• Buradasın

    Kamuİhale

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yasaklılık süresi ne zaman biter?

    Yasaklılık süresi, farklı durumlara göre değişiklik gösterir: 1. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre: İhaleleri gerçekleştiren idareler tarafından, yasak fiil veya davranışın tespiti halinde, fiil veya davranışın özelliğine göre bir yıldan az olmamak üzere iki yıla kadar yasaklılık kararı verilir. 2. Türk Ceza Kanunu'na göre: Belirli haklardan yoksun bırakma tedbiri, kişinin işlediği suçtan dolayı mahkûm olduğu hapis cezasını çektikten sonra başlar ve bu cezanın tamamen infaz edildiği andan itibaren sona erer. 3. Umre ibadeti sırasında: İhram yasakları, UMRE tamamlandığında veya hacı adayı şeytanı taşladıktan sonra biter.

    Artırımlı fiyat farkı hangi kararnameye göre hesaplanır?

    Artırımlı fiyat farkı, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu'nun geçici 6. maddesine göre hesaplanır.

    22-d doğrudan temin sınırı nasıl hesaplanır?

    22-d doğrudan temin sınırı, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre her yıl Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenir. 2024 yılı için bu sınır, büyükşehir belediyesi sınırları içindeki idareler için 622.756 TL, diğer idareler için ise 207.453 TL olarak belirlenmiştir. Bu sınırlar, 1 Şubat 2024 tarihinde yayımlanan Kamu İhale Tebliği ile Resmi Gazete'de duyurulmuştur.

    Geçici teminat mektubunda hangi kanun uygulanır?

    Geçici teminat mektubunda 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu uygulanır.

    Geçici 6 madde ne zaman kalkacak?

    Geçici 6. madde, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu'na 7394 sayılı kanunla eklenmiş olup, yürürlükte kalmaya devam edecektir.

    Kamu ihalelerinde AB uyum süreci nedir?

    Kamu ihalelerinde AB uyum süreci, Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne (AB) entegrasyon süreci kapsamında kamu ihale sisteminde gerçekleştirdiği değişiklikleri ve iyileştirmeleri ifade eder. Bu süreç, aşağıdaki ana unsurları içerir: 1. Şeffaflık ve Rekabet: İhalelerin daha şeffaf bir şekilde yürütülmesi, teklif toplama ve değerlendirme aşamalarının açık olması sağlanmıştır. 2. Yolsuzlukla Mücadele: Yolsuzluk vakalarının önlenmesi için bağımsız denetim organları kurulmuş ve yolsuzlukla mücadele yasaları çıkarılmıştır. 3. Eşit Muamele: Tüm isteklilere eşit mesafede davranılması ve ayrımcılığın önlenmesi ilkesi benimsenmiştir. 4. Mevzuat Düzenlemeleri: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve ilgili yönetmelikler, AB müktesebatına uyum sağlamak amacıyla sürekli olarak güncellenmiştir. 5. Dijitalleşme: İhale süreçlerinin dijital ortama taşınması ve elektronik ihale sistemlerinin geliştirilmesi ile süreçlerin daha hızlı ve etkili yürütülmesi sağlanmıştır.

    İhalenin feshi sebepleri nelerdir?

    İhalenin feshi sebepleri, genel olarak dört kategoride toplanabilir: 1. İhaleye hazırlık aşamasında yaşanan hukuka aykırılıklar. 2. İhale aşamasında yaşanan hukuka aykırılıklar. 3. İhaleye fesat karıştırılması. 4. Kişinin satılan malın esaslı niteliklerinde hataya düşmesi veya düşürülmesi. Ayrıca, Kamu İhale Kanunu'na tabi olan ihalelerde ihale sürecinin tamamlanmasından sonra 60 gün içinde idari başvuru yapılmaması da ihalenin feshi sebebi olabilir.

    4734 sayılı kanunun 3 maddesi hangi alımlar istisna?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 3. maddesi kapsamında aşağıdaki alımlar istisna olarak değerlendirilmektedir: 1. Tarım ve hayvancılık alımları: Kanun kapsamına giren kuruluşlarca, doğrudan üreticilerden veya ortaklarından yapılan tarım veya hayvancılıkla ilgili ürün alımları. 2. Savunma, güvenlik ve istihbarat alımları: Savunma, güvenlik veya istihbarat alanları ile ilişkili olan mal ve hizmet alımları. 3. Uluslararası anlaşmalar ve dış finansman projeleri: Uluslararası anlaşmalar gereğince sağlanan dış finansman ile yaptırılacak olan mal veya hizmet alımları. 4. Devlet Malzeme Ofisi alımları: Devlet Malzeme Ofisi Ana Statüsünde yer alan mal ve hizmetler için yapılan alımlar. 5. Araştırma-geliştirme projeleri: Ulusal araştırma-geliştirme kurumlarının yürüttüğü ve desteklediği araştırma-geliştirme projeleri için gerekli olan mal ve hizmet alımları. 6. Özelleştirme uygulamaları: 4046 sayılı Kanun çerçevesinde yapılacak her türlü danışmanlık hizmet alımları.

    Kamu ihalesinde şikayet nasıl yapılır?

    Kamu ihalesinde şikayet yapmak için iki aşamalı bir süreç izlenir: 1. İdareye Şikayet Başvurusu: İhale sürecindeki hukuka aykırı işlem veya eylemler nedeniyle bir hak kaybına uğradığını düşünen aday, istekli veya istekli olabilecekler, öncelikle ihaleyi yapan idareye şikayet başvurusunda bulunurlar. 2. Kamu İhale Kurumu'na İtirazen Şikayet: İdare tarafından verilen kararın uygun bulunmaması veya süresinde karar alınmaması halinde, şikayet başvurusu Kamu İhale Kurumu'na (KİK) itirazen şikayet olarak yapılır. Başvuru dilekçesinde aşağıdaki hususlar yer almalıdır: - Başvuru sahibinin adı, soyadı veya unvanı ve adresi; - İhaleyi yapan idarenin ve ihalenin adı veya ihale kayıt numarası; - Başvuruya konu olan durumun farkına varıldığı tarih; - Başvurunun konusu, sebepleri ve dayandığı deliller. Şikayet ve itirazen şikayet başvuruları, dava açılmadan önce tüketilmesi zorunlu idari başvuru yollarıdır.

    4734 sayılı kanunun 17. maddesine göre geçici teminata irad kaydedilmesi ne demek?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 17. maddesine göre geçici teminatın irad kaydedilmesi, ihale sürecinde yasak fiil veya davranışlarda bulunduğu tespit edilen isteklilerin geçici teminatlarının gelir kaydedilmesi anlamına gelir. Bu durum, aşağıdaki durumlarda gerçekleşir: - İstekliler, ihale dokümanında belirtilen şartları yerine getirmezler. - Teklif mektupları ve geçici teminatlar usulüne uygun şekilde sunulmaz. - İhale üzerinde kalan istekli, sözleşme imzalamadan önce gerekli belgeleri tamamlamaz.

    Kamu kurum kuruluşları ve özel sektör kuruluşları ile her türlü anlaşmalar yapmaya, sözleşmeler yapmaya, teminat vermeye ve teminat almaya, her türlü hakları kullanmaya ve her türlü yetkileri kullanmaya, şirketi temsilen ve ilzam etmeye yetkili olmak.

    Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör kuruluşlarında her türlü anlaşmaları yapma, sözleşme imzalama, teminat verme ve alma, hakları kullanma ve yetkileri kullanma yetkisi genellikle ihale yetkilisi veya yetkili kurul tarafından kullanılır. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre, bu yetkiler ayrıca idarenin ita amirleri tarafından da kullanılabilir.

    4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu'na göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

    4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu'na göre yanlış olan ifade "sözleşmenin yapılmasından sonra hiçbir surette devredilemeyeceği ve devir alınamayacağı"dır. Doğru olan ise sözleşmenin zorunlu hallerde ihale yetkilisinin yazılı izni ile başkasına devredilebileceğidir.

    Kamu ihale hukukunda rekabet ilkesi nedir?

    Kamu ihale hukukunda rekabet ilkesi, kamu kaynaklarının en iyi şartlarda kullanılması amacıyla piyasadaki en uygun teklifin seçilmesini hedefler. Bu ilke, aşağıdaki unsurları içerir: 1. Piyasa Fiyatlarının Dengelenmesi: Rekabetçi bir ortam, piyasa fiyatlarının dengede kalmasına yardımcı olur. 2. Monopol ve Oligopolün Önlenmesi: Rekabetin olmadığı durumlarda piyasada monopol veya oligopol yapılar oluşabilir. 3. Eşitlik ve Adalet: Rekabet ilkesinin sağlanması, kamu ihalelerinde tüm katılımcılara eşit şartlarda yarışma imkanı sunar.

    EKAP üzerinden iş deneyimi nasıl düzenlenir?

    EKAP üzerinden iş deneyim belgesi düzenlemek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Modüle Erişim: EKAP uygulaması üzerinde "İş Deneyim Belgesi Güncelleme" modülüne giriş yapılmalıdır. 2. İlan veya Davet Tarihi Girişi: İhalesine girilecek işin ilan veya davet tarihi girilmelidir. 3. Kanun Kapsamı Seçimi: İhalenin 4734 sayılı Kanun kapsamında olup olmadığı seçilmelidir. 4. Güncelleme Yöntemi: Belgeye konu işin tutar güncellemesi, Yİ-ÜFE endeksleri üzerinden yapılabilir. Ayrıca, iş deneyim belgelerinin EKAP'a kayıt edilmesi zorunluluğu da bulunmaktadır.

    4735 sayılı kanunun 26. maddesi kapsamında yasaklılık sorgulaması nasıl yapılır?

    4735 sayılı kanunun 26. maddesi kapsamında yasaklılık sorgulaması, Kamu İhale Kurumu (KİK) tarafından tutulan yasaklılık sicillerinin EKAP (Elektronik Kamu Alımları Platformu) üzerinden yapılması gerekmektedir. Sorgulama işlemi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. EKAP'a giriş yapılarak yasaklı sorgulama sayfasına ulaşılır. 2. "İhale Kayıt Numarası (İKN)" kısmı doldurulur veya İKN alınması gerekli olmayan ihaleler için "İKN alınmamıştır" ibaresi yazılır. 3. Yasaklının gerçek kişi olması durumunda T.C. Kimlik No, tüzel kişi olması durumunda ise unvanı yazılır. 4. Sorgulama yapılarak yasaklılık durumu kontrol edilir. Ayrıca, idareler de kendi ihale süreçlerinde yasaklılık teyidi yapabilirler.

    4734 sayılı kanun 62 madde nedir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 62. maddesi, bütçe sahibi olan kamu idarelerinin, belirli durumlarda yapacakları harcamalarda bütçelerine konulan ödeneklerin %10'unu aşamamalarını öngörür. Bu maddeye göre: - 21. maddenin (f) bendi ve 22. maddenin (d) bendi kapsamında yapılacak alımlarda, yıllık toplam ödenek tutarı üzerinden her biri için ayrı ayrı %10 oranı hesaplanır. - Temsil, ağırlama, konaklama, seyahat ve iaşeye ilişkin alımlar bu sınırlamaya dahil değildir. Uygun görüş başvuruları, Kamu İhale Kurumu'na EKAP üzerinden doldurulacak talep formu ile yapılır.

    4734 10-a belgesi nereden alınır?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 10. maddesinin (a) bendi belgesi, Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından verilmektedir.

    Doğrudan temin için hangi kod kullanılır?

    Doğrudan temin için kullanılan kod, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 22. maddesidir.

    4734 10 maddesi a b c d e g bend belgeleri nelerdir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 10. maddesinin a, b, c, d, e ve g bentlerinde belirtilen belgeler şunlardır: 1. a) ve b) bentleri: Tacirler için ticaret sicil memurlukları, esnaf ve sanatkârlar için esnaf ve sanatkâr sicil müdürlüğü/memurluğu, serbest meslek sahipleri için ise üyesi olduğu oda tarafından düzenlenen belgeler. 2. c) bendi: Gerçek veya tüzel kişinin kayıtlı olduğu odalar tarafından düzenlenen, kesinleşmiş sosyal güvenlik prim borcu olmadığına dair belgeler. 3. d) bendi: İsteklinin vergi borcu olmadığına ilişkin, yıllık gelir vergisi veya kurumlar vergisi yönünden bağlı bulunulan vergi dairesinden alınan belgeler. 4. e) bendi: Adalet Bakanlığı, Adli Sicil ve İstatistik Genel Müdürlüğü’ne bağlı birimlerden alınan adli sicil kaydı veya gerekçeli mahkumiyet kararı. 5. g) bendi: İhale tarihi itibarıyla, mevzuatı gereği kayıtlı olduğu oda tarafından mesleki faaliyetten men edilmemiş olduğuna dair belgeler.

    İadelli taahhütlü mektupla yapılan tebligatlarda mektubun postaya verilmesini takip eden yedinci gün tebliğ tarihi sayılır mı?

    Evet, iadeli taahhütlü mektupla yapılan tebligatlarda mektubun postaya verilmesini takip eden yedinci gün, kararın istekliye tebliğ tarihi sayılır. Bu kural, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 65. maddesinde yer almaktadır.