Buradasın
NPS nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
NPS (Net Promoter Score), bir müşterinin veya bir şirket çalışanının sahip olduğu memnuniyet ve sadakati ölçen bir deneyim metriğidir 12.
NPS, Fred Reichheld tarafından 2003 yılında geliştirilmiş ve ilk kez Harvard Business Review'da yayınlanmıştır 4.
NPS'nin hesaplanması ve yorumlanması şu şekilde yapılır:
- Soru: Katılımcılara "Şirketimizi bir arkadaşınıza tavsiye etme ihtimaliniz nedir?" sorusu sorulur ve 0'dan 10'a kadar bir puan vermeleri istenir 12.
- Kategorizasyon: Katılımcılar, verdikleri puana göre üç kategoriye ayrılır:
- NPS Hesaplaması: Destekleyicilerin yüzdesinden kötüleyenlerin yüzdesi çıkarılır 13.
NPS'nin önemi: Müşteri sadakatini ve memnuniyetini ölçerek, stratejik karar almayı etkileyen güçlü içgörüler sunar 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: