Türkiye'de saatte ortalama 46 trafik kazası gerçekleşir. Maddi hasarlı kazalarda karşılıklı anlaşmayla tutanak tutulabilir. Tutanak en az iki kişinin karıştığı kazalarda düzenlenir
Bu videoda avukat Ali Devran Çelik, trafik kazası sonucu araçta meydana gelen değer kaybı zararından ve bu zararın nasıl talep edileceğinden bahsediyor.. Video, araç değer kaybının tanımı ile başlayıp, bu zararın istenebilmesi için gerekli şartları (iki yıllık zaman aşımı süresi, tek taraflı kazalarda talep edilemezlik, araç sürücüsünün kusurlu olmaması) açıklıyor. Ardından araç değer kaybı bedelinin nasıl tahsil edileceği, sigorta şirketinden talep süreci, sigorta tahkim komisyonuna başvuru ve dava yolları anlatılıyor. Son olarak, hasar şirketleriyle ilgili dikkat edilmesi gereken hususlar ve hukuki danışmanlık önemi vurgulanıyor.
Dava dilekçelerinde değer kaybı tazminatı belirsiz alacak olarak belirtilir. Yargıtay kararlarına göre değer kaybı gerçek zarar kalemlerindendir. Sigorta şirketleri değer kaybından limit dahilinde sorumludur
Bu video, sürücülere yönelik hazırlanmış kapsamlı bir trafik kuralları eğitim içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde yol çizgileri ve şerit değiştirme kuralları, takip mesafesi kuralları ve gelen trafikle karşılaşma halinde geçiş kolaylığı sağlama kuralları anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise polis duruş pozisyonlarına göre araçların hareket etmesi, kontrolsüz kavşaklarda, polisin bulunduğu kavşaklarda, işıklı trafik işaretlerinin bulunduğu kavşaklarda ve dönel kavşaklarda dönüş yaparken uyulması gereken kurallar detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Video, Türkiye'de meydana gelen trafik kazalarının büyük bir bölümünün sürücülerin kurallara uymamalarından kaynaklandığını vurgulamakta ve dönemeçlere girerken hız azaltmanın önemi ile merkezkaç kuvvetinin etkisi hakkında bilgiler sunmaktadır.
56/1c, KTK 56. maddede belirtilen yakın takip kazalarını ifade eder. Arkadan çarpma durumunda karşı taraf %100 kusurlu sayılır. Kusur oranı %75 olarak kabul edilir
Bilirkişi raporunda müvekkil %100 kusurlu, davacı araç sürücüsü kusursuz sayılmış. Kaza sonrası iki farklı tutanak düzenlenmiş, müvekkil şoktan kurtulunca serbest beyan vermiş. Rapor kusur oranını tespit için trafik uzmanına yönlendirilmeli. Değer kaybı hesaplaması fahiş bulunmuş, gerekçeleri açıklanmamış
Bu video, Sigortam Net ve Mesut Abi tarafından sunulan, sürücülere kaza anında nasıl davranmaları gerektiği konusunda rehberlik eden bir eğitim içeriğidir. Ayrıca, yıllardır otomobil kullanan ve kesintisiz sigorta yaptıran bir kişinin deneyimlerini de paylaştığı bilgilendirici bir içeriktir.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde kaza anında yapılması gereken adımlar (motorun durdurulması, araçtan inilmesi, reflektörlerin yerleştirilmesi, fotoğraf ve video çekimi, kaza tespit tutanağı düzenlenmesi) detaylı şekilde anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise Sigortam.net'in kaza sonrası sigortalılar için sunduğu hizmetler (hasar tutarı, parça temini, onarım takibi, anlaşmalı olmayan servislerle yapılan onarımlar ve teslim alma süreci) açıklanmaktadır.. Video ayrıca kaza sonrası sigorta işlemleri, destek hizmetleri ve sigorta şirketinin isteyeceği belgeler hakkında bilgiler de içermektedir.
Araç değer kaybı, kaza sonrası aracın ikinci el piyasa değerinin azalmasıdır. 1 Nisan 2020'den itibaren değer kaybı hesaplama cetveline standart getirildi. Hesaplama için piyasa değeri, hasar kaydı ve kaza kilometresi gereklidir
Bu video, bir televizyon programında sunucu ve konuk arasında geçen bir röportajdır. Konuk, abisiyle yengesinin trafik kazasında vefat etmesi sonrası yaşadığı vekalet dolandırıcılığı deneyimini anlatmaktadır.. Programda, İzmir Barolar Birliği'ne bağlı Ufuk Yetişir avukatının, trafik kazası mağdurlarına vekalet vererek para talep etmesi ve sonrasında mağdurlara sadece küçük miktarlarda para verip iletişim kesilmesi olayı ele alınmaktadır. Konuk, yedi kişilik vekaletini veren avukatın, Anadolu Sigorta'nın 90 bin TL verdiğini bilmesine rağmen, diğer sigorta şirketleriyle ilgilenmediğini ve mağdurlara güvenilmez bir şekilde davranarak dolandırıcılık yaptığını anlatmaktadır. Program sonunda, Dalaman'daki jandarma komutanlığına ve savcıya ihbarlar yapıldığı ve suç duyurusu yapılacağı belirtilmektedir.
Araç değer kaybı, kaza sonrası aracın hasarsız ve onarılmış değerlerindeki düşüştür. Değer kaybı, aracın yaşı, kilometresi ve hasar durumuna göre belirlenir. 2021'de yapılan değişiklikle 165.000 km sınırı kaldırılmıştır
Bu video, araç değer kaybı konusunda detaylı bilgi veren eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, araç değer kaybının ne olduğunu ve ilgili süreçleri açıklamaktadır.. Video, araç değer kaybının tanımı ile başlayıp, talep edilebilecek şartlar, hukuki dayanaklar, hesaplama yöntemleri ve sorumluluk konularını ele almaktadır. Ayrıca, araç değer kaybı tazminatı için sigorta takvim komisyonuna başvuru süreci, gerekli belgeler ve zaman aşımı süresi hakkında bilgiler sunulmaktadır. Video, araç değer kaybı davası açmanın önemini vurgulayarak, bu süreçte uzman bir avukatın gerekliliğini belirtmektedir.
Bu video, "Bu Bilgiye" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, izleyicilere e-devlet sistemi üzerinden kaza tespit tutanağı sorgulama işlemini adım adım göstermektedir.. Video, e-devlet sistemine giriş yapma, kaza tespit tutanağı sorgulama hizmetine erişme ve sorgulama sürecini detaylı şekilde anlatmaktadır. Sunucu, 2022 tarihinden itibaren gerçekleşen maddi hasarlı trafik kazalarına ait sadece trafik polisleri tarafından düzenlenen kaza tespit tutanaklarının sorgulanabileceğini belirtmektedir. Ayrıca, sorgulama işleminin gerçek kişi veya tüzel kişi olarak yapılabileceğini ve kaza tespit tutanağının sahibi olduğunuz araçların karıştığı veya sürücü olarak karıştığınız kazaları görüntüleyebileceğinizi açıklamaktadır.
Bu video, bir araç kaza anını gösteren bir kayıttır. Videoda kaza yapan kişi ve arabacı arkadaş yer almaktadır.. Videoda bir araç kaza anı gösterilmekte ve kaza sonrası yapılan konuşmalar yer almaktadır. Kaza yapan kişi, kaza sonrası doktora kontrol ettirilmesi gerektiğini vurgulamakta ve kaza sonrası oluşabilecek hasarları anlatmaktadır. Ayrıca arabacı arkadaşın da korkmuş olduğu belirtilmektedir.
Bu video, bir kişinin kaza sonrası yapılması gerekenleri anlattığı eğitim içeriğidir. Konuşmacı, 20 yıllık tecrübesine dayanarak kaza raporu doldurma sürecini detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, anlaşmalı kaza tutanağının ne zaman doldurulabileceğini, raporun nasıl doldurulacağını ve kaza sonrası yapılması gereken adımları anlatmaktadır. Konuşmacı, kaza raporunun üç ana kısmını (sürücü bilgileri, araç bilgileri ve hasar yerleri) açıklamakta, kaza sonrası fotoğraf çekme, servise gitme ve sigorta şirketiyle ilgili süreçleri detaylandırmaktadır. Ayrıca, kasko ve trafik sigortası arasındaki farklar ve kusur durumunun nasıl belirlendiği hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu videoda avukat Murat Tezcan, trafik kazalarından kaynaklanan tazminat davalarında sigorta genel şartlarının uygulanmasının yasal sonuçlarını açıklıyor.. Avukat Tezcan, üç yıldır sürdürdüğü bir süreçte Anayasa Mahkemesi'nin 2018 sayılı Karayolları Kanunu'nun 90. ve 92. maddelerini iptal ettiğini anlatıyor. Bu karar, trafik kazalarında sigorta genel şartlarının uygulanamayacağını ve tazminat hesaplamalarının normal tazminat hukuku ilkeleri çerçevesinde yapılacağını belirtiyor. Video, bu kararın derdest davaları nasıl etkileyeceği ve sigorta genel şartlarının uygulanmamasının tazminat miktarlarında yaratacağı önemli farklılıkları açıklıyor. Özellikle işgücü kayıp hesaplamaları, bakıcı giderleri ve destekten yoksun kalma tazminatları gibi konularda sigorta şirketlerinin lehine olan düzenlemelerin iptal edilmesiyle vatandaşların tazminat miktarlarında önemli artışlar yaşayabileceği vurgulanıyor.
Bu video, Zafer Akçay tarafından sunulan "İleri Sürüşü" adlı bir eğitim serisinin bir bölümüdür. Programda "Yolda İki Teker" adlı Instagram hesabından alınan sürüş kayıtları incelenmektedir.. Video, çeşitli motosiklet sürücülerinin trafik kazaları ve sürüş davranışlarını analiz ederek ilerlemektedir. İçerikte yasalara aykırı sürüş, Avlak Virajı'ndaki kazalar, yokuş aşağı sürüş, emniyet şeridine girme hataları, yaya geçitlerindeki tehlikeler, sinyal kullanımı, dönüş yaparken dikkat edilmesi gerekenler ve benzinlik zeminlerinde sürüş gibi konular ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca gece sürüşlerinde fosforlu yelek giymenin önemi vurgulanarak, bu yasanın sürücülerin güvenliği için yapıldığı belirtilmektedir. Her kaza sonrası Zafer Akçay, sürücülerin hatalarını ve dikkat edilmesi gereken noktaları açıklamaktadır.
Bu video, "Nasıl Oluyor" kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, e-devlet sistemi üzerinden kaza tespit tutanaklarının nasıl görüntülenebileceğini adım adım anlatmaktadır.. Video, e-devlet sistemine giriş yapma ile başlayıp, kaza tespit tutanağı sorgulama işleminin nasıl yapılacağını göstermektedir. Sunucu, 1.1.2022 tarihinden itibaren gerçekleşen maddi hasarlı trafik kazalarına ait sadece trafik polisleri tarafından düzenlenen tutanakların sorgulanabileceğini vurgulamaktadır. Ayrıca, sürücü olarak karıştığım veya sahip olduğum aracın karıştığı kazalar olarak iki farklı sorgulama seçeneği sunulmaktadır.
Bu video, bir kişinin yaya yolunda yaşanan bir kaza olayını anlattığı bir röportaj formatındadır. Konuşmacı, kaza anını ve sonrasında yaşananları detaylı şekilde aktarmaktadır.. Videoda, 14-15 yaşlarındaki bir kız çocuğunun yaya yolundan geçerken minibüsün önünden atladığı ve minibüsün hızla çarptığı olay anlatılmaktadır. Konuşmacı, kaza anını, ambulansın gelmesini ve çocuğun hastaneye götürülmesini aktarırken, yaya yollarında araçların kanuna uymaması ve durmaması nedeniyle sık sık kaza yaşandığını belirtmektedir.