Zihin zamanın yaklaşık %50'sinde şimdiki anda değildir. Zihin uçuştuğunda geçmiş ve geleceğe yönelir. Düşünme kapasitesi şimdiki anla teması engelleyen en önemli faktördür
Reality shifting, zihnin başka evrenlere geçişini sağlayan bir uygulamadır. Shifting öncesi script adı verilen hazırlık aşaması gereklidir. Uygulama için uygun alan, beden hazırlığı ve dikkat dağıtıcılardan uzaklaşma şarttır
Zihin, beyin işlevinin kişisel yönlerini ifade eder. Beyin bölgeleri tek bir işlevi yerine birden fazla işleve katılabilir. Beyinde yaklaşık 10-15 bağlantı bulunur
Bu video, "Bilgi Öküzleri" kanalında yayınlanan bilgilendirici bir içeriktir. Sunucu, farklı ölüm türlerinde insan bedeni ve zihninin nasıl tepki verdiğini anlatmaktadır.. Video, cinsel birleşme sırasında ölmek, hipotermi nedeniyle ölmek, boğularak ölmek, başı kesilerek ölmek, uykuda ölmek ve yanarak ölmek gibi farklı ölüm türlerini detaylı olarak incelemektedir. Her bir ölüm türü için bedenin ve zihnin yaşadığı etkiler, ölüm süreci ve bu süreçte kişinin hissettiği duygular hakkında bilgiler verilmektedir. Özellikle cinsel ilişki sırasında ölmenin en az acı veren şekli ani kalp durması olduğu ve hipotermi nedeniyle ölmenin bazı durumlarda mutluluk hissi barındırabileceği gibi ilginç bilgiler paylaşılmaktadır.
Zihin ve evren birbirinden zıt ama ortak bir tarihe sahiptir. Samanyolu'ndaki 100 milyar yıldız, beynimizdeki nöron sayısına eşittir. İnsan zihninin gizemli gücü, evrenin sırlarını anlamanın anahtarıdır
Bu video, iki kişi arasında geçen bir diyalog formatındadır. Konuşmacılar arasında bir soru-cevap döngüsü bulunmaktadır.. Videoda "impulse" kavramı etrafında bir tartışma yaşanmaktadır. Bir kişi diğerine "impulse" hakkında soru sormakta, diğeri ise bu kavramı tanımlamaya çalışmaktadır. Konuşmada bir cyclotka (muhtemelen bir tür oyuncak veya oyuncak) hakkında da bir yorum bulunmaktadır. Diyalog, "impulse" kavramının ne anlama geldiği sorusuyla devam etmektedir.
Biliş, algı, dikkat, bellek ve problem çözme gibi zihinsel süreçleri kapsar. Bilişsel süreçler günlük yaşam aktivitelerini yerine getirmek için gereklidir. Zihin, davranış ve bilinçle bağlantılı karmaşık bir yapıdır
Bu video, bir yükseköğretim kurumunda verilen akademik bir ders formatındadır. Konuşmacı, öğrencilere bilinç uyanışı, ego ve mutsuzluk konularını anlatmaktadır.. Video, bilinç uyanışı sürecini Hint manevi felsefesindeki "tria" kavramı üzerinden dört aşamaya ayırarak açıklar: rüyasız uyku, rüya hali, normal uyanıklık ve kavramsal zihnin ötesinde olan kuvvet tria. Daha sonra ego kavramını ele alarak, bu kavramsal benlik duygusunun insanları nasıl tatmin edememesi ve sürekli memnuniyetsizlik hissi yaratması anlatılır. İkinci bölümde ise mutsuzluğun çoğunlukla egoik zihin ve dünya beklentilerinden kaynaklandığı, günlük hayattaki küçük mutsuzlukların zihinsel yorumlardan kaynaklandığı örneklerle açıklanır.. Konuşmacı, bu dünyanın insanları mutlu etmek için tasarlanmadığını ve bu zorlukların insanın kendi içindeki bir uyanış süreci olduğunu vurgulayarak, uyanış sürecinde mutsuzluğun büyük bir kısmının zihnin ürettiği bir sanrıya dönüştüğünü belirtir.
Tulpa, Tibet Budizmi'nden gelen, zihnin yarattığı bilinçli varlık formudur. Tibet dilinde "yaratılan şey" anlamına gelir. Meditasyon ve zihin kontrolü yoluyla yaratılır
Bu video, Caston Hall'de kendi kurduğu London Truth Forum'da seminerler veren bir konuşmacının zihin, bilinç ve bilinçaltı konularını anlattığı eğitici bir içeriktir.. Video, zihnin iki aşaması olan bilinç ve bilinçaltı arasındaki ilişkiyi, telkinlerin gücünü ve zihin yasalarını açıklamaktadır. Konuşmacı, hetero telkin (başkasından gelen) ve oto telkin (kendimize yaptığımız) arasındaki farkları örneklerle anlatmakta, olumsuz telkinlerin zararlarını ve olumlu telkinlerin olumlu sonuçlar doğurabileceğini göstermektedir.. Videoda ayrıca bilinçaltının sınırsız zekasına inanmanın, doğru düşünce biçimlerinin ve büyük dayanakların hayat üzerindeki olumlu etkileri örneklerle anlatılmaktadır. Konuşmacı, bilinçaltının sizinle tartışmadığını, bilincinizin emirlerini kabul ettiğini ve doğru düşünce biçimlerini benimsediğinizde hayatın nasıl olumlu yönde değişebileceğini vurgulamaktadır.
Bu video, zihin kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, zihnin tanımı ve tarihsel gelişimi üzerine odaklanmaktadır. Zihnin metafiziksel bakımdan mekanik sistemlerden ayrı bir yapı olarak görülmesi ve biyolojik bir eğretileme olarak ifade edilmesi arasındaki temel eğilimlerden bahsedilmektedir. Ayrıca, zihin kavramının beş farklı tanımı detaylı olarak açıklanmaktadır: zihinsel süreç ve edimlerin toplamı, bilinçli veya bilinçten yoksun mental tecrübelerin toplamı, bilinçli entelektüel süreçlerin toplamı, beyne eşdeğer bir şey ve biyolojik bir sistem yeterli bir karmaşıklık düzeyine ulaştığında ortaya çıkan bir özellik olarak zihin.
Bu video, iki karakter arasında geçen kısa bir diyalog formatındadır. Konuşmada Paul adında bir karakter bulunmaktadır.. Video, korkunun zihin katili olduğu ve "küçük ölüm" olarak tanımlandığı bir monologla başlar. Ardından bir hikaye anlatımı başlar ve "büyük kutsal savaş" olarak adlandırılan bir olayın kaçınılmaz olduğu vurgulanır. Diyalog, korkunun yokluğunda sadece konuşmacının kalacağı ve bu savaşın kaçınılmaz olduğu mesajıyla devam eder.
Bu video, "Ters Yüzbir" adlı animasyon dizisinin bir özet anlatımıdır. Ana karakter Raylin, zihninde neşe, üzüntü, korku, tiksinti ve öfke gibi kişiselleştirilmiş temel duyguları olan bir genç kızdır.. Özet, Raylin'in Minnesota'dan San Francisco'ya taşınması ve bu süreçte yaşadığı zorlukları anlatmaktadır. Neşe ve üzüntü arasındaki mücadele, temel hafızaların kaybolması ve hafıza çöplüğüne düşme, Bigbong adlı hayali arkadaşla birlikte yaşadığı maceralar ve sonunda duygularını kabul ederek yeni bir ada oluşturması hikayenin ana hatlarını oluşturmaktadır. Video, Raylin'in 12 yaşında yeni yaşamına adapte olması ve duygularını kabul etmesiyle sona erer.
Bu video, Etyem Bey adlı bir konuşmacının "İnsanı Anlamak" başlığı altında zihin, din ve insan kültürü konularını ele aldığı bir akademik sunum formatındadır. Sunum bir saatlik konuşmadan ve ardından yarım saatlik soru-cevap bölümüyle oluşmaktadır.. Video, insan bilinci ve bilinçdışı arasındaki ilişkiyi, zihnin çalışma prensiplerini, inanç oluşumunu ve dinin zihinsel temellerini inceliyor. Konuşmacı, fonksiyonel MR gibi teknolojiler sayesinde zihnin çalışma prensiplerini, bilinçdışının bilinçli kararları nasıl etkilediğini ve tanrı kavramının nasıl şekillendiğini açıklıyor. Ayrıca, dinin kültür içindeki yeri, ritüellerin anlamları ve insan zihninin hikayeleri nasıl şekillendirdiği gibi konular da ele alınıyor.. Sunumda Bartlett'in hikaye deneyleri, çocukların zihin yapısı, ruh ve melek gibi doğaüstü varlıkların insan zihnindeki yeri, ölüm kavramının insan bilincindeki önemi ve bilimin pragmatik yaklaşımı gibi konular da incelenmektedir. Konuşmacı, insanın inanma eğiliminin zihinsel yapının bir parçası olduğunu vurgulayarak, bilimin insan zihninin sınırlarını ve relativizm konusundaki düşüncelerini paylaşıyor.
Bu video, bir konuşmacının "Zihnin Efendisi Şifrelerin Kitabı" adlı kitabın ilk bölümlerini okuduğu bir kitap anlatımıdır. Konuşmacı her pazar günü kitaptan bir bölüm okuyacağını belirtiyor.. Video, bilinçaltı kavramı, zihnin bize hizmetkar olması ve bilinçaltının toplumun etkisiyle oluştuğu konularını ele alıyor. Bilinçaltının yedi yaşından önce dışarıdan verilen verileri kabul ettiği, olgularla çalıştığı ve olumlu-olumsuz ayrımı yapmadığı vurgulanıyor. Ayrıca bilinçaltını etkilemek için olumlu düşünce yapısının önemi, kendini sevmenin ve saygı duymanın gerekliliği anlatılıyor.. Kitap, bilinçaltını yöneterek mutluluğa ulaşma ve özbenliğe dönme yöntemlerini anlatmayı amaçlıyor. Video sonunda bu bölümden çıkarılacak şifreler özetleniyor.
Bu video, bir film veya dizi sahnesini göstermektedir. Karakterler, umut ve özgürlüğün kaybolduğu bir yerde bulunmaktadır.. Video, kaçış temalı bir hikâyeyi anlatmaktadır. Karakterler, kendilerini tutan güçlere karşı mücadele etmekte ve özgürlüğe ulaşmak için kendi zihinlerine "girmek" gerektiğini vurgulamaktadır. Video, "bazen en büyük hapishane kendi zihnimizde" diyerek, özgürlüğün sadece fiziksel bir durum değil, zihinsel bir durum olduğunu ifade etmektedir.
Bu video, Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyesi olan bir nörobilimci ve psikologun yaptığı bilimsel bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, 1985'te biyolojik saat konusunu ilk kez duymuş ve daha sonra Amerika'da bu alanda çalışmalar yapmıştır.. Sunum, zihin ve beyin arasındaki ilişkiyi açıklayarak başlamakta, ardından yaşlanma sürecinde ortaya çıkan zihinsel frenler ve "solites paradoksu" kavramına değinmektedir. Daha sonra biyolojik saatin işlevi, yapısı ve yaşlanma ile ilişkisi detaylı olarak anlatılmaktadır. Konuşmacı, biyolojik saatin günlük ve mevsimlik ritimleri sağladığını, vücuttaki her hücrede de benzer bir saat bulunduğunu ve bu saatlerin güneş ışığıyla senkronize olduğunu açıklamaktadır.. Sunumda ayrıca biyolojik saatin depresyonla ilişkisi, yaşlanma sürecindeki değişimi ve günlük rutinlerin bu saati güçlendirmeye etkisi gibi konular ele alınmaktadır. Konuşmacı, biyolojik saati güçlendirmenin hayat kalitesini artırdığını ve Alzheimer hastalarında bile bellek konusunda iyileşme sağladığını belirtmektedir.
Bu video, bir felsefeci tarafından sunulan akademik bir konuşmadır. Konuşmacı, tümeller tartışmasının sadece Ortaçağ'ın değil, günümüzde de geçerli olduğunu savunmaktadır.. Video, tümeller tartışmasının tarihsel kökenlerinden başlayarak, kavramların dış dünyada var olan yapılarla ilişkisini incelemektedir. Konuşmacı, kavram gerçekçileri ve sadece zihinsel yapılar olarak kabul edenler arasındaki farkları açıklamakta, günümüzde bu tartışmanın bilgi ve bilgi dışı arasındaki ayrımı yapma konusundaki önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, dış dünyada var olan, düşünme dünyasında var olan ve dilde var olan kavramlar arasındaki farkları ele alarak, bu tartışmanın zihin açıcı olduğunu ve erken yaşlarda üzerinde düşünmenin faydalı olacağını belirtmektedir.
Bu video, bir sanatçı ve Berrak Yurdakul (Berrak Hoca) adlı Budist hoca arasında geçen canlı yayın formatında bir sohbeti içermektedir. Berrak, uzun yıllardır Budist pratik yapan ve zihin konusunda bilgi sahibi bir kişidir.. Sohbetin ana konusu zihin, farkındalık ve Budizm'in temel prensipleridir. Video boyunca zihnin doğası, şimdiki anda olmanın önemi, meditasyonun temel prensipleri, sevgi ve şefkatin mutluluğa yol açması, ölüm ve hayatın değerli anları gibi konular ele alınmaktadır. Konuşmacılar, zihnin sınırlı olduğunu ancak doğru kullanılarak evrenin sırlarını anlayabileceğimizi ve farkındalık kazanmanın hayatın anlamını anlamak için gerekli olduğunu vurgulamaktadır.. Sohbet sırasında Berrak'ın Beykoz'da açmayı planladığı bir atölye projesi, Toronto'da oynadıkları "Hanımefendi" oyunu ve Kanada turnesi planları hakkında da bilgiler paylaşılmaktadır. Ayrıca, dinleyicilerden gelen sorular yanıtlanmakta ve çeşitli hikayeler (Pers-Hindistan hikayesi, ejderha hikayesi) kullanılarak konular somutlaştırılmaktadır.
Bu video, Yankı Bey adlı bir sunucu ve çeşitli konuklar arasında geçen bir röportaj formatındadır. Konuklar arasında bilişsel psikoloji alanında bilgi sahibi bir konuşmacı, bir psikolog ve görme engelli bir doktor bulunmaktadır.. Video, çocukluk deneyimlerinin hayat üzerindeki etkileri, zihin ve hatırlama süreçleri, psikoterapi, sıradanlık korkusu ve yaşam anlayışı gibi konuları ele almaktadır. Röportaj, çocukluk deneyimlerinin beyin yapısını şekillendirmesi, zihnin anıları nasıl çarpıttığı, psikoterapi hizmetlerinin erişilebilirliği ve insanların dünyaya iz bırakmak isteme arzusu gibi konuları kapsamlı şekilde incelemektedir.. Videoda ayrıca bir doktorun görme engelli babası Gültekin Yazgan'ın hikayesi de paylaşılmaktadır. Bu bölümde, görme engeline rağmen başarılı bir hayat süren ve çeşitli başarılar elde eden bir kişinin hikayesi anlatılmaktadır. Röportajın son bölümünde ise "yaşadım demek için ne yapmalı" sorusu üzerine Nazım Hikmet'in şiirinden yola çıkılarak, yaşamak için geride iz bırakmanın önemi vurgulanmaktadır.