• Buradasın

    Kamuİhale

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    4734 10-a ve 10 b nedir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 10. maddesinin a ve b bentleri, ihale dışı bırakılma durumlarını belirtir: - 10. madde, a bendi: İflas eden, tasfiye halinde olan, işleri mahkeme tarafından yürütülen, konkordato ilan eden, işlerini askıya alan veya kendi ülkesindeki mevzuat hükümlerine göre benzer bir durumda olan isteklileri kapsar. - 10. madde, b bendi: İflası ilan edilen, zorunlu tasfiye kararı verilen, alacaklılara karşı borçlarından dolayı mahkeme idaresi altında bulunan veya kendi ülkesindeki mevzuat hükümlerine göre benzer bir durumda olan isteklileri içerir. Bu bentlerde belirtilen durumlarda olan isteklilerin, ihalelerde teklif vermeleri durumunda ihale dışı bırakılmaları öngörülmüştür.

    4735 ve 4734 arasındaki fark nedir?

    4735 ve 4734 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: - 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, ihale işlemlerine ilişkin esas ve usulleri belirlerken, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu bu ihaleler sonucunda düzenlenecek sözleşmelerin düzenlenmesi ve uygulanması ile ilgili esasları belirler. - 4734 sayılı kanun, uluslararası standartlara uyumu, ihalelerde açıklık, rekabet ve eşit muameleyi sağlamayı amaçlarken, 4735 sayılı kanun sözleşmelerin etkin bir şekilde uygulanmasını ve kamu kaynaklarının verimli kullanılmasını hedefler. - 4735 sayılı kanun kapsamında, yapım ve denetim sorumluluğuna ilişkin düzenlemeler yapılmış, ayrıca yükleniciler ve idare görevlileri için cezai yaptırımlar etkinleştirilmiştir.

    4734 kamu ihalelerine kimler katılabilir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre kamu ihalelerine katılabilecek olanlar şunlardır: 1. Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ve özel bütçeli idareler. 2. İl özel idareleri ve belediyeler ile bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlar ve birlikler. 3. Kamu iktisadi kuruluşları ve iktisadi devlet teşekkülleri. 4. Sosyal güvenlik kuruluşları, fonlar ve bağımsız bütçeli kuruluşlar. 5. 4603 sayılı Kanun kapsamındaki bankalar ve bu bankaların sermayesinin yarısından fazlasına sahip oldukları şirketler (yapım ihaleleri için). Ayrıca, yerli istekliler de kamu ihalelerine katılabilirler.

    İş bitirme güncelleme ne zaman yapılır?

    İş bitirme belgelerinin güncellenmesi, ilk ilan veya davet tarihinin içinde bulunduğu aydan bir önceki aya ait endeks dikkate alınarak yapılır. Bu güncelleme, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında yapılan ihalelerde, işin ihale tarihinden sonra herhangi bir zamanda gerçekleştirilebilir.

    4735'e göre yasaklama nedir?

    4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu'na göre yasaklama, sözleşme sürecindeki yasak fiil veya davranışlarda bulunan gerçek veya tüzel kişilerin, belirli bir süre boyunca kamu kurum ve kuruluşlarının ihalelerine katılmaktan men edilmesi anlamına gelir. Yasaklama nedenleri arasında: - İhale sürecinde hile, vaat, tehdit gibi hukuka aykırı davranışlar; - Sahte belge düzenleme veya kullanma; - Sözleşme konusu işte hileli malzeme kullanma, fen ve sanat kurallarına aykırı imalat yapma; - Taahhüdü yerine getirmeme veya idareye zarar verme gibi durumlar yer alır. Yasaklama kararı, sözleşmeyi uygulayan bakanlık veya ilgili diğer bakanlıklar tarafından verilir ve Kamu İhale Kurumu tarafından izlenir.

    4734'e göre hangi alımlar yasak?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre bazı alımlar yasaktır: 1. İhale yetkilisi kişiler ve yakınları: İhaleyi yapan idarenin ihale yetkilisi kişileri ve bu yetkiye sahip kurullarda görevli kişilerin kendileri veya başkaları adına ihalelere katılmaları yasaktır. 2. Kesinleşmiş sosyal güvenlik prim borcu veya vergi borcu olanlar: Türkiye veya kendi ülkesinin mevzuat hükümleri uyarınca kesinleşmiş sosyal güvenlik prim borcu veya vergi borcu olan kişilerin ihalelere katılmaları yasaktır. 3. Yasak fiil veya davranışlarda bulunanlar: Hile, vaat, tehdit, nüfuz kullanma, çıkar sağlama gibi yasak fiil veya davranışlarda bulunanlar ihalelere katılamazlar. 4. Gizlilik gerektiren alımlar: Savunma, güvenlik veya istihbarat alanları ile ilişkili olan ve gizlilik içinde yürütülmesi gereken mal ve hizmet alımları yasaktır. 5. Sahte belge düzenleyicileri: Sahte belge veya sahte teminat düzenleyen, kullanan veya bunlara teşebbüs edenler ihalelere katılamazlar.

    Teknik Şartname'de marka belirtilir mi?

    Teknik şartnamede belirli bir marka belirtilmesi, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre rekabet ve eşitlik ilkelerine aykırıdır. Kanunun 12. maddesinde yer alan hükme göre, teknik şartnamelerde belli bir marka, model, patent, menşei, kaynak veya ürün belirtilemez ve belirli bir marka veya modele yönelik özellik ve tanımlamalara yer verilemez.

    Kik kararları ne zaman yürürlüğe girer?

    Kamu İhale Kurumu (KİK) kararları, değişiklik yapılan yönetmelik ve tebliğlerin 15 Haziran 2024 tarihinde yürürlüğe girmesiyle birlikte uygulanmaya başlanmıştır.

    2886 ve 4734 farkı nedir?

    2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Kapsamdaki İdareler: 2886 sayılı kanun genel bütçeye dahil daireler, katma bütçeli idareler, özel idareler ve belediyeleri kapsarken, 4734 sayılı kanun ayrıca kamu iktisadi kuruluşları ve iktisadi devlet teşekküllerini de içerir. 2. Kapsamdaki İşler: 2886 sayılı kanun alım, satım, hizmet, yapım, kira, trampa ve sınırlı ayni hak tesisi işlerini kapsarken, 4734 sayılı kanun mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinin ihalelerini kapsar. 3. Temel İlkeler: 4734 sayılı kanun saydamlık, rekabet, eşit muamele ve güvenilirlik gibi ek ilkeleri içerir. 4. İhale Usulleri: 2886 sayılı kanunda kapalı teklif usulü, belli istekliler arasında kapalı teklif usulü, açık teklif usulü, pazarlık usulü ve yarışma usulü gibi çeşitli ihale usulleri yer alırken, 4734 sayılı kanunda açık ihale usulü, belli istekliler arasında ihale usulü ve pazarlık usulü temel usullerdir. 5. Teminat ve Belgeler: 4734 sayılı kanunda ihaleye katılacak isteklilerden ekonomik ve mali yeterlik ile mesleki ve teknik yeterliklerinin belirlenmesine ilişkin belgeler istenebilirken, 2886 sayılı kanunda isteklilerde belirli mali ve teknik yeterlik ve nitelikler aranır.

    4735 sayılı kanunun 10. maddesi nedir?

    4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu'nun 10. maddesi, mücbir sebepler ile ilgilidir ve şu halleri mücbir sebep olarak kabul eder: 1. Doğal afetler; 2. Kanuni grev; 3. Genel salgın hastalık; 4. Kısmi veya genel seferberlik ilanı; 5. Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller. Bu maddelerin mücbir sebep olarak kabul edilebilmesi için ayrıca şu koşulların da sağlanması gereklidir: 1. Olay, yükleniciden kaynaklanan bir kusurdan ileri gelmemiş olmalıdır; 2. Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olmalıdır; 3. Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücü yetmemiş bulunmalıdır; 4. Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin idareye yazılı olarak bildirimde bulunması ve yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi zorunludur.

    4734 sayılı kanun 10 maddesi 4 fıkrası a b c d e g bentleri nelerdir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 10. maddesinin 4. fıkrasının a, b, c, d, e ve g bentleri şunlardır: 1. a) ve b) İflas eden, tasfiye halinde olan, işleri mahkeme tarafından yürütülen, konkordato ilan eden, işlerini askıya alan veya kendi ülkesindeki mevzuat hükümlerine göre benzer durumda olan. 2. c) Türkiye'nin veya kendi ülkesinin mevzuat hükümleri uyarınca kesinleşmiş sosyal güvenlik prim borcu olan. 3. d) Türkiye'nin veya kendi ülkesinin mevzuat hükümleri uyarınca kesinleşmiş vergi borcu olan. 4. e) İhale tarihinden önceki beş yıl içinde, mesleki faaliyetlerinden dolayı yargı kararıyla hüküm giyen. 5. g) İhale tarihi itibarıyla, mevzuatı gereği kayıtlı olduğu oda tarafından mesleki faaliyetten men edilmiş olan.

    22-d limiti nasıl hesaplanır?

    22-d limiti, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre doğrudan temin yönteminde kullanılan ve her yıl Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen parasal limitleri ifade eder. 2024 yılı için 22-d limiti, idarelerin bulunduğu bölgeye göre değişiklik göstermektedir: - Büyükşehir belediyesi sınırları dahilindeki idareler için: 622.756 TL. - Diğer idareler için: 207.453 TL. Bu limitler, 24 Ocak 2024 tarihli ve 32439 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Kamu İhale Tebliği ile duyurulmuştur. Güncel limitleri öğrenmek için Resmi Gazete ve Kamu İhale Kurumu'nun resmi web sitesini düzenli olarak kontrol etmek gerekmektedir.

    4735 sayılı kanun nedir?

    4735 sayılı kanun, Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu olarak bilinir. Kanunun bazı önemli maddeleri: - Sözleşme türleri: Yapım, mal veya hizmet alımı işlerine göre farklı sözleşme türleri öngörülmüştür. - Kesin teminat: Fiyat farkı ödenmesi öngörülen işlerde, sözleşme bedelinde artış meydana geldiğinde ek kesin teminat alınması zorunludur. - Sözleşmenin feshi: Yüklenicinin taahhütlerini yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi gibi durumlarda idare, sözleşmeyi feshedebilir. - Denetim ve sorumluluk: Yapı denetim görevlileri ve danışmanlık hizmeti sunucuları, yaptıkları işlerden dolayı ortaya çıkan zarar ve ziyandan sorumludur.

    Kamu ihale eğitimi kaç saat?

    Kamu ihale eğitimi süresi, farklı programlar için değişiklik göstermektedir: 1. TOBBUYUM ve Kamu İhale Kurumu iş birliğinde düzenlenen sertifikalı eğitim, toplam 24 saat sürmektedir. 2. Başkent Üniversitesi BEDAM tarafından sunulan uzaktan canlı eğitim programı ise 12 saat sürmektedir.

    İtirazen şikayette hangi kararlar alınır?

    İtirazen şikayet başvurusu sonucunda Kamu İhale Kurumu (KİK) tarafından alınabilecek kararlar şunlardır: 1. İhalenin iptali: İhale sürecinde hukuka aykırılık tespit edilirse ihale iptal edilir. 2. Düzeltici işlem belirlenmesi: İdare tarafından düzeltme yapılması yoluyla giderilebilecek aykırılıklar için düzeltici işlem belirlenir. 3. Başvurunun reddi: Başvuru, süre, usul ve şekil kurallarına uygun değilse veya şikayete konu işlemlerde hukuka aykırılık bulunmazsa başvuru reddedilir. Ayrıca, KİK gerekli gördüğü takdirde, tespit edilen aykırılıklarla ilgili olarak idari veya cezai yönleriyle gereği yapılmak üzere ilgili idareleri bilgilendirir veya Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunur.

    4734 sayılı kanun 22 d maddesi nedir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 22/d maddesi, büyükşehir belediyesi sınırları dahilinde bulunan idarelerin 121.405 TL, diğer idarelerin ise 40.443 TL'yi aşmayan ihtiyaçlarının doğrudan temin yoluyla karşılanmasını düzenler. Bu madde kapsamında temin edilebilecek ihtiyaçlar arasında tüketim malzemeleri, demirbaş alımları, bakım onarım ve yazılım hizmetleri, hizmet alımları gibi kalemler yer alır.

    4735 sayılı kanun 20 maddesi nedir?

    4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu'nun 20. maddesi, idarenin sözleşmeyi feshetme hallerini düzenler: İdare, aşağıdaki durumlarda sözleşmeyi feshedebilir: 1. Yüklenicinin taahhüdünü yerine getirmemesi: Yüklenicinin, ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak taahhüdünü yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, idarenin en az on gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi. 2. Yasak fiil veya davranışların tespiti: Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 25. maddede sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi.

    Kamu kurumları aynı ihalede teklif verebilir mi?

    Kamu kurumları, aynı ihalede teklif verebilirler. Bu durum, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 14. maddesinde düzenlenen ortak girişimler kapsamında mümkündür. Ortak girişimler, iş ortaklığı veya konsorsiyum şeklinde olabilir ve her türlü ihaleye teklif sunabilirler.

    Danışmanlık alımı doğrudan temin mi?

    Danışmanlık alımı, doğrudan temin yöntemiyle yapılabilir. Bu durum, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 22. maddesinde belirtilen hallerden birinin gerçekleşmesi durumunda mümkündür.

    Rekabet Kurulu ve KİK arasında nasıl bir ilişki vardır?

    Rekabet Kurulu ve Kamu İhale Kurumu (KİK) arasında işbirliği bulunmaktadır. Bu işbirliği, kamu ihalelerindeki rekabetçi risklerin ve olası ihlallerin tespitinde yapay zeka destekli teknolojilerin kullanılmasını içermektedir. Bazı işbirliği alanları: - Ortak istatistiksel modelleme ve analiz çalışmaları yürütülmesi. - İhale süreçlerindeki veri analizlerinin güçlendirilmesi. - İhale kartelleriyle mücadele için yenilikçi araçların geliştirilmesi. Ayrıca, KİK ve KKTC Rekabet Kurulu arasında da eğitim faaliyetleri ve bilgi paylaşımı gibi konularda işbirliği protokolleri imzalanmıştır.