NPS (Net Promoter Score), müşterilerin bir şirketi tavsiye etme olasılığını ölçen bir sadakat metriğidir. NPS, 2000'lerin başında Fred Reichheld, Bain & Company ve Satmetrix Sistemleri tarafından geliştirilmiştir. NPS, -100 ile +100 arasında bir skorla ifade edilir. NPS hesaplanırken müşteriler verdikleri yanıtlara göre üç gruba ayrılır: 0-6: Kötüleyenler. 7-8: Pasifler. 9-10: Destekçiler. NPS skoru, “Destekçilerin Sayısı – Kötüleyenlerin Sayısı” / “Yanıtlayan Sayısı” x 100 formülüyle hesaplanır. NPS, müşteri sadakatini ve memnuniyetini doğru şekilde ölçmek, stratejik karar almayı etkileyen içgörüler sunmak, müşteri deneyimini geliştirmek ve müşteri sadakatini artırmak için kullanılır.