• Gündem
  • Alışveriş
  • Finans
  • YaCevapYaCevap
  • Seyahat
  • Video
  • Görsel
  • Ana Sayfa
  • Teknoloji
  • Psikoloji ve İlişkiler
  • Bilim ve Eğitim
  • Yemek
  • Kültür ve Sanat
  • Filmler ve Diziler
  • Ekonomi ve FinansEkonomi ve Finans
  • Oyun
  • Spor
  • Güzellik ve Moda
  • Faydalı İpuçları
  • Otomobil
  • Hukuk
  • Seyahat
  • Hayvanlar ve doğa
  • Sağlık
  • Diğer
  • Buradasın
    • YaCevap ›
    • Ekonomi ve Finans ›

    Bir ürünü kullanan veya tüketen kişi satın alma kararını veren kişi satın alma gücü ile desteklediği isteği ise olarak ifade edilir boşluklara sırasıyla hangi kavramlar gelmelidir?

    • Ekonomi
    • Tüketici
    • SatınAlma
    • Talep

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Boşluklara sırasıyla tüketici, müşteri ve talep kavramları gelmelidir 1.
    • Tüketici: Bir ürünü kullanan veya tüketen kişidir 14.
    • Müşteri: Satın alma kararını veren kişidir 14.
    • Talep: Satın alma gücü ile desteklenen istektir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

      Yanıtı değerlendir

      5 kaynak

      1. eodev.com
        1
      2. cdn.bartin.edu.tr
        2
      3. tedeport.org
        3
      4. slideplayer.biz.tr
        4
      5. megep.meb.gov.tr
        5
    • Daha fazla bilgi

    Konuyla ilgili materyaller

    Mevcut bir pazarda bir ürün veya hizmetin tercih edilmesi ve satın alım gücünün olmasına ne ad verilir?

    Mevcut bir pazarda bir ürün veya hizmetin tercih edilmesi ve satın alım gücünün olmasına talep denir.
    • Ekonomi
    • Pazarlama
    • Talep
    • Satış
    5 kaynak

    Bir ürün veya hizmetin satın alma gücü ile desteklenmiş isteğine ne denir?

    Talep, bir ürün veya hizmetin satın alma gücü ile desteklenmiş isteğine denir.
    • Ekonomi
    • Talep
    5 kaynak

    Satın alma davranışını etkileyen bütünleşik yaklaşım nedir?

    Satın alma davranışını etkileyen bütünleşik yaklaşım, farklı pazarlama kanallarını uyum içinde kullanarak markanın tüm iletişim stratejilerini entegre bir şekilde yürütmeyi ifade eder. Satın alma davranışını etkileyen faktörler dört ana başlık altında incelenir: 1. Kültürel faktörler. 2. Kişisel faktörler (yaş, yaşam dönemi, meslek, ekonomik özellikler, yaşam tarzı, kişilik). 3. Sosyal faktörler (referans grupları, aile, roller ve statüler). 4. Psikolojik faktörler (motivasyon, öğrenme, algılama, tutum ve inançlar).
    • Pazarlama
    • DijitalPazarlama
    5 kaynak

    Alacağımız bir ürünün birden fazla markada ve farklı fiyatlarda çeşitleri varsa ürünü seçerken nelere dikkat etmeliyiz?

    Alacağımız bir ürünün birden fazla markada ve farklı fiyatlarda çeşitleri varsa, ürün seçerken dikkat edilmesi gerekenler şunlardır: Kalite ve dayanıklılık: Ucuz ürünler kalite sorunu taşıyabilir, bu yüzden ürünün kalitesine bakmak önemlidir. Kullanıcı yorumları: Diğer müşterilerin deneyimleri, ürünün performansı hakkında fikir verir. Garanti ve iade koşulları: Olası sorunlar için garanti süresi ve iade koşulları kontrol edilmelidir. Fiyat-performans oranı: Ürünün fiyatı ile sunduğu faydalar karşılaştırılmalıdır. Marka güvenilirliği: Tanınmış markalar genellikle daha iyi kalitede ürünler sunar, ancak yeni markalar da kaliteli olabilir. İhtiyaç analizi: Ürünün ihtiyaçları karşılayıp karşılamadığı belirlenmelidir. Ayrıca, ürünün TSE damgası, son kullanma tarihi ve tahmini tüketim tarihi gibi detaylara da dikkat edilmelidir.
    • Alışveriş
    • KararVerme
    • FiyatKarşılaştırması
    • Kalite
    5 kaynak

    Satın almada en önemli 3 şey nedir?

    Satın almada en önemli üç şey şunlardır: 1. Kalite. 2. Maliyet. 3. Termin (teslim tarihi). Bu üç kriterden en az ikisinin bir satın alma sürecinde bulunması zorunludur.
    • SatınAlma
    • MaliyetYönetimi
    • Kalite
    • RiskYönetimi
    5 kaynak

    Satın alma kararı veren kişiye ne denir?

    Satın alma kararı veren kişiye "müşteri" denir.
    • Pazarlama
    • KararVerme
    5 kaynak
  • Yazeka nedir?
Seçili sitelerdeki metinlere göre Yazeka tarafından oluşturulan yanıtlardır. Hatalar içerebilir. Önemli bilgileri kontrol ediniz.
  • © 2025 Yandex
  • Gizlilik politikası
  • Kullanıcı sözleşmesi
  • Hata bildir
  • Şirket hakkında
{"clvd0":{"state":{"logoProps":{"url":"https://yandex.com.tr"},"formProps":{"action":"https://yandex.com.tr/search","searchLabel":"Bul"},"services":{"activeItemId":"answers","items":[{"url":"https://yandex.com.tr/gundem/","title":"Gündem","id":"agenda"},{"url":"https://yandex.com.tr/shopping/","title":"Alışveriş","id":"shopping"},{"url":"https://yandex.com.tr/finance/","title":"Finans","id":"finance"},{"url":"https://yandex.com.tr/yacevap/","title":"YaCevap","id":"answers"},{"url":"https://yandex.com.tr/travel/","title":"Seyahat","id":"travel"},{"url":"https://yandex.com.tr/video/search?text=popüler+videolar","title":"Video","id":"video"},{"url":"https://yandex.com.tr/gorsel/","title":"Görsel","id":"images"}]},"userProps":{"loggedIn":false,"ariaLabel":"Menü","plus":false,"birthdayHat":false,"child":false,"dialogProps":{"host":"yandex.com.tr","lang":"tr","project":"neurolib","queryParams":{"exp_flags":"skin","preset":"oceania","utm_source":"portal-neurolib"},"retpath":"https%3A%2F%2Fyandex.com.tr%2Fyacevap%2Fc%2Fekonomi-ve-finans%2Fq%2Fbir-urunu-kullanan-veya-tuketen-kisi-satin-alma-kararini-veren-1085803659%3Flr%3D213%26ncrnd%3D84619","tld":"com.tr","platform":"desktop"},"className":"PortalHeader-User"},"suggestProps":{"selectors":{"form":".HeaderForm","input":".HeaderForm-Input","submit":".HeaderForm-Submit","clear":".HeaderForm-Clear","layout":".HeaderForm-InputWrapper"},"suggestUrl":"https://yandex.com.tr/suggest/suggest-ya.cgi?show_experiment=222&show_experiment=224","deleteUrl":"https://yandex.com.tr/suggest-delete-text?srv=web&text_to_delete=","suggestPlaceholder":"Yapay zeka ile bul","platform":"desktop","hideKeyboardOnScroll":false,"additionalFormClasses":["mini-suggest_theme_tile","mini-suggest_overlay_tile","mini-suggest_expanding_yes","mini-suggest_prevent-empty_yes","mini-suggest_type-icon_yes","mini-suggest_personal_yes","mini-suggest_type-icon_yes","mini-suggest_rich_yes","mini-suggest_overlay_dark","mini-suggest_large_yes","mini-suggest_copy-fact_yes","mini-suggest_clipboard_yes","mini-suggest_turboapp_yes","mini-suggest_expanding_yes","mini-suggest_affix_yes","mini-suggest_carousel_yes","mini-suggest_traffic_yes","mini-suggest_re-request_yes","mini-suggest_source_yes","mini-suggest_favicon_yes","mini-suggest_more","mini-suggest_long-fact_yes","mini-suggest_hide-keyboard_yes","mini-suggest_clear-on-submit_yes","mini-suggest_focus-on-change_yes","mini-suggest_short-fact_yes","mini-suggest_app_yes","mini-suggest_grouping_yes","mini-suggest_entity-suggest_yes","mini-suggest_redesigned-navs_yes","mini-suggest_title-multiline_yes","mini-suggest_type-icon-wrapped_yes","mini-suggest_fulltext-highlight_yes","mini-suggest_fulltext-insert_yes","mini-suggest_lines_multi"],"counter":{"service":"neurolib_com_tr_desktop","url":"//yandex.ru/clck/jclck","timeout":300,"params":{"dtype":"stred","pid":"0","cid":"2873"}},"noSubmit":false,"formAction":"https://yandex.com.tr/search","tld":"com.tr","suggestParams":{"srv":"serp_com_tr_desktop","wiz":"TrWth","yu":"1068954521756935731","lr":213,"uil":"tr","fact":1,"v":4,"use_verified":1,"safeclick":1,"skip_clickdaemon_host":1,"rich_nav":1,"verified_nav":1,"rich_phone":1,"use_favicon":1,"nav_favicon":1,"mt_wizard":1,"history":1,"nav_text":1,"maybe_ads":1,"icon":1,"hl":1,"n":10,"portal":1,"platform":"desktop","mob":0,"extend_fw":1,"suggest_entity_desktop":"1","entity_enrichment":"1","entity_max_count":"5"},"disableWebSuggest":false},"context":{"query":"","reqid":"1756935862505560-8185695204809649568-balancer-l7leveler-kubr-yp-vla-9-BAL","lr":"213","aliceDeeplink":"{\"text\":\"\"}"},"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"clvdw01-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"header"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"header"},"clvd1":{"state":{"links":[{"id":"main","url":"/yacevap","title":"Ana Sayfa","target":"_self"},{"id":"technologies","url":"/yacevap/c/teknoloji","title":"Teknoloji","target":"_self"},{"id":"psychology-and-relationships","url":"/yacevap/c/psikoloji-ve-iliskiler","title":"Psikoloji ve İlişkiler","target":"_self"},{"id":"science-and-education","url":"/yacevap/c/bilim-ve-egitim","title":"Bilim ve Eğitim","target":"_self"},{"id":"food","url":"/yacevap/c/yemek","title":"Yemek","target":"_self"},{"id":"culture-and-art","url":"/yacevap/c/kultur-ve-sanat","title":"Kültür ve Sanat","target":"_self"},{"id":"tv-and-films","url":"/yacevap/c/filmler-ve-diziler","title":"Filmler ve Diziler","target":"_self"},{"id":"economics-and-finance","url":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans","title":"Ekonomi ve Finans","target":"_self"},{"id":"games","url":"/yacevap/c/oyun","title":"Oyun","target":"_self"},{"id":"sport","url":"/yacevap/c/spor","title":"Spor","target":"_self"},{"id":"beauty-and-style","url":"/yacevap/c/guzellik-ve-moda","title":"Güzellik ve Moda","target":"_self"},{"id":"useful-tips","url":"/yacevap/c/faydali-ipuclari","title":"Faydalı İpuçları","target":"_self"},{"id":"auto","url":"/yacevap/c/otomobil","title":"Otomobil","target":"_self"},{"id":"law","url":"/yacevap/c/hukuk","title":"Hukuk","target":"_self"},{"id":"travel","url":"/yacevap/c/seyahat","title":"Seyahat","target":"_self"},{"id":"animals-and-nature","url":"/yacevap/c/hayvanlar-ve-doga","title":"Hayvanlar ve doğa","target":"_self"},{"id":"health","url":"/yacevap/c/saglik","title":"Sağlık","target":"_self"},{"id":"other","url":"/yacevap/c/diger","title":"Diğer","target":"_self"}],"activeLinkId":"economics-and-finance","title":"Kategoriler","baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"clvdw02-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"header-categories"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"header-categories"},"clvd2":{"state":{"tld":"com.tr","markdown":"Boşluklara sırasıyla **tüketici**, **müşteri** ve **talep** kavramları gelmelidir [```1```](https://eodev.com/gorev/20820433).\n\n* **Tüketici**: Bir ürünü kullanan veya tüketen kişidir [```1```](https://eodev.com/gorev/20820433)[```4```](https://aof.sorular.net/ozet/pazarlama-ilkeleri-cQd-unite-3-tuketici-davranislarinin-analizi).\n* **Müşteri**: Satın alma kararını veren kişidir [```1```](https://eodev.com/gorev/20820433)[```4```](https://aof.sorular.net/ozet/pazarlama-ilkeleri-cQd-unite-3-tuketici-davranislarinin-analizi).\n* **Talep**: Satın alma gücü ile desteklenen istektir [```1```](https://eodev.com/gorev/20820433).","sources":[{"sourceId":1,"url":"https://eodev.com/gorev/20820433","title":"Bir ürünü kullanan veya tüketen kişi... satın alma kararını...","shownUrl":"https://eodev.com/gorev/20820433","rel":"nofollow"},{"sourceId":2,"url":"https://cdn.bartin.edu.tr/metalurji/d7ee7cd9-f063-4669-8e1c-393503ed6ffb/8pazarlama-ilkeleri-ve-yonetimi-1.pdf","title":"Pazarlama İ Lkelerı ve","shownUrl":"https://cdn.bartin.edu.tr/metalurji/d7ee7cd9-f063-4669-8e1c-393503ed6ffb/8pazarlama-ilkeleri-ve-yonetimi-1.pdf","rel":"nofollow"},{"sourceId":3,"url":"https://tedeport.org/girisimcinin-el-kitabi/pazarlama-ile-ilgili-temel-kavramlar-92.html?type=subpage","title":"Pazarlama ile İlgili Temel Kavramlar - TEDE-PORT Yatırım...","shownUrl":"https://tedeport.org/girisimcinin-el-kitabi/pazarlama-ile-ilgili-temel-kavramlar-92.html?type=subpage","rel":"nofollow"},{"sourceId":4,"url":"https://slideplayer.biz.tr/slide/2722271/","title":"TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ - Ppt...","shownUrl":"https://slideplayer.biz.tr/slide/2722271/","rel":"nofollow"},{"sourceId":5,"url":"https://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Sat%C4%B1n%20Alma%20%C4%B0lkeleri.pdf","title":"T","shownUrl":"https://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Sat%C4%B1n%20Alma%20%C4%B0lkeleri.pdf","rel":"nofollow"}],"isHermione":false,"headerProps":{"header":"Bir ürünü kullanan veya tüketen kişi satın alma kararını veren kişi satın alma gücü ile desteklediği isteği ise olarak ifade edilir boşluklara sırasıyla hangi kavramlar gelmelidir?","homeUrl":"/yacevap","categoryUrl":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans","categoryTitle":"Ekonomi ve Finans","canUseNativeShare":false,"tags":[{"href":"/yacevap/t/ekonomi","text":"Ekonomi"},{"href":"/yacevap/t/tuketici","text":"Tüketici"},{"href":"/yacevap/t/satinalma","text":"SatınAlma"},{"href":"/yacevap/t/talep","text":"Talep"}],"extralinksItems":[{"variant":"reportFeedback","reportFeedback":{"feature":"YazekaAnswers","title":"Bu yanıtta yanlış olan ne?","checkBoxLabels":[{"value":"Uygunsuz veya aşağılayıcı yanıt"},{"value":"Soruma yanıt verilmedi"},{"value":"Bilgi hataları var"},{"value":"Bilgi yetersiz"},{"value":"Bilgi güncel değil"},{"value":"Görüntüleme hataları"},{"value":"Yanıtta kullanılan kaynaklar güvenilir değil"},{"value":"Bu soru için yanıt gerekmiyor"},{"value":"Diğer"}]}}]},"suggestProps":{"suggestItems":[{"id":-1,"url":"/search?text=Bir+%C3%BCr%C3%BCn%C3%BC+kullanan+veya+t%C3%BCketen+ki%C5%9Fi+sat%C4%B1n+alma+karar%C4%B1n%C4%B1+veren+ki%C5%9Fi+sat%C4%B1n+alma+g%C3%BCc%C3%BC+ile+destekledi%C4%9Fi+iste%C4%9Fi+ise+olarak+ifade+edilir+bo%C5%9Fluklara+s%C4%B1ras%C4%B1yla+hangi+kavramlar+gelmelidir%3F&promo=force_neuro","text":"Daha fazla bilgi"}]},"feedbackProps":{"feature":"YazekaAnswers","baseProps":{"metaFields":{"yandexuid":"1068954521756935731","reqid":"1756935862505560-8185695204809649568-balancer-l7leveler-kubr-yp-vla-9-BAL"}},"positiveCheckboxLabels":[{"value":"Yanıtı çok beğendim"},{"value":"Yanıtta gerekli bilgiler var"},{"value":"Kolay anlaşılır"},{"value":"Diğer"}],"negativeCheckboxLabels":[{"value":"Uygunsuz veya aşağılayıcı yanıt"},{"value":"Soruma yanıt verilmedi"},{"value":"Bilgi hataları var"},{"value":"Bilgi yetersiz"},{"value":"Bilgi güncel değil"},{"value":"Görüntüleme hataları"},{"value":"Yanıtta kullanılan kaynaklar güvenilir değil"},{"value":"Bu soru için yanıt gerekmiyor"},{"value":"Diğer"}]},"dialogStoreProps":{"baseUrl":"","baseUrlWs":""},"globalStoreProps":{"imageBackendUrl":"https://yandex.com.tr/images-apphost/image-download?cbird=171","query":"","retina":false,"avatarId":"0","isHermione":false,"isMacOS":false,"tld":"com.tr","isEmbeddedFuturis":false,"isLoggedIn":false,"brand":"yazeka","reqId":"1756935862505560-8185695204809649568-balancer-l7leveler-kubr-yp-vla-9-BAL","device":{"isIOS":false,"platform":"desktop"}},"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"clvdw03-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"question"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"question"},"clvd3":{"state":{"relatedMaterials":[{"favicons":["https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://eodev.com/gorev/22701641?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://enpopulersorular.com/library/lecture/read/36143-girisimci-kavramlari-nelerdir?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://trbilgiler.com.tr/musteriler-bir-urunu-satin-almazlar?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.binbilgi.com/kosgeb-bolum-3-sinav-soru-ve-cevaplari.html?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://ogretmensozluk.net/duyuru/kosgeb-egitimi-sorulari-ve-cevaplari-bolum-3--114?size=16&stub=1"],"header":"Mevcut bir pazarda bir ürün veya hizmetin tercih edilmesi ve satın alım gücünün olmasına ne ad verilir?","teaser":"Mevcut bir pazarda bir ürün veya hizmetin tercih edilmesi ve satın alım gücünün olmasına talep denir.","href":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans/q/mevcut-bir-pazarda-bir-urun-veya-hizmetin-tercih-edilmesi-ve-3794148140","tags":[{"href":"/yacevap/t/ekonomi","text":"Ekonomi"},{"href":"/yacevap/t/pazarlama","text":"Pazarlama"},{"href":"/yacevap/t/talep","text":"Talep"},{"href":"/yacevap/t/satis","text":"Satış"}]},{"favicons":["https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.sorumatix.com/298340/hizmetten-kaliteli-olmas%C4%B1-ko%C5%9Fuluyla-fayday%C4%B1-sa%C4%9Flamak-isteyen?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://eodev.com/gorev/1091739?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.ekodialog.com/Konular/talep.html?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://aof.sorular.net/ozet/pazarlama-ilkeleri-cQZ-unite-5-pazar-bolumlendirme-hedef-pazar-belirleme-ve-konumlandirma?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.nedir.org/soru/satin-alma-gucu-ile-desteklenmis-isteklere-verilen-ad?size=16&stub=1"],"header":"Bir ürün veya hizmetin satın alma gücü ile desteklenmiş isteğine ne denir?","teaser":"Talep, bir ürün veya hizmetin satın alma gücü ile desteklenmiş isteğine denir.","href":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans/q/bir-urun-veya-hizmetin-satin-alma-gucu-ile-desteklenmis-istegine-3861134297","tags":[{"href":"/yacevap/t/ekonomi","text":"Ekonomi"},{"href":"/yacevap/t/talep","text":"Talep"}]},{"favicons":["https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.figensoft.com/blog/butunlesik-pazarlama-nedir?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.greatdoers.com/blog/fonksiyon/pazarlama-ve-satis/pazarlama-iletisimi/?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://hozkomurcu.com/butunlesik-pazarlama-nedir-neden-onemlidir/?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://danismend.com/makale/butunlesik-pazarlama-iletisimi-2/?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.brandingturkiye.com/tuketici-davranislari-satin-alma-davranisi-turleri/?size=16&stub=1"],"header":"Satın alma davranışını etkileyen bütünleşik yaklaşım nedir?","teaser":"Satın alma davranışını etkileyen bütünleşik yaklaşım, farklı pazarlama kanallarını uyum içinde kullanarak markanın tüm iletişim stratejilerini entegre bir şekilde yürütmeyi ifade eder. Satın alma davranışını etkileyen faktörler dört ana başlık altında incelenir: 1. Kültürel faktörler. 2. Kişisel faktörler (yaş, yaşam dönemi, meslek, ekonomik özellikler, yaşam tarzı, kişilik). 3. Sosyal faktörler (referans grupları, aile, roller ve statüler). 4. Psikolojik faktörler (motivasyon, öğrenme, algılama, tutum ve inançlar).","href":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans/q/satin-alma-davranisini-etkileyen-butunlesik-yaklasim-nedir-1706798054","tags":[{"href":"/yacevap/t/pazarlama","text":"Pazarlama"},{"href":"/yacevap/t/dijitalpazarlama","text":"DijitalPazarlama"}]},{"favicons":["https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.1i10.com/marka-ve-urun-karsilastirmasi-yaparak-en-iyi-secimi-yapma-yollari/?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.webtekno.com/alisveris-fiyat-karsilastirmasi-yaparken-nelere-dikkat-edilmeli-h134745.html?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://kampalemi.com.tr/alisveris-yaparken-nelere-dikkat-etmeliyiz-maddeler-halinde/?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://eodev.com/gorev/24710705?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.kevserinmutfagi.com/market-alisverisi-yaparken-nelere-dikkat-edilmeli.html?size=16&stub=1"],"header":"Alacağımız bir ürünün birden fazla markada ve farklı fiyatlarda çeşitleri varsa ürünü seçerken nelere dikkat etmeliyiz?","teaser":"Alacağımız bir ürünün birden fazla markada ve farklı fiyatlarda çeşitleri varsa, ürün seçerken dikkat edilmesi gerekenler şunlardır: Kalite ve dayanıklılık: Ucuz ürünler kalite sorunu taşıyabilir, bu yüzden ürünün kalitesine bakmak önemlidir. Kullanıcı yorumları: Diğer müşterilerin deneyimleri, ürünün performansı hakkında fikir verir. Garanti ve iade koşulları: Olası sorunlar için garanti süresi ve iade koşulları kontrol edilmelidir. Fiyat-performans oranı: Ürünün fiyatı ile sunduğu faydalar karşılaştırılmalıdır. Marka güvenilirliği: Tanınmış markalar genellikle daha iyi kalitede ürünler sunar, ancak yeni markalar da kaliteli olabilir. İhtiyaç analizi: Ürünün ihtiyaçları karşılayıp karşılamadığı belirlenmelidir. Ayrıca, ürünün TSE damgası, son kullanma tarihi ve tahmini tüketim tarihi gibi detaylara da dikkat edilmelidir.","href":"/yacevap/c/faydali-ipuclari/q/alacagimiz-bir-urunun-birden-fazla-markada-ve-farkli-fiyatlarda-cesitleri-1539035651","tags":[{"href":"/yacevap/t/alisveris","text":"Alışveriş"},{"href":"/yacevap/t/kararverme","text":"KararVerme"},{"href":"/yacevap/t/fiyatkarsilastirmasi","text":"FiyatKarşılaştırması"},{"href":"/yacevap/t/kalite","text":"Kalite"}]},{"favicons":["https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.biymed.com.tr/makaleler/makale.asp%3fid=6442?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://idurum.com/blog/satin-almada-nelere-dikkat-etmeli?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.perapole.com/tr/blog/satin-alma-surecleri-neden-onemlidir-?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/help.planports.com/Blog/Post/satin-almanin-hedef-ve-amaclari-nelerdir?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.digitatek.com/basarili-satinalma-icin-3-ipucu-blog?size=16&stub=1"],"header":"Satın almada en önemli 3 şey nedir?","teaser":"Satın almada en önemli üç şey şunlardır: 1. Kalite. 2. Maliyet. 3. Termin (teslim tarihi). Bu üç kriterden en az ikisinin bir satın alma sürecinde bulunması zorunludur.","href":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans/q/satin-almada-en-onemli-3-sey-nedir-3487231745","tags":[{"href":"/yacevap/t/satinalma","text":"SatınAlma"},{"href":"/yacevap/t/maliyetyonetimi","text":"MaliyetYönetimi"},{"href":"/yacevap/t/kalite","text":"Kalite"},{"href":"/yacevap/t/riskyonetimi","text":"RiskYönetimi"}]},{"favicons":["https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://eodev.com/gorev/20820433?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.dayibilir.com/soru/30424/satin-alma-kararini-veren-kisiye-ne-denir?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://isolution.pro/tr/t/consumer-behavior/buying-decision-process/satin-alma-karar-sureci?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.slideshare.net/slideshow/satin-alma-karar-sreci-12545953/12545953?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://aof.sorular.net/ozet/tuketici-davranislari-cfv-unite-7-tuketici-satin-alma-karar-sureci?size=16&stub=1"],"header":"Satın alma kararı veren kişiye ne denir?","teaser":"Satın alma kararı veren kişiye \"müşteri\" denir.","href":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans/q/satin-alma-karari-veren-kisiye-ne-denir-2041149050","tags":[{"href":"/yacevap/t/pazarlama","text":"Pazarlama"},{"href":"/yacevap/t/kararverme","text":"KararVerme"}]}],"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"clvdw04-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"related"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"related"},"clvd4":{"state":{"tld":"com.tr","isIos":false,"isQuestionPage":true,"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"clvdw05-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"ask_question"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"ask_question"},"clvd5":{"state":{"generalLinks":[{"id":"privacy-policy","text":"Gizlilik politikası","url":"https://yandex.com.tr/legal/privacy_policy/"},{"id":"terms-of-service","text":"Kullanıcı sözleşmesi","url":"https://yandex.com.tr/legal/tos/"},{"id":"report-error","text":"Hata bildir","url":"https://forms.yandex.com.tr/surveys/13748122.01a6645a1ef15703c9b82a7b6c521932ddc0e3f7/"},{"id":"about-company","text":"Şirket hakkında","url":"https://yandex.com.tr/project/portal/contacts/"}],"copyright":{"url":"https://yandex.com.tr","currentYear":2025},"socialLinks":[{"url":"https://www.tiktok.com/@yandex.turkiye","type":"tiktok","title":"TikTok"},{"url":"https://www.youtube.com/@YandexTurkiye","type":"youtube","title":"Youtube"},{"url":"https://www.facebook.com/YandexComTr","type":"facebook","title":"Facebook"},{"url":"https://www.instagram.com/yandex__turkiye/","type":"instagram","title":"Instagram"},{"url":"https://x.com/yndxturkiye","type":"x","title":"X"}],"categoriesLink":[],"disclaimer":"Seçili sitelerdeki metinlere göre Yazeka tarafından oluşturulan yanıtlardır. Hatalar içerebilir. Önemli bilgileri kontrol ediniz.","baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"clvdw06-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"footer"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"footer"}}