Blender Render Settings Guide
Cycles is the most common raytracing engine for realistic renders. Eevee offers real-time rendering with faster performance. Workbench is used for prototypes and previews only
- wikihow.com
Cycles is the most common raytracing engine for realistic renders. Eevee offers real-time rendering with faster performance. Workbench is used for prototypes and previews only
Bu video, 3D yazıcılarla çıktı almak isteyenler için hazırlanmış kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, daha önce 3D çizim programlarıyla çalışmamış kişiler için Blender programını tanıtmaktadır.. Video, Blender programının indirilmesi ve kurulumu ile başlayıp, temel arayüzünü, menüleri ve kontrollerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Daha sonra edit modunda bulunan üç farklı pencere (vertex, edge ve face modları), koordinat sistemi ve görünüşler anlatılmakta, son olarak 3D yazıcıya uygun ölçeklendirme ayarları, arayüz çözünürlüğü ve 3D viewport ayarları gösterilmektedir.. Eğitim, 3D yazıcılarla kendi ihtiyacınıza göre çizim dosyaları oluşturmak isteyenler için temel bir giriş niteliğindedir. Bir sonraki videoda 3D yazıcılarda çıktı almak için Blender programında hangi eklentilere ihtiyaç duyulacağı konusunda bilgi verileceği belirtilmektedir.
Press "G" to grab and "R" to rotate camera. Use "Z" for up-down, "Y" for north-south, "X" for east-west locking. Press "0" on number pad to view through camera
Bu video, Mert Sparrow (Kaptan Mert) tarafından sunulan bir oyun tanıtım serisinin üçüncü bölümüdür. Mert, Steam platformundaki ücretsiz oyunları tanıtmaktadır.. Videoda 10 farklı ücretsiz oyun tanıtılmaktadır. Her oyun için kısa bir tanıtım, oyunun özellikleri, sistem gereksinimleri, dil desteği durumu ve oyuncu yorumları paylaşılmaktadır. Oyunlar arasında Risk, Bilardo D-Police, Fall Guys benzeri bir oyun, The Drace Network, The Darks Tales Into the Nightmare, Super Bomberman R Online, Hüsnü Çoban, Crossout ve Kaos Force bulunmaktadır. Video sonunda Blender programı hakkında kısa bir bilgi verilmektedir.
Bu video, Blender programına yeni başlayanlar için hazırlanmış kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, programın temel özelliklerini ve kullanımını adım adım göstermektedir.. Video, Blender programının arayüzünü tanıtarak başlamakta ve klavye kısayollarının önemi vurgulanmaktadır. Ardından farklı görünüm modları, araç kutusu ve seçim araçları detaylı olarak anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise move, rotate, scale ve transform araçlarının kullanımı, klavye kısayolları ve nesnelerin eksenlerde nasıl hareket ettirileceği gösterilmektedir.. Eğitim, 3D program kullanmayı öğrenmek isteyenler için temel bir rehber niteliğindedir ve her araç için pratik kullanım örnekleri sunmaktadır.
Outdated graphics drivers are often the main cause of Blender crashes. Insufficient memory can trigger crashes when running multiple applications. Windows updates may need to be installed to fix bugs
Bu video, uzun zamandır 3D yazıcı kullanan ve bu teknoloji ile ilgili içerik üreten bir konuşmacının sunduğu eğitim içeriğidir.. Video, 3D modelleme programlarının kullanım amaçlarına göre nasıl seçileceğini anlatmaktadır. İlk bölümde AutoCAD, 3ds Max, Maya, Archicad, Revit, SolidWorks, Fusion 360, ZBrush, Blender, Sketchup gibi popüler programlar tanıtılmakta, ikinci bölümde ise Tinkercad ve MeshMixer gibi daha basit ve özel amaçlı programlar ele alınmaktadır.. Her programın kullanım alanları, avantajları ve hangi sektörlerde tercih edildiği açıklanırken, 3D yazıcı kullanmak isteyenler için hangi programın daha uygun olabileceği konusunda rehberlik sunulmaktadır. Ayrıca programların sistem gereksinimleri, öğrenme yöntemleri ve YouTube, Udemy gibi platformlardaki eğitim kaynakları hakkında bilgiler de verilmektedir.
Animation stops at 250 frames by default, can be changed in timeline editor. Keyframe insertion requires pressing I after manipulating object. Blurry animations can be fixed by adjusting motion blur settings. Animation bar disappearance requires reopening timeline in new area. Choppy playback often caused by complex scenes with many elements
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Blender 3D modelleme programının temel arayüzünü ve kısayol tuşlarını tanıtan bir eğitim serisinin ilk bölümüdür.. Videoda Blender'ın arayüzü, 3D viewport, tool bar ve temel araçlar (move, rotate, scale) tanıtılmaktadır. Ayrıca Object Mode'dan Edit Mode'a geçiş yapma, Tab tuşu ile Edit Mode'a geçiş yapma, Wortex, Edge ve Face gibi temel seçenekler gösterilmektedir. Eğitmen, objeleri hareket ettirme, döndürme, ölçeklendirme gibi temel işlemler için klavye kısayollarını (G, X, Y, Z, Ctrl+D, Shift+R, Z) detaylı şekilde anlatmaktadır.. Bu video, mimari tasarım veya çizim yapmak isteyenler için hazırlanmış bir eğitim serisinin parçası olup, sadece tanıtım niteliğinde olup bir sonraki videolarda bu konuların uygulamalı olarak işleneceği belirtilmektedir.
Viewport shading modes include Wireframe, Solid, Material Preview, and Rendered. Color settings available in viewport shading menu under object or material options. Six color options: Material, Object, Attribute, Single, Random, Texture. Material mode sets viewport color based on object's material
Bu video, Blender programında 3D modelleme yaparken kullanılabilecek temel kısayolları ve teknikleri gösteren kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, Blender'da sahne oluşturma ve nesne ekleme ile başlayıp, klavye kısayolları kullanarak nesneleri seçme, gizleme ve düzenleme tekniklerini göstermektedir. Daha sonra Edit Mode'a geçiş yaparak vertex, edge ve face modları tanıtılmakta ve extrude, inset faces, bevel, loop cut ve knife gibi temel 3D modelleme araçlarının kullanımını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Her araç için farklı seçenekler (individual, region along norms, extrude to curve) ve kısayollar (E, I, Ctrl+B, Ctrl+R, Shift+Ctrl+R) gösterilmekte, ayrıca farklı görünümlerde (perspektif, ortografik) nasıl etkili sonuçlar elde edilebileceği açıklanmaktadır. Video, modellemenin temellerini öğrenmek isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
Bu eğitim videosunda Yusuf, yaklaşık 1,5 yıldır Unity'de oyun geliştirmeye çalışan ve sadece üç mobil oyun çıkaran bir içerik üreticisi, izleyicilerden gelen istek üzerine oyun yapma sürecinde kullanılabilecek programlar hakkında bilgi veriyor.. Video, oyun yapma sürecinin planlamadan başlayarak oyun motorlarının (özellikle Unity ve Unreal Engine) tanıtımıyla devam ediyor ve ardından oyun yaparken kullanılabilecek programları detaylı olarak anlatıyor. Adobe Photoshop, Illustrator, A-Sprite, Maya, 3ds Max, Blender gibi 2D ve 3D çizim programları ile VFXR gibi ses efektleri programı hakkında bilgiler veriliyor.. Konuşmacı ayrıca Unity Asset Store'u tercih ettiğini, müzik konusunda Epidemic Sound gibi ücretli siteleri veya YouTube müzik kütüphanesini kullanabileceğinizi anlatıyor. İlk oyun yapmak için sadece bir fikir yeterli olduğunu, oyun yapmanın zaman alıcı bir süreç olduğunu ve sabır gerektirdiğini vurgulayarak motivasyonel tavsiyelerde bulunuyor.
Materials are essential for rendering, games, and VFX projects. Materials consist of nodes that can be combined for realistic surfaces. Materials can be assigned to objects through the Shading workspace. Materials can be renamed, copied, or protected from deletion
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Blender programında animasyon temellerini öğretmeyi amaçlayan eğitim içeriğidir.. Video, FPS kavramından başlayarak timeline kullanımı, keyframe ekleme ve düzenleme tekniklerini adım adım göstermektedir. Eğitmen önce temel animasyon mantığını anlatmakta, ardından location, rotation ve scaling özelliklerine keyframe verme yöntemlerini açıklamaktadır. Daha sonra parlama animasyonu örneği üzerinden strength ve color gibi özelliklere keyframe atama, renk değiştirme ve glow efekti oluşturma süreçlerini detaylı olarak göstermektedir.. Video ayrıca klavye kısayolları (klavyeden "i" harfine basarak insert keyframe) ve timeline kullanımı gibi pratik bilgiler de içermektedir. Bu eğitim, Blender'da temel animasyon yapmak isteyenler için kapsamlı bir rehber niteliğindedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Blender programında 3D model oluşturma sürecini adım adım göstermektedir.. Video, Catscager eklentisi kullanarak 3D çizim yapma, CAD programında düzenleme işlemleri, 3D animasyon programında çizim teknikleri ve son olarak Sketcher uygulaması ile 3D model oluşturma sürecini kapsamaktadır. İçerik, LED lambayı kamera koluna sabitlemek için bir ara parça çizimi örneği üzerinden ilerlemekte ve 3D modelin 3D yazıcıya aktarılması ile sonlanmaktadır.. Eğitim boyunca ölçeklendirme, çizim araçları (düz çizgi, çember, eğri, kare), kurallar (uzunluk mesafesi, çap, bağlantı eşittir, tanjant, orta nokta), kısayol tuşları (Ctrl+Shift+A, Alt+D, Alt+O, Shift+E, Shift+V) ve modifikasyonlar (convert, solidify) gibi Blender programının temel özellikleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca Anycubic Cobra ve Ultimaker 3D yazıcı için slider programı kullanımı da gösterilmektedir.
Bu video, Evkur tarafından sunulan bir ürün tanıtım videosu olup, sunucu Karaca Bülent With Smoothie Blender'ı detaylı olarak tanıtmaktadır.. Videoda blenderın 1000 ml kapasiteli geniş sürahi haznesi, 550 watt gücü, özel hız ayarı mekanizması, paslanmaz çelik bıçakları ve buz kırma özelliği gibi teknik özellikleri anlatılmaktadır. Ürünün smoothie yapma, bebek maması hazırlama, çorba ve sos yapma gibi çeşitli fonksiyonları, taşınabilir şişesi, sızdırmaz haznesi ve saklama kapağı gibi pratik özellikleri de vurgulanmaktadır.
Bu video, bir içerik üreticisinin izleyicilere oyun yapımında kullanılan programları tanıttığı bir eğitim içeriğidir. İçerik üreticisi, kendi geliştirdiği "The Book of Your 2" oyununu Unreal Engine ile geliştirdiğini belirtiyor.. Video, oyun yapımında kullanılan popüler programları detaylı olarak anlatıyor. İlk olarak Unity ve Unreal Engine gibi oyun motorları tanıtılıyor, ardından Maya, 3ds Max, Blender, Zbrush, Substance Painter, Mixamo, Adobe Photoshop, Illustrator, Epsilon, Bir Efektler ve FL Studio gibi modelleme, animasyon, boyama ve ses düzenleme programları hakkında bilgiler veriliyor. Her programın özellikleri, kullanım alanları ve fiyatlandırma durumları açıklanıyor. Video, izleyicilerin oyun yapımına başlamaları için temel bir rehber niteliğindedir.
Bu video, Anıllıcabaş tarafından sunulan Blender eğitim serisinin bir bölümüdür. Eğitmen, Blender programında objeleri şekillendirme tekniklerini göstermektedir.. Video, Blender'da objelerin taşıma, döndürme ve ölçeklendirme (transform) araçlarını anlatarak başlıyor. Ardından seçim araçları, klavye kısayolları ve transform paneli gösteriliyor. Daha sonra extrude, inset face, bevel, loop cut ve nike gibi temel modelleme komutları detaylı olarak açıklanıyor. Eğitmen, bu araçların modelleme yaparken nasıl kullanılacağını pratik örneklerle gösteriyor ve bir sonraki videoda daha detaylı araçları inceleyeceğini belirtiyor.
Bu video, "Serbest Atölye" YouTube kanalında yayınlanan bir tamir ve eğitim içeriğidir. Sunucu, Arçelik marka bir blenderın tamir sürecini göstermektedir.. Videoda, blenderın mekanik arızalarının nasıl tamir edileceği adım adım anlatılmaktadır. Sunucu, bir bakır tel parçası kullanarak diş yapımı ve plastik çelik epoksi yapışkanı ile parçaların tamiri gibi teknik işlemler göstermektedir. Aynı zamanda, blenderların neden arızalanmasının sebepleri ve doğru kullanım tavsiyeleri de paylaşılmaktadır. Uygun kullanım, kablonun korunması, sert malzemelerin parçalanmaması, doğru temizlik yöntemleri ve dişli kısımlarının bakımı gibi önemli bilgiler verilmektedir.