Bilgi ve Cehalet Üzerine Ünlü Düşünceler
Bacon'a göre bilgi güçtür ve cehaletin çözümüdür. Confucius'a göre bilgi her şeydir, bilgisizlik korkunçtur. Mandela'ya göre bilgi hayatta önemli silah, cehalet en tehlikeli silahtır
- dostkelimeler.com
Bacon'a göre bilgi güçtür ve cehaletin çözümüdür. Confucius'a göre bilgi her şeydir, bilgisizlik korkunçtur. Mandela'ya göre bilgi hayatta önemli silah, cehalet en tehlikeli silahtır
Bu video, bir din adamının izleyicilerden gelen "cehaleti mazeret görenler tekfir edilir mi?" sorusuna verdiği cevabı içermektedir. Konuşmacı, geçen hafta Ankara'da verdiği dersin bir bölümünü tekrar anlatmaktadır.. Videoda, cehalet mazeret olduğu iddiası üzerine yapılan yorumlar ele alınmaktadır. Konuşmacı, cehalet mazeret olduğu iddiasını söyleyenlerin tekfir edilip edilmeyeceği konusunda Kur'an, Sünnet ve Selef kaynaklarına dayanarak açıklamalar yapmaktadır. İslam'da küfre girmeye engel kabul edilen ikrah ve hata kavramları üzerinde durularak, cehalet mazeret olduğu iddiasını söyleyenlerin bu konuda Kur'an'a ve Sünnet'e dayanmadıkları için kafir olup olmadıkları tartışılmaktadır.
Bilgisizlik kolay elde edildiği için çoğunluk bilgisizdir. Cahil insan kendi kendinin bile düşmanıdır. Cehalet dertlerimiz için tesirsiz bir ilaçtır. Cahil kral taç giydirilmiş eşektir
Bu video, bir konuşmacının İslam'da cehalet kavramı ve dini anlayış üzerine yaptığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, Diyanet İşleri Başkanı'nın zina ve eşcinsellik gibi konuları ele aldığı açıklamaları ve bunlara karşı çıkan İzmir ve Ankara Barosu'nun açıklamalarını eleştirmektedir.. Konuşmacı, cehaletin sadece okuma-yazma bilgisiyle sınırlı olmadığını, nefsi ve keyfine tabi olan insanların kalbin görme noktalarını kapattığını vurgulamaktadır. İslam'da zina ve eşcinsellik gibi konuların haram olduğu, bunların insanlığa zarar getirdiği ve hastalıkları beraberinde getirdiği iddiasını savunmaktadır. Ayrıca, Kur'an'da cahillerin "eşek sırtında kitap taşıyan eşek" olarak anlatıldığı ve İslam'ın davetini yaparken dini değiştirmemenin gerekliliği üzerinde durmaktadır.
Zülal Kalkandelen tarafından sunulan bu video, Türkiye'deki toplumsal ve siyasi sorunları ele alan bir monolog formatındadır.. Video, Türkiye'deki şiddet, yolsuzluk, laiklik ihlali ve toplumsal çürüme gibi sorunları anlatarak başlıyor. Ardından bu sorunların temelinde cehalet ve karşı devrim olduğunu vurguluyor. Son bölümde ise bu sorunları ortaya koyan kitaplar ve yazarlar hakkında bilgi veriyor. Video, "aydınlanmanın cehaletle, bilimin hurafe ile iyiliğin kötülükle savaşı" olarak tanımladığı bu süreçte, gerçekleri belgelemek ve adalet için mücadele etmenin önemini vurguluyor.
"Cahille Sohbeti" adlı programda İlber Ortaylı, izleyicilerden gelen soruları yanıtlamaktadır.. Programın ana konusu Türkiye'deki cehalet sorunu ve eğitim sisteminin durumudur. İlber Ortaylı, dil öğrenme, özellikle İngilizce öğrenmenin en kolay yolları, kırk yaşından sonra dil öğrenmenin mümkün olup olmadığı gibi konuları ele alırken, Türkiye'deki cehalet durumunu da tartışmaktadır. Ayrıca üniversite mezunlarının bilgi seviyesi, Türkiye'de her yerde üniversite açılmasının gerekliliği gibi konular da programda yer almaktadır.. İlber Ortaylı, Türkiye'nin okuma yazma bakımından az gelişmişliği çoktan geçtiğini belirtirken, üniversite mezunlarının arasında da cehalet ve aydınlanma açısından bir eşitsizlik olduğunu vurgulamaktadır. Bazı mezunların bile basit Osmanlıca kelimeleri bilmediğini ve coğrafya bilgisi olmadığını ifade etmektedir.
Toplumun düşmanı cehalettir. Cehaletin düşmanı öğretmendir. Geleceğin güvencesi sağlam temellere dayalı eğitime dayanır. Eğitim öğretmene dayalıdır. Cahil toplum geri kalmaya mahkumdur
Bu video, bir konuşmacının cehalet, gaflet ve hayret kavramlarını anlattığı felsefi bir sohbet formatındadır. Konuşmacı özellikle gençlere yönelik tavsiyelerde bulunmaktadır.. Videoda cehaletin iki tipi (dışını bilmeyen ve içini bilmeyen) ve gafletin üç tipi (bilmiyor, bilmediğini bilmiyor ve bilmediğini bilmiyor ve sadece kendi biliyor zannediyor) detaylı olarak ele alınmaktadır. Konuşmacı, hayrete düşmenin önemini vurgulayarak, bunun için bilgi edinme ve yeni yerleri görme yöntemlerini anlatmaktadır.. Ayrıca ilim sahibi ve irfan sahibi kavramları arasındaki fark, kendini tanımak için acıların önemi ve toplumun gaflet uykusunda olduğu görüşü de paylaşılmaktadır. Video, cehaletin gafletin tersi olduğunu, her gün hayrete düşmenin önemini ve tekamülün herkesin tek başına yaşadığı bir süreç olduğunu vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, konuşmacının cehalet kavramını ele aldığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı daha önce kişisel alana yönelik bir cehalet videosu çektiğini belirtiyor.. Videoda cehaletin sadece bir konuyu bilmeme değil, bir şeyi öğrenmeye çalışmamak olduğu vurgulanıyor. Konuşmacı, Türkiye'de cehaletin bir konuyu bilmeme değil, bilmediği konularda fikir sahibi olma eğilimi olduğunu anlatıyor. Cahilliğin genetik olmadığını, ilacı sosyal ilişkiler olduğunu ve kalitesiz arkadaşlarla birlikte olmanın cehaleti artırdığını belirtiyor. Video, izleyicilere bir kitap okumaları ve kendi cehaletlerine ışık tutmaları çağrısıyla sonlanıyor.
Cehalet bilgiden daha fazla güven verir. Cehalet insanları özgürlüğünden mahrum eder. Cehalet asla modası geçmiş değildir. Cehalet masumiyet değil, günahtır
Cahilden kork, aslandan korkma. Cahil adam meyve vermeyen ağaca benzer. Cahilin dostluğundan alimin düşmanlığı yeğdir. Cehalet daima nedamete sebep olur
"Cehalet mutluluktur" sözü Thomas Gray'in şiirinden alınmıştır. Virgil'in "şeylerin nedenlerinin bilgisine sahip olan mutludur" sözü karşıdır. Sokrates ve Descartes cehaleti öven sözler söylememiştir
Bu video, bir konuşmacının cehalet ve nur kavramları üzerine yaptığı dini bir sohbeti içermektedir.. Konuşmacı, cehaletin kötülüğün ta kendisi olduğunu vurgulayarak, Hz. Muhammed'in "Ben cehaleti kaldırmaya geldim" ve "Ben güzel ahlakı tamamlamaya geldim" sözlerini aktarmaktadır. Video boyunca cehalet ve nur arasındaki ilişki üzerinde durulmakta, gölgenin nur olmadan oluşamayacağı gibi metaforlar kullanılarak cehalet ehli zanlarını yaşayan kişiler olarak tanımlanmaktadır.
Bu video, bir din adamının dini bir sohbet formatında kader ve cehalet konularını ele aldığı bir içeriktir. Konuşmacı, Buhari'nin Ebu Hureyre'den naklettiği hadisleri ve İbni Kesir'in tefsir kitabından alıntılar yaparak konuları açıklamaktadır.. Video, Adem ve Musa aleyhisselam'ın kader konusundaki tartışmasıyla başlayıp, kader anlayışının farklı yönlerini ele almaktadır. Ardından İbni Kesir'in tefsiri ve tekfir meselesi, son olarak cehaletin İslam'da özür olup olmadığı tartışılıyor. Konuşmacı, kaderin Allah'ın ezeli ilmiyle belirlendiği görüşünü savunurken, cehaletin özür olduğu iddiasının dinin asıllarına ters düşeceğini vurgulamaktadır.. Videoda ayrıca cebriyecilerin görüşleri, Ehl-i Sünnet'in kader anlayışı, insanın tevhidle mükellef olması ve beraat kavramının hakikati gibi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacı, cehaletin özür olduğu iddiasının dinin asıllarına, resullerin gelme gayesine ve Kur'an'ın inmesine ters düşeceğini, bu durumun herkesin cennete gideceği anlamına geleceğini belirtmektedir.
Bu video, bir konuşmacının cehalet, sevgisizlik ve şeytanlık konularını ele aldığı dini bir sohbettir. Konuşmacı, "garibim" diye hitap ettiği dinleyicilere seslenmektedir.. Videoda cehalet ve sevgisizliğin insanlık üzerindeki olumsuz etkileri vurgulanmaktadır. Konuşmacı, cehaletin insanı insanlıktan bıkmaya, sevgisizliğin ise fesatlık üretmeye sebep olduğunu anlatmaktadır. Ayrıca yalanın şeytanlıkla ilişkisi, cahillerin şeytanın sözlerini doğru bulması ve cehaletin hakkın binasını yıkmaya neden olduğu mesajları tekrarlanarak vurgulanmaktadır.
Bu videoda bir anne, erkek evlat yetiştiren bir anne olarak yaşadığı zorlukları ve toplumsal sorunları anlatıyor.. Konuşmacı, günümüzdeki karanlık ve cehaleti yaratan insanlara annelik ve merhamet hormonu verilmesi gerektiğini düşünüyor. Video, bir soru işaretinin içinde yaşadığımız ve hiçbir açıklama yapılmadığı bir durumu ele alıyor. Konuşmacı, Ataköy'de cenaze töreni düzenlenen 20 yaşındaki bir gençten bahsederek, bu çocukların beş ay boyunca silahla savaşmayı değil, korkuyla başa çıkmayı öğrendiğini ve ne yapması gerektiğini bilmediklerini vurguluyor.
Bu video, iki kişi arasında geçen bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında Cem adında bir kişi ve diğer konuşmacı bulunmaktadır.. Videoda "bilmemek mutluluktur" fikri tartışılmaktadır. Konuşmacılar, bu ifadenin Türkçe'de "bilmiyorum" ifadesinin kullanılmamasıyla nasıl çeliştiğini tartışmaktadır. Ayrıca, günümüzde navigasyon ve arama motorları sayesinde adres sorma alışkanlığının değiştiği, eski zamanlarda ise kuruyemişçiler ve yorgancılar gibi esnafların navigasyon görevi gördüğü anlatılmaktadır. Video, bilgi ve cehalet kavramları üzerine eğlenceli bir sohbet sunmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının dini bir sohbet formatında "cehalet mazeret değildir" meselesini anlattığı bir içeriktir. Konuşmacı, bu konunun Türkiye'deki gelişimini ve günümüzdeki önemini aktarmaktadır.. Videoda, bu konunun sekiz-dokuz yıl önce Türkiye'de bilinmeyen bir mesele olduğu, ancak zamanla yaygınlaştığı anlatılmaktadır. Konuşmacı, bu konuda ulemada hala ihtilaf olduğunu, ancak birbirlerini bidatçı olarak kötülemediklerini belirtmektedir. Ayrıca, "cehalet mazeret değildir" diyen kişinin kafir olduğu iddiasının yanlış olduğu, bu konuda farklı görüşlerin olduğu ve bunların birbirini kabul ettiği vurgulanmaktadır. Video, bu konudaki farklı görüşleri ve ulemaların bu konudaki tutumlarını ele almaktadır.
Bu video, bir din adamının İslam'da cehalet konusunu anlattığı bir dini sohbet formatındadır. Konuşmacı, dinleyicilere hitap ederek İslam'da bilmemek ve bilememek arasındaki farkı açıklamaktadır.. Videoda konuşmacı, İslam'da bilmemek mazeret olmadığını, bilememek ise mazeret olduğunu vurgulamaktadır. İnsanların günümüzde internet ve kitaplar sayesinde dini öğrenme imkanlarına sahip olduğunu, ancak bunu kullanmadıklarını belirtmektedir. Ayrıca, Allah'ın insanları cehaletten kurtarmak için Kur'an ve peygamberleri gönderdiğini, insanların bu kaynakları kullanmamasının kendi sorumluluğu olduğunu örneklerle açıklamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının İslami değerler ve cehalet konusunda yaptığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, İslami bir bakış açısıyla toplumsal sorunlara değinmektedir.. Konuşma, cehaletin iki farklı türünü (cehl-i mürekkep ve cehl-i basit) açıklayarak başlıyor ve Ebu Cehil örneğini veriyor. Konuşmacı, insanların aciz olduğunu unutmamaları gerektiğini, Kur'an'a ve nübüvvete uymaları gerektiğini vurguluyor. Ayrıca medresenin önemi, ilim, amel ve ihlasın bir arada olması gerektiği ve İslami değerlerin korunması gerektiği mesajları ile konuşmasını sonlandırıyor.