• Buradasın

    SosyalTarih

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    800 çocuğu olan adamın adı nedir?

    800 çocuğu olan adamın adı Simon Watson'dır.

    Osmanlı'da avokado neden yasaklandı?

    Osmanlı'da avokado, 1730 yılında çıkan Patrona Halil İsyanı sırasında yayılan asılsız bir dedikodu nedeniyle yasaklandı. Bu dedikoduya göre, avokado ağacının timsah ile çiftleşerek meyve verdiği iddia ediliyordu. Sonuç olarak, Kâmil Efendi'nin yetiştirdiği avokado bahçeleri yakılarak yok edildi ve 250 yıl boyunca Osmanlı topraklarında avokado yetiştirilemedi.

    Bursa'ya hangi kabileler göç etti?

    Bursa'ya çeşitli kabileler ve topluluklar göç etmiştir: 1. Orta Asya Türkleri: Kütahya'dan Ermeniler ve Yahudiler ile birlikte Orta Asya'dan gelen Tatarlar, Bursa'ya yerleşmiştir. 2. Celali İsyanları Kaçakları: 1530-1570 yılları arasında Celali isyanlarından kaçanlar Bursa'ya sığınmıştır. 3. 93 Göçmenleri: 1880'li yıllarda Doğu'dan gelen Ermeniler ve 1893'te Rumeli'den gelen göçmenler Bursa'ya yerleşmiştir. 4. Mübadele Göçmenleri: Kurtuluş Savaşı sonrası Yunanistan ile yapılan mübadele anlaşması kapsamında binlerce Rum ve Türk Bursa'ya göç etmiştir. 5. Bulgaristan Göçmenleri: 1950'li yıllardan sonra Bulgaristan ile yapılan anlaşmalar sonucu Bursa'ya yoğun göçler olmuştur.

    Köy enstitülerinden önce hangi eğitim kurumları vardı?

    Köy enstitülerinden önce var olan bazı eğitim kurumları şunlardır: 1. Millet Mektepleri: 1928 yılında açılan bu kurumlar, halka okuma yazma öğretmek ve harf inkılabını başarılı kılmak amacıyla kurulmuştur. 2. Köy Eğitmen Kursları: 1936-1947 yılları arasında süren bu kurslar, köylere eğitici yetiştirmek için düzenlenmiştir. 3. Köy Öğretmen Okulları: 1937 yılında açılan bu okullar, köylere hem öğretmen hem de köye yararlı diğer meslek erbabını yetiştirmek üzere kurulmuştur.

    Sefer tasının hikayesi nedir?

    Sefer tasının hikayesi iki farklı bağlamda ele alınabilir: 1. Türk Kültüründeki Yeri: Sefer tası, özellikle Osmanlı döneminde ve daha sonra Türkiye'de, işçilerin ve memurların öğle yemeklerini evlerine götürdükleri bir mutfak eşyasıydı. 2. Hint Filmi "Sefer Tası" (The Lunch Box): 2013 yapımı bu Hint filmi, Mumbai'de geçen bir hikayeyi anlatır.

    Devşirmede hangi çocuklar alınırdı?

    Devşirmede alınacak çocuklar belirli kriterlere göre seçilirdi: 1. Yaş Aralığı: 8-20 yaşları arasındaki sağlıklı ve kuvvetli çocuklar alınırdı. 2. Fiziksel Özellikler: Çok uzun veya çok kısa boylu olmayan, güzel, akıllı ve iyi huylu çocuklar tercih edilirdi. 3. Aile Durumu: Tek çocuklu ailelerin çocukları alınmazdı; iki veya daha fazla çocuğu olan ailelerin çocukları arasından seçim yapılırdı. 4. Din ve Meslek: Müslüman ve yahudi çocukların yanı sıra, evli ve meslek erbabı olanlar da devşirilmezdi. 5. Bölgesel Tercih: Genellikle Balkanlardan, Sırp, Arnavut, Hırvat, Boşnak ve Rum çocukları tercih edilirdi. Bu kriterlere uymayan çocuklar devşirme sistemine dahil edilmezdi.

    Kepsut'un göçmen köyleri hangileri?

    Kepsut ilçesinde göçmen köyleri arasında Kafkas ve Balkan göçmenlerinin yaşadığı köyler bulunmaktadır.

    Amigoluk ilk ne zaman başladı?

    Amigoluk, 1880'lerde Amerika Birleşik Devletleri'nde ortaya çıkmıştır.

    Ataköy Hazan ne zaman yapıldı?

    Ataköy Hazan adlı yapının yapım tarihi hakkında doğrudan bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, Ataköy'ün genel olarak 1950-1960 yılları arasında kurulduğu bilinmektedir.

    Cadı avı ne anlama gelir?

    Cadı avı terimi, iki farklı anlamda kullanılabilir: 1. Tarihî Anlam: Ortaçağ Avrupa'sında ve erken modern dönemde (1480-1750) cadı olduğuna inanılan kimselerin yakalanması, yargılanarak veya yargılanmadan cezalandırılması olayını ifade eder. 2. Güncel Anlam: Günümüzde ise "cadı avı" ifadesi, fikirleri topluma tehdit olarak görülen kimselere karşı düzenlenen kampanya anlamında metafor olarak kullanılmaktadır.

    Celaliye köyü neden terk edildi?

    Celaliye Köyü'nün terk edilmesinin başlıca nedenleri şunlardır: 1. Mübadele: 1924 yılında Lozan Antlaşması sonrasında, Çetros (eski adı) Rumları'nın Yunanistan'a göç etmesi, köyün Türk yerleşimine açılmasına ve Rumların evlerini terk etmesine yol açtı. 2. Tarım ve ekonomik gerileme: 16. ve 17. yüzyıllarda Osmanlı İmparatorluğu'nda yaşanan ekonomik krizler ve tarımsal üretimin azalması, köylülerin topraklarını terk etmelerine neden oldu. 3. Yangın ve yeniden inşa: 1909 yılında köyde çıkan bir yangın, ahşap binaların büyük çoğunluğunun zarar görmesine ve ardından yeniden inşa edilmesine yol açtı.

    Osmanlı toplum yapısı ders notu nedir?

    Osmanlı toplum yapısı ders notu şu ana başlıklardan oluşur: 1. Merkez Teşkilatı: Osmanlı Devleti'nde yönetimin merkezinde padişah bulunurdu. 2. Taşra Teşkilatı: Ülke, eyaletlere, sancaklara, kazalara ve köylere ayrılmıştı. 3. Toplumsal Sınıflar: Osmanlı toplumu, askeri (yönetenler) ve reaya (yönetilenler) olarak ikiye ayrılırdı. 4. Millet Sistemi: Osmanlı, din veya mezhep esasına göre toplulukları örgütleyerek yönetirdi. 5. Ekonomik Hayat: Halkın büyük çoğunluğu geçimini tarımdan sağlardı.

    Hermanos 2014 ne anlatıyor?

    "Hermanos" (2014) dizisi, 1980'ler ve 1990'larda geçen bir kuşak hikayesini anlatıyor. Dizinin konusu, Madrid'in işçi sınıfı bir mahallesinde yaşayan üç çocukluk arkadaşının hayatlarına odaklanıyor: Juan (Antonio Velázquez), Alberto (Álvaro Cervantes) ve Virginia (María Valverde). Ana olaylar: - Juan, boksör olma hayalini bir kenara bırakıp Vigo'daki tersanelere gider ve orada bir sendika lideri olur. - Alberto, başarılı bir iş insanı haline gelir. - Virginia, çocukluk hedefi olan ünlü bir gazeteci olur ve aynı zamanda anne de olur. Dizi, bu karakterlerin dostluğu ve aşk üçgeni etrafında dönen hikayesini, İspanya'daki deindustrializasyon politikaları, Balkan Savaşları, sendikacılık ve Movida madrileña gibi tarihi olaylarla iç içe geçiriyor.

    19 yüzyılda eğitim nasıldı?

    19. yüzyılda eğitim çeşitli ülkelerde farklı şekillerde gelişmiştir, ancak bazı ortak özellikler bulunmaktadır: 1. Erişilebilirlik: Eğitim genellikle üst sınıf ve erkekler için erişilebilirdi, kadınlar ve alt sınıflardan gelenler sınırlı haklara sahipti. 2. Müfredat: Temel dersler arasında okuma, yazma, aritmetik ve gramer yer alıyordu. 3. Öğretim Yöntemleri: Dersler genellikle ezberlemeye dayalıydı ve öğretmenler katı bir disiplin uyguluyordu. 4. Okul Türleri: Özel ve kamu okulları vardı. 5. Eğitim Reformları: Horace Mann gibi reformcular, devlet destekli ücretsiz halk eğitiminin yaygınlaştırılması için çalıştı. 19. yüzyılın sonunda, zorunlu eğitim yasaları birçok ülkede kabul edildi ve bu, eğitimin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağladı.

    Koç ailesi aslen Tatar mı?

    Koç ailesi aslen Tatar değildir. Aile, Anadolu tasavvufu ile Melâmetîlik'in önemli isimlerinden Hacı Bayram-ı Veli'nin soyundan gelmektedir.

    Bostancı 1900'lerde nasıldı?

    1900'lerde Bostancı semti, Osmanlı döneminde önemli bir yerleşim yeri haline gelmişti. Öne çıkan bazı özellikler: - Bağdat Demiryolu: 19. yy sonlarında buradan geçmesi, Bostancı'nın canlanmasını sağladı. - Yazlık evler: I. Dünya Savaşı yıllarında Cihangir yangınından sonra buraya göç eden aileler, köşkler ve evler yaptırdı. - Ulaşım: 1930'lu yıllarda Kadıköy-Bostancı tramvay hattının açılması, bölgenin daha da tanınmasını sağladı. - Eğlence merkezi: Plajları, gazinoları ve lunaparkıyla Bostancı, eğlence hayatının merkezlerinden biriydi.

    Hülya Koçyigit'in kökeni nereye dayanıyor?

    Hülya Koçyiğit'in kökeni, İstanbul'un Tuzla ilçesine bağlı Koçyiğit köyüne dayanmaktadır.

    Türkiye'de ilk ekslibrisi kim yaptı?

    Türkiye'de ilk ekslibrisi yabancı uyruklu kitapseverler yapmıştır.

    Osmanlı mezar taşları neyi anlatır?

    Osmanlı mezar taşları, dönemin sosyal, kültürel ve dini yapısını yansıtan önemli tarihi belgelerdir. Bu taşlar üzerinden şu bilgiler edinilebilir: 1. Kişinin Kimliği: Mezar taşlarındaki başlıklar, semboller ve yazılar, ölen kişinin cinsiyeti, mesleği, sosyal statüsü ve dini kimliği gibi konularda bilgi verir. 2. Sanat ve Estetik: Mezar taşları, Osmanlı'nın sanat anlayışını yansıtan estetik ve zarif işçilik örnekleri içerir. 3. Dini Motifler: Taşlarda yer alan dualar, ayetler ve dini motifler, Osmanlıların İslam'ı günlük yaşamlarına nasıl entegre ettiklerini gösterir. 4. Tarihsel Olaylar: Bazı mezar taşlarında görülen aynı tarihlere yakın ölüm kayıtları, salgın hastalıkları veya savaşları işaret edebilir. Ayrıca, mezar taşları üzerindeki geometrik şekiller ve bitki motifleri de sonsuzluğu, kâinatı ve Allah'ı sembolize eder.

    Sadullah Paşa'nın soyu nereden gelir?

    Sadullah Paşa'nın soyu, Hacı Bayrâm-ı Velî'nin ikinci halifesi Bünyâmin Ayâşî'ye dayanmaktadır.

    Maziden Kalan Anılar 1 ne anlatıyor?

    "Maziden Kalanlar 1" (Ebu Reyhan El-Biruni) kitabı, çeşitli toplumların kullandıkları takvimleri ve bu takvimlerin ortaya çıkış sebeplerini anlatmaktadır. Kitapta ayrıca şu konular da ele alınmaktadır: - Ay ve yıllardaki farklar; - Toplumların bayram, dinî gün ve ibadetlerini takvimlere göre farklı şekillerde belirlemelerinin sebepleri; - Harezmliler'in İslâmiyeti kabul etmeden önceki kökenleri ve idare dönemleri.

    4. sınıf Türkçe ders kitabı sayfa 117'de ne var?

    4. sınıf Türkçe ders kitabı sayfa 117'de "Soyadı Kanunu’nun Kabulü" adlı metin yer almaktadır.

    Büyükada Rum Yetimhanesinde kimler yaşadı?

    Büyükada Rum Yetimhanesi'nde çeşitli dönemlerde farklı gruplar yaşamıştır: 1902-1915 yılları arasında: Bina, Rum yetimhanesi olarak hizmet vermiş ve kimsesiz Rum çocukları burada kalmıştır. I. Dünya Savaşı sırasında: Yetimhane, önce Kuleli Askeri Okulu öğrencileri, ardından Türkiye'nin savaşta müttefiki olan Alman askerleri ve son olarak Rus göçmenler tarafından kullanılmıştır. 1964 yılına kadar: Bina, Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından kapatılana kadar çeşitli amaçlarla kullanılmaya devam etmiş, ancak çoğunlukla boş kalmıştır. Yetimhanenin son kapatılışında, içindeki 177 çocuk apar topar Büyükada'daki kilise ve manastırlara yerleştirilmiştir.