtarı bulunduğu belirtiliyor.

      • youtube.com
    • Farsça Öğrenme Programı: Taksi Diyalogları

      Bu video, İran İslam Cumhuriyeti'nin sesi olarak tanıtılan "Farsça Öğrenelim" adlı eğitim programının 25. bölümüdür. Programda Muhammed adlı bir karakterin Firdevsi Caddesi'ne randevusuna yetişmek için taksi araması ve yaşadığı olaylar anlatılmaktadır.. Video, Farsça dil öğrenimi amacıyla hazırlanmış olup, iki ana diyalog etrafında şekillenmektedir. İlk diyalogda Muhammed taksi ajansını arayarak Firdevsi Caddesi'ne gitmek için taksi ister ve bir taksiye biner. Ancak taksi şoförünün aracının lastiği patlar ve Muhammed başka bir taksiye biner. İkinci diyalogda ise Muhammed bir mağazada gömlek satın alır. Her diyalog önce Türkçe olarak açıklanır, ardından Farsça olarak tekrarlanır ve son olarak tercümesiz olarak tekrarlanır.

      • youtube.com
    • Farsça Sayılar ve Rakamlar Dersi

      Bu video, Şima tarafından sunulan bir Farsça dil eğitimi videosudur.. Videoda Farsça'da sayılar ve rakamlar öğretilmektedir. İçerik, 1'den 10'a kadar tek tek sayıların okunuşunu, ardından 11'den 20'ye, 21'den 30'a, 31'den 40'a, 41'den 50'ye ve son olarak 1'den 100'e kadar olan sayıların okunuşunu kapsamaktadır. Her sayı için tekil ve çoğul halleri de gösterilmektedir.

      • youtube.com
    • Farsça Dilbilgisi Dersi

      Bu video, Farsça dilbilgisi konulu bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Farsça'da kullanılan bazı kelimelerin anlamlarını ve kullanım şekillerini açıklamaktadır.. Videoda "eger", "bond", "destan", "hori", "bean" gibi Farsça kelimelerin farklı anlamları ve kullanım şekilleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Konuşmacı, bu kelimelerin Türkçe'deki karşılıklarını, farklı okunuşlarını ve şiirlerde nasıl kullanıldığını örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca, Farsça'da kullanılan bazı fiillerin Türkçe karşılıkları ve kelime yapısı hakkında bilgiler verilmektedir.

      • youtube.com
    • Osmanlıca-Türkçe Sözlük Yapısı ve Kuralları

      Sözlük 1977'de Bilgi Yayınları tarafından basılmıştır. Arapça ve Farsça kökenli terimler içermektedir. Kısaltmalar: Anatomi, Biyoloji, Felsefe gibi bilim dalları için Arapça terimler

      • turuz.com
    • Farsça Grameri Yapısı ve Fiil Türleri

      Farsça grameri üç ana bölümden oluşur: isim-fiil, fiil-fiil-mâzî ve fiil-fiil-muzârî. İsim-fiil yapısı "bu", "o", "bunlar", "onlar" ve "kitap" kelimelerinden oluşur. Fiil-fiil-muzârî yapısı emir, dua, istek ve ism-i fâil sıfatlarından oluşur

      • academia.edu
    • Farsça Temel Selamlaşma Dersi

      Bu video, bir Farsça dil eğitimi dersidir. Eğitmen, Farsça'nın temel düzeyde giriş yaparak temel selamlaşma ve tanışma cümlelerini öğretmektedir.. Videoda Farsça alfabesinin Latin alfabesinden farklı olduğu ve büyüklere, arkadaşlara ve akrabalara hitap şekillerinin farklı olduğu belirtilmektedir. Eğitmen, "Selam" (merhaba), "Benim adım" (esmemen), "Tanıştığıma memnun oldum" (hoba hoba), "Nasılsın?" (chi-chi), "İyiyim" (hubam), "İyi değilim" (hubnim) ve "Fena değilim" (hubnim nim) gibi temel cümleleri öğretmekte ve öğrencilerin tekrar etmesini istemektedir. Bir sonraki derste hem arkadaşlarla hem büyüklerle konuşma hitap şeklinin öğretilmesi planlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Türkçe ve Farsça Dil Dersi

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Türkçe ve Farsça dil eğitimi dersidir.. Videoda eğitmen, önce Farsça cümleler ve günlük konuşma kalıplarını Türkçe'ye çevirerek öğretmekte, ardından Türkçe dilbilgisi kurallarını ve kelime kullanımını örneklerle açıklamaktadır. Farsça bölümünde "menzili muallim", "hatem çok mutluyum" gibi kalıplar, Türkçe bölümünde ise "binbir zahmet", "peder", "hengame ki" gibi ifadeler ve kelimelerin kullanımı ele alınmaktadır.. Eğitmen, bu dil öğelerini günlük hayatta ve metinlerde nasıl kullanabileceğimizi göstererek, izleyicilere bu bilgileri zihinlerine yerleştirmelerini tavsiye etmektedir.

      • youtube.com
    • Hende Yener ile Sohbet

      Bu video, Hende Yener ile geçen bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında Hende Yener ve bir veya daha fazla kişi bulunmaktadır.. Sohbette Farsça dilinin güzelliği ve İranlıların müzikteki başarıları hakkında konuşulmaktadır. Hende Yener'in bir stüdyoda geçirdiği zaman ve orada yaşanan müzik aşkı anlatılmaktadır. Ayrıca Hende'nin 34 yaşında olduğu, Farsça şarkı söyleme becerisi olduğu ve Türkçe öğretme konusunda şakalaşma içeren bir diyalog bulunmaktadır. Video, sayısal hesaplama şakalarıyla ve Türkçe öğretme teklifleriyle ilerlemektedir.

      • youtube.com
    • Farsça ve Arapça Alfabesi Dersi

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Farsça ve Arapça alfabesi öğretim dersidir. Eğitmen, her iki dilin alfabesinin harflerini ve bunların farklı konumlardaki (başta, ortada, sonunda) nasıl yazıldığını örneklerle göstermektedir.. Videoda öncelikle Farsça alfabesinin harfleri (A, B, P, T, S, C, Ç, H, D, R, Rz, J, S, Saat, Z, Ta, Z, Ayn) ele alınmakta, ardından Arapça alfabesinin harfleri (şam, gayn, f, kaf, g, l, m, n, v ve h) açıklanmaktadır. Her harf için farklı konumlardaki yazımları, anlamları ve kullanım şekilleri detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca bazı harflerin (özellikle Z ve Ta) farklı konumlarda farklı anlamlar verebileceği vurgulanmakta ve harflerin yapışık veya ayrı olarak nasıl kullanılacağı da açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • Farsça'da Bileşik Edatlar Dersi

      Bu video, bir Farsça dil eğitimi dersidir. Eğitmen, Farsça'daki bileşik edatları anlatmaktadır.. Videoda bileşik edatların ne olduğu açıklanarak başlanıyor ve ardından çeşitli bileşik edatlar (ezber, beraya, vasada, becos, jose, bedunemeksizin, beherez, tabehal, ta, behal, bedun, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal, behal

      • youtube.com
    • İran'da Farsça Öğrenme Denemesi

      Bu videoda bir kişi İran'da Farsça öğrenmeye çalışmaktadır. Konuşmacı, Farsça'nın Arapça'ya benzer olduğunu ancak Farsça'nın aslında daha zor olduğunu belirtiyor.. Videoda konuşmacı Farsça kelimeler ve ifadeler öğrenmeye çalışıyor, "yom", "sadir", "amuse", "ana" gibi kelimeleri tekrarlıyor. Farsça'nın Arapça'ya benzer olduğunu ancak Farsça'nın daha zor olduğunu düşünüyor. Video, konuşmacının Farsça öğrenme çabasını ve Farsça ile Arapça arasındaki benzerlikleri göstererek ilerliyor.

      • youtube.com
    • Türk Dili ve Farsça Hakkında Bir Sohbet

      Bu video, iki kişi arasında geçen bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar Türk dili ve Farsça arasındaki farkları tartışmaktadır.. Sohbet, Mahmud'un Gaznevi'nin Farsça bilmediğini ve Türk askerlerinin orduda Türkçe konuştuğunu anlatarak başlar. Ardından Farsça ve Arapça'nın zenginliği, gramer yapısı ve Türk dili ile ilişkisi tartışılmaktadır. Konuşmacılar, Türkçe'nin Arapça gibi kökten türeyen, kaideli ve düzgün bir grameri olduğunu, ancak Kaşgar'da kullanılan Türkçe'nin henüz klasik şeklini almamış olduğunu belirtirler.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor