• Buradasın

    Kamuİhale

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İhalenin feshi sebepleri nelerdir?

    İhalenin feshi sebepleri şunlardır: İhaleye fesat karıştırılması. Artırmaya hazırlık aşamasındaki hatalı işlemler. İhale sırasındaki hukuka aykırılıklar. Tebligat usulsüzlükleri. İlan usulsüzlükleri. Satış şartnamesindeki eksiklik veya hatalar. Kıymet takdirindeki hatalar. Satılan malın esaslı vasıflarında hata. İhaleye yasaklı kişilerin katılması. İhalenin feshi talebi, ancak ihale sürecine ilişkin hukuka aykırılıkların varlığı hâlinde icra mahkemesince değerlendirilebilir.

    4734 sayılı kanunun 17. maddesine göre geçici teminata irad kaydedilmesi ne demek?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 17. maddesine göre geçici teminatın irad kaydedilmesi, geçici teminatın gelir olarak kaydedilmesi anlamına gelir. Bu durum, aşağıdaki hallerde gerçekleşir: İhaleye katılamayacak olanlar. Yasak fiil veya davranışlar. Belge eksiklikleri.

    Kamu kurum kuruluşları ve özel sektör kuruluşları ile her türlü anlaşmalar yapmaya, sözleşmeler yapmaya, teminat vermeye ve teminat almaya, her türlü hakları kullanmaya ve her türlü yetkileri kullanmaya, şirketi temsilen ve ilzam etmeye yetkili olmak.

    Şirketi kamu kurum kuruluşları ve özel sektör kuruluşları ile her türlü anlaşmalar yapmaya, sözleşmeler yapmaya, teminat vermeye ve teminat almaya, her türlü hakları kullanmaya ve her türlü yetkileri kullanmaya, şirketi temsilen ve ilzam etmeye yetkili kılan organ, Yönetim Kurulu'dur. Yönetim Kurulu'nun görev ve yetkileri arasında: Şirket adına imzaya yetkili personel atama ve imza yetki derecesini belirleme; İşletme bütçesini ve personel kadrosunu inceleme ve gerekli değişiklikleri yapma; Gayrimenkul alım, satım ve kiralama işlemlerini gerçekleştirme; Kâr tevziine ilişkin teklifte bulunma; Yıllık yatırım ve finansman programlarını inceleme ve gerekli değişiklikleri yapma yer alır. Genel Müdür de, Yönetim Kurulu'nun verdiği yetki dahilinde, bazı durumlarda imza ve yetki devri yapma yetkisine sahiptir.

    4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu'na göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

    4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu'na göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? Yanlış ifade: B) Bu Kanunda belirtilen haller dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir ve ek sözleşme düzenlenebilir. Doğru ifade: Bu Kanunda belirtilen haller dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.

    Kamu ihale hukukunda rekabet ilkesi nedir?

    Kamu ihale hukukunda rekabet ilkesi, isteklilerin kamu alım süreçlerine katılımları ve bu süreçlerde alacakları kararlar noktasında özgür bir ortamın oluşturulmasını ifade eder. Bu ilkeye göre: İhaleye olabildiğince çok istekli katılmalıdır. İstekliler, tekliflerini özgür iradeleriyle yapabilmelidir. Gizli anlaşmalar önlenmelidir. Rekabet ilkesi, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun çeşitli maddelerinde doğrudan veya dolaylı olarak yer alan hükümlerle korunur. Rekabet ilkesinin ihlali, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun kapsamında değerlendirilebilir ve bu durumda şirketlere cirolarına göre para cezaları uygulanabilir.

    EKAP üzerinden iş deneyimi nasıl düzenlenir?

    EKAP üzerinden iş deneyimi düzenlemek için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. EKAP'ta oturum açma: "Sözleşme Uygulamaları" menüsünden "İş Deneyim Belgesi Kayıt" bağlantısına tıklanarak sisteme giriş yapılır. 2. Kapsam seçimi: "Özel Sektöre Gerçekleştirilen İşler" kapsamı seçildiğinde, sistem "Alım Türü" alanını otomatik olarak "Yapım" olarak getirir. 3. Belge türü seçimi: "Almak İstediğiniz Belge Türü" alanından iş deneyim belge türü seçilir ve "Devam" butonuna tıklanır. 4. Belge güncelleme: "Belgeyi Güncelle" başlığı altındaki "Güncelle" butonuna basılarak gerekli değişiklikler yapılır ve "Kaydet" butonuna basılır. 5. Eski versiyon görüntüleme: Düzenlenen belgenin eski versiyonlarını görüntülemek için "Eski Versiyonlar" butonuna basılır. İş deneyim belgelerinin EKAP üzerinden düzenlenmesi, 31/8/2014 tarihinden sonra düzenlenen belgeler için zorunludur.

    4734 sayılı kanun 62 madde nedir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 62. maddesi, idarelerin mal veya hizmet alımı ile yapım işlerinin temel ihale usullerinin açık ihale usulü ve belli istekliler arasında ihale usulü olduğunu belirtir. Maddenin (ı) bendinde ise, "Bu Kanunun 21 ve 22 nci maddelerindeki parasal limitler dahilinde yapılacak harcamaların yıllık toplamı, idarelerin bütçelerine bu amaçla konulacak ödeneklerin %10'unu, Kamu İhale Kurulunun uygun görüşü olmadıkça aşamaz" hükmü yer alır. Bu madde kapsamındaki uygun görüş başvuruları, Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenen standartlara uygun olarak EKAP üzerinden doldurulacak talep formu ile yapılır.

    4735 sayılı kanunun 26. maddesi kapsamında yasaklılık sorgulaması nasıl yapılır?

    4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu'nun 26. maddesi kapsamında yasaklılık sorgulamasının nasıl yapılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, bu madde kapsamında ihalelere katılmaktan yasaklama kararı hakkında genel bilgiler mevcuttur. 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu'nun 26. maddesine göre: Haklarında yasaklama kararı verilen gerçek veya tüzel kişiler, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 2. ve 3. maddeleri uyarınca istisna edilenler dahil bütün kamu kurum ve kuruluşlarının ihalelerine teklif veremez. Yasaklama kararları, yasaklamayı gerektiren fiil veya davranışın tespit edildiği tarihi izleyen en geç 45 gün içinde verilir ve Resmi Gazete'de yayımlanır. Yasaklılık sorgulaması, idareler tarafından ihale tarihi itibarıyla tüm istekliler için yapılır. İhalelere katılmaktan yasaklama kararına karşı açılan davada yürütmenin durdurulması veya iptal kararı verilmesi durumunda, kararın aslı veya onaylı örneğinin Kamu İhale Kurumuna sunulması halinde ilgili gerçek veya tüzel kişiler yasaklılar listesinden çıkarılır.

    4734 10-a belgesi nereden alınır?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 10-a maddesinde belirtilen belgeye dair bilgi bulunamadı. Ancak, ihale durum belgesi (G bendi) Ordu Ticaret ve Sanayi Odası'nın muamelat servisinden veya online işlemler üzerinden e-imzalı olarak alınabilir. İhale belgeleri genellikle ilgili oda veya borsalardan temin edilir. Belge temini için gerekli bilgiler ve detaylar, ilgili kurumların web sitelerinden veya doğrudan iletişim kurarak öğrenilebilir.

    Doğrudan temin için hangi kod kullanılır?

    Doğrudan temin işlemlerinde kullanılan kodlar, analitik bütçe sınıflandırmasına göre ekonomik kodlardır. Bu kodlar arasında: 03.2 Tüketime Yönelik Mal ve Malzeme Alımları; 03.7 Menkul Mal, Gayrimaddi Hak Alım, Bakım ve Onarım Giderleri; 06.1 Mamul Mal Alımları (mal alımları için); 03.5 Hizmet Alımları (hizmet alımları için); 06.3 Gayri Maddi Hak Alımları (hizmet alımları için); 03.8 Gayrimenkul Mal Bakım ve Onarım Giderleri (yapım işleri için) yer alır. Ayrıca, doğrudan temin türünün (mal, hizmet, yapım) bütçe kodlarının doğru gruplandırılması, %10 limitin takibi açısından önemlidir.

    Kamu ihale kanunu 3 istisna maddesi nedir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 3. maddesi, belirli durumlarda ihale usullerine tabi olmayan mal, hizmet alımları ile yapım işlerini düzenler. Bu maddenin bazı istisnaları: Tarım ve hayvancılık ürünleri alımları. Savunma, güvenlik ve istihbaratla ilgili alımlar. Uluslararası anlaşmalar gereği sağlanan dış finansman ile yapılacak alımlar. Danışmanlık ve kredi derecelendirme hizmetleri. Araştırma-geliştirme projeleri için gerekli mal ve hizmetler. Belirli kamu kuruluşları tarafından bizzat üretilen mal ve hizmetler. 2024 yılı itibarıyla bu madde kapsamında yaklaşık 50 farklı konuda istisna uygulanmaktadır.

    İadelli taahhütlü mektupla yapılan tebligatlarda mektubun postaya verilmesini takip eden yedinci gün tebliğ tarihi sayılır mı?

    Hayır, iadeli taahhütlü mektupla yapılan tebligatlarda mektubun postaya verilmesini takip eden yedinci gün tebliğ tarihi sayılmaz. Anayasa Mahkemesi'nin 27.09.2012 tarih ve E:2012/20 sayılı kararı ile 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 65. maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde yer alan "iadeli taahhütlü mektupla yapılan tebligatlarda mektubun postaya verilmesini takip eden yedinci gün, ... kararın istekliye tebliğ tarihi sayılır" hükmü iptal edilmiştir.

    Kamu ihale itirazen şikayeti kim yapar?

    Kamu ihale itirazen şikayetini, ihale sürecindeki hukuka aykırı işlem veya eylemler nedeniyle bir hak kaybına veya zarara uğradığını iddia eden aday, istekli ve istekli olabilecekler yapabilir. İtirazen şikayet, aşağıdaki durumlarda Kamu İhale Kurumu'na (KİK) yapılır: Şikayet başvurusu üzerine idare tarafından alınan kararın uygun bulunmaması; Şikayet başvurusu üzerine idare tarafından şikayet dilekçesinin kayıtlara alındığı tarih veya sonrasında herhangi bir nedenle alınan ihalenin iptali kararı; KİK tarafından başvurunun reddine veya düzeltici işlem belirlenmesine karar verildikten sonra idare tarafından verilen ihalenin iptali kararı.

    İkkk ne zaman kuruldu?

    İKKK'nın ne zaman kurulduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu (TİHEK), 20 Nisan 2016 tarihli ve 6701 sayılı "Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Kanunu" ile kurulmuştur. İlk olarak, Türkiye İnsan Hakları Kurumu adıyla 21 Haziran 2012 tarihli ve 6332 sayılı "Türkiye İnsan Hakları Kurumu Kanunu" ile kurulan kurum, 9 Aralık 2013 tarihli Bakanlar Kurulu kararı ile ulusal önleme mekanizması olmuştur.

    Benzer iş tebliği nedir?

    Benzer iş tebliği, 4734 sayılı Kanun kapsamında ihale edilen yapım işleri ihalelerinde, idarelerin benzer iş belirlemesine esas olmak üzere oluşturulan "Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Listesi"ni ifade eder. Bu liste, "altyapı işleri", "üstyapı (bina) işleri", "sıhhi tesisat ve mekanik tesisat işleri", "elektrik işleri" ve "elektronik ve iletişim işleri" olmak üzere beş ana başlık ve bu başlıkların altında çeşitli yapım işlerinden oluşan gruplar içerir. İdareler, ihale edecekleri yapım işinin bu listede yer alan iş gruplarından hangisine dahil olduğunu tespit eder ve bu grubu esas alarak benzer iş belirlemesi yapar.

    22/d ve 22c farkı nedir?

    22/d ve 22/c doğrudan temin alım türleri arasındaki temel farklar şunlardır: 22/d Alımları: Büyükşehir belediyesi sınırları dahilinde bulunan idarelerin belirli bir tutarı (güncel limit: 211.445 TL) aşmayan ihtiyaçlarını kapsar. Temsil, ağırlama faaliyetleri kapsamında yapılacak konaklama, seyahat ve iaşeye ilişkin alımları içerir. 22/c Alımları: Mevcut mal, ekipman, teknoloji veya hizmetlerle uyumun ve standardizasyonun sağlanması için zorunlu olan mal ve hizmetlerin, asıl sözleşmeye dayalı olarak düzenlenecek ve toplam süreleri üç yılı geçmeyecek sözleşmelerle ilk alım yapılan gerçek veya tüzel kişiden alınmasını kapsar. Yapım işleri bu kapsamda değildir. Her iki alım türünde de ilan yapılmaksızın ve teminat alınmaksızın doğrudan temin usulü uygulanır.

    Rekabet ilkesi hangi ilkelerle ilişkilidir?

    Rekabet ilkesi, çeşitli ilkelerle ilişkilidir: Tarafsızlık. Öngörülebilirlik. Hesap verebilirlik. Hızlı karar alma. Katılımcılık. Uzmanlık. Etkinlik. Saydamlık. Eşit muamele.

    Kamu ihalelerinde vergi borcu nasıl hesaplanır?

    Kamu ihalelerinde vergi borcu hesaplanırken, yıllık gelir vergisi, yıllık kurumlar vergisi, katma değer vergisi, özel tüketim vergisi, özel iletişim vergisi, banka ve sigorta muameleleri vergileri, gelir ve kurumlar vergisine ilişkin tevkifatlar ve geçici vergiler dikkate alınır. Vergi borcunun hesaplanmasında şu kurallar geçerlidir: Borç tutarı: Vergi borcunun 5.000 TL'yi aşması durumunda istekli ihale dışı bırakılır. Ödeme vadesi: Beyan üzerine alınan veya maktu olarak belirlenip ödemesi belirli tarihlerde yapılan vergilerde, ödeme vadesi geçmiş olup ödeme yapılmamış ise kesinleşmiş vergi borcu vardır. Dava süreci: Vergi borcuna ilişkin 6183 sayılı Kanun kapsamında cebren tahsili yolunda tesis edilen işlemlere karşı dava açılmışsa, takip ve tahsili durduracak bir karar bulunmadığı sürece kesinleşmiş vergi borcu vardır. Vergi borcu olmadığına dair belge, herhangi bir vergi dairesinden veya Gelir İdaresi Başkanlığı'nın internet adresi üzerinden alınabilir.

    21 F ve 22 D eşik değeri nedir?

    21 F ve 22 D eşik değerleri, 2025 yılı için şu şekildedir: 21 F (Pazarlık Usulü): 2.668.214 TL. 22 D (Doğrudan Temin): Büyükşehir olan iller için: 800.366 TL. Diğer illerde: 266.618 TL. Bu değerler, Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenmiştir ve her yıl 1 Şubat itibarıyla güncellenir.

    Oskabulut nedir?

    OskaBulut, Oska Yazılım tarafından geliştirilen, yaklaşık maliyet ve hakediş hesaplamaları için kullanılan web tabanlı bir uygulamadır. OskaBulut'un bazı özellikleri: Bulut teknolojisi: İş dosyalarına ait bilgi ve belgelere PC, Mac ve tabletlerden erişim sağlar. Veri bankası: 11 idareye ait 80.000'in üzerinde pozun birim fiyatı, analizi ve teknik tarifi bulunur. Güvenlik: Veriler, kötü amaçlı yazılım ve kimlik avı saldırılarına karşı koruma altındadır. Kolay paylaşım: Projeler çalışma arkadaşlarıyla kolayca paylaşılabilir ve eş zamanlı çalışma yapılabilir. Mevzuata uygunluk: Kamu İhale Kanunu ve ilgili mevzuata uygun olarak hazırlanmıştır.