Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama, ürün ve hizmetlerin tanıtılması, müşterilere sunulması ve satışının gerçekleştirilmesi süreçlerini kapsayan ve değer yaratmayı hedefleyen stratejik bir iş yönetimi disiplinidir 14.
Reklam ise, belirli bir miktarda para kullanarak belirli marka mesajlarını destekleyen bir pazarlama işlevidir 2. Reklamın temel amacı, şirketin sunduğu ürüne veya hizmete dikkat çekmektir 5.
Pazarlama ve reklam arasındaki bazı farklar şunlardır:
- Kapsam: Pazarlama, reklamın yanı sıra pazar araştırması, ürün geliştirme, fiyatlandırma ve dağıtım gibi süreçleri de içerir 12.
- Odak: Pazarlama, müşteri ilişkilerini uzun vadede sürdürmeyi hedeflerken, reklam daha çok tek yönlü iletişim ve dikkat çekme üzerine odaklanır 12.
- Araçlar: Reklam, dijital ve geleneksel reklam gibi farklı araçlar kullanırken, pazarlama daha geniş bir strateji yelpazesi sunar 24.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: