Çevrimiçi üçgen çözücü sadece dik üçgenlere odaklanır. İki değer girilerek eksik üçgen ölçüleri hesaplanır. Açı değerleri derece veya radyan cinsinden girilebilir
Bu video, Selim Hoca olarak tanıtılan bir matematik öğretmeninin 9. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, 2. dönem 2. yazılı sınavına hazırlık amacıyla çeşitli konuları anlatmaktadır.. Video, dik üçgen ve eşlik konularıyla başlayıp, benzerlik problemleri, Öklid bağıntısı, algoritma ve grafik çizimi, istatistik ve olasılık konularını içermektedir. Her konu için MEB kitabından alınan örnek sorular çözülerek adım adım çözüm yöntemleri gösterilmektedir.. Öğretmen, öğrencilerin anlamadığı konuları akşam 8'de yapılacak canlı yayında tekrar edeceğini belirtmektedir. Video, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini ve çözüm yöntemlerini içermekte, özellikle dik üçgenlerde özel üçgenler, benzerlik oranı, paralellik, Pisagor bağıntısı, aritmetik ortalama, mod, medyan gibi önemli matematiksel kavramları kapsamaktadır.
Right triangle has one 90° angle and is the basis of trigonometry. Hypotenuse is the longest side opposite the 90° angle. Triangle sides are denoted by a, b, c, with c being hypotenuse. Altitude (h) divides triangle into two similar triangles
Bu video, Mehmet Hoca tarafından sunulan bir matematik dersidir. Mehmet Hoca, üçgenlerin on dördüncü dersi olarak üçgende eşlik ve benzerlik konularını anlatmaktadır.. Videoda öncelikle üçgende eşlik kavramı (kenar-kenar-kenar eşliği) simetri eksenleri kullanılarak açıklanmakta, ardından katlama sorularının çözüm yöntemleri örneklerle gösterilmektedir. Daha sonra üçgende benzerlik kavramı detaylı olarak ele alınmakta, benzer üçgenlerin açıları ve kenarları arasındaki oranlar, çevre uzunlukları, yükseklikler, açıortaylar ve kenarortaylar için benzerlik oranı hesaplamaları örneklerle anlatılmaktadır.. Ders boyunca toplam 14 örnek soru çözülmekte ve her soru detaylı olarak açıklanmaktadır. Öğretmen, ikizkenar üçgenler, dik üçgenler, açıortaylar ve Pisagor teoremi gibi konulara da değinmektedir. Video, bir dersin sonunda ve bir sonraki dersin ne zaman olacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Geometride toplam 4 farklı özel dik üçgen vardır. En çok kullanılan üçgenler 3-4-5, 5-12-13, 8-15-17 ve 7-24-25'tir. 3-4-5'in 2 ve 3 katı sorularda sıkça karşımıza çıkar
Bu video, bir öğretmenin 10. sınıf matematik dersinin ilk konusu olan dik üçgende trigonometrik oranlar ve özdeşlikler konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni müfredatına uygun olarak ders kitabından alıştırmalar testini çözmektedir.. Videoda öğretmen, dik üçgende trigonometrik oranlar konusunu konu anlatımlı olarak ele alarak çeşitli test sorularını çözmektedir. Eş dikdörtgenlerden oluşan park uygulaması, su kaydırağı ve merdiven problemi, kameranın görüş açısı ve gölge uzunlukları gibi farklı senaryolar üzerinden sinüs, kosinüs ve tanjant değerlerinin nasıl hesaplanacağı gösterilmektedir.. Video, trigonometrik oranlar ve özdeşlikler konusunun tamamlanmasıyla sona erer ve bir sonraki konuların üçgende yardımcı elemanlar, üçgende alan ve sinüs-kosinüs olacağını belirtir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin 10. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada çizimler yaparak ve öğrencilere sorular sorarak konuyu açıklamaktadır.. Video, dik üçgende trigonometrik oranlar (sinüs, kosinüs, tanjant, kotanjant) konusunu ele almaktadır. İçerik, konu anlatımının ardından çeşitli problem çözümlerini kapsamaktadır. Öğretmen, dik üçgenler, eşkenar üçgenler, ikizkenar üçgenler ve çeşitli günlük hayattan problemlerde trigonometrik oranları kullanarak adım adım çözüm yöntemlerini göstermektedir.. Videoda ayrıca Pisagor teoremi, içler dışlar çarpımı gibi matematiksel yöntemler de kullanılmaktadır. Öğretmen, Emre adlı bir öğrencinin evden okula gidiş yolu, sarkaçlı sistem, kontrol kulesi ve radarla izlenen uçak arasındaki açı hesaplaması gibi çeşitli problem türlerini çözmektedir. Video, trigonometrik özdeşlikler konusuna geçileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Right triangle has one 90-degree angle and two equal legs. Calculator provides various calculations for edge lengths, altitude, angles, area, perimeter
Bu video, bir öğretmenin 10. sınıf matematik ders kitabının performans görevindeki trigonometrik oranlar kullanarak problemleri çözdüğü bir eğitim içeriğidir.. Videoda toplam 10 problem çözülmektedir. Problemler ağaç yüksekliği, merdiven uzunluğu, direk yüksekliği, rampa eğimi, vinç halatı, gemi mesafesi, güneş açısı, dağ yüksekliği, merdiven açısı ve iki noktadan gözlem gibi çeşitli uygulamaları içermektedir. Her problem için dik üçgen çizilerek trigonometrik oranlar (sinüs, tanjant) kullanılarak çözümler adım adım gösterilmektedir. Video, öğrencilerin ödevlerini hazırlarken veya sunum yaparken kullanabilecekleri bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, bir öğretmen ve Recep adlı öğrencisi arasında geçen matematik dersi formatındadır. Öğretmen, Pisagor bağıntısını anlatmaktadır.. Video, Pisagor'un hayatı hakkında kısa bilgilerle başlayıp, dik üçgenlerde geçerli olan Pisagor bağıntısını açıklamaktadır. Bağıntı, hipotenüsün karesinin diğer iki dik kenarın karelerinin toplamına eşit olduğunu ifade etmektedir. İçerik, özel üçgenler (3-4-5, 5-12-13, 8-15-17, 7-24-25) üzerinden örnekler çözerek ve Beş Yıldız 8. sınıf soru bankasından çeşitli Pisagor bağıntısı sorularını ele alarak ilerlemektedir.. Videoda ayrıca dik üçgenlerin kenar uzunluklarını bulma, koordinat sisteminde uzaklık hesaplama ve iç içe kareler gibi farklı uygulamalar da gösterilmektedir. Pisagor bağıntısının üçgenlerin yardımcı elemanları ve koordinat sistemi gibi diğer geometri konularıyla nasıl entegre edilebileceği de açıklanmaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin 10. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, yeni Maarif modeldeki matematik müfredatına göre trigonometri konusunu anlatmaktadır.. Video, trigonometri cetveli konusundan başlayarak çeşitli trigonometri problemlerinin çözümünü içermektedir. Öğretmen, sinüs, tanjant ve kosinüs gibi trigonometrik fonksiyonların değerlerini hesaplama yöntemlerini göstermekte, dik üçgenlerde trigonometri uygulamalarını örneklerle açıklamaktadır. Videoda binanın yüksekliği, gemi rotaları, fotoğraf albümü kalınlığı, elektrik direği, rampa eğimi, gölge uzunluğu ve kaldıraç problemleri gibi gerçek hayat örnekleri üzerinden trigonometri problemleri çözülmektedir.. Öğretmen, özellikle 30-60-90 ve 45-45-90 üçgenlerinin özellikleri ve trigonometrik oranları kullanarak problemleri çözmekte, öğrencilerin sınavlarda karşılaşabilecekleri soru tiplerini ele almaktadır. Dersin sonunda öğretmen, önceki derslerde problem yaşayan öğrencilerin ilk üç dersi tekrar etmelerini tavsiye etmektedir.
Perimeter is the total distance around a triangle. Formula: P = a + b + c for any triangle. Example: 5 + 5 + 5 = 15 for equilateral triangle
Bu video, Benmet Hoca tarafından sunulan bir matematik dersidir. Öğretmen, Pisagor bağıntısını ve uygulamalarını öğrencilere anlatmaktadır.. Videoda Pisagor bağıntısının tanımı, hipotenüs ve dik kenar kavramları, özel dik üçgenler (3-4-5, 5-12-13, 8-15-17, 7-24-25) ve bunların katları detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca merdiven problemi, koordinat sisteminde Pisagor bağıntısının kullanımı ve LGS tarzı bir Pisagor problemi çözümü gibi pratik uygulamalar da gösterilmektedir.. Öğretmen, konuyu günlük hayattan örneklerle açıklamakta, köklü ifadelerle verilen problemleri çözmeyi göstermekte ve öğrencilerin konuyu daha iyi anlamaları için pratik ipuçları vermektedir. Video, temel ve orta seviye soruların çözülmesinin ardından yeni nesil beceri temelli soruların çözülmesinin gerekliliğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, SML Matematik İsmail Hoca tarafından sunulan bir matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, 10. sınıf öğrencilerine dik üçgende trigonometrik oranlar ve gölge problemlerini anlatmaktadır.. Videoda toplam beş farklı problem çözülmektedir. İlk bölümde balkon zemininde döşenmiş fayanslarla ilgili sinüs ve kosinüs değerleri, resim sergisinde aydınlatma lambası ile çerçevenin köşeleri arasındaki açılar ve bir aracın izlediği yola ait görsel üzerinden alınan toplam yol uzunluğu ve en kısa mesafe hesaplamaları yapılmaktadır. İkinci bölümde ise bir cadde üzerinde yer alan iki adet özdeş reklam panosu arasındaki mesafe ve güneş ışınlarının bu panolar üzerinde oluşturduğu gölge açıları üzerinden bir problem çözülmektedir.. Öğretmen, trigonometrik oranlar (sinüs, kosinüs, tanjant) ve gölge problemlerini adım adım çözerek detaylı açıklamalar yapmaktadır. Video, öğrencilerin bu konulardan verim almasını önemle vurgulamaktadır.
Üçgenin alanı taban ile yüksekliğin çarpımının yarısıdır. Dik üçgende bir kenar yükseklik, diğeri taban olur. Yarı çevre formülü: Çevre = (3x2) / 2