• Buradasın

    Kamuİhale

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    4735 sayılı kanunun 25 maddesi nedir?

    4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu'nun 25. maddesi, sözleşmenin uygulanması sırasında aşağıdaki fiil veya davranışların yasak olduğunu belirtir: Hile, vaat, tehdit, nüfuz kullanma, çıkar sağlama, anlaşma, irtikap, rüşvet suretiyle veya başka yollarla sözleşmeye ilişkin işlemlere fesat karıştırmak ya da buna teşebbüs etmek. Sahte belge düzenlemek, kullanmak veya bunlara teşebbüs etmek. Sözleşme konusu işin yapılması veya teslimi sırasında hileli malzeme, araç veya usuller kullanmak, fen ve sanat kurallarına aykırı, eksik, hatalı veya kusurlu imalat yapmak. Taahhüdünü yerine getirirken idareye zarar vermek. Bilgi ve deneyimini idarenin zararına kullanmak veya 29. madde hükümlerine aykırı hareket etmek. Bu yasak fiil veya davranışlarda bulundukları tespit edilen kişiler hakkında, fiil veya davranışlarının özelliğine göre, bir yıldan az olmamak üzere iki yıla kadar, 4734 sayılı Kanunun 2. ve 3. maddeleri ile istisna edilenler dahil bütün kamu kurum ve kuruluşlarının ihalelerine katılmaktan yasaklama kararı verilir.

    4734 sayılı kanun 13 madde nedir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 13. maddesi, ihale ilan sürelerini ve kurallarını düzenler. Bu maddeye göre, yaklaşık maliyeti eşik değerlere eşit veya bu değerleri aşan ihalelerde: Açık ihale usulü ile yapılacak olanların ilanları, ihale tarihinden en az 40 gün önce yapılmalıdır. Belli istekliler arasında ihale usulü ile yapılacak olanların ön yeterlik ilanları, son başvuru tarihinden en az 14 gün önce yapılmalıdır. Pazarlık usulü ile yapılacak olanların ilanları, ihale tarihinden en az 25 gün önce yapılmalıdır. Ayrıca, ön yeterlik ilanında, adayların genel uygunluklarını, mali kapasitelerini ve teknik yeteneklerini değerlendirmek üzere belirlenen ön yeterlik kriterlerine ilişkin bilgiler yer alır.

    21-f pazarlık usulü ile yapılan ihalelerde en az kaç istekli davet edilmelidir?

    4734 sayılı Kanunun 21. maddesinin birinci fıkrasının (f) bendine göre pazarlık usulü ile yapılan ihalelerde en az üç istekli davet edilmelidir.

    Yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olup kamu ihale kurumu tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde yerli istekliler lehine %15 oranında fiyat avantajı uygulanacaktır ne demek?

    "Yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olup, kamu ihale kurumu tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde yerli istekliler lehine %15 oranında fiyat avantajı uygulanacaktır" ifadesi, yaklaşık maliyeti eşik değerin üzerinde olan hizmet alımı ve yapım işi ihalelerinde aşağıdaki düzenlemeleri ifade edebilir: 1. İhaleye katılım: İhaleye yeterlik kriterlerini taşıyan yerli ve yabancı tüm istekliler katılabilir. 2. Fiyat avantajı: Yerli istekliler lehine %15 oranına kadar fiyat avantajı sağlanabilir. 3. Uygulama esasları: Fiyat avantajı oranı ve diğer detaylar, ihale dokümanında ve idari şartnamede belirtilmelidir.

    Yaklaşık maliyete kar eklenir mi?

    Evet, yaklaşık maliyete kar eklenir. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre, yaklaşık maliyetin hesaplanmasına %25 yüklenici kar ve genel giderler karşılığı eklenir.

    Kamu ihaleleri neden iptal edilir?

    Kamu ihaleleri çeşitli nedenlerle iptal edilebilir: 1. İhale Saatinden Önce İptal: İdarenin gerekli görmesi veya ihale dokümanında ihalenin yapılmasına engel olan ve düzeltilmesi mümkün bulunmayan hususların tespit edilmesi durumunda ihale saatinden önce iptal edilebilir. 2. Bütün Tekliflerin Reddedilmesi: İhale komisyonu kararı üzerine idare, verilmiş olan bütün teklifleri reddederek ihaleyi iptal etmekte serbesttir. 3. Tasarruf Tedbirleri: 2024/7 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi'ne aykırı olan ihaleler iptal edilebilir. 4. Hukuka Aykırılıklar: İhale sürecindeki hukuka aykırı işlemler veya eylemler, ihale katılımcılarının mevzuata uygun davranmaması gibi durumlar da ihalenin iptaline yol açabilir. 5. İdari Başvurular: İhaleye yönelik şikayet ve itirazen şikayet başvuruları üzerine, ihale sürecinin devam etmesine engel oluşturacak bir hukuka aykırılığın tespiti halinde idare veya Kamu İhale Kurumu tarafından ihale iptal edilebilir.

    Yasaklılık belgesi nereden alınır örnek?

    Yasaklılık belgesi, ihaleye katılacak şirketlerin veya bireylerin yasaklı durumda olmadığını doğrulayan, aşağıdaki yerlerden alınabilir: 1. Kamu İhale Kurumu (KİK): Yasaklılık belgesi, KİK'in resmi internet sitesi üzerinden veya e-Devlet Kapısı altyapısı kullanılarak temin edilebilir. 2. İlgili bakanlıklar veya kurumlar: İhaleyi düzenleyen bakanlıklar veya ilgili kurumlar da yasaklılık belgesi verebilir. 3. Noterler: Bazı durumlarda yasaklılık belgesi noterler tarafından da sağlanabilir. Örnek belge içeriği genellikle şirketin veya bireyin adı, adresi, yasaklılık durumunun doğrulanması, belgenin verildiği tarih ve yetkili makamın imzası gibi bilgileri içerir.

    Vizyonder ne iş yapar?

    Vizyonder, kamu kurumları ve özel sektör firmalarına çeşitli hizmetler sunan bir eğitim ve danışmanlık derneğidir. Vizyonder'in yaptığı işler arasında: - Kamu ihale danışmanlığı: Firmaların kamu ihalelerine katılım süreçlerini yönetmek, EKAP kaydı, ihale dosyası hazırlığı ve şartname uyumu konularında uzman desteği sağlamak. - Eğitim hizmetleri: Mevzuatlar, insan kaynakları, kişisel ve yönetsel gelişim alanlarında hizmet içi eğitimler vermek. - Yurtdışı tetkik gezileri ve seminerler: Kurumların yurt dışındaki çalışmaları takip etmeleri ve yerinde görebilmeleri için organizasyonlar düzenlemek. - Psikolojik danışmanlık: Kurumsal psikolojik danışmanlık hizmeti sunarak, çalışanların verimliliğini ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik destek sağlamak.

    2886'da yapılan değişiklikler nelerdir?

    2886 sayılı Devlet İhale Kanunu'nda yapılan bazı değişiklikler şunlardır: 1. İhale Kapsamının Genişletilmesi: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ile kamu ihalelerinin kapsamı hem daraltılmış hem de genişletilmiştir. 2. Bazı İşlerin Kapsam Dışı Bırakılması: Kamu İhale Kanunu kapsamında bazı işler yer almamış, örneğin satım, kiraya verme gibi işler bu kanun dışında tutulmuştur. 3. Uygulama Projesi Zorunluluğu: Tatbikat (uygulama) projesi olmayan işler için ihaleye çıkılması yasaklanmıştır. 4. Yaklaşık Maliyet ve Teklif Birim Fiyat Esası: İsteklilerin tahmini bedel üzerinden indirim yapmaları esasına dayalı teklif alma yöntemi kaldırılmıştır. 5. Emanet Usulünün Kaldırılması: Emanet usulü, araya müteahhit girmeden iş yaptırma yöntemi, yeni yasada yer almamıştır. 6. İhalelere Katılma Yasağının Genişletilmesi: İhale konusu işin danışmanlık hizmetlerini yapan yükleniciler ve işin yüklenicileri, o işin ihalelerine katılamayacaklardır. 7. İlanların Kapsamının Daraltılması: İhale ilanlarının diğer şehirlerde yapılmasına ilişkin düzenlemeler kaldırılmıştır. 8. Sözleşmelerin Devrine Sınırlama: Sözleşmelerin devri, ihale yetkilisinin izni ile zorunlu hallerde mümkün kılınmıştır.

    4734 sayılı kanunun 52 maddesi nedir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 52. maddesi, ihale komisyonunun ihalenin yapılacağı saatte kaç teklif verildiğini bir tutanakla tespit ettiğini ve hemen ihaleye başlandığını belirtir. İhale komisyonunun teklif zarflarını alınış sırasına göre incelediği ve 30. maddenin birinci fıkrasına uygun olmayan tekliflerin değerlendirme dışı bırakıldığı bu maddede yer alır. Ayrıca, en düşük fiyatın ekonomik açıdan en avantajlı teklif olarak değerlendirildiği ihalelerde, birden fazla istekli tarafından aynı fiyatın teklif edilmesi durumunda, fiyat dışındaki unsurların dikkate alınarak ekonomik açıdan en avantajlı teklifin belirleneceği ve ihalenin bu şekilde sonuçlandırılacağı ifade edilir.

    Fiyat farkı hangi mal alımlarında uygulanır?

    Fiyat farkı, aşağıdaki mal alımlarında uygulanır: 1. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında ihalesi gerçekleştirilen ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu’na göre sözleşmeye bağlanan mal alımları. 2. Elektrik, doğal gaz, ilaç, petrol ürünleri ve sıvılaştırılmış petrol gazı ürünleri alımları. 3. Sözleşme süresi 180 günü aşan mal alımları, ancak bu durumda sadece 180 günden sonra yapılan kısım için fiyat farkı ödenir.

    Ön Mali Kontrol onay belgesi nedir?

    Ön Mali Kontrol Onay Belgesi, ihale usulüyle yapılacak alımlarda, kamu ihale mevzuatında standart form olarak belirlenen ve alım konusu işin; nev'i, niteliği, proje numarası, miktarı, yaklaşık maliyeti, kullanılabilir ödeneği ve tertibi, uygulanacak usulü gibi bilgileri içeren belgedir. Bu belge, harcama yetkilisinin imzasını taşır ve ön mali kontrol sürecinin bir parçasıdır.

    Piyasa fiyat araştırma komisyonu ve muayene kabul komisyonu aynı kişiler olur mu?

    Evet, piyasa fiyat araştırma komisyonu ve muayene kabul komisyonu aynı kişilerden oluşabilir. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre, doğrudan temin usulünde ihale yetkilisi tarafından görevlendirilecek kişi veya kişiler hem piyasa fiyat araştırması yapabilir hem de muayene kabul komisyonunda üye olarak yer alabilir.

    TMO ihaleleri hangi kanuna tabi?

    Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) ihaleleri, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 3. maddesinin (g) bendine tabi olarak yürütülmektedir.

    Doğrudan teminde ihale komisyonu nasıl kurulur?

    Doğrudan teminde ihale komisyonu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 6. maddesine göre şu şekilde kurulur: 1. İhale yetkilisi, biri başkan olmak üzere, ikisinin ihale konusu işin uzmanı olması şartıyla, ilgili idare personelinden en az dört kişinin ve muhasebe veya mali işlerden sorumlu bir personelin katılımıyla en az beş ve tek sayıda kişiden oluşan ihale komisyonunu görevlendirir. 2. Komisyona yedek üyeler de dahil edilir. 3. Komisyon üyelerinin isimleri, komisyonun eksiksiz toplanacağı dikkate alınarak belirtilir. Doğrudan teminde ihale komisyonu kurma zorunluluğu yoktur; idare, isterse bu yöntemi kullanarak ihtiyacı, ihale komisyonu olmadan da temin edebilir.

    Doğrudan temin yönetmeliği nedir?

    Doğrudan Temin Yönetmeliği, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 22. maddesine göre, idarelerin yapacakları doğrudan temin alımlarına ilişkin usul ve esasları düzenler. Doğrudan temin, belirli koşullar altında mal veya hizmet alımlarını hızlı ve esnek bir şekilde gerçekleştirmeyi sağlar. Bu yöntemde: Bürokrasi azaltılır: Geleneksel ihale süreçlerine göre daha az evrak ve işlem gerektirir. Teklifler elektronik ortamda alınabilir: Alımlar, e-fiyat teklifi veya fiziki ortamda fiyat teklifi ile yapılabilir. Sözleşme zorunlu değildir: Teslimi, sunumu veya yapımı belli bir süreyi gerektirmeyen alımlarda sözleşme imzalanması zorunlu değildir. Doğrudan temin ile yapılabilecek alımlar arasında acil ihtiyaçlar, düşük maliyetli alımlar ve teknik hizmetler gibi durumlar yer alır.

    EKAP itirazen şikayet dilekçesi nereye gönderilir?

    EKAP üzerinden gönderilen itirazen şikayet dilekçesi, Kamu İhale Kurumu'na (KİK) gönderilir.

    Kamu ihale kanunu neden sürekli değişiyor?

    Kamu İhale Kanunu'nun sürekli değişmesinin birkaç nedeni vardır: 1. Şeffaflık ve Rekabetin Artırılması: Kanun değişiklikleri, ihale süreçlerinin daha şeffaf ve rekabetçi olmasını sağlamak amacıyla yapılır. 2. Yerli Üretimin Desteklenmesi: Ek düzenlemeler ve teşvikler ile yerli firmaların rekabet gücünün artırılması hedeflenir. 3. Uluslararası Uyum: Avrupa Birliği ve Dünya Ticaret Örgütü gibi uluslararası kuruluşların ihale mevzuatına uyum sağlanması için değişiklikler yapılır. 4. Ekonomik İhtiyaçlar: Ekonomik hayatta yaşanan süreçlere yönelik ihtiyaçlar doğrultusunda kanunlarda güncellemeler gerçekleştirilir.

    İstisnadan çıkan ihaleler nasıl yapılır?

    İstisnadan çıkan ihaleler, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 3/b maddesi kapsamında yapılır. Bu tür ihalelerin süreci şu adımlarla gerçekleşir: 1. İhale Kayıt İşlemleri: İhale, EKAP (Elektronik Kamu Alımları Platformu) üzerinden kaydedilir ve İKN (İhale Kayıt Numarası) alınır. 2. İhale Kapsamının Seçimi: İhalenin istisna kapsamında olduğu belirtilir. 3. İhale Türü ve Usulünün Seçilmesi: İhale şekli, türü ve usulü belirlenir. 4. Yaklaşık Maliyet ve Diğer Mali Bilgilerin Girilmesi: Yaklaşık maliyet ve ihalenin diğer mali bilgileri sisteme girilir. 5. İhale Bilgilerinin Girilmesi: İhale tarihi, saati gibi bilgiler girilir ve onaylanır. 6. İlan Hazırlama: İhale ilanı hazırlanır, kaydedilir ve Kamu İhale Kurumu'na gönderilir. 7. Teklif Değerlendirme ve Sözleşme İmzalanması: Teklifler değerlendirilir, yasaklılık teyidi yapılır ve sözleşme imzalanır. Bu süreçte, istisna kapsamına giren işler için EKAP'ta yer alan standart formlar ve belgeler kullanılır.

    Kamu ihale alacaklarında faiz nasıl hesaplanır?

    Kamu ihale alacaklarında faiz, kanuni faiz oranı üzerinden hesaplanır. Faiz hesaplama formülü şu şekildedir: Faiz Tutarı = (Anapara x Faiz Oranı x Gün Sayısı) / 365. Örneğin, 15.000 TL tutarındaki bir borç için 1 Şubat 2025 tarihinden 1 Nisan 2025 tarihine kadar geçen süre için faiz hesaplaması şu şekilde yapılır: Faiz Tutarı = (15.000 TL x 0,24 x 59) / 365 = 583,16 TL.