• Buradasın

    Son kaynak tedarik tarifesi yönetmeliği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Son Kaynak Tedarik Tarifesi Yönetmeliği, serbest tüketici niteliğini haiz olduğu hâlde elektrik enerjisini ikili anlaşmalarla temin etmeyen tüketicilere elektrik enerjisi tedarikine ilişkin usul ve esasları düzenler 23.
    Yönetmeliğin temel unsurları:
    • Kapsam: Yüksek tüketimli tüketiciler ile düşük tüketimli tüketicileri kapsar 23.
    • Fiyatlandırma: Son kaynak tedarik tarifesi, piyasa takas fiyatı, yenilenebilir enerji kaynakları destekleme mekanizması ve Kurul tarafından belirlenen katsayı gibi unsurlara göre hesaplanır 14.
    • Uygulama: Tüketim limitlerini aşan aboneler, ulusal tarifeden elektrik tedarik edemez ve gerçek elektrik maliyetleri üzerinden faturalandırılır 1.
    Yönetmelik, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından belirlenir ve her yıl sosyal ve ekonomik durumlar gözetilerek tüketim limitleri güncellenir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    EPDK tarifeleri ne zaman güncellenir?

    Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından belirlenen Son Kaynak Tedarik Tarifesi (SKTT) tüketim limitleri 01 Şubat 2025 tarihinde güncellenmiştir.

    Son kaynak limitini kim belirler?

    Son kaynak tedarik tarifesi (SKTT) limitini Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) belirler.

    Serbest tüketiciler son kaynak tedarikçisinden elektrik alabilir mi?

    Evet, serbest tüketiciler son kaynak tedarikçisinden elektrik alabilirler. Bu durum, serbest tüketicilerin ikili anlaşma yaparak elektrik tedarik etmemesi halinde gerçekleşir ve görevli tedarik şirketi tarafından son kaynak tedarik tarifesi üzerinden elektrik satışı yapılır.

    Kimler tedarikçi olabilir?

    Tedarikçi olabilecek kişiler veya kuruluşlar şunlardır: 1. İmalatçılar/Üreticiler: Ürünlerin doğrudan üretimini gerçekleştiren tedarikçilerdir. 2. Distribütörler: Üreticilerden aldıkları ürünleri çeşitli kanallar aracılığıyla pazara sunan tedarikçilerdir. 3. İthalatçılar: Yurt dışındaki üreticilerden ürün alarak yerel pazara sunan tedarikçilerdir. 4. Alt Yükleniciler: Belirli projelerde veya üretim süreçlerinde belirli görevleri üstlenen tedarikçilerdir. 5. Hizmet Sağlayıcıları: Nakliye, lojistik, bilgi teknolojileri gibi hizmetleri sunan kuruluşlardır. Ayrıca, e-ticaret platformları ve ticaret fuarları da potansiyel tedarikçilerle iletişime geçmek için etkili yöntemlerdir.

    Serbest tüketici son kaynak tedarikçisini nasıl değiştirir?

    Serbest tüketici, son kaynak tedarikçisini değiştirmek için aşağıdaki adımları izlemelidir: 1. Serbest Tüketici Statüsüne Sahip Olmak: Aylık elektrik tüketimi 950 kWh'i aşan tüketiciler serbest tüketici statüsündedir. 2. Yeni Tedarikçi Seçimi: Piyasadaki indirimli elektrik şirketleri ve tarifeleri karşılaştırılarak uygun bir tedarikçi belirlenir. 3. Gerekli Belgeler: Son döneme ait bir elektrik faturası, satış sözleşmesi ve enerji alım satım bildirim formu gibi belgeler hazırlanır. 4. Tedarikçi Değişikliği Başvurusu: Seçilen tedarikçiye başvuru yapılır ve değişiklik talebi sisteme kaydedilir. 5. Onay ve Faturalandırma: Bölge elektrik dağıtım şirketinin onayıyla tedarik değişikliği tamamlanır ve takip eden ayın 1'inde yeni tedarikçi tarafından faturalandırma yapılır. Bu süreçte elektrik kesintisi yaşanmaz ve mevcut sayacın değiştirilmesine gerek yoktur.

    Son Kaynak Tedarik Tarifesi için nereye başvurulur?

    Son Kaynak Tedarik Tarifesi (SKTT) için başvuru, görevli tedarik şirketine yapılır.

    3 zamanlı tarife mi tek zamanlı tarife mi?

    Üç zamanlı tarife ile tek zamanlı tarife arasındaki seçim, kullanım alışkanlıklarına ve elektrik tüketimine bağlıdır. Tek zamanlı tarifenin avantajları: Basit bir fiyatlandırma mantığına sahiptir, bu nedenle hesaplaması kolaydır. Gün içerisindeki düşük enerji talep dönemlerinde avantajlı fiyatlandırmadan yararlanma fırsatı sunar. Tek zamanlı tarifenin dezavantajları: Enerji talebinin değişiminden kaynaklanan maliyet avantajından yararlanılamaz. Üç zamanlı tarifenin avantajları: Gün içerisindeki talep dalgalanmalarına uyum gösterir. Düşük maliyetli enerji tüketim avantajı sunar. Kullanıcılar, daha düşük birim fiyatlarından yararlanmak için enerjiyi tasarruflu kullanma yoluna gidebilir. Üç zamanlı tarifenin dezavantajları: Karmaşık fiyatlandırma nedeniyle hesaplanması ve takibi zordur. Kullanıcılar, belirlenen dönemlerde enerji ihtiyaçlarını karşılamak için esnek olamayabilir. Üç zamanlı tarifeye geçmek için elektrik tedarikçisine başvurulabilir.