• Buradasın

    Ulema

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • İslam Dünyasında Bilgi ve Ulema'nın Konumu

      İslam'ın kitabi yapısı, Müslüman dünyasında bilgi ve eğitim kurumlarının gelişimini etkilemiştir. İlk dönemlerde eğitim usta-çırak ilişkisiyle, dini bilgi için yapılan yolculuklarla yürütülmüştür. İslam fetihleriyle birlikte felsefe, astronomi gibi farklı bilimler de öğretilmeye başlanmıştır

      • dergipark.org.tr
    • Cehalet Mazeret Değildir Meselesi Üzerine Dini Bir Sohbet

      Bu video, bir konuşmacının dini bir sohbet formatında "cehalet mazeret değildir" meselesini anlattığı bir içeriktir. Konuşmacı, bu konunun Türkiye'deki gelişimini ve günümüzdeki önemini aktarmaktadır.. Videoda, bu konunun sekiz-dokuz yıl önce Türkiye'de bilinmeyen bir mesele olduğu, ancak zamanla yaygınlaştığı anlatılmaktadır. Konuşmacı, bu konuda ulemada hala ihtilaf olduğunu, ancak birbirlerini bidatçı olarak kötülemediklerini belirtmektedir. Ayrıca, "cehalet mazeret değildir" diyen kişinin kafir olduğu iddiasının yanlış olduğu, bu konuda farklı görüşlerin olduğu ve bunların birbirini kabul ettiği vurgulanmaktadır. Video, bu konudaki farklı görüşleri ve ulemaların bu konudaki tutumlarını ele almaktadır.

      • youtube.com
    • Osmanlı Dönemi Uleması ve Dini Eğitimin Korunması

      Bu video, bir konuşmacının Osmanlı dönemi uleması ve dini eğitimin korunması hakkında yaptığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, 1955 yılında İstanbul'a gelerek eski Osmanlı ulemasına yetişme şansına sahip olduğunu belirtmektedir.. Konuşmacı, 1400 yıldır devam eden İslam'ın korunmasında büyüklerin fedakarlıklarının önemini vurgulamaktadır. Cumhuriyet döneminde medreselerin kapatılmasına rağmen, ulemanın baskı altında bile dini eğitim verdiklerini anlatmaktadır. Mahmut Bayram Hoca, Hüsrev Hoca gibi şahsiyetlerin örnekleri verilerek, bu kişilerin nasıl zorlu koşullarda dini eğitim verdikleri ve toplumda önemli roller oynadıkları açıklanmaktadır. Ayrıca Osmanlı'nın ekonomik, askeri ve ilmî zirvelerine ulaşması ve günümüz Türkiye'nin 78 milyonluk nüfusunun 23 milyonunun öğrencisi olduğu bilgisi paylaşılmaktadır.

      • youtube.com
    • İslami Değerler ve Toplumsal Sorumluluk Üzerine Bir Konuşma

      Bu video, İslami değerler ve toplumsal sorumluluklar hakkında bilgi veren bir konuşmadır.. Konuşma, Müslüman toplumun ulema ve umera yetiştirmesinin farz-ı kifaye olduğunu vurgulayarak başlar. Ardından çalışma, insanın değerleri, medeniyet kavramı ve Kur'an'ın topluma etkisi gibi konular ele alınır. Video, kalplerin tevhidi olmadan fiillerin tevhidi olmaz mesajıyla sonlanır.

      • youtube.com
    • Osmanlı'da Ensab İlmi ve Sicill-i Ahvâl İdaresi

      Ensab ilmi, Arap toplumunda yaygın olan soy ve nesep kayıtlarını içeren bir ilimdir. Hz. Ömer döneminde ilim haline gelmiş ve İslam'da önemli bir yer edinmiştir. Ensab ilmi, savaş saflarının belirlenmesi ve miras hukukunda kullanılmıştır

      • dergipark.org.tr
    • Osmanlı Ulemasının Bürokratik Dönüşümü

      Abdurrahman Atçıl, 2010'da Chicago Üniversitesi'nde doktora tezini tamamladı. Ulema, bürokratik idarenin önemli bir kolu haline geldi. Atçıl, âlim-bürokratlar (scholar-bureaucrats) terimini önerdi

      • academia.edu
    • Kur'an-ı Kerim'den Bir Ayetin Tefsiri

      Bu video, bir din adamının Kur'an-ı Kerim'den bir ayeti açıkladığı bir dini sohbet formatındadır.. Videoda konuşmacı, Kur'an-ı Kerim'den bir ayeti yorumlayarak, Allah'ın Peygamber Aleyhissalatu vesselam'ı ve ulemayı koruduğunu anlatmaktadır. Ayet, ferdi planda alimlerin şehit edilebileceğini ancak umumi manada Allah'ın bu ulemayı koruyacağını belirtmektedir. Konuşmacı, şehadetin Allah'ın bir lütfu olduğunu, müslümanların bunu bir şeref ve onur olarak kabul ettiğini vurgulamaktadır.

      • youtube.com
    • Hoca Sâdeddin Efendi'nin Hayatı ve Eserleri

      1536'da İstanbul'da doğdu, Yavuz Sultan Selim'in nedimi Hasan Can Çelebi'nin oğludur. 1573'te Manisa'da şehzade hocalığına tayin edildi. 1574'te III. Murad'ın tahta çıkmasıyla "hâce-i sultânî" unvanını kazandı. 1598'de şeyhülislâmlığa getirildi ve "câmiu'r-riyâseteyn" unvanını aldı

      • islamansiklopedisi.org.tr
    • İslam Dini Üzerine Bir Konuşma

      Bu video, bir konuşmacının İslam dini ve İslam dünyasındaki sorunlar hakkında yaptığı bir konuşmayı içermektedir.. Konuşmacı, İslam dünyasındaki ulema ve akademisyenlerin durumunu eleştirmektedir. Özellikle ilahiyat fakültelerindeki bazı akademisyenlerin Kur'an ve hadisleri inkar etme eğilimine sahip olduğunu, bu durumun İslam'ı tehlikeye attığını belirtmektedir. Konuşmacı, İslam dünyasındaki bu sorunların nedenlerini sorgulayarak, bereketsizlik, pahalılık ve afetler gibi olayların bu durumla ilişkisini tartışmaktadır.

      • youtube.com
    • Tamgaç Uluğ Buğra Han'ın Hükümdarlığı ve Dönemi

      1069'da Doğu Karahanlı hükümdarı olarak tahta geçti. 1088'de egemenlik alanını Tarâz'ı da içine alacak şekilde genişletti. 1089'da Selçuklu Sultanı Melikşah'ı metbû hükümdar olarak tanımak zorunda kaldı. Kardeşi Yâkub Tegin'in isyanıyla tahttan indirildi. 1103'te vefat etti, yerine oğlu Arslan Han Ahmed geçti

      • islamansiklopedisi.org.tr
    • Osmanlı'nın Dönüşümü ve Ulemanın Rolü Üzerine Bir Eleştiri

      Bu video, bir konuşmacının Osmanlı İmparatorluğu'nun dönüşüm sürecindeki başarısızlıklarını eleştirel bir bakış açısıyla anlattığı bir sunum veya ders formatındadır.. Konuşmacı, Osmanlı'nın yüz yıldır ayağa kalkmaya çalıştığı nedenlerini sorguluyor ve bu sorunun sadece yöneticilerin sorumluluğunda olmadığını, ulemanın da büyük bir payı olduğunu vurguluyor. Batı'nın bilimsel ve teknolojik gelişmelerine karşı Osmanlı'nın yetersiz tepkileri, medrese sisteminin modern ihtiyaçlara uygun olmaması ve Koçu Bey'in 1650'lerde medreseleri ihya etme önerisi gibi konular ele alınıyor.

      • youtube.com
    • Osmanlı'da Kitap İthaf Geleneği

      Bu video, bir akademik tebliğ formatında sunulmuş olup, konuşmacı "Ulema ve Himaye İlişkisi Bağlamında Osmanlı'da Kitap İthaf Geleneği" konusunu ele almaktadır.. Tebliğ, Osmanlı padişahları ve devlet ricaline ithaf edilen tefsirler üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, Türk-Islam geleneğinde yöneticilerin ilim ve fikir adamlarına gösterdiği himayeyi, bu himayenin karşılığında ulemanın eserlerini ithaf etme geleneğini anlatmaktadır. Video, Fatih Sultan Mehmet, II. Murat, II. Beyazıt ve Kanuni Sultan Süleyman gibi önemli padişahlara ithaf edilen tefsirleri detaylı şekilde incelemektedir.. Konuşmacı ayrıca, 55 farklı kişiye 100 kadar eserin ithaf edildiğini, bunların üçte ikisinin padişahlara, üçte birinin ise diğer devlet ricaline ithaf edildiğini belirtmektedir. Eserlerin büyük oranda Osmanlı'nın yükselme döneminde yoğunlaştığını ve bu dönemden sonra bir gerileme olduğunu vurgulamaktadır.

      • youtube.com
    • İslam'da İlim ve Ulemanın Önemi

      Bu video, İslam'da ilim ve ulemanın önemi hakkında bilgi veren bir dini anlatımdır. Videoda Hz. Muhammed'in hadisleri ve İslam alimlerinin görüşleri aktarılmaktadır.. Video, gerçek alimlerin ortadan kalkması ve cahil alim taslaklarının meydanın sahibi olması konusunu ele almaktadır. Hz. Muhammed'in "Allah ilmi kullarının göğsünden çekip koparmak suretiyle almaz, o ilim adamlarını ölümle alır" hadisi ve Ebu Umame ile olan diyalogu aktarılmaktadır. Ayrıca, basit Arapça bilgisi olan bazı kişilerin müçtehitlik iddiasında bulunması ve yalancı fetvalar vermesi eleştirilmektedir. Video, "Ehl-i Sünnet ve Akaidi" kitabından alıntılarla sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • İslam'da Tahrifat, İhtilaflar ve Ulema Birliği Üzerine Bir Sohbet

      Bu video, bir konuşmacının İslam'daki tahrifat, ihtilaflar ve ulema birliği konularında yaptığı bir sohbeti içermektedir. Konuşmacı, Nurettin Yıldız Hoca, Yaşar Nuri, Mustafa Karataş, Mehmet Emin Yıldırım Hoca, İhsan Şen Hoca ve İsmail Ağa gibi İslam alimlerinin görüşlerini ve bu alimlerin cemaatlerine yönelik eleştirileri değerlendiriyor.. Sohbetin ana konusu, İslam'da tahrifatın manada vuku bulduğu, ayetlerin değiştirilmediğini ancak manalarının değiştirildiği iddiasıdır. Konuşmacı, İslam alimleri arasındaki bölünmenin tehlikelerini, Ehl-i Sünnet birliğinin kurulması gerektiğini ve ulemanın doğru bilgiyi aktarma sorumluluğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, müceddidlik kavramı, dinin değişmezleri ve ulemanın bu konudaki sorumluluğu da ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca konuşmacının Nurettin Hoca ile yaptığı görüşmeyi, Sıffin ve Cemel olayları, rabıta meselesi, göktedir görüşü ve Maturidi-Eş'ari akidesi gibi konularda yaptığı reddiyeleri geri çektiğini ve görüşlerinin değiştiğini anlatmaktadır. Konuşmacı, İslamoglu zihniyetinden gençleri kurtarmak için yapılan çabalar ve yaşadığı linç girişimleri hakkında da bilgiler paylaşmaktadır.

      • youtube.com
    • Ulema ve Evliya Arasındaki Üstünlük

      Bu video, bir soru-cevap formatında İmam-ı Rabbani Hazretleri'nin görüşlerini aktaran bir içeriktir.. Video, ulema ve evliya alimleri ile tasavvuf yolunda ilerleyen evliya arasında hangisinin daha üstün olduğu sorusunu ele alıyor. İmam-ı Rabbani Hazretleri'ne göre, ilim öğrenen kimse nefsine uyarak günah işlerse bile onun ilminden faydalananlar olur, kendini yakarsa da başkalarının kurtulmasına sebep olur. Tasavvuf yolunda ilerleyen kimse ise kendini kurtarmaya çalışırken başkalarına faydası olmaz. İslam'da insanların saadetine çalışanları, kendini kurtarmaya çalışanlardan daha üstün tutulur. Tasavvuf yolunda ilerleyen bir kimse, peygamberlik makamından nasibi olabilir ve İslam alimleri gibi üstün ve kıymetli olabilir.

      • youtube.com
    • Rumi Takvimi ve Gelecek Belalar Hakkında Bir Sohbet

      Bu video, bir konuşmacının cemaatine yönelik yaptığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, ulemanın ve evliyanın kitaplarına bakan biri olduğunu belirterek, Rumi takvimi ve gelecek belalar hakkında bilgiler paylaşıyor.. Konuşmacı, bir arkadaşının rüyasında gördüğü "14,30" tarihini Rumi takvime göre yorumlayarak, Mart ayının ilk çarşamba günü olan 15 Mart'ın önemli bir tarih olduğunu anlatıyor. Ayrıca, bu tarihte İstanbul veya taşrada bir musibet olabileceğini belirtiyor. Konuşmacı, geçmişte Gölcük depremi öncesinde yedi ay evvel yedi şiddetinde bir deprem olacağını söylemiş olduğunu ve bu konuda secdeler yaptırdığını hatırlatıyor. Video, konuşmacının geçmişte yaptığı tahminlerin doğruluğunu vurgulayarak, gelecek belalar hakkında uyarılar içermektedir.

      • youtube.com
    • Osmanlı Dönemi Bir Hikaye Anlatımı

      Bu video, Osmanlı döneminde geçen bir hikaye anlatımıdır. Anlatımda Mehmet Hanoğlu (Murat Hanoğlu) olarak tanımlanan genç bir hükümdar ve Molla Gürani gibi ulema karakterleri yer almaktadır.. Video, bir kişinin Osmanlı dönemindeki bir odada yaşadığı deneyimi anlatmaktadır. Anlatıcı, aynadaki saldırgan adamın aslında Mehmet Hanoğlu'nun sesi olduğunu fark eder ve korku içinde bir odada bulunur. Sultan, altın bir tahta oturmuş, haki elbise giymiş, kürklü kaftan ve beyaz sarık takmış bir genç adam olarak tanımlanır. Hikaye, ilmin hükümdardan daha güçlü olduğunu vurgulayan bir diyalogla sona erer.

      • youtube.com
    • İslam Ülkelerinde Ulema ve Din Üzerine Bir Konuşma

      Bu video, bir konuşmacının İslam ülkelerinde yaşanan dini ve siyasi değişimler hakkında yaptığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, Bayram Hoca ve Timur Hoca gibi ulemaların hikayelerini de paylaşmaktadır.. Konuşma, 1900'lü yıllardan sonra İslam ülkelerinde yaşanan dini baskıları, Kur'an'ın yasaklanması, camilerin kapatılması ve ulemaların idam edilmesi gibi olayları ele almaktadır. Konuşmacı, İslam ülkelerinin bu duruma düşmesinin nedenlerini, ulema eğitiminin önemini ve İslam ahkamlarının yerine Almanya, İsviçre ve İtalya'dan getirilen kanunların getirilmesinin etkilerini tartışmaktadır. Ayrıca, Vahhabi selefiliğinin İslam dünyasına etkisi ve ulema eğitiminin yetersizliği de konuşmanın önemli konuları arasındadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor