Pazarlama, ürün ve hizmetlerin tanıtılması, müşterilere sunulması ve satışının gerçekleştirilmesi süreçlerini kapsayan ve değer yaratmayı hedefleyen stratejik bir iş yönetimi disiplinidir. Reklam ise, belirli bir miktarda para kullanarak belirli marka mesajlarını destekleyen bir pazarlama işlevidir. Pazarlama ve reklam arasındaki bazı farklar şunlardır: Kapsam: Pazarlama, reklamın yanı sıra pazar araştırması, ürün geliştirme, fiyatlandırma ve dağıtım gibi süreçleri de içerir. Odak: Pazarlama, müşteri ilişkilerini uzun vadede sürdürmeyi hedeflerken, reklam daha çok tek yönlü iletişim ve dikkat çekme üzerine odaklanır. Araçlar: Reklam, dijital ve geleneksel reklam gibi farklı araçlar kullanırken, pazarlama daha geniş bir strateji yelpazesi sunar.