SketchUp, kullanıcı dostu arayüzüyle başlangıç seviyesi için idealdir. Rhino, karmaşık geometrik şekiller ve serbest formlar için kullanılır. 3ds Max, animasyon ve görselleştirme özellikleriyle öne çıkar
Subtraction komutu objeleri birbirinden çıkarır. Union komutu objeleri birleştirir ve ana objenin rengini alır. Intersection komutu iki objenin ortak noktalarını bulur. Cut komutu kesişen objelerin yüzeylerini keser
Edit Spline, 2 boyutlu eğrilerin köşe ve kenarlarını düzenleyen bir değiştirici komutudur. Komut Create panel veya Modifiers menüsünden erişilebilir. Selection bölümünden köşe, kenar ve eğri alt objeleri seçilebilir
Bu video, Autodesk Türkiye komünite ekibinin düzenlediği bir webinar formatında eğitimdir. Eğitmen Izzet Tavşan, 3ds Max programı kullanarak mimari kat planı modelleme ve 3D mekan tasarım tekniklerini anlatmaktadır.. Eğitim, Autocad'de hazırlanmış bir ev planının 3ds Max'e aktarılması ve üç boyutlu hale getirilmesi ile başlayıp, duvarların yüksekliği ayarlanması, kapı-pencere bölümlerinin oluşturulması ve mekanın şekillendirilmesi ile devam etmektedir. Ayrıca instance oluşturma, crash shape, border ve extrude gibi komutlar, V-Ray render motoru kullanımı, materyal oluşturma ve ışık ayarları hakkında detaylı bilgiler verilmektedir.. Eğitim yaklaşık bir saat süresince ilerlemekte olup, temel teknikleri öğrettikten sonra geri kalan tasarımın kişisel tercihe bırakıldığı bir yapıya sahiptir.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, anlatıcı tarafından 3ds Max programının lisanslı şekilde nasıl indirileceği ve kurulacağı adım adım gösterilmektedir.. Video, Autodesk web sitesine giriş yapma ile başlayıp, 3ds Max programının özelliklerini, fiyat seçeneklerini ve sistem gereksinimlerini anlatmaktadır. Ardından öğrenci veya eğitmen olarak ücretsiz deneme sürümü indirme süreci, hesap oluşturma, eğitim bilgilerini girme ve belge doğrulama adımları detaylı olarak gösterilmektedir. Son olarak, programın bilgisayara kurulumu ve başlatılması ile video sonlanmaktadır.
Bu video, Üçlü Okul'dan İzzet Tavşan tarafından sunulan bir 3ds Max eğitim dersidir. İzzet Tavşan, 3ds Max programında SWEP modifier'ın kullanımını anlatmaktadır.. Videoda SWEP modifier'ın iki boyutlu objeleri üç boyuta çevirmek için nasıl kullanıldığı detaylı olarak gösterilmektedir. Özellikle süpürgelik mimaride, asma tavan kısımlarında ve söveler için kullanılan bu komut, belirli bir kesiti üç boyuta çevirmeyi sağlar. İzzet Tavşan, SWEP'in parametrelerini (mirror, offset, angle, interpolation) nasıl ayarlayacağını, custom section kullanarak kendi kesitlerini nasıl oluşturacağını ve Smooth modifier ile kalite ayarlarını nasıl yapacağını adım adım göstermektedir. Ayrıca, İzzet Tavşan'ın hazırladığı Swept Profil Script'in nasıl indirileceği ve kurulacağı da videoda anlatılmaktadır.
Her iki program da aynı render motorunu kullanır. 3ds Max daha fazla ve akışkan modelleme aracına sahiptir. Maya'nın animasyon kütüphanesi daha geniştir. Maya'nın MEL programlama dili film sektöründe öne çıkar
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan 3D modelleme ve render teknikleri hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, 3ds Max 2023 ve Corona 9 render motoru kullanarak iç mekan tasarımı ve render sürecini adım adım göstermektedir.. Video, sıfırdan bir oda modeli oluşturma, malzeme atama, obje yerleştirme, ışıklandırma, kamera ayarları ve render teknikleri gibi konuları kapsamaktadır. Eğitim, temel geometrik şekillerle başlayıp, malzeme seçimi, obje yerleştirme, detaylandırma ve son render aşamalarına kadar tüm süreci içermektedir.. Eğitimde ayrıca HDR ışık bilgisi dosyaları kullanımı, bloom efektleri, odaklanma noktaları, light mix, highlight kompresi ve Photoshop ile ileri düzenlemeler gibi teknik detaylar da paylaşılmaktadır. Eğitmen, gerçekçi bir mekan oluşturmak için detayların önemi ve objelerin doğal duruşlarının önemini vurgulamaktadır.
Blender ücretsiz ve kullanıcı dostu bir 3D yazılımdır. 3ds Max ücretli ve daha gelişmiş özelliklere sahiptir. Blender'da Eevee render motoru ve gelişmiş animasyon araçları bulunur
Autodesk, Türkiye'de eğitim kurumlarına ve bireysel kullanıcılara ücretsiz lisans sunmaktadır. Şirket 1982'den beri 3D tasarım ve mühendislik yazılımları geliştirmektedir. Autodesk Kampüs Uzmanları Ağı uluslararası öğrenci ve eğitmenlerle bağlantı sağlar
Bu video, Üç D Tasarım Okulu'ndan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, 3ds Max programında en çok kullandığı scriptlerden biri olan "Bitmap Resim Bulucu" scriptini tanıtmaktadır.. Video, scriptin ne işe yaradığını açıklayarak başlıyor ve ardından nasıl indirileceğini, kurulacağını ve kullanılacağını adım adım gösteriyor. Script, 3ds Max'ta texture (resim) adreslerinin bulunamadığı durumlarda bu adresleri tanıtarak hatalı dosyaları tespit etmeyi ve düzeltmeyi sağlıyor. Eğitmen, kanepe örneği üzerinden scriptin kullanımını gösteriyor ve bir sonraki videoda modelleme, kaplama, post production veya corona render konularından birini ele alacağını soruyor.
Bu video, 3ds Max programında objeleri eğip bükmek için kullanılan Bend komutunun nasıl kullanılacağını gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, 3ds Max programında objeleri eğip bükmek için Bend komutunun adım adım nasıl kullanılacağı anlatılmaktadır. Öncelikle bir kutu (box) oluşturma, ardından Modify panelinden Bend komutunu kullanarak objeyi eğip bükme işlemleri gösterilmektedir. Ayrıca Bend komutunun alt ayarları (angle, direction, limit) ve farklı eksenlerde (X, Y, Z) nasıl kullanılacağı da detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, 3ds Max'ta katı modelleri daha karmaşık formlara dönüştürmek isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, bir içerik üreticisinin izleyicilere oyun yapımında kullanılan programları tanıttığı bir eğitim içeriğidir. İçerik üreticisi, kendi geliştirdiği "The Book of Your 2" oyununu Unreal Engine ile geliştirdiğini belirtiyor.. Video, oyun yapımında kullanılan popüler programları detaylı olarak anlatıyor. İlk olarak Unity ve Unreal Engine gibi oyun motorları tanıtılıyor, ardından Maya, 3ds Max, Blender, Zbrush, Substance Painter, Mixamo, Adobe Photoshop, Illustrator, Epsilon, Bir Efektler ve FL Studio gibi modelleme, animasyon, boyama ve ses düzenleme programları hakkında bilgiler veriliyor. Her programın özellikleri, kullanım alanları ve fiyatlandırma durumları açıklanıyor. Video, izleyicilerin oyun yapımına başlamaları için temel bir rehber niteliğindedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan 3D modelleme ve mimari proje oluşturma eğitimidir. İlk bölümde AutoCAD'de, ikinci bölümde ise 3ds Max programında 3D modelleme teknikleri anlatılmaktadır.. Video, temel 3D nesnelerin (küp, silindir, koni, küre) oluşturulması ile başlayıp, duvar oluşturma, polyline kullanımı, offset, extrude ve subtract komutlarının detaylı anlatımıyla devam etmektedir. Eğitmen, basit bir oda modelinden başlayarak daha karmaşık L şeklinde bir oda modeline geçiş yaparak, pencere ve kapı yerlerinin belirlenmesi, balkon yapımı gibi mimari detayları göstermektedir.. Video, bir serinin ilk bölümü olup, bir sonraki derste doğrama ve cam modellerinin nasıl oluşturulacağı anlatılacağı belirtilmektedir. Ayrıca, polyline ile çizilen kapalı alanların katı nesnelere dönüştürülmesi ve duvar kalınlığı, yüksekliği gibi ayarların nasıl yapılacağı gibi pratik bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, Nedim Onur Akay tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Nedim, izleyicilerden gelen sorulara cevap vermek amacıyla malzeme hazırlama konusunda bilgi paylaşmaktadır.. Videoda, 3ds Max programında texture sitelerinin map kanallarının nasıl kullanılacağı adım adım gösterilmektedir. Nedim, bir taş yüzeyi örneği üzerinden albedo, displacement, reflection gloss, ambian occlusion ve normal map gibi farklı map'lerin nasıl tanımlanacağını ve bunların renderın gerçekçiliğini nasıl artırdığını uygulamalı olarak anlatmaktadır. Video, izleyicilerin sorularına cevap vermek amacıyla hazırlanmış olup, malzeme hazırlama konusunda temel bilgiler edinmek isteyenler için faydalı olacaktır.
Bu video, 3ds Max programında Revit dosyalarını nasıl içe aktaracağınızı ve dışa aktaracağınızı adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, önce FPX formatında Revit dosyalarını 3ds Max'a nasıl aktaracağınızı gösteriyor, ardından DWG formatında dosyaları dışa aktarma sürecini detaylı olarak anlatıyor. DWG dışa aktarma bölümünde, dosya birimini değiştirme, objelerin nasıl davranacağını belirleme, geometri seçenekleri, texture mapping ve yüzey detayları gibi önemli ayarlar hakkında tavsiyeler veriliyor. Bu eğitim, Revit ve 3ds Max arasında doğrudan bağlantı kurmak isteyen kullanıcılar için faydalı bilgiler içermektedir.