• Buradasın

    Benzer iş tebliği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Benzer iş tebliği, 4734 sayılı Kanun kapsamında ihale edilen yapım işleri ihalelerinde, idarelerin benzer iş belirlemesine esas olmak üzere oluşturulan "Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Listesi"ni ifade eder 134.
    Bu liste, "altyapı işleri", "üstyapı (bina) işleri", "sıhhi tesisat ve mekanik tesisat işleri", "elektrik işleri" ve "elektronik ve iletişim işleri" olmak üzere beş ana başlık ve bu başlıkların altında çeşitli yapım işlerinden oluşan gruplar içerir 134.
    İdareler, ihale edecekleri yapım işinin bu listede yer alan iş gruplarından hangisine dahil olduğunu tespit eder ve bu grubu esas alarak benzer iş belirlemesi yapar 134.

    Konuyla ilgili materyaller

    Tebliğ örnekleri nelerdir?

    Tebliğ örnekleri arasında şunlar sayılabilir: Mahkeme celbi. Vergi borcu bildirimi. İcra takibi başlatma tebligatı. Resmi kurumlardan gelen idari para cezaları. Tebliğ memuru tarafından yapılan teslim bildirimleri. Mahkeme kararının teslim edilmesi. Tebliğ türleri ise şu şekilde sınıflandırılabilir: İlânen tebliğ. Elektronik tebligat. Yurt dışı tebligat. Vekile tebligat. Doğrudan tebligat.

    Benzer işler nasıl belirlenir?

    Benzer işler, 4734 sayılı Kanun kapsamında ihale edilen yapım işlerinde, "Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Tebliği"ne göre belirlenir. Bu tebliğe göre benzer iş belirleme esasları şu şekildedir: Gruplara atıf: İhale konusu işin içinde bulunduğu gruba veya işin niteliğine göre birden fazla gruba atıf yapılabilir. Ayrıştırma yasağı: Bir grup içinde sayılan işlerin bazıları seçilerek benzer iş belirlenemez. Birden fazla uzmanlık gerektiren işler: Farklı uzmanlıklar gerektiren işler için ihalenin konsorsiyumlara açık yapılması gerekir. Tamamlama ve onarım işleri: Bu işler, yapılacak işin niteliği ve ilgili grup göz önünde bulundurularak belirlenir. Ayrıca, Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği'ne göre, benzer iş; nitelik ve büyüklük bakımından benzerlik gösteren, aynı veya benzer usullerle gerçekleştirilen işler olarak tanımlanır.

    Tebliğ ve kanun aynı şey mi?

    Tebliğ ve kanun aynı şey değildir. Tebliğ, hukuki işlemlerin kanunda öngörüldüğü şekilde muhatabına veya kanunen yetkili şahıslara yazılı olarak bildirimi ve bu bildirimin yapıldığının belgelendirilmesidir. Kanun ise, parlamentoların kabul ettiği genel, sürekli ve zorunlu hukuki düzenlemelerdir. Türk hukuk sisteminde, tebligat ile ilgili genel düzenlemeleri barındıran 7201 sayılı Tebligat Kanunu ve Tebligat Kanunu’nun Uygulanmasına Dair Yönetmelikte tebligatın tanımı yapılmamış, tebligatın ne olduğundan ziyade nasıl olması gerektiği üzerinde durularak tebligat usulü ile ilgili düzenlemeler yapılmıştır.

    Tebligat ne anlama gelir?

    Tebligat, resmi kurumlar ya da kişiler tarafından, resmi bir işlemle ilgili olarak gönderilen, karşı tarafı bilgilendirme amacı taşıyan resmi belgedir. Tebligatın temel işlevleri: Hukuki güvenliği ve taraflar arasındaki eşitliği sağlamak. Tarafların yasal haklarını korumak. Bildirim sürelerini başlatmak. Delil niteliği taşımak. İtiraz sürelerini belirlemek. Tebligat, 7201 sayılı Tebligat Kanunu ve bu kanunun uygulanması için çıkarılan yönetmelik hükümlerine göre oluşturulur.

    Tebliğ kimlere yapılır?

    Tebligat, gerçek ve tüzel kişilere ve bunların yerine kanunda yer alan tebligatı alabilme yetkisine haiz kişilere yapılabilir. Tebligatın yapılabileceği kişiler: Muhatap. Vekil. Yasal temsilci. Tüzel kişinin yetkili temsilcisi. Aynı konutta sürekli ikamet eden 18 yaşından büyük aile bireyi veya hizmetçi. Tebligat, ayrıca ilan yoluyla, elektronik ortamda (e-tebligat) veya doğrudan doğruya (herhangi bir vasıta kullanmaksızın) da yapılabilir.

    Tebligat yönetmeliği nedir?

    Tebligat Yönetmeliğinin tanımı ve amacı şu şekildedir: Tanım: Tebligat Yönetmeliğinin tam adı, "Tebligat Kanununun Uygulanmasına Dair Yönetmelik"tir. Amaç: 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanununun uygulanmasına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. Kapsamı: yargı mercileri; 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli (I) sayılı cetvelde yer alan genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri; (II) sayılı cetvelde yer alan özel bütçeli idareler; (III) sayılı cetvelde yer alan düzenleyici ve denetleyici kurumlar; (IV) sayılı cetvelde yer alan sosyal güvenlik kurumları; il özel idareleri; belediyeler; köy hükmî şahsiyetleri; barolar ve noterler tarafından yapılacak tüm tebligat işlemlerini kapsar. Dayanağı: Tebligat Yönetmeliği, Tebligat Kanununun 60. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.