Bu video, bir konuşmacının cehalet, sevgisizlik ve şeytanlık konularını ele aldığı dini bir sohbettir. Konuşmacı, "garibim" diye hitap ettiği dinleyicilere seslenmektedir.. Videoda cehalet ve sevgisizliğin insanlık üzerindeki olumsuz etkileri vurgulanmaktadır. Konuşmacı, cehaletin insanı insanlıktan bıkmaya, sevgisizliğin ise fesatlık üretmeye sebep olduğunu anlatmaktadır. Ayrıca yalanın şeytanlıkla ilişkisi, cahillerin şeytanın sözlerini doğru bulması ve cehaletin hakkın binasını yıkmaya neden olduğu mesajları tekrarlanarak vurgulanmaktadır.
Cehalet, bilgi ve deneyim eksikliğidir. Bilgelik, bilgi ve anlayışı özümseyip uygulama yeteneğidir. Felsefe, bilgelik arayışı ve bilgi sevgisi anlamına gelir
Bu video, bir Türk dizisinin bölümüdür ve Özge, Kemal Hoca, Tuğba, Büşra, Murat, Saffet, Ali, Rıza, Tarık, İbo ve Gamze gibi karakterlerin yer aldığı çeşitli hikaye hatlarını içermektedir.. Bölüm, Özge'nin borçlu bir aile durumundan dolayı okulu bırakıp çalışmak zorunda kalması etrafında şekillenmektedir. Ayrıca Büşra ve Murat'ın ailelerinin onların evliliğini engellediği için kaçma planları, Saffet'in babasıyla olan ilişkisi ve babasının onu annesinden ayırdığı gerçeği, bir grup arkadaşın babalarını bulma çabaları ve Saffet'in Büşra ile evlenme teklifi gibi paralel hikaye hatları da işlenmektedir.. Videoda ayrıca bir öğretmenin öğrencilerine eğitim ve cehalet konusunda verdiği ders, Almanya'ya kaçma planı, Fatma'nın bir erkekle çıkacak olması ve grup üyelerinin folklor seçmelerine hazırlanması gibi yan hikayeler de yer almaktadır. Karakterlerin aile sorunları, ilişkileri ve toplumsal konular etrafında gelişen olaylar, dizinin ana temasını oluşturmaktadır.
"Cehalet mutluluktur" sözü Thomas Gray'in şiirinden alınmıştır. Virgil'in "şeylerin nedenlerinin bilgisine sahip olan mutludur" sözü karşıdır. Sokrates ve Descartes cehaleti öven sözler söylememiştir
Cehalet bilgiden daha fazla güven verir. Cehalet insanları özgürlüğünden mahrum eder. Cehalet asla modası geçmiş değildir. Cehalet masumiyet değil, günahtır
Bu video, bir konuşmacının dini bir sohbet formatında "cehalet mazeret değildir" meselesini anlattığı bir içeriktir. Konuşmacı, bu konunun Türkiye'deki gelişimini ve günümüzdeki önemini aktarmaktadır.. Videoda, bu konunun sekiz-dokuz yıl önce Türkiye'de bilinmeyen bir mesele olduğu, ancak zamanla yaygınlaştığı anlatılmaktadır. Konuşmacı, bu konuda ulemada hala ihtilaf olduğunu, ancak birbirlerini bidatçı olarak kötülemediklerini belirtmektedir. Ayrıca, "cehalet mazeret değildir" diyen kişinin kafir olduğu iddiasının yanlış olduğu, bu konuda farklı görüşlerin olduğu ve bunların birbirini kabul ettiği vurgulanmaktadır. Video, bu konudaki farklı görüşleri ve ulemaların bu konudaki tutumlarını ele almaktadır.
Diotima, Sokrates'in aşk konusunda eğitmen olarak gördüğü bir kâhindir. Sokrates'e göre aşk büyük bir Tanrı ve güzelin sevgisidir. Diotima, Sokrates'in bu düşüncelerini çürütünce "bilenler-bilmeyenler" ayrımını yapar
Bacon'a göre bilgi güçtür ve cehaletin çözümüdür. Confucius'a göre bilgi her şeydir, bilgisizlik korkunçtur. Mandela'ya göre bilgi hayatta önemli silah, cehalet en tehlikeli silahtır
Bu video, bir konuşmacının eğitim sistemi ve cehalet konusunda yaptığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, geçmişte okuduğu lise altı vilayete hitap eden bir eğitim sistemi ve günümüzdeki eğitim durumunu karşılaştırmaktadır.. Konuşmacı, günümüz Türkiye'sinde "diplomalı cahil ordusu" olduğunu iddia ederek, eğitim sisteminin cehaleti esas alan bir seviyeye düştüğünü belirtmektedir. Konuşmacı, okuryazarlığın münevver olmanın ve İslam münevveri olmanın temel olduğunu vurgulayarak, rejimin fabrikasyon adam yetiştirdiğini ve hocaların cahil olduğunu ifade etmektedir. Ayrıca, lisanın verdiği "incir çekirdeğini" doldurmayan diploma ile hayat mücadelesi için gerekli olan ilim seviyesinin farklı olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının İslami değerler ve cehalet konusunda yaptığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, İslami bir bakış açısıyla toplumsal sorunlara değinmektedir.. Konuşma, cehaletin iki farklı türünü (cehl-i mürekkep ve cehl-i basit) açıklayarak başlıyor ve Ebu Cehil örneğini veriyor. Konuşmacı, insanların aciz olduğunu unutmamaları gerektiğini, Kur'an'a ve nübüvvete uymaları gerektiğini vurguluyor. Ayrıca medresenin önemi, ilim, amel ve ihlasın bir arada olması gerektiği ve İslami değerlerin korunması gerektiği mesajları ile konuşmasını sonlandırıyor.
Bu video, bir konuşmacının İslam'da cehaletin mazeret olup olmadığı sorusunu ele aldığı dini bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, dört mezhebin müftüsü olarak kabul edilen Ali Haydar Efendi'nin cehalet tanımını paylaşarak konuyu açıklamaktadır.. Videoda cehaletin ne olduğu açıklanarak başlanıyor ve Ali Haydar Efendi'nin "bilebilecek kabiliyette olan bir kimsenin bilgisizliğidir" tanımı aktarılıyor. Ardından cehaletin mazeret olarak kabul edilme koşulları detaylı olarak inceleniyor ve dört farklı cehalet türü (mazeret teşkil etmeyen, şüphe olarak kabul edilen ve mazeret olarak kabul edilen cehalet) açıklanıyor.. Konuşmacı, cehaletin mazeret olarak kabul edilmesi için zaman, zemin, tebliğ ve bilginin ulaşması gibi dört unsuru vurguluyor. Ayrıca günümüzde bilgiye erişimin kolaylığıyla birlikte dini mesajın net ve sahih bir şekilde ulaştırılmasının önemini belirtiyor.
Bilgisizlik kolay elde edildiği için çoğunluk bilgisizdir. Cahil insan kendi kendinin bile düşmanıdır. Cehalet dertlerimiz için tesirsiz bir ilaçtır. Cahil kral taç giydirilmiş eşektir
Bu video, bir konuşmacının cehalet, gaflet ve hayret kavramlarını anlattığı felsefi bir sohbet formatındadır. Konuşmacı özellikle gençlere yönelik tavsiyelerde bulunmaktadır.. Videoda cehaletin iki tipi (dışını bilmeyen ve içini bilmeyen) ve gafletin üç tipi (bilmiyor, bilmediğini bilmiyor ve bilmediğini bilmiyor ve sadece kendi biliyor zannediyor) detaylı olarak ele alınmaktadır. Konuşmacı, hayrete düşmenin önemini vurgulayarak, bunun için bilgi edinme ve yeni yerleri görme yöntemlerini anlatmaktadır.. Ayrıca ilim sahibi ve irfan sahibi kavramları arasındaki fark, kendini tanımak için acıların önemi ve toplumun gaflet uykusunda olduğu görüşü de paylaşılmaktadır. Video, cehaletin gafletin tersi olduğunu, her gün hayrete düşmenin önemini ve tekamülün herkesin tek başına yaşadığı bir süreç olduğunu vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, bir din adamının İslam'da cehalet konusunu anlattığı bir dini sohbet formatındadır. Konuşmacı, dinleyicilere hitap ederek İslam'da bilmemek ve bilememek arasındaki farkı açıklamaktadır.. Videoda konuşmacı, İslam'da bilmemek mazeret olmadığını, bilememek ise mazeret olduğunu vurgulamaktadır. İnsanların günümüzde internet ve kitaplar sayesinde dini öğrenme imkanlarına sahip olduğunu, ancak bunu kullanmadıklarını belirtmektedir. Ayrıca, Allah'ın insanları cehaletten kurtarmak için Kur'an ve peygamberleri gönderdiğini, insanların bu kaynakları kullanmamasının kendi sorumluluğu olduğunu örneklerle açıklamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının İslam'da cehalet kavramı ve dini anlayış üzerine yaptığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, Diyanet İşleri Başkanı'nın zina ve eşcinsellik gibi konuları ele aldığı açıklamaları ve bunlara karşı çıkan İzmir ve Ankara Barosu'nun açıklamalarını eleştirmektedir.. Konuşmacı, cehaletin sadece okuma-yazma bilgisiyle sınırlı olmadığını, nefsi ve keyfine tabi olan insanların kalbin görme noktalarını kapattığını vurgulamaktadır. İslam'da zina ve eşcinsellik gibi konuların haram olduğu, bunların insanlığa zarar getirdiği ve hastalıkları beraberinde getirdiği iddiasını savunmaktadır. Ayrıca, Kur'an'da cahillerin "eşek sırtında kitap taşıyan eşek" olarak anlatıldığı ve İslam'ın davetini yaparken dini değiştirmemenin gerekliliği üzerinde durmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının cehalet ve nur kavramları üzerine yaptığı dini bir sohbeti içermektedir.. Konuşmacı, cehaletin kötülüğün ta kendisi olduğunu vurgulayarak, Hz. Muhammed'in "Ben cehaleti kaldırmaya geldim" ve "Ben güzel ahlakı tamamlamaya geldim" sözlerini aktarmaktadır. Video boyunca cehalet ve nur arasındaki ilişki üzerinde durulmakta, gölgenin nur olmadan oluşamayacağı gibi metaforlar kullanılarak cehalet ehli zanlarını yaşayan kişiler olarak tanımlanmaktadır.
Bu videoda bir anne, erkek evlat yetiştiren bir anne olarak yaşadığı zorlukları ve toplumsal sorunları anlatıyor.. Konuşmacı, günümüzdeki karanlık ve cehaleti yaratan insanlara annelik ve merhamet hormonu verilmesi gerektiğini düşünüyor. Video, bir soru işaretinin içinde yaşadığımız ve hiçbir açıklama yapılmadığı bir durumu ele alıyor. Konuşmacı, Ataköy'de cenaze töreni düzenlenen 20 yaşındaki bir gençten bahsederek, bu çocukların beş ay boyunca silahla savaşmayı değil, korkuyla başa çıkmayı öğrendiğini ve ne yapması gerektiğini bilmediklerini vurguluyor.
Bu video, bir din adamının dini bir sohbet formatında kader ve cehalet konularını ele aldığı bir içeriktir. Konuşmacı, Buhari'nin Ebu Hureyre'den naklettiği hadisleri ve İbni Kesir'in tefsir kitabından alıntılar yaparak konuları açıklamaktadır.. Video, Adem ve Musa aleyhisselam'ın kader konusundaki tartışmasıyla başlayıp, kader anlayışının farklı yönlerini ele almaktadır. Ardından İbni Kesir'in tefsiri ve tekfir meselesi, son olarak cehaletin İslam'da özür olup olmadığı tartışılıyor. Konuşmacı, kaderin Allah'ın ezeli ilmiyle belirlendiği görüşünü savunurken, cehaletin özür olduğu iddiasının dinin asıllarına ters düşeceğini vurgulamaktadır.. Videoda ayrıca cebriyecilerin görüşleri, Ehl-i Sünnet'in kader anlayışı, insanın tevhidle mükellef olması ve beraat kavramının hakikati gibi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacı, cehaletin özür olduğu iddiasının dinin asıllarına, resullerin gelme gayesine ve Kur'an'ın inmesine ters düşeceğini, bu durumun herkesin cennete gideceği anlamına geleceğini belirtmektedir.
"Cahille Sohbeti" adlı programda İlber Ortaylı, izleyicilerden gelen soruları yanıtlamaktadır.. Programın ana konusu Türkiye'deki cehalet sorunu ve eğitim sisteminin durumudur. İlber Ortaylı, dil öğrenme, özellikle İngilizce öğrenmenin en kolay yolları, kırk yaşından sonra dil öğrenmenin mümkün olup olmadığı gibi konuları ele alırken, Türkiye'deki cehalet durumunu da tartışmaktadır. Ayrıca üniversite mezunlarının bilgi seviyesi, Türkiye'de her yerde üniversite açılmasının gerekliliği gibi konular da programda yer almaktadır.. İlber Ortaylı, Türkiye'nin okuma yazma bakımından az gelişmişliği çoktan geçtiğini belirtirken, üniversite mezunlarının arasında da cehalet ve aydınlanma açısından bir eşitsizlik olduğunu vurgulamaktadır. Bazı mezunların bile basit Osmanlıca kelimeleri bilmediğini ve coğrafya bilgisi olmadığını ifade etmektedir.
Bu video, iki kişi arasında geçen bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında Cem adında bir kişi ve diğer konuşmacı bulunmaktadır.. Videoda "bilmemek mutluluktur" fikri tartışılmaktadır. Konuşmacılar, bu ifadenin Türkçe'de "bilmiyorum" ifadesinin kullanılmamasıyla nasıl çeliştiğini tartışmaktadır. Ayrıca, günümüzde navigasyon ve arama motorları sayesinde adres sorma alışkanlığının değiştiği, eski zamanlarda ise kuruyemişçiler ve yorgancılar gibi esnafların navigasyon görevi gördüğü anlatılmaktadır. Video, bilgi ve cehalet kavramları üzerine eğlenceli bir sohbet sunmaktadır.