• Buradasın

    Kamuİhale

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    4734 10. madde nedir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 10. maddesi, ihaleye katılımda yeterlik kurallarını belirler. Bu maddeye göre, isteklilerden ekonomik ve mali yeterlik ile mesleki ve teknik yeterliklerinin belirlenmesi için aşağıdaki bilgi ve belgeler istenebilir: Bankalardan temin edilecek mali durum belgeleri. İlgili mevzuatı uyarınca yayınlanması zorunlu olan bilanço veya bilançonun gerekli görülen bölümleri. İş hacmini gösteren toplam ciro veya ihale konusu iş ile ilgili taahhüdü altındaki ve bitirdiği iş miktarını gösteren belgeler. Ayrıca, bu madde kapsamında yasaklanmış durumlar da belirtilmiştir, örneğin ihale tarihinden önceki beş yıl içinde mesleki faaliyetlerden dolayı yargı kararıyla hüküm giyme.

    İdareden kaynaklı sözleşme feshi nedir?

    İdareden kaynaklı sözleşme feshi, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu'nun 20. maddesinde belirtilen iki halin varlığı durumunda mümkündür: 1. Yüklenicinin taahhüdünü yerine getirmemesi: İdare, yüklenicinin sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak işi yapmaması veya süresinde bitirmemesi halinde ihtarname göndererek on günlük süre tanır. 2. Yüklenicinin yasak fiil veya davranışlarda bulunması: Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 25. maddede sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunması tespit edilirse, sözleşme feshedilir ve kesin teminat ile varsa ek teminatlar gelir kaydedilir. Ayrıca, idarenin sözleşmeyi feshetmesi için karşılıklı anlaşma veya sözleşmenin ifasının imkansız hale gelmesi gibi durumlar da mümkündür.

    İş bitirme belgesi diploma yerine geçer mi KİK?

    İş bitirme belgesi, diploma yerine geçmez. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu (KİK) kapsamında, iş deneyimini gösteren belgeler arasında diploma da yer almaktadır.

    Pandemi döneminde 22/d limiti nasıl hesaplanır?

    Pandemi döneminde 22/d limiti, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre hesaplanır ve bu limit, büyükşehir belediyesi sınırları içinde bulunan idareler için 218.395 TL, diğer idareler için ise 72.752 TL olarak belirlenmiştir. Bu limitlerin her yıl Kamu İhale Tebliği ile güncellenmesi mümkündür.

    EKAP'ta hangi bilgiler var?

    EKAP'ta (Elektronik Kamu Alımları Platformu) aşağıdaki bilgiler bulunmaktadır: 1. İhale İlanları ve Dokümanları: İdareler tarafından yayınlanan ihale ilanları ve ihale dokümanları. 2. İhtiyaç Raporları: İhale işlemleri öncesinde hazırlanan ihtiyaç raporları. 3. İKN (İhale Kayıt Numarası): İhale onayı ile bağlantılı olan ve ihale ile ilgili tüm işlemlerde kullanılan numara. 4. Tekliflerin Değerlendirilmesi: Başvuru ve tekliflerin değerlendirilmesi, geçerli teklifler ve uygun bulunmayan tekliflerin gerekçeleri. 5. Yasaklılar Listesi: İhalelere katılmaktan yasaklı olan kişilerin listesi. 6. Sözleşme Bilgileri: İhalelere ilişkin sözleşmelerin bedeli, iş bitim tarihi, kabul tarihi gibi bilgiler. 7. Kamu İhale Bülteni: İhale sonuçlarının ve diğer önemli bilgilerin yer aldığı bülten.

    Kik026 0 m h formu ne zaman onaylanır?

    KİK026.0/M-H formu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 22. maddesinin (a), (b) ve (c) bentleri kapsamında tek kaynaktan temin edilen mallara ilişkin olarak kullanılır ve bu formun onaylanması için belirli bir zaman dilimi yoktur. Formun onaylanması süreci, genel ihale ve alım prosedürlerine tabidir ve ihale yetkilisi tarafından karar verilir.

    22 d doğrudan temin sınırı 200 bin TL nasıl hesaplanır?

    2024 yılı için 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 22/d maddesine göre doğrudan temin sınırı, büyükşehir belediyesi sınırları içindeki idareler için 622.756 TL, diğer idareler için ise 207.453 TL olarak belirlenmiştir. Bu sınırın hesaplanması için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. KDV hariç tutar: Belirtilen sınırlar KDV hariç değerleri ifade eder. 2. Parasal limitin uygulanması: Hesaplamada, alımın yapılacağı yılın bütçe kanunu çerçevesinde güncellenen limitler kullanılmalıdır. Dolayısıyla, 200 bin TL'lik bir alım için doğrudan temin yönteminin kullanılabilmesi mümkün değildir.

    Benzer işler nasıl belirlenir?

    Benzer işlerin belirlenmesi, Kamu İhale Kanunu'na göre şu şekilde yapılır: 1. Yönetmelik ve Tebliğlere Bakılması: İdareler, benzer işin kapsamını belirlemek için Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Listesi, Yapım Uygulama Yönetmeliği ve ilgili tebliğlere başvurmalıdır. 2. Rekabet İlkesi: Benzer iş belirlemesi yapılırken sadece mevzuat değil, rekabet ilkesi de göz önünde bulundurulmalıdır. 3. İşin Niteliği: Benzer işler, ihale konusu işle nitelik ve büyüklük bakımından benzerlik gösteren, aynı veya benzer inşaat tekniği gerektiren işler olarak tanımlanır. 4. Mühendis veya Mimarların Belirlenmesi: İdareler, benzer iş olarak değerlendirilecek iş deneyim sınıflarını ve hangi mühendis veya mimarların ilgili iş için teklif verebileceğini ilanda ve idari şartnamede belirtmelidir.

    EKAP şikayet ve itirazen şikayet başvurusu aynı anda yapılabilir mi?

    Evet, EKAP üzerinden şikayet ve itirazen şikayet başvuruları aynı anda yapılabilir. 20 Temmuz 2021 tarihi itibarıyla, Kamu İhale Kurumu'na yapılacak itirazen şikayet başvurularının da EKAP üzerinden e-imza kullanılarak yapılması imkanı getirilmiştir.

    EKAP teminat mektubu nasıl kaydedilir?

    EKAP'ta teminat mektubu kaydetmek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. İlgili idare tarafından EKAP'ta yer alan "Kesin teminat mektupları" menüsünden elektronik kesin teminat mektupları sunabilecek isteklilerin belirlenmesi gerekmektedir. 2. İhale üzerinde bırakılan istekli, EKAP'ta kullanıcı sayfasından ilgili ihaleye ilişkin İKN seçip teminat işlemleri menüsünden Referans Numarası almalıdır. 3. Kesin teminat mektubu alınacak bankaya, Referans Numarası ile başvurarak elektronik kesin teminat mektubu düzenleme talebi iletilmelidir. 4. Sözleşme imzalanmadan önce sunulacak belgelerin teyidine ilişkin tabloda Referans Numarasına yer verilmelidir. Ayrıca, Takasbank üzerinden elektronik teminat mektubu kaydı için aşağıdaki adımlar da takip edilebilir: 1. Takasbank Kamu Teminat Yönetim Platformu'ndan Takasbank referans numarası üretilmelidir. 2. Bu numara, geçici elektronik teminat mektubu düzenleme aşamasında teminat mektubu düzenleyen bankalara iletilmelidir.

    4734 Kamu İhale Kanunu 3. madde hangi alımlar kapsam dışıdır?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 3. maddesi kapsamında bazı alımlar kapsam dışıdır: 1. Kat ve/veya arsa karşılığı yapım işleri. 2. Kamu kaynağı kullanılmayan, bedeli okul idaresi tarafından ödenmeyen öğrenci taşıma hizmeti ve yemek hizmeti alımları. 3. Bağış şartlarının 4734 sayılı Kanunun uygulanmasını olanaksız hale getirdiği şartlı bağışlar. 4. Enerji, su, ulaştırma ve telekomünikasyon sektöründe faaliyet gösteren teşebbüs, işletme ve şirketlerin yapım ihaleleri. 5. Savunma, güvenlik veya istihbarat alanları ile ilişkili alımlar. 6. Uluslararası anlaşmalar gereğince sağlanan dış finansman ile yapılacak mal veya hizmet alımları.

    Doğrudan temin 4734'e tabi mi?

    Doğrudan temin, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na (KHK) tabidir.

    20 d limiti nasıl hesaplanır?

    22/d limiti, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 22. maddesinin (d) bendinde belirtilen doğrudan temin limitini ifade eder. 2025 yılı için 22/d limitinin hesaplanması şu şekilde yapılabilir: 1. Güncel değerleri kontrol edin: Ocak 2025 itibarıyla geçerli olan limitler, 1 Şubat 2024 tarihinde yayımlanan tebliğde yer almaktadır. 2. Limit tutarını belirleyin: Büyükşehir belediyesi sınırları dahilinde bulunan idareler için 2025 yılı 22/d limiti 800.366 TL olarak belirlenmiştir. Bu değerler, Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) yıllık değişim oranına göre güncellenir.

    Doğrudan temin limiti her yıl yenilenir mi?

    Evet, doğrudan temin limiti her yıl yenilenir. Bu limitler, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 67. maddesi uyarınca, her yıl 1 Şubat tarihinden geçerli olmak üzere Kamu İhale Kurumu tarafından güncellenir ve Resmi Gazete'de yayımlanır.

    E-teklif programı nedir?

    E-teklif programı, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında ihale edilen yapım ve hizmet işlerine teklif dosyası hazırlayan yükleniciler için geliştirilmiş bir yazılımdır. Bu programın bazı özellikleri şunlardır: - Hatasız teklif dosyaları: İlgili mevzuata uygun olarak teklif dosyalarını hazırlar. - Firma bilgileri: Firmanın sıkça kullandığı bilgileri (bankalar, ortaklar, yapı araçları, iş deneyimleri vb.) programa girme imkanı sunar. - İhale ilanları: İhale ilanlarına ilişkin bilgileri programa girme ve erken uyarı sistemiyle yaklaşan ihaleleri hatırlatma özelliği vardır. - Güncelleme: Programın güncel sürümünü, standart formları ve DİE endekslerini internet üzerinden anında güncelleme imkanı sağlar. - Uzman desteği: Konusunda uzmanlardan profesyonel destek alma imkanı sunar.

    Sağlık Bakanlığı 22-d doğrudan temin nedir?

    Sağlık Bakanlığı'nda 22-d doğrudan temin, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 22. maddesinin d bendine göre yapılan alımları ifade eder. Bu kapsamda yapılabilecek alımlar arasında tüketim malzemeleri, demirbaş alımları, bakım onarım ve yazılım hizmetleri, hizmet alımları gibi çeşitli kalemler yer alır.

    Kamutos'a kimler üye olabilir?

    Kamutos olarak belirtilen platformun ne olduğu ve kimlerin üye olabileceği hakkında doğrudan bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, EKAP (Elektronik Kamu Alımları Platformu)'na gerçek veya tüzel kişilerin üye olabileceği bilinmektedir.

    SGK üst sınırı kimleri kapsıyor?

    SGK üst sınırı, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki ihalelere katılacak gerçek ve tüzel kişileri kapsamaktadır. Bu sınır, sosyal güvenlik prim borcu üst limiti olarak belirlenmiş olup, 5.000 TL olarak uygulanmaktadır.

    EKAP yetki belgesi ne zaman aktif olur?

    EKAP yetki belgesi, protokolün onaylandıktan sonra aktif olur. Protokolün onaylanması için gerekli adımlar şunlardır: 1. Protokolün EKAP üzerinden elektronik ortamda hazırlanması. 2. Hazırlanan protokolün ıslak imzalı ve mühürlü/kaşeli olarak Kamu İhale Kurumu'na gönderilmesi. 3. Kurumun, gönderilen belgeleri ve EKAP kayıtlarını kontrol ederek protokole onay vermesi. 4. Onay bilgisi ve kullanıcı hesaplarının aktif hale getirilebilmesi için aktivasyon linkinin platform sorumlusunun e-posta adresine gönderilmesi. 5. Platform sorumlusunun aktivasyon adımlarını izleyerek şifresini belirlemesi ve kullanıcı hesabını aktif hale getirmesi.

    İhale şikayet ve itirazen şikayet nedir?

    İhale şikayet ve itirazen şikayet, kamu ihale süreçlerinde hukuka aykırılık iddiaları durumunda başvurulan idari başvuru yollarıdır. Şikayet süreci şu şekilde işler: 1. İhaleyi yapan idareye, ihale işleminin hukuka aykırı olduğu düşünülen bir başvuru yapılır. 2. İdare, şikayeti inceledikten sonra on gün içinde gerekçeli bir karar vererek şikayetçiye bildirir. 3. Şikayetin kabulü halinde, idare gerekli işlemleri tesis eder. İtirazen şikayet ise şu adımları içerir: 1. KİK, itirazen şikayeti inceledikten sonra otuz gün içinde gerekçeli bir karar vererek şikayetçiye ve ilgili diğer taraflara bildirir. 2. KİK’in kararı ile şikayetin kabulü halinde, KİK gerekli işlemleri tesis eder veya idareye gerekli işlemleri tesis etmesi için talimat verir. 3. KİK’in kararı ile şikayetin reddi halinde, şikayetçi altı ay içinde idari mahkemede dava açabilir.