• Buradasın

    Uçak

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Havalimanı terk edilen uçaklar ne oluyor?

    Havalimanı terk edilen uçakların akıbeti, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) hazırladığı yönetmeliklere göre belirlenmektedir. Bu yönetmeliklere göre, sahipleri tarafından alınmayan uçaklar şu süreçlerden geçer: Tebligat: Uçakların sahiplerine, vergi borçlarını ve konma-konaklama ücretlerini ödemeleri ve uçakları havalimanından kaldırmaları için tebligat gönderilir. Kaldırılma Süresi: Tebligatın ardından uçağın bulunduğu alandan kaldırılması için 30 gün süre verilir. Yabancı Uçaklar: Yabancı sicile sahip uçaklar için, kayıtlı oldukları ülkenin sivil havacılık otoritesine bildirim yapılır. Hurdaya Ayrılma: Gerekli ödemeler yapıldıktan ve süre dolduktan sonra uçak hurdaya ayrılır. Satış: Hurdaya ayrılan uçaklar, havaalanı işleticisi tarafından ayrıştırılmaksızın bütün donanımları ile birlikte açık artırma usulü ile satılır. Bedel Dağıtımı: Satıştan elde edilen bedelden ilan, terkin ve satışa ilişkin masraflar düşüldükten sonra kalan miktar, emanet hesabına yatırılır. Müracaat Durumu: 5 yıl içinde hak sahiplerinin müracaatları halinde ilgililerine iade edilir, müracaat olmaması halinde ise SHGM bütçesine gelir kaydedilir.

    İnsansız uçak pilotu olmak için hangi bölüm okunmalı?

    İnsansız uçak (İHA) pilotu olmak için Kapadokya Üniversitesi'nde İnsansız Hava Aracı Teknolojisi ve Operatörlüğü ön lisans programı okunabilir. Ayrıca, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa gibi üniversitelerde düzenlenen İHA 1 Ticari Pilot Eğitimi'ne katılarak da sertifika alınabilir. Eğitim ve bölüm seçimi, kişisel ilgi alanlarına ve kariyer hedeflerine göre değişiklik gösterebilir.

    Uçak kazasında sağ kurtulanlara ne olur?

    Uçak kazasında sağ kurtulanlara genellikle tıbbi tedavi uygulanır ve psikolojik destek sağlanır. Tıbbi tedavi: Kazadan sağ kurtulanların yaralanmaları tedavi edilir. Örneğin, Güney Kore'deki Jeju Air kazasında sağ kurtulan uçuş görevlilerinin boyunluk taktığı ve sağ bileği kırılan bir yolcu olduğu belirtilmiştir. Psikolojik destek: Kaza sonrası stres ve travma yaşayan sağ kurtulanlara psikolojik destek verilir. Bu, özellikle uzun süreli etkiler gösteren kazalarda önemlidir. Ayrıca, bazı durumlarda sağ kurtulanlara tazminat teklif edilebilir. Örneğin, Delta Air Lines, Toronto'daki kazada sağ kurtulan her yolcuya 30 bin dolar tazminat teklif etmiştir. Uçak kazalarından sağ kurtulma olasılığı, çeşitli faktörlere bağlıdır ve her durum farklıdır.

    Pervanenin hareket etmesini sağlayan nedir?

    Pervane, motorun ürettiği mekanik enerjiyi kullanarak hareket eder. Pervane, motorun krank miline bağlı merkezi bir göbeğe monte edilmiş iki veya daha fazla kanattan oluşur. Pervane, aynı zamanda Newton’un Üçüncü Hareket Yasası’na göre, çıkan hava akışının eşit ve zıt tepki kuvvetiyle de hareket eder.

    TK1704 nerenin uçağı?

    TK1704, Türk Hava Yolları'na (THY) ait bir uçak numarasıdır. Bu uçak numarası, aşağıdaki uçuşlarda kullanılmaktadır: Stuttgart (STR) - İstanbul (IST); 17 Ağustos 2025, 13:05 kalkış - 16:05 varış; 26 Mayıs 2025, 15:05 kalkış - 19:05 varış.

    Sidestik ve yoke farkı nedir?

    Sidestick (yan çubuk) ve yoke (kontrol kolu) arasındaki bazı farklar: Hassasiyet ve hareket alanı: Sidestickler daha hassas olup, daha az hareket alanına sahiptir. Kullanım kolaylığı: Yoke, her iki elle de kullanılabilirken, sidestick genellikle tek elle kullanılır. Kokpit düzeni: Sidestick, kokpitte daha fazla alan sağlar ve merkezi kontrol panelinin engelsiz görünmesini mümkün kılar. Bağlantı: Yoke, pilotlar arasında mekanik olarak bağlanabilir, ancak sidestickler genellikle bağımsızdır. Taktile (dokunsal) geri bildirim: Bazı pilotlar, yokenin daha dokunsal geri bildirim sağladığını ve pilotun uçağın durumunu daha iyi hissetmesini sağladığını belirtir.

    Anf tusaş ne iş yapar?

    ANF TUSAŞ'ın ne iş yaptığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, TUSAŞ'ın (Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.) faaliyet alanları şunlardır: Havacılık: Hürkuş, T129 ATAK helikopteri, ANKA İHA, Milli Muharip Uçak, Gökbey helikopteri gibi ürünlerin üretimi. Uzay: Uydu geliştirme ve fırlatma teknolojileri. Savunma sanayii: Yerli ve milli hava araçları, silah ve radar sistemleri üretimi. TUSAŞ, Türkiye'nin savunma sanayisinde dışa bağımlılığını azaltmayı ve uluslararası arenada rekabet edebilir sistemler üretmeyi amaçlamaktadır.

    Uçaklar neden 20 yıl sonra emekli edilir?

    Uçaklar, çeşitli nedenlerle 20 yıl sonra emekli edilir: Teknik ömürlerinin dolması. Modernizasyon maliyetlerinin yüksekliği. Yeni teknolojilere geçiş. Ayrıca, pandemi gibi faktörler de uçakların daha erken emekli edilmesine yol açabilir.

    Flap ve spoiler ne işe yarar uçak?

    Flap ve spoiler uçaklarda şu işlevleri yerine getirir: Flaplar: Kanatların taşıma kuvvetini ve yüzey alanını artırarak kalkış ve iniş sırasında düşük hızlarda daha fazla kaldırma kuvveti sağlar. Uçak inerken açıldığında hava direncini artırarak uçağın hızını düşürür ve daha kısa mesafede iniş yapılmasını sağlar. Uçak kalkarken kanat bombesini artırarak daha kısa sürede kalkış yapılmasını sağlar. Spoilerlar: Kanat üzerinde oluşan hava akımını karıştırarak kaldırma gücünü azaltır ve uçağın süratini motor gücüne gerek kalmadan düşürür. İniş sırasında uçağın hız kazanmadan alçalmasını sağlar ve indikten sonra uçağın pist üzerinde durmasına yardımcı olur.

    Hürjet hangi motorları kullanacak?

    HÜRJET, test uçuşları sırasında General Electric F404 motoru kullanmaktadır. Seri üretim için ise GE Aerospace, TEI (TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş.) ve TUSAŞ arasında bir mutabakat zaptı imzalanmıştır. Yerli motor üretimi de planlanmakta olup, bu konuda çalışmalar devam etmektedir.

    TCG anadoluya hangi uçaklar inebilir?

    TCG Anadolu'ya inebilecek uçaklardan bazıları şunlardır: Bayraktar TB3 ve Bayraktar Kızılelma. HÜRJET. AV-8B Harrier II. F-35B. TCG Anadolu, dikey iniş ve kısa kalkış yapabilen savaş uçaklarının havalanmasını sağlayan "ski-jump" adı verilen yukarı doğru eğimli bir rampaya sahiptir.

    Arizona'daki uçak mezarlığı neden var?

    Arizona'daki uçak mezarlığının var olma sebebi, kullanım ömrünü tamamlamış uçakların, tamamen hurdaya çıkmadan önce parçalarının ayrılıp yedek parça olarak kullanılmasıdır. Uçak mezarlığının bulunduğu Davis-Monthan Hava Üssü'nün var olma sebeplerinden bazıları ise şunlardır: İklim koşulları. Maliyet avantajı.

    THY koltuk dizilimi nasıl?

    Türk Hava Yolları (THY) uçaklarının koltuk dizilimi, uçak modeline göre değişiklik göstermektedir. Bazı THY uçaklarının koltuk dizilimi şu şekildedir: Airbus A320: 3-3 dizilime sahip uçakta koltuklar ABC HJK şeklinde harflendirilir. Boeing 777: 3-4-3 koltuk dizilimine sahiptir. A350: 1’den 40’a kadar numaralandırılmış koltuklara sahiptir. THY uçaklarının koltuk dizilimini öğrenmek için seatguru.com sitesi de kullanılabilir. Koltuk seçimi yaparken, daha fazla hareket alanı için koridor koltukları veya manzara keyfi için cam kenarı koltuklar tercih edilebilir. Koltuk seçimi ve mevcut dizilimlerle ilgili en güncel bilgileri, THY'nin resmi web sitesi veya müşteri hizmetleri üzerinden kontrol etmek önerilir.

    Ted2sg nerenin uçağı?

    "Ted2sg" ifadesi, bir uçak modeli veya havayolu şirketi ile ilgili bilgi içermemektedir. Ancak, "Ted" adıyla bilinen bir havayolu şirketi, United Airlines'ın düşük maliyetli bir yan kuruluşuydu. Eğer "Ted2sg" ifadesi bir uçuş numarası veya başka bir bağlamda kullanılıyorsa, daha fazla bilgi veya bağlam sağlanması gerekebilir.

    Airbus A330-200 kaç kişilik?

    Airbus A330-200, tipik olarak 220-260 yolcu taşıyabilir. Ancak, farklı konfigürasyonlara göre yolcu kapasitesi değişiklik gösterebilir: Türk Hava Yolları'nın Airbus A330-200 V.1 modelinde, 24'ü business sınıfında olmak üzere toplam 279 koltuk bulunmaktadır. Türk Hava Yolları'nın Airbus A330-200 V.2 modelinde, 18'i business sınıfında olmak üzere toplam 250 koltuk bulunmaktadır. KLM'nin Airbus A330-200 modelinde ise 268 koltuk bulunmaktadır.

    Recep Tayyip Erdoğan'ın en büyük uçağı hangisi?

    Recep Tayyip Erdoğan'ın en büyük uçağı, Airbus 340-500 modelidir. Erdoğan'ın filosundaki diğer büyük uçaklar arasında Airbus 330-200 Pestige ve Airbus A319 Corporate Jet de bulunmaktadır. Türkiye Cumhuriyeti'nin devlet hava araçları filosundaki en büyük uçak ise Boeing 747-8 modelidir ve Katar tarafından hibe edilmiştir.

    TC-GLB uçak kimin?

    TC-GLB tescilli Bombardier Global 6000 tipi uçak, Barair şirketine aittir. 2011 yılında üretiminden hemen sonra, uçak Bombardier Aerospace şirketinde C-GKYN ve N320GB, özel bir şirkette ise N203JE ve N102CF tescilleri ile çalışmıştır.

    Sikorsky helikopterin sahibi kim?

    Sikorsky helikopterin sahibi, 2015 yılından beri Lockheed Martin şirketidir. Sikorsky, 1923 yılında ünlü havacı Igor Sikorsky tarafından kurulmuş bir ABD'li uçak üreticisidir.

    GTA'da uçak kontrolü nasıl yapılır?

    GTA 5'te uçak kontrolü yapmak için bazı tuş kombinasyonları: Uçağa binme: "F" tuşu ile uçağa girilir. İlerleme ve geri gitme: "W" (ileri) ve "S" (geri) tuşları kullanılır. Sola ve sağa dönme: "A" ve "D" butonları ile yerdeyken uçak döndürülebilir. Havalanma: "W" tuşuna basılı tutup belli bir hıza ulaşınca "Num5" tuşu ile burun havaya kaldırılır. İniş takımları: "G" tuşu ile iniş takımları yerine konur. Manevra: Küçük kanatçıkları döndürmek için "Num4" ve "Num6" tuşları kullanılır. Silah kullanımı: "Sağ Mouse Butonu" ile silah ateşlenir, "Mouse Teker Yukarı-Aşağı" ile silah değiştirilir (eğer uçak silahlıysa). Bu kontroller, oyun ile gelen "default" kontrollerdir ve oyunda değişiklik yapmadan erişilebilir.

    THY'nin en büyük uçağı kaç kişi?

    Türk Hava Yolları'nın (THY) en büyük uçağı, Airbus A350-1000 modelidir ve bu uçak, kullanılan konfigürasyona göre genellikle 371 yolcu kapasitesine sahiptir. Ancak, THY'nin filosunda yer alan diğer büyük uçaklar ve kapasiteleri şu şekildedir: Boeing 777-300ER: 365 yolcu. Boeing B787: 300 yolcu.