Bu video, bir sunucunun İslamcılık hareketi ve Amerikalı müzisyen Prince hakkında yaptığı bir sohbet formatındadır. Sunucu, gazeteci olarak siyasal İslam üzerine çalışmış ve 40 yıldır İslamcılık hareketini gözlemlemiş biri olarak kendini tanıtmaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde Oliver Rua'nın "Siyasal İslam'ın İflası" kitabından yola çıkarak İslamcılık hareketinin Türkiye'deki gelişimi, 1980'li ve 1990'lı yıllardaki değişimleri ve AK Parti iktidarı dönemindeki güçlenmesi ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise Prince adlı Amerikalı müzisyenin hayatı, müzik kariyeri ve 2016'da 60 yaşını göremeden ölümü anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla İslamcılık eleştirisinin nasıl arttığı ve bazı İslamcı bireylerin İslam'dan uzaklaşmaya başladığı gibi konular da ele alınmaktadır. Sunucu, Prince'in 19-20 yaşlarında müziğe başladığı, kılık kıyafetiyle dikkat çeken ve YouTube döneminde de izleyicileri olduğunu belirtmektedir.
II. Meşrutiyet, İslamcılık düşüncesinin gelişiminde önemli bir dönüm noktasıdır. Yeni Osmanlılar, Mısır'daki Efgānî-Abduh çizgisi ve Hindistan'daki Seyyid Ahmed Han akımları etkilemiştir. Ziya Gökalp 1913'te "Üç Cereyan" makalesinde İslâmcılığı ilk kez kullanmıştır
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tarih dersinin bir bölümüdür. Eğitimci, Osmanlı Devleti'nin dağılma dönemi içindeki basın ve yayın hareketleri ile çeşitli fikir akımlarını anlatmaktadır.. Video, Osmanlı Devleti'nin dağılma dönemi içindeki basın ve yayın hareketlerinden başlayarak, kadın hakları, Osmanlıcılık, Türkçülük, Batıcılık, İslamcılık ve Ümmetçilik gibi önemli fikir akımlarını kronolojik olarak ele almaktadır. Her fikir akımı için tarihsel gelişimi, temsilcileri ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş felsefesindeki yeri detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca Osmanlı'daki ilk gazeteler ve dergiler, kadın haklarını savunan gazeteler, Türkçülüğün güçlenme nedenleri ve savunucuları, Batıcılık ve İslamcılık akımlarının temsilcileri gibi konular da işlenmektedir. Dersin sonunda eğitimci, öğrencilere konu anlatımı kitaplarından okumalarını ve soru çözümü yapmalarını tavsiye etmektedir.
Roman siyasal İslamcılık, sol hareketler ve başörtüsü tartışmalarını ele alır. Kerim Alakuşoğlu (Ka), Kars'taki kadın intiharlarını araştırmak için şehre gider. Başörtüsü nedeniyle okula alınmayan üniversite öğrencileri intihar eder
Milli Edebiyat, 1911-1923 yılları arasını kapsayan edebi dönemdir. Dönemin başlangıcı Ömer Seyfettin'in "Yeni Lisan" makalesiyle 1911'dir. Dört temel fikir akımı: Osmanlıcılık, İslamcılık, Batıcılık ve Türkçülük
Bu video, İbrahim Kadir adlı bir Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeninin sunduğu eğitim dersi formatındadır. Öğretmen, tahtada notlar alarak ve öğrencilere sorular yönelterek dersi yönetmektedir.. Video, milli edebiyat döneminde yaşamış ancak bu akıma katılmamış önemli sanatçıları ele almaktadır. İlk olarak Yahya Kemal Beyatlı'nın hayatı ve edebi özellikleri incelenmekte, ardından Mehmet Akif Ersoy'un "Safa" adlı şiir kitabının altı bölümü detaylı olarak anlatılmaktadır. Daha sonra Ömer Seyfettin'in hikaye yazıcılığı ve en meşhur hikayeleri, son olarak Ziya Paşa'nın romanları ve hikayeleri hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda ayrıca neoklasizm akımı, sembolizm etkisi, İslamcılık ve toplumcu yaklaşım gibi edebi kavramlar da açıklanmaktadır. Öğretmen, AYT sınavında ayrıntıları kestirme konusunun önemini vurgulamakta ve bir sonraki videoda romanlara devam edileceğini belirtmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Osmanlı Devleti'ndeki dört temel fikir akımını anlatmaktadır.. Video, Osmanlıcılık, İslamcılık, Batıcılık ve Türkçülük fikir akımlarını detaylı olarak açıklamaktadır. Her bir fikir akımının anahtar kavramı, temsilcileri ve Osmanlı Devleti'nin çöküşünü önleme yöntemleri anlatılmaktadır. Osmanlıcılık'ın eşitlik kavramı, İslamcılık'ın ümmet bilinci, Türkçülük'ün milli duygu ve Batıcılık'ın Avrupa teknolojisi örnek alınması gibi temel prensipleri vurgulanmaktadır. Ayrıca, bu fikir akımlarının Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyet'in kuruluşundaki rolleri de açıklanmaktadır.
1908'de Reval'deki İngiliz-Rus görüşmeleri Meşrutiyet'in ilanını hızlandırdı. İttihat ve Terakki Cemiyeti 24 Temmuz 1908'de Meşrutiyeti ilan ettirdi. Kanun-ı Esasi'de padişahın yetkileri ve basın özgürlüğü kısıtlandı
Aydınlanma Çağı, 18. yüzyılda bilgiye dayalı özgür düşünceyi temsil eder. Coğrafi keşifler, 15-17. yüzyıllarda yeni kıtaların keşfedilmesini sağladı. Rönesans, İtalya'da başlayan bilim, sanat ve edebiyat dönemidir. Reform, Katolik kilisesinin kendini düzeltmek için yaptığı yeniliklerdir. Fransız İhtilali, 1789'da krallığa karşı ayaklanmalar sonucu gerçekleşti
Fransız İhtilali sonrası milliyetçilik akımı Osmanlı'daki azınlıkları etkiledi. Sanayi İnkılabı Osmanlı ekonomisini olumsuz etkiledi. Avrupa'da Coğrafi Keşifler ve Rönesans ile bilimsel gelişmeler başladı
Bu video, İslamcılık ve başörtüsü konusundaki bir tartışma formatındadır. Konuşmacılar arasında İslamcılık karşıtı ve İslamcılık yanlısı görüşler bulunmaktadır.. Videoda İslamcılık kesiminin eğitim ve propaganda çalışmaları eleştirilmekte, başörtüsü kullanımının gelecekte yaygınlaşacağı iddiası savunulmaktadır. Diğer yandan, bu tehlikenin olmadığını ve Türkiye Cumhuriyeti'nin anayasasının insanları her türlü tehlikeye karşı koruduğunu savunan görüşler de yer almaktadır. Tartışma, vatanseverlik kavramı ve vergi ödemekle ilgili değerlendirmelerle devam etmektedir.
"İdeolojiler" serisinin bir parçası olan bu video, sunucu ve Paris Pantheon Sor Üniversitesi'nde master öğrencisi olan Ebubekir Tavacı arasında geçen akademik bir sohbet formatındadır. Ebubekir Tavacı, İstanbul Siyasal mezunu bir siyaset bilimci olarak İslamcılık konusunda bilgi paylaşmaktadır.. Video, İslamcılık kavramının ne olduğunu sorgulayarak başlıyor ve İslamcılıkın bir ideoloji olmaktan ziyade bir tavır, bir duruş ve bir cevap olarak tanımlanmasını öneriyor. İslamcılıkın kökenleri, sömürgecilik döneminde Müslüman toplumların Batı toplumlarına karşı üstünlüğünü kaybettiği dönemde ortaya atıldığı anlatılıyor. Ayrıca İslamcılıkın Hindistan'dan başlayarak Osmanlı İmparatorluğu'na ve Türkiye'ye nasıl yayıldığı, farklı coğrafyalarda ve toplumlarda nasıl farklı şekillerde ortaya çıktığı ele alınıyor.. Videoda Tunus'taki Nahda hareketi, İran İslam Devrimi sonrası İslamcılık hareketlerinin çoğalması ve farklı İslamcılıklar arasındaki rekabet gibi konular da tartışılmaktadır. Konuşmacılar, İslamcılık kavramının evrensel bir ideoloji olmadığını, her toplumun kendi dinamiklerine göre bir reçete oluşturduğunu vurguluyorlar.
Bu video, Edip Yüksel'in kendi yazdığı ve seslendirdiği hayat hikayesini anlatan bir monolog formatındadır. Edip Yüksel, 1957 yılında Bitlis'in Norşin ilçesinde doğmuş, ünlü Molla Sadreddin'in torunu olarak büyümüş bir yazar, düşünür ve akademisyendir.. Video, Edip Yüksel'in çocukluğundan başlayarak eğitim hayatı, siyasi faaliyetleri, hapishane deneyimleri ve dini görüşlerinin gelişimini kronolojik olarak anlatmaktadır. İlk bölümde Yüksel'in İstanbul'da büyümesi, ODTÜ ve Boğaziçi Üniversitesi'ndeki eğitim hayatı, Milli Selamet Partisi'ne katılımı ve İslamcılık hareketindeki rolü ele alınırken, ikinci bölümde Boston'daki Massachusetts Üniversitesi'nde başlattığı eleştirel düşünme master programı ve Arizona Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde yaptığı doktora çalışmaları anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca Yüksel'in Kur'an'dan başka dini kaynakları reddederek İslam'da reform hareketini destekleyen bir akademisyen olarak kendini tanıttığı ve 1987'de geleneksel mezhepçi İslam'a yönelik eleştirileriyle Türkiye'de aforoz edilip Amerika'ya göç ettiği bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, İdris Hoca tarafından sunulan bir tarih dersidir. Hoca, LGS sınavına hazırlık amacıyla Osmanlı Devleti'nin dağılmasını engellemek amacıyla ortaya atılan fikir akımlarını anlatmaktadır.. Videoda Osmanlıcılık, İslamcılık (Ümmetçilik), Batıcılık ve Türkçülük (Turancılık) gibi fikir akımlarının içerikleri, savunucuları ve etkileri detaylı olarak açıklanmaktadır. Her fikir akımı için örnekler verilmekte ve sınavlarda nasıl sorulabileceği hakkında ipuçları sunulmaktadır. Hoca, bu fikir akımlarının Osmanlı Devleti'nin dağılmasını engelleyemediğini ve etkili olmadığını vurgulamaktadır.
Bu video, Türkiye'nin kripto varlık platformu İcrypex tarafından sunulan, Fatih Altaylı'nın Prof. Dr. Mustafa Öztürk ile yaptığı bir röportaj programıdır. Prof. Dr. Mustafa Öztürk kendisini "ilahiyatçı" olarak tanımlamakta ve din adamı tabirinden hoşlanmadığını belirtmektedir.. Röportajda Türkiye'de din ile siyaset arasındaki ilişki, kurumsal dinin tarihsel gelişimi ve modern dünyadaki durumu ele alınmaktadır. Video, İslam tarihindeki devlet-din ilişkisinden başlayarak, Türkiye'deki siyasi İslam akımlarına, özellikle Necip Fazıl'ın "baş yücelik devleti" fikrine kadar uzanan bir yapıya sahiptir. Ayrıca iman kavramı, fideizm ve agnostisizm arasındaki farklar, felsefenin dinle ilişkisi gibi felsefi konular da tartışılmaktadır.. Röportajda Nizamülmülk, Muaviye, İbn Rüşd ve İbn Haldun gibi tarihi şahsiyetlerden örnekler verilmekte, İslam'ın Mekke ve Medine dönemlerindeki sosyalizm anlayışından başlayarak siyasallaşmış İslam'ın ortaya çıkışına kadar tarihsel bir perspektif sunulmaktadır. Video, Necip Fazıl'ın kişisel alışkanlıkları ve siyasi tutumları arasındaki çelişkiler üzerine de durmakta ve röportajı anlamak için Fikret Adil'in "Asmalı Mescit 74" kitabı gibi kaynaklar önerilmektedir.
Bu video, bir tarih dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından Meşrutiyet döneminde kurulan siyasi partiler ve fikir akımları hakkında bilgi verilmektedir.. Ders, Meşrutiyet döneminde kurulan siyasi partilerin tanıtımıyla başlayıp, özellikle İttihat ve Terakki Cemiyeti'nin kuruluşu, kurucuları, yayın organları ve gücünü artıran gelişmeler detaylı olarak anlatılmaktadır. Daha sonra Osmanlıcılık, Batıcılık, İslamcılık, Türkçülük, Turancılık ve Adem'i Merkeziyetçilik gibi fikir akımları ve bunların temsilcileri, etkili olduğu dönemler hakkında bilgiler verilmektedir. Video, tarih dersi olarak öğrencilere önemli tarihsel bilgileri aktarmayı amaçlamaktadır.