Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kar elde etmek için ne kadar satış yapılması gerektiği, işletmenin maliyet yapısı, satış hacmi, satış fiyatı ve kâr hedefi gibi faktörlere bağlıdır 124.
Başabaş analizi yaparak, maliyetleri karşılamak için gerekli satış miktarını hesaplamak mümkündür 14. Bu analizde, işletmenin sabit ve değişken giderleri dikkate alınır 14.
Ayrıca, satış karması analizi (menü mühendisliği) kullanarak, hangi üründen ne kadar satılması gerektiğini belirlemek de önemlidir 2.
Fiyatlandırma stratejisi belirlerken, yerel rakipleri tanımak, tüm giderleri değerlendirmek ve kâr marjını belirlemek de satış miktarını etkileyen unsurlar arasındadır 4.
Kâr hedefi ve satış miktarı ile ilgili doğru bir hesaplama yapabilmek için bir iş danışmanından destek alınması önerilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: