Felsefeyi düşünen öznenin aşkınlık problemiyle değil, dünyayı kendi gözleriyle görmesiyle açıklar. Net bilgi yerine belirli bir açıklığa ulaşmayı önemser. Bergson ve Husserl'den etkilenmiş, kesin bilgiden ziyade apaçık bilgiye yönelmiştir
Gestalt kuramcıları algıyla ilgili ilk araştırmaları yapmıştır. Duyum, uyarıcıların duyu organlarıyla alınıp beyne iletilmesidir. Algı, duyumların anlamlı hale getirilmesidir
Bu videoda bir kişi, dün aldığı ve giymek istediği bir şey hakkında düşüncelerini paylaşıyor.. Konuşmacı, bir konu hakkında yorulduğunu ve yorum yapmak istemediğini belirtiyor. Bazı şeylere algı dendiğinde yanlış anlaşılabileceğini düşünüyor ve olayın ciddi olduğunu düşünüyor. Konuşmacı, olayın doğru olup olmadığına dair kesin bir şey söyleyemiyor, ancak olayın ciddi olduğunu düşünüyor ve bu konuda bir şey söyleyemediğini ifade ediyor.
E. Bruce Goldstein'in 2008'de yazdığı eser 2013'te Türkçeye çevrilmiştir. Kitap, bilişsel süreçlerin beyin üzerindeki etkilerini deneylerle göstermeyi amaçlamaktadır. Her bölüm "Kendinizi Test Edin, Bir Düşünün, Yöntem, Deney" başlıklarıyla desteklenmektedir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan psikoloji dersi formatında hazırlanmış algı konusunu açıklayan eğitim içeriğidir.. Video, algının tanımı ve duyum ile arasındaki farklarla başlayıp, algısal süreçleri detaylı şekilde ele almaktadır. İçerikte algıda değişmezlik, derinlik algısı, algı yanılsamaları (fiziksel illüzyon, psikolojik illüzyon ve halüsinasyon), algıda organizasyon (şekil-zemin algısı ve gruplama ilkeleri) ve algıda seçicilik ile dikkat kavramları örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca algıyı etkileyen iç ve dış etmenler (beklentiler, tutum, önyargılar, geçmiş yaşantılar, psikolojik durum, güdü ve ihtiyaçlar) hakkında bilgi verilmekte ve algının psikolojik bir konu olduğu vurgulanmaktadır.
Uyarıcıların bütün içinde algılanması ve anlamlı bağlantılar kurulmasıdır. Yakınlık, benzerlik ve devamlılık algıyı gruplandırır. Eksik kısımları tamamlama eğilimi vardır
Bu video, Açık Lise TV'de yayınlanan bir psikoloji dersidir. Videoda Handan Hoca ve Kezban Hoca, algı konusunu anlatmaktadır.. Video, algı konusunun devamı niteliğindedir ve özellikle tatma, koklama, dokunma, ağrı, sıcak-soğuk duyumu, hal duyumu, kas hareket duyumu, denge duyumu, zaman ve mekan algısı gibi temel duyuları detaylı şekilde ele almaktadır. Her duyunun uyarıcısı, duyu organları ve beyne iletimi hakkında teknik bilgiler verilmekte, ayrıca sınavlarda çıkabilecek önemli noktalar vurgulanmaktadır. Video, izleyicilere rehberlik amacıyla hazırlanmış olup, psikoloji dersinde algı konusunu öğrenmek isteyenler için faydalı olacaktır.
Bu video, Yavuz adlı bir karakterin yer aldığı kısa bir diyalog formatındadır. Yavuz, bir çocuğa hitap etmektedir.. Videoda, insanların ağzından çıkanların kulağın duyduğu ancak gözlerin görmediği konusu ele alınmaktadır. Yavuz, çocuğun ağzından çıkanların kulağın duymadığını fark etmesini sağlamak için gözlüklerin önemini vurgulamaktadır. Diyalog, psikolojik algılar ve duyuların işleyişi üzerine kısa bir yorumla ilerlemektedir.
Bu video, Avrasya Hospital Sağlık Rehberi kapsamında yoğun bakım konusunda bilgi veren bir sağlık uzmanıyla yapılan bir röportajdır. Uzman, yoğun bakımda uzun yıllar çalışmış bir sağlık çalışanıdır.. Video, yoğun bakımda entübe halinde veya komada olan hastaların algıları ve hasta yakınlarının rolü üzerine odaklanmaktadır. Uzman, derin komada bile hastaların algılarının devam ettiğini ve hasta yakınlarının olumlu düşünmeleri, pozitif enerji yansıtmaları ve hastalarına dokunmaları gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca yoğun bakımda hasta tedavisinin üç ayaklı olduğunu (hasta, hasta yakını ve sağlık çalışanları) ve bu üçünün birlikte çalışması gerektiğini belirtmektedir.
Algı, duyusal bilginin alınması, yorumlanması ve düzenlenmesidir. Duyu organlarının fiziksel uyarılmasıyla oluşan sinir sistemi sinyallerinden oluşur. Öğrenme, dikkat ve beklenti ile şekillenebilir. Aşağıdan yukarıya ve yukarıdan aşağıya işlemlerle gerçekleşir
Kişilerarası iletişim doğrusal değil, dairesel bir süreçtir. İletişimde hem içerik hem de süreç vardır. Sözel olmayan iletişim (duruş, mimikler, ses tonu) önemli rol oynar
Bu video, Açık Lise TV'de bir öğretmen ve Handan Hoca adlı bir rehber tarafından sunulan psikoloji dersinin bir bölümüdür. Öğretmen, psikoloji konularını öğrencilere anlatmaktadır.. Video, "Organizma ve Çevre" ünitesinin son bölümünü ele almaktadır. İçerikte algı yanılmaları (illüzyon ve halüsinasyon) detaylı olarak açıklanmakta, bunların arasındaki farklar örneklerle anlatılmaktadır. Ayrıca algıyı etkileyen iç ve dış etmenler (duygular, ihtiyaçlar, zihinsel tutumlar, fiziksel ve toplumsal faktörler) incelenmektedir. Video, açık lise sınavlarında bu konuların önemi vurgulanarak sonlanmaktadır.
Bu video, Açık Lise TV'de yayınlanan bir psikoloji dersidir. Videoda bir sunucu ve Handan Hoca adlı bir eğitmen yer almaktadır.. Video, duyma ve algı konusunu ele almaktadır. İlk olarak algı kavramı açıklanmakta, ardından temel duyular olan görme ve işitme detaylı olarak incelenmektedir. Görme duyumu için gözün yapısı, ışık algılama, renk algısı ve renk körlüğü gibi konular ele alınırken, işitme duyumu için ses dalgaları, kulağın yapısı ve ses algılama mekanizması anlatılmaktadır. Video, sınavlarda çıkabilecek önemli bilgileri vurgulayarak öğrencilere yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bu video, Fatma Gürçen'in sunduğu yaklaşık iki saatlik bir kişisel gelişim atölyesidir. Fatma, mühendislik mezunu olup yaklaşık on yıldır kişisel gelişimle ilgilenen ve son üç yılda profesyonel olarak eğitim veren bir eğitmen olarak tanıtılmaktadır.. Atölye, "Kişisel Gelişimde Gerçeklik ve Hakikat" konusunu ele almaktadır. Video boyunca gerçeklik, hakikat, varlık algısı ve kişisel gelişim kavramları felsefi bir bakış açısıyla değil, daha maddesel bir yaklaşımla incelenmektedir. Katılımcılarla etkileşimli bir şekilde, gerçekliğin beş duyu organımıza ve algılara bağlı olduğu, hakikatın gerçeğin ötesinde bir durum olduğu ve bireyin kendi gerçekliğini nasıl keşfedebileceği konuları tartışılmaktadır.. Videoda ayrıca hayvanlar alemi ve insan gelişimi arasındaki farklar, bebeklikten başlayarak varlık deneyimini keşfetme süreci, mağara deneyi örneği üzerinden illüzyon ve gerçeklik kavramları, renkli gözlüklerle örneklendirilen algıların kişisel deneyimlere göre değişebilmesi ve koşulsuz sevgi gibi konular da ele alınmaktadır. Katılımcılar arasında Hatice ve Salıha gibi isimler de bulunmaktadır.
Bu video, Carnage Melan University'de sinir bilimi ve psikoloji yardımcı doçenti Timotive Verstine'in görüşlerini içeren bilimsel bir anlatımdır. Video, algının doğası ve zihinsel simülasyon teorisi üzerine odaklanmaktadır.. Video, algımızın neredeyse tamamının zihinsel bir simülasyon olabileceği teorisini ele alıyor. Sinir bilimcileri, algımızın duyu organlarından toplanan bilgiye dayalı olduğunu savunurken, Verstine'in görüşüne göre algımızın %90'ının zihinsel fabrikasyon ürünü olduğu belirtiliyor. Video, boyut-ağırlık illüzyonu gibi örneklerle zihinsel beklentilerin algımız üzerindeki etkisini gösteriyor ve robot teknolojisi ile yapay zeka alanındaki gelişmeleri de ele alıyor.
Bu video, Sinan Canan adlı bir bilim adamı ile Emre Dorman arasında geçen bir sohbet programıdır. Konuşmacılar, bilim ve gerçeklik arasındaki ilişkiyi tartışmaktadır.. Videoda, arayüz teorisi üzerinden insan algısının nasıl çalıştığı anlatılmaktadır. Konuşmacı, bilgisayar arayüzü benzetmesiyle dış dünyayı nasıl algıladığımızı açıklamakta ve bu algının gerçeklikle olan ilişkisini ele almaktadır. Ayrıca, bilimin sadece maddi dünyayı anlamamıza yardımcı olduğunu, ancak insanın bilgi kaynaklarının sadece bilim olmadığını, sezgiler, duygular, vahiy ve yaşam bilgeliği gibi diğer kaynakların da önemini vurgulamaktadır. Video, bilimin ve diğer bilgi kaynaklarının bütüncül bir şekilde değerlendirilmesinin önemini vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, algı kavramını ve farklı duyu kanallarının iletişimdeki rolünü açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, algının tanımı ve kültürün algı üzerindeki etkisiyle başlayıp, kişilerarası iletişimdeki algısal yaşantıları anlatmaktadır. Ardından, insanların tercih ettiği duyu kanallarının (görme, işitme ve dokunma) özellikleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Her bir duyu kanalını tercih eden bireylerin davranışları, iletişim tarzları ve öğrenme yöntemleri karşılaştırmalı olarak sunulmaktadır. Video, hem kendi hem de karşımızdaki kişinin tercih ettiği duyusal özellikleri anlayabilmemizin iletişimimizi daha doyurucu ve sağlıklı hale getireceğini vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, Mesut Kahveci tarafından sunulan, algı kavramı ve gerçeklik algısı üzerine bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, önceki videolarda da benzer konuları ele aldığını belirtmektedir.. Video, algının temel prensiplerini, duyguların algının kaynağı olduğunu ve duyuların elektromanyetik spektrumun farklı frekans aralıklarında bilgi aldığı konularını incelemektedir. Gerçek algı ve sanal algı kavramları karşılaştırmalı olarak ele alınmakta, algı genişlemesi ve daralması, bilginin algı üzerindeki etkisi ve algı yanılgısı gibi konular işlenmektedir.. Videoda ayrıca şizofrenik durumlar ve kişisel gelişimde algı değişiminin önemi vurgulanmakta, kişisel gelişimin temel unsurlarından birinin kişinin kendi içine yönelmesi olduğu belirtilmektedir. Dijital çağda gerçeklik algısını korumanın önemi de videoda ele alınan konular arasındadır.