Nitelikli müşteri, kendi yatırım kararlarını verebilecek ve üstlendiği riskleri değerlendirebilecek tecrübe, bilgi ve uzmanlığa sahip müşteriyi ifade eder. Bir müşterinin profesyonel müşteri olarak dikkate alınabilmesi için aşağıdaki kuruluşlardan biri olması ya da sayılan nitelikleri haiz olması gerekir: Aracı kurumlar, bankalar, portföy yönetim şirketleri, kolektif yatırım kuruluşlar, emeklilik yatırım fonları, sigorta şirketleri, ipotek finansman kuruluşları, varlık yönetim şirketleri ile bunlara muadil yurt dışında yerleşik kuruluşlar. Emekli ve yardım sandıkları. Kamu kurum ve kuruluşları, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası, Dünya Bankası ve Uluslararası Para Fonu gibi uluslararası kuruluşlar. Nitelikleri itibarıyla bu kurumlara benzer olduğu Kurulca kabul edilebilecek diğer kuruluşlar. Aktif toplamının 50.000.000 Türk Lirası, yıllık net hâsılatının 90.000.000 Türk Lirası, öz sermayesinin 5.000.000 Türk Lirasının üzerinde olması kıstaslarından en az ikisini taşıyan kuruluşlar. Talebe dayalı olarak profesyonel kabul edilen müşteriler. Ayrıca, talebe dayalı profesyonel müşteri olarak genel müşterilerden aşağıdaki nitelikleri haiz olanlar, yazılı olarak talep etmeleri ve aşağıdaki şartlardan en az ikisini sağladıklarını tevsik etmeleri durumunda, yatırım kuruluşlarının sunabileceği hizmet ve faaliyetlerden profesyonel müşteri sıfatıyla yararlanabilirler: İşlem yapılması istenen piyasalar üzerinden son bir sene içinde, her üç aylık dönemde asgari 500 bin TL hacminde ve minimum 10 adet işlem yapmış olmak. Sahip olunan bütün nakit mevduatların ve sermaye piyasası araçlarının finansal varlık bakımından toplam değerinin, halka arz tarihi itibariyle en az 1 milyon TL olması. Finans sektöründe en az 2 yıl boyunca üst düzey yönetici pozisyonlarından birinde çalışmış olmak ya da sermaye piyasası alanında en az 5 yıl ihtisas personeli olarak çalışmış olmak ya da Sermaye Piyasası Faaliyetleri İleri Düzey Lisansı veya Türev Araçları Lisansı'na sahip olmak.