Septisizm, mutlak doğru bilgiye ulaşmanın imkansız olduğunu savunur. Sofistler ve septikler duyular yoluyla edinilen bilgilerin değişkenliğinden yakınır. Sofistler için kişiden kişiye değişebilecek doğrular yoktur
Fârâbî, Aristoteles'ten sonra 'ikinci öğretmen' olarak tanınır. Mutluluğun tek kaynağı Tanrı'dır ve evrende doğal olarak vardır. Kötülük, insanın iradesiyle ortaya çıkan ve evrende bulunmayan bir değerdir
İslam düşüncesi, Müslüman düşünürlerin ortaya koyduğu düşüncelerin ortak adıdır. Düşünce, duyu, akıl ve sezgi yetileriyle insanın ürünüdür. İslam düşüncesi, genel insanlık düşüncesinin en önemli ve zengin parçasıdır
Bu video, Salih Süreç'in eserinden yararlanılarak hazırlanmış dört bölümlük bir dini eğitim programının parçasıdır. Videoda Hz. Muhammed, Hz. Hatice, Hz. Ali, Hz. Varaka bin Nevfel ve diğer İslam tarihi karakterleri yer almaktadır.. Video, Hz. Muhammed'in 35 yaşında olduğu dönemde Kureyş kabilesinin Kabe'nin yeniden inşasını karar vermesi ve bu süreçte yaşanan olayları anlatmaktadır. Ardından Hz. Muhammed'in Hira mağarasında Cebrail tarafından vahiy aldığı olay, İslamiyet'e geçişi ve yakınlarının bu sürecin üzerindeki etkileri ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca Kabe'nin duvarlarının yıkılması, yeniden inşasının planlanması, Hacerü'l-Esved taşının yerleştirilmesi konusundaki anlaşmazlık ve Hz. Muhammed'in bu meseleyi çözme yöntemleri detaylı olarak aktarılmaktadır. Video, bir sonraki bölümde Hz. Ebubekir'in İslamiyet'e geçişini anlatacağını belirterek sona ermektedir.
Thomas'a göre akıl ve vahiy iki ayrı bilgi kaynağıdır. Bilgi, deney yoluyla elde edilir ve Tanrı'yı bilmeyi amaçlar. Ruh ve beden birbirinden ayrılamaz, birbirine bağımlıdır
Musa, Samiri'ye "Sen ne diye bu işi işledin ey Samiri" diye sorar. İnsanların çoğu iman etmez, ne kadar düşseler de. Ölülere seslenemez ve sağırlara çağrıyı duyuramazlar. Allah katında dereceleri vardır ve ne yaparlarsa görürler
Vahiy'de Dördüncü Atlı, dünyanın dördüncü bölümünü yok etme gücüne sahiptir. Her atlının kendine özgü misyonu ve gücü vardır. Ellul'a göre Dört Atlı mevsimler gibi gelip giderler
Bu video, Ev Akademisi YouTube kanalında bir öğretmen tarafından sunulan, 6. sınıf öğrencileri için hazırlanmış bir dini eğitim içeriğidir.. Video, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin 1. ünitesini kapsamaktadır. İlk bölümde Cenab-ı Allah'ın elçileri peygamberler, peygamberlerin özellikleri ve görevleri, vahiy ve vahyin gönderiliş amacı, ilahi kitaplar ve Hz. Adem hakkında bilgiler verilmektedir. İkinci bölümde ise Kur'an'ın tarihi, yapısı ve özellikleri, Hz. Adem'in yaratılışı, cennet hayatı, Hz. Havva ile evliliği ve Habil-Kabil olayı anlatılmakta, son bölümde ise kunut duaları öğretilmektedir.. Video, dört büyük ilahi kitap (Tevrat, Zebur, İncil ve Kur'an-ı Kerim) hakkında detaylı bilgiler sunmakta ve öğrencilere dini bilgileri aktarmak amacıyla hazırlanmış eğitim materyalidir.
Bu video, bir konuşmacının İslam'daki mucizeler ve bunların bilimsel açıklamalarla ele alınması konusunda düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır.. Konuşmacı, Kıyamet'in yaklaştığını gösteren alametlerden biri olan güneşin batıdan doğması örneğini kullanarak, günümüzde İslam dünyasında yaygın olan "mucize inkarı" düşüncesini eleştirmektedir. Video, Hz. Musa'nın Kızıldeniz'i yarması, Ebabil kuşlarının Ebrehe ordusunu helak etmesi ve Hz. İbrahim'in ateşe atılması gibi mucizelerin modern müfessirler tarafından bilimsel açıklamalarla yorumlanması üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, mucizeleri bilimsellikle açıklamaya kalkışmanın aslında mucizenin gerçek anlamını zedelediğini ve vahyin yerine bilimsel bilginin ikame edilmesinin tehlikeli olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, "Kolay Okul" kanalında yayınlanan, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencileri için Din Kültürü yazılı sınavına hazırlık amacıyla hazırladığı eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, bakanlık sorularını çözdükten sonra benzer açık uçlu soruları çözmektedir. İçerikte peygamber kavramının tanımı, peygamberlerin emanet ve ismet özellikleri, Hz. Eyüp'ün sabır örneği, vahiy kavramı, Kur'an'a gösterilen saygı örnekleri, ilahi kitaplar ve gönderildikleri peygamberler, ilk insan ve ilk peygamber gibi konular ele alınmaktadır. Her soru için detaylı açıklamalar ve örnek cevaplar sunulmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere peygamberlerin sıfatlarını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu "Vites" kodlamasıyla (Fetanet, İsmet, Tebliğ, Emanet, Sıdk) hatırlatmaktadır.. Videoda peygamberlerin beş temel sıfatı detaylı olarak açıklanmaktadır: doğru olmak (sıdk), güvenilir olmak (emanet), günah işlememek (ismet), akıllı ve zeki olmak (fetanet) ve Allah'tan aldıkları vahiyleri insanlara bildirmek (tebliğ). Dersin sonunda öğretmen, öğrendiklerini test etmek için kelime tahmin etme, eşleştirme ve sürükleyip bırakma gibi etkinlikler sunmaktadır.
Bu video, Ders Kampı YouTube kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen tarafından sunulan ders, 6. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin "Peygamberler" konusunu kapsamaktadır.. Video, peygamberlerin tanımı ve özellikleri ile başlayıp, vahiy kavramını açıklamaktadır. Ardından Kur'an-ı Kerim'de ismi geçen 25 peygamberin listesi verilmekte ve peygamberlerin üç ismi geçen kişilerin (Üzeyr, Lokman ve Zülkarneyn) peygamber mi yoksa evliya mı olduğu konusunda net bir bilgi olmadığı belirtilmektedir. Son bölümde ise peygamberlerin sıfatları (sadık, emanet, tebliğ, fetanet ve ismet) detaylı olarak açıklanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Kur'an ve sünnet konusundaki görüşlerini paylaştığı dini bir içeriktir. Konuşmacı, Hz. Ayşe'nin döşeğindeki sayfada yazılı olan zina eden evlilerin taşlanarak öldürülmelerini emreden ayet hakkında bir yalan iddiasını eleştirmektedir.. Video, Kur'an'ın ezberlenmesi ve uygulanması konusunda bilgiler sunarak başlıyor. Konuşmacı, "recim" (zina cezası) konusunu tartışıyor ve gelenekçi sistemin Kur'an'ı terk etme eğilimini eleştiriyor. Ayrıca, Allah'ın Peygamber'e "sana vahyolunana uy" dediğini ve Peygamber'in "ben bana vahyolunana uyarım" cevabını vurguluyor. Video, Kur'an'ın önemini ve Peygamber'in sünnetinin Kur'an'a dayandığını vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, İslam tarihçileri ve Marmara Üniversitesi akademi takımı tarafından onaylanmış bir dramatik belgeseldir. Karakterler arasında Hz. Muhammed, Hatice, İraka ve Efel'in oğlu bulunmaktadır.. Belgesel, cahiliye döneminde Mekke'deki toplumsal ve dini koşulları anlatarak başlar, Kabe'nin tarihi ve Hz. İbrahim ile Hz. İsmail'in Kabe'yi tamamlamasını aktarır. Daha sonra Hz. Muhammed'in doğumundan itibaren hayatının önemli dönüm noktalarını kronolojik olarak ele alır ve Hira mağarasındaki inzivaya gidişi ile ilk vahiyden bahseder.. Videoda ayrıca Hz. Muhammed'in Hira mağarasına gittiğinde günlerce gelmemesi, eve döndüğünde bitkin bir halde olması ve İraka'nın bu durumun büyük bir müjde olduğunu anlattığı sahneler de yer almaktadır.
Bu video, Diyanet TV'de yayınlanan "Necdet Çağla Kur'an Sohbetleri" programının bir bölümüdür. Programda Necdet Hoca, Ömer Bey ve Müjde Hoca gibi alimler Duha Suresi'nin tefsirini yapmaktadır.. Videoda Duha Suresi'nin nüzul sebebi, surenin ilk ayetlerinin tefsiri ve surenin genel manaları ele alınmaktadır. Konuşmacılar, surenin erken dönem Mekki surelerden biri olduğunu, vahiy kesintisinin sebeplerini ve "Vedduha kuşluk vaktine yemin olsun", "Ma veddaaa rabbüke rabbin seni asla terk etmedi" gibi ayetlerin anlamlarını detaylı şekilde açıklamaktadır.. Programda ayrıca vahiy kesintisinin köpek yavrusunun ölümü nedeniyle 12-40 gün arasında kesildiği, Peygamber Efendimizin Uhud Savaşı'nda yaralanması ve kanayan parmağını terennüm etmesiyle vahyin kesildiği gibi farklı görüşler de paylaşılmaktadır. Video, Duha Suresi'nin ikinci bölümünün bir sonraki bölümde devam edeceği bilgisiyle sona ermektedir.
Bu video, bir eğitim dersi formatında sunulmuş olup, konuşmacı tarafından vahiy ve vahyin gönderiş amacı konusu anlatılmaktadır.. Video, vahiy kavramının tanımıyla başlayıp, vahiyin insanlara doğru yolu bulmak için rehber olduğunu açıklamaktadır. Ardından tevhid inancı ve şirk kavramları ele alınmakta, peygamberlerin temel görevlerinden biri olarak tevhid inancını anlatmaya çalıştıkları belirtilmektedir. Daha sonra ilahi kitaplar (Tevrat, Zebur, İncil ve Kur'an-ı Kerim) hakkında bilgiler verilmekte, Kur'an-ı Kerim'in özellikleri, indirilme süreci ve yapısı detaylı şekilde anlatılmaktadır. Video, Kur'an-ı Kerim'in kıyamete kadar geçerli olan tek ilahi kitap olduğu ve tüm insanlara hitap ettiği vurgusuyla sonlanmaktadır.
Bu video, Hz. Muhammed'in peygamberlik sürecini ve İslamiyet'in gelişimini anlatan dramatik bir belgeseldir. Videoda Hz. Muhammed, Hatice, Ebubekir, Ali, Bilal, Hamza, Ebu Talip, Ebu Süfyan ve diğer İslam tarihinde önemli kişiler yer almaktadır.. Video, Hz. Muhammed'in Hira mağarasında vahyin indirildiği ilk günlerden başlayarak, Mekke'deki İslamiyet'in yayılması, inananların yaşadığı zorluklar, Habeşistan'a göç, Mekke'den Medine'ye hicret, Bedir Savaşı, Hudeybiye Anlaşması ve son olarak Mekke'nin fethi ve Hz. Muhammed'in vefatına kadar olan süreci kronolojik olarak anlatmaktadır.. Videoda ayrıca İslamiyet'in temel prensipleri, Hz. Muhammed'in dünya liderlerine gönderdiği mektuplar, İslam'ın değerleri ve ahlaki prensipleri de ele alınmaktadır. Hz. Muhammed'in 63 yaşında vefat etmesi ve İslam'ın dünya çapında yayılmasının önemi vurgulanarak video sona ermektedir.