Bu video, mobil oyun geliştirme sürecini adım adım anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, mobil oyun sektörünün hızla büyüdüğünü ve birçok insanın bu sektörden faydalanmak istediğini belirterek başlıyor.. Video, mobil oyun geliştirme sürecini beş ana aşamada inceliyor: iyi bir fikir bulma, tasarım yapma, oyun motoru seçimi (özellikle Unity öneriliyor), oyunu geliştirme ve test etme, son olarak da Play Store veya App Store'da yayınlama. Ayrıca, yeni başlayanlar için telifsiz grafik ve karakter tasarımları kullanma tavsiyesi ve yayınlama ücretleri hakkında bilgiler veriliyor. Video, pes etmemenin önemini vurgulayarak sonlanıyor.
Bu video, Yusuf adlı bir içerik üreticisinin Steam platformunda popüler olan Banana oyununu incelediği bir analiz videosu. Yusuf, oyunun arkasındaki gerçekleri ve neden bu kadar popüler olduğunu araştırıyor.. Video, Banana oyununun basit bir Unity projesi olduğunu ancak Steam pazar entegrasyonu sayesinde muz ödülleri sunarak büyük bir ekonomi yarattığını anlatıyor. Oyunun geliştiricileri her gün yeni muz çeşitleri ekleyerek oyuncuların oyunu açık tutarak muz ödülleri toplamasını sağlıyor. Bu muzlar Steam pazarında satılabiliyor ve nadir muzlar yaklaşık 100 dolar, yaygın muzlar ise 3 cent'e satılıyor. Video, oyunun kripto madenciliği veya keylogger olduğu iddialarını inceleyerek, oyunun kodlarının tersine mühendislik edildiğinde şüpheli bir şey bulunmadığını ve internet trafiğine sahip olmadığını belirtiyor.
Bu video, Yakın Kampüs.com'dan Gökçe Gün tarafından sunulan bir Unity oyun geliştirme eğitim dersidir. Eğitmen, Unity'nin fizik motorunu kullanarak objelerin gerçekçi fiziksel davranışlarını nasıl ayarlayabileceğimizi göstermektedir.. Videoda, yeni bir Unity sahnesi oluşturma, küp objeleri ekleme ve düzenleme, Rigid Body bileşeni ekleme, farklı çarpışma objeleri (BoxCollider, SphereCollider, CapsuleCollider) kullanma ve objelerin fiziksel davranışlarını ayarlama konuları adım adım anlatılmaktadır. Eğitmen, objelerin yerçekiminden etkilenmesi, birbirine çarpması, kinematik hareket ve malzeme atama gibi temel fizik motor özelliklerini pratik örneklerle göstermektedir.. Ayrıca, duvarların içine geçmeme özelliğini sağlama, oyuncunun rotasyonunu engelleme ve bu özelliklerin platform oyunlarında nasıl kullanılabileceği de örneklerle açıklanmaktadır. Bir sonraki derste Rigid Body özelliklerine daha detaylı girileceği belirtilmektedir.
Transform component manages object position, scale and rotation. Direct position setting or vector addition moves objects instantly. Local position refers to object's position relative to parent
Bu video, Gökçe Gün tarafından sunulan bir Unity oyun geliştirme eğitim serisidir. Gökçe, yakınkampus.com'dan bir eğitmen olarak kendini tanıtmakta ve Mustafa adında bir arkadaşıyla birlikte çalışmaktadır.. Video, Unity'nin temel arayüzünden başlayarak, yeni proje oluşturma, obje ekleme, düzenleme, koordinat sistemi kullanımı, görsel özellikler (ışık, bloom efekti), proje yapısı ve dosya yönetimi konularını kapsamaktadır. Daha sonra script oluşturma, Visual Studio arayüzü ve temel kodlama kavramları (Hello World örneği) anlatılmakta, son olarak ise bir kutunun her frame'de hareket etmesi için kodlama yapılmaktadır.. Eğitim serisi, serinin ilk beş veya altı dersi olarak düşünülmekte ve daha sonra üç farklı oyun yapımına başlanacağı belirtilmektedir. Video, Unity'de temel programlama kavramlarını öğrenmek isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, Yusuf adlı bir eğitmen tarafından sunulan Unity oyun geliştirme eğitim içeriğidir. Eğitmen, basit ama güzel mekaniklere sahip bir 2D platform oyunu yapımını adım adım göstermektedir.. Video, karakterin hareket etmesi, zıplaması ve yüzünün doğru yönde dönmesi için gerekli C# kodlarının nasıl yazılacağını anlatmaktadır. İlk bölümde karakter kontrol dosyası oluşturulup hız ve zıplama kuvveti gibi değişkenler tanımlanırken, ikinci bölümde ekstra zıplama sistemi eklenmekte ve karakterin duvara doğru zıpladığında yerçekimi etkisinin olmaması sorunu çözülmektedir.. Eğitim içeriğinde ayrıca 2D oyun yaparken karşılaşılabilecek hataların çözümleri, ekstra zıplama sayısının Unity üzerinden kontrol edilebilir hale getirilmesi ve fizik materyali oluşturma ve ayarlama adımları da gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Unity oyun motoru kullanarak mobil oyun geliştirme eğitimidir. Eğitmen, yeni başlayanlar için adım adım bir mobil oyun yapımını göstermektedir.. Videoda, telefon üzerinde sağa veya sola basarak hareket ettirilebilen bir top ve bu topun geçeceği parkur oluşturma süreci anlatılmaktadır. Eğitim, Unity Hub kurulumu, yeni proje oluşturma, platform tasarımı, dokunma verilerinin alınması, kameranın oyuncuyu takip etmesi ve fizik motoru kullanımı gibi temel konuları kapsamaktadır.. Eğitmen ayrıca delta time modülü kullanarak her telefonda aynı hızın sağlanması, Android platformunda oyun geliştirme için Build Settings ve Project Settings ayarlarının yapılması, oyunun hızını ve zorluk seviyesini ayarlama gibi pratik bilgiler de paylaşmaktadır. Video, izleyicilerin kendi mobil oyunlarını geliştirmelerine olanak tanımaktadır.
Setting Time.timeScale to zero pauses all time-based operations in Unity. Game returns to normal speed by setting Time.timeScale to one
Bu video, Unity oyun motoru hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir. Anlatıcı, Unity'nin ne olduğunu, nasıl indirileceğini ve Unity Hub'ın ne olduğunu açıklamaktadır.. Video, Unity'nin indirme sürecini adım adım göstermektedir. Önce Unity web sitesinden kişisel paketin nasıl indirileceği, ardından Unity Hub'ın kurulumu ve kullanımı anlatılmaktadır. Ayrıca Unity'nin sistem gereksinimleri, sürüm seçimi konusunda dikkat edilmesi gereken noktalar ve LTS (Long Term Support) sürümlerinin ne anlama geldiği detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, projeler kısmının bir sonraki videoda anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
C++ excels in high-performance games with Unreal Engine support. C# is ideal for Unity engine development with simple syntax. JavaScript suits web-based games with extensive libraries. Swift is best for Apple platforms with high performance. Java provides cross-platform capabilities for Android games
Bu video, Görkem tarafından sunulan "Sıfırdan Unity Öğren" serisinin sekizinci dersidir ve Unity oyun geliştirme yazılımının arayüzünü anlatmaktadır.. Videoda öncelikle Sign panelinin shaded, wireframe, 2D, ışık ve ses kapatma gibi özellikleri gösterilmekte, ardından Gizmos panelinin kullanımı anlatılmaktadır. Daha sonra Game panelinin Display, VS, Scale, Maximize on Play, Multidi ve Stats gibi seçenekleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Özellikle görüntü boyutlandırma, çözünürlük ayarları, FPS sabitleme ve oyun optimizasyonu konularında pratik bilgiler verilmektedir.. Eğitim, oyun geliştirme sürecinde bu panellerin nasıl faydalı olabileceğini göstermekte ve farklı ekran boyutlarına (telefon, bilgisayar) göre nasıl ayar yapılacağını adım adım anlatmaktadır. Ayrıca Sign panelinde objeleri hareket ettirme, döndürme ve ölçeklendirme için QWERT tuşlarının kullanımı da gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere Aceprite'de yapılan animasyonların Unity oyun motoruna nasıl aktarılacağını adım adım göstermektedir.. Video, Aceprite'den sprite sheet oluşturma, Unity'ye aktarma ve Unity'de animasyonların doğru şekilde ayarlanması sürecini kapsamaktadır. İçerikte sprite sheet'in nasıl oluşturulacağı, Unity'de texture type, sprite mode, filter mode ve compression gibi önemli ayarların nasıl yapılacağı, sprite editor'da slice işlemleri ve pixels per unit değerlerinin nasıl ayarlanacağı detaylı olarak anlatılmaktadır. Video, bir sonraki bölümde bu animasyonların oyunlara nasıl kullanılacağını göstereceğini belirterek sonlanmaktadır.
Bu video, bir oyun geliştiricisinin Isocore adlı indie projesinde yükseltme özelliğini nasıl eklediğini anlattığı bir eğitim içeriğidir. Geliştirici, iki yıl boyunca üzerinde çalıştığı 2D isometrik açık dünya sandbox oyununda yükseltme özelliğini eklemek için karşılaştığı zorlukları paylaşıyor.. Video, Isocore'un 2D pixel art yapısı nedeniyle yükseltme özelliğinin eklenmesinin zorluklarını ve 3D yükseltme sisteminin geliştirilme sürecini ele alıyor. İlk bölümde oyunun iç mekaniklerini ve görsel ön yüzünü ayırmak, perlin noise ve octaves kullanarak doğal görünümlü bir terrain oluşturma anlatılırken, ikinci bölümde 3D dünyada nesnelerin doğru sıralanması için gerekli matematiksel hesaplamalar ve Unity'nin otomatik sıralama sisteminin yetersizliği ele alınıyor.. Geliştirici ayrıca, 2D oyunlarda yükseklik farklarını göstermenin zorluklarını ve bu sorunu çözmek için kullandığı teknikleri, 3D dünyada bloklar ve daha karmaşık yapıların (binalar, bitkiler) sıralanmasını ve kendi zaman dilimi sistemi geliştirmesini de detaylı şekilde açıklıyor. Video, oyunun yükseltme sisteminin tamamlanması ve gelecek güncellemelerde eklenecek özellikler hakkında bilgi veriyor.
UnityPlayer.dll errors can occur due to faulty applications or corrupted files. Common error messages include "missing DLL" and "specified module not found". Most issues are resolved by reinstalling the DLL file
DLL hataları uygulama arızası, dosya silinmesi veya kayıt defteri bozulmasından kaynaklanabilir. En sık görülen hatalar "Belirtilen modül bulunamadı" ve "Program başlatılamadı" mesajlarıdır
Bu video, bir içerik üreticisinin izleyicilere oyun yapımında kullanılan programları tanıttığı bir eğitim içeriğidir. İçerik üreticisi, kendi geliştirdiği "The Book of Your 2" oyununu Unreal Engine ile geliştirdiğini belirtiyor.. Video, oyun yapımında kullanılan popüler programları detaylı olarak anlatıyor. İlk olarak Unity ve Unreal Engine gibi oyun motorları tanıtılıyor, ardından Maya, 3ds Max, Blender, Zbrush, Substance Painter, Mixamo, Adobe Photoshop, Illustrator, Epsilon, Bir Efektler ve FL Studio gibi modelleme, animasyon, boyama ve ses düzenleme programları hakkında bilgiler veriliyor. Her programın özellikleri, kullanım alanları ve fiyatlandırma durumları açıklanıyor. Video, izleyicilerin oyun yapımına başlamaları için temel bir rehber niteliğindedir.
Bu video, oyun geliştirme sektörüne yönelik güncel haberler ve ücretsiz asset fırsatlarını sunan bir haber bülteni formatındadır. İçerik üreticisi, altı aydır bu paketleri çektiğini ve izleyicilerin isteklerine göre içerik ürettiğini belirtiyor.. Video, üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde AR Station'ın Epic Games'e katılması ve bu sayede eğitimlerin ücretsiz hale gelmesi anlatılmaktadır. İkinci bölümde Epic Games'in keşfet kısmında bulunan ücretsiz uygulamalar tanıtılmaktadır. Son bölümde ise Unity ve Unreal Engine'in Nisan-Mayıs ayı için ücretsiz asset paketleri detaylı olarak incelenmektedir.. İçerik üreticisi, piyasada hazır asset kullanmanın kötü olduğunu, yeni başlayanların eksikleri olduğunu ve bu paketlerin ücretsiz olmasına rağmen kullanılmamasının bir ayıp olduğunu ifade ediyor. Ayrıca, bu paketlerin tek tek modellerin kendisi tarafından yapılması yerine kullanılabileceğini ve bu sayede izleyicilerin eziyet çekmeyeceğini belirtiyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı bir yıl önce çektiği Unity ve Visual Studio Code indirme videosunun yeni versiyonunu sunmaktadır.. Video, Unity Hub'ın indirilmesi ve kurulumu ile başlayıp, gerekli modüllerin (Android SDK, iOS SDK, WebGL) seçilmesi sürecini göstermektedir. Ardından Visual Studio Code'un indirilmesi, kurulumu ve gerekli eklentilerin (C# eklentisi, Vibrance, Darculateam Web Store Edition, Discord Press) kurulumu anlatılmaktadır. Son olarak, Visual Studio Code'da kod formatlama ayarlarını göstererek, kodun daha düzenli ve okunaklı hale getirilmesi için gerekli ayarları açıklamaktadır.
Unity process starts briefly before exiting in Task Manager. Editor.log file shows license expiration issues. Unity Hub licensing page may not reflect actual expiration