• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Zümre toplantılarında ele alınan bazı konular:
    • Bir önceki toplantıda alınan kararlar 15.
    • Öğretim programlarının incelenmesi ve çevre özelliklerine göre uygulanması 15.
    • Yıllık ve ders planlarının hazırlanması ve uygulanması 15.
    • Öğretim yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi 15.
    • Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programlarının (BEP) görüşülmesi 15.
    • Diğer zümre ve alan öğretmenleriyle iş birliği 15.
    • Bilim ve teknolojideki gelişmelerin öğretim uygulamalarına yansıtılması 5.
    • Derslerin daha verimli işlenebilmesi için materyallerin belirlenmesi 5.
    • Proje, gezi ve gözlemlerin planlanması 5.
    • Sınav analizlerinin yapılması ve ortak sınavların planlanması 5.
    • Öğrenci başarı durumlarının değerlendirilmesi 5.
    • İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerinin değerlendirilmesi 5.
    Zümre toplantıları, eğitim yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında, ders yılı sonunda ve gerektiğinde okul müdürünün veya zümre başkanının çağrısıyla düzenlenir 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Zümre yönergesi nedir?

    Zümre yönergesi, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında eğitim kurulları ve zümrelerin oluşturulmasına yönelik temel ilkeleri, yönetimi, işleyişi ve işlevlerini düzenleyen bir belgedir. Bu yönergenin amacı: Eğitim kurumlarının birbirlerini tanımasını, tamamlamasını ve bir bütün oluşturmasını sağlamak; Eğitim kurumlarını çevre ile her alanda iş birliğine teşvik etmek; Öğretim programlarını uygulama sürecinde eğitim kurumu, ilçe, il ve ülke genelinde birliktelik sağlamak; Alınan karar ve sonuçların izleme ve değerlendirilmesinin yapılmasını sağlamaktır. Zümre yönergesinde, zümre başkanlarının seçimi, toplantı gündemleri ve karar alma süreçleri gibi detaylar da yer alır.

    Zümreler arası işbirliği nedir?

    Zümreler arası işbirliği, aynı branşta çalışan öğretmenlerin bir araya gelerek deneyimlerini paylaşmaları ve eğitimle ilgili kararlar almaları sürecidir. Bu işbirliği, aşağıdaki alanlarda katkı sağlar: - Eğitim kalitesinin artırılması: Öğretmenler arasındaki dayanışma ve bilgi paylaşımı, eğitim standartlarının yükselmesine yardımcı olur. - Eğitim politikalarının belirlenmesi: Müfredat geliştirme, ders kitaplarının seçimi ve öğrenci değerlendirme yöntemlerinin belirlenmesi gibi konularda zümreler, okul yönetimleriyle işbirliği yapar. - Mesleki gelişim: Öğretmenler, birbirlerinin mesleki gelişimine katkıda bulunur ve kendilerini sürekli olarak geliştirme fırsatı bulurlar.

    Zümrelerde hangi değişiklikler yapıldı?

    27/08/2019 tarihli ve 15362682 sayılı Makam Onayı ile yürürlüğe giren "Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurulları ve Zümreleri Yönergesi"nde yapılan bazı değişiklikler şunlardır: Zümre başkanı seçimi: Zümreler, öncelikle gönüllü olanlar arasından, gönüllü çıkmaz ise seçimle aralarından birini eylül ayından itibaren iki yıl süreyle başkan seçer. Toplantı takvimi: Zümre toplantıları; ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda, ayrıca ortaöğretim kurumlarında kasım ve nisan ayları içinde eğitim kurumu müdürlüğünce planlanan tarihte bir iş günü içinde yapılır. Gündem maddeleri: Öğretmenler kurulunda "öğretim programlarının özelliğine göre ders aracı ve gereci olarak kullanılması, öğrencilerin özel durumları, pansiyon gibi hususlar dikkate alınarak eğitim ortamlarında bilişim araçlarının bulundurulmasına ilişkin usul ve esaslar" ile "okul sağlığı hizmetleri ile ilgili çalışmalar" konuları gündeme alınır. Katılımcılar: Öğretmenler kurulu gündem maddelerine, görüş ve düşüncelerine başvurmak üzere okul öğrenci temsilcisi yerine okul sağlığı hemşiresi eklenir.

    Zümre yazılı soruları nasıl hazırlanır?

    Zümre yazılı soruları hazırlanırken aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Öğretim Programının İncelenmesi: Sene başında, zümre öğretmenleri kendi derslerine ait öğretim programını birlikte incelemelidir. 2. Kazanımların Analizi: Öğrencilerin eğitim-öğretim yılı süresince edinmesi beklenen temel bilgi ve beceriler (kazanımlar) analiz edilmelidir. 3. Ortak Sorular Hazırlanması: Zümre öğretmenleri, ortak değerlendirme yapabilmek için soruları birlikte hazırlamalıdır. 4. Sınav Analizleri: Şube ve sınıflar bazında sınav analizleri yapılmalıdır. 5. Değerlendirme Kriterlerinin Belirlenmesi: Her bir kazanım için yeterlilik ölçütleri ve değerlendirme yöntemleri belirlenmelidir. Bu süreçte, mevcut veri tabanlarından yararlanılabilir ve uygun yeterlilik seviyelerini gösteren modeller, değerlendirme ölçütleri ve kontrol listeleri oluşturulabilir veya bulunabilir.

    Zümre ne iş yapar?

    Zümre, aynı ders veya ders alanını okutan öğretmenlerin oluşturduğu çalışma grubudur. Zümre öğretmenlerin bazı görevleri: Müfredatın uygulanması. Ölçme ve değerlendirme. Mesleki gelişim. İşbirliği. Eğitim materyalleri.

    3 zümre sistemi nedir?

    Üç zümre sistemi, Türk miras hukukunda yasal mirasçıların sınıflandırılmasını ifade eder. Bu zümreler ve içerikleri şu şekildedir: 1. Birinci zümre: Miras bırakanın altsoyudur; çocukları, torunları ve onların torunları gibi doğrudan mirasçıları içerir. 2. İkinci zümre: Miras bırakanın anne ve babası ile onların altsoyudur; kardeşler, yeğenler ve onların çocukları gibi akrabaları kapsar. 3. Üçüncü zümre: Miras bırakanın büyükanne ve büyükbabaları ile onların altsoyudur; amca, hala, teyze ve kuzenler gibi akrabaları içerir. Bir zümre içinde mirasçı bulunduğunda, bir sonraki zümredeki kişiler mirasçı olamaz; bu durum "zümre önceliği ilkesi" olarak adlandırılır.

    Zümre öğretmenleri nasıl işbirliği yapar?

    Zümre öğretmenleri arasında işbirliği şu şekillerde gerçekleşebilir: Ders ziyaretleri: Zümre kararıyla her eğitim ve öğretim yılında en az bir kez birbirlerinin derslerini ziyaret ederek deneyimlerini paylaşırlar. Toplantılar: Zümre öğretmenleri, belirli aralıklarla toplanarak ders planlarını, öğretim yöntemlerini, tekniklerini ve değerlendirme süreçlerini ortaklaşa planlar ve geliştirirler. İşbirliği ve esasların belirlenmesi: Diğer zümre ve alan öğretmenleriyle yapılabilecek işbirliği ve esaslarını belirlerler. Teknolojik gelişmelerin takibi: Öğretim alanı ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bunları uygulamalara yansıtırlar. Materyal ve kaynak paylaşımı: Hazırladıkları etkinlik planlarını, sunumlarını ve diğer öğretim materyallerini paylaşarak zaman ve kaynak tasarrufu sağlarlar. Öğrenci başarılarının değerlendirilmesi: Öğrenci başarısının ölçülmesi ve değerlendirilmesi amacıyla sınav analizlerini yaparlar.