• Buradasın

    KamuHukuku

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Genel kamu hukuku vize sınavında neler sorulur?

    2025 yılı için Genel Kamu Hukuku vize sınavında sorulabilecek bazı konular şunlardır: Devletin unsurları: İnsan, toprak, egemenlik. Devletin başlıca özellikleri: Örgütlenme, teşkilatlanma, hukukçu kişilik, devamlılık. Uluslararası hukukta devletin oluşumu: Tanınmanın açıklayıcı ve kurucu etkisi. Sürgündeki hükümetler ve kukla devletler. Devletin egemenlik kaybı: Fesih, ayrılma, birleşme, ilhak. Hukuki kişilik ve devamlılık ilkesi. 2025 yılı Hukuk Mesleklerine Giriş ve İdari Yargı Ön Sınavları yönergesine göre, Genel Kamu Hukuku alanından 3 soru sorulmaktadır. Sınav içeriği, üniversiteye ve eğitim programına göre değişiklik gösterebilir.

    İdare ve kamu hukuku arasındaki fark nedir?

    İdare hukuku ve kamu hukuku arasındaki temel farklar şunlardır: Kapsam: Kamu hukuku, devlet ve vatandaşlar veya devletin kendi kurumları arasındaki ilişkileri düzenlerken; idare hukuku, devletin idari faaliyetlerini ve idare ile vatandaşlar arasındaki ilişkileri düzenler. Organlar: İdare hukuku, devletin idari organları olan hükümet, bakanlıklar, kamu kurumları ve yerel yönetimleri kapsarken; kamu hukuku daha geniş bir kapsama sahiptir. Uygulama: Kamu hukukunda, örneğin ceza hukuku, ceza verme yetkisi sadece devlete ait olduğundan kamu hukuku alanına girerken; idare hukukunda, idari işlemler ve idari yargı gibi alanlar yer alır. İlgi Alanları: Kamu yararı, eşitsiz ilişki, resen uygulama gibi unsurlar kamu hukukunun; idari işlemler, idari davalar, idari para cezaları gibi konular ise idare hukukunun ilgi alanlarıdır.

    Hekimoğlu M vergilendirme ilkeleri nelerdir?

    Hekimoğlu M'nin vergilendirme ilkeleri hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Türkiye'de vergilendirme ilkeleri şunlardır: Vergi gelirlerinin kamu giderlerinin karşılığı olması ilkesi. Vergi adaleti ilkesi. Vergilerin kanuniliği ilkesi. Hukuk devleti ilkesi. Genellik ilkesi. Eşitlik ilkesi. Ölçülülük ilkesi.

    6183 sayılı kanun 48 madde tecil nedir?

    6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun'un 48. maddesi kapsamında tecil, borçlunun ödemek zorunda olduğu amme alacaklarının, belirli bir süre ertelenmesi anlamına gelir. Bu uygulama, borçlunun mali durumunu düzeltebilmesi için zaman kazanmasını sağlar. Tecil için gerekli bazı şartlar: Borçlunun çok zor durumda olması. Teminat gösterilmesi (belirli durumlarda teminat aranmayabilir). Tecil süresinin 36 ayı geçmemesi. Tecil, alacaklı amme idareleri veya tahsil daireleri tarafından zorunlu olarak yerine getirilmesi gereken bir işlem değildir.

    Resen başlatılan soruşturma nasıl sonuçlanır?

    Resen başlatılan soruşturma, iki farklı şekilde sonuçlanabilir: 1. Kovuşturmaya yer olmadığına dair karar. 2. İddianame düzenlenmesi. Resen soruşturma sonucunda verilen kararlar, ceza mahkemelerinde yargılanma sürecini başlatır, ancak suçun işlendiğine dair kesin kanıt oluşturmaz; yargılama sonucunda gerçek durum ortaya çıkar.

    İdari hakimlik ne iş yapar?

    İdari hakimler, idari yargı organlarında görev yaparak kamu hukuku ve idari davalara bakarlar. İdari hakimlerin bazı görevleri: İdari işlemler: Kamu kurumları tarafından alınan kararlar ve yapılan işlemleri incelemek. Kamu görevlilerinin eylemleri: Kamu görevlilerinin görevleri sırasında yaptığı eylemler ve ihmalleri değerlendirmek. İdari sözleşmeler: Kamu kurumlarıyla yapılan sözleşmelere ilişkin ihtilafları çözmek. İdari hakimler, Danıştay, bölge idare mahkemeleri, idare mahkemeleri ve vergi mahkemelerinde görev yaparlar.

    Hukuk bilimi kaça ayrılır?

    Hukuk bilimi, üç ana dala ayrılır: 1. Kamu Hukuku: Devlet ile bireyler arasındaki ilişkileri düzenler. - Anayasa Hukuku - İdare Hukuku - Ceza Hukuku - Vergi Hukuku 2. Özel Hukuk: Bireyler arasındaki ilişkileri düzenler. - Medeni Hukuk - Borçlar Hukuku - Ticaret Hukuku - İş Hukuku 3. Karma Hukuk: Hem kamu hukuku hem de özel hukuk özelliklerini taşır. - Uluslararası Hukuk - Çevre Hukuku - Toprak Hukuku - Banka Hukuku - Fikir ve Sanat Eserleri Hukuku.

    Adli Sicil Kanunu 53 maddesi nedir?

    Adli Sicil Kanunu'nun 53. maddesi, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu dışındaki kanunların belirli bir suçtan dolayı veya belirli bir cezaya mahkûmiyete bağladığı hak yoksunluklarının giderilebilmesi için "yasaklanmış hakların geri verilmesi" yoluna gidilebileceğini düzenler. Bunun için gereken koşullar: Mahkûm olunan cezanın infazının tamamlandığı tarihten itibaren: Üç yıllık bir sürenin geçmiş olması. Kişinin bu süre zarfında yeni bir suç işlememiş olması ve hayatını iyi halli olarak sürdürdüğü hususunda mahkemede bir kanaat oluşması. Ayrıca, mahkûm olunan cezanın infazına genel af veya etkin pişmanlık dışında başka bir hukuki nedenle son verilmiş olması halinde, yasaklanmış hakların geri verilmesi yoluna gidilebilmesi için, hükmün kesinleştiği tarihten itibaren beş yıl geçmesi gerekir. Yasaklanmış hakların geri verilmesi için, hükümlünün veya vekilinin talebi üzerine, hükmü veren mahkeme veya hükümlünün ikametgâhının bulunduğu yerdeki aynı derecedeki mahkeme karar verir.

    Memurlar neden işçi olamaz?

    Memurlar, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi oldukları ve sürekli, asli kamu hizmetlerini yürütmekle yükümlü oldukları için işçi olamazlar. Memur ve işçi arasındaki bazı farklar: Çalışma Kanunu: Memurlar 657 sayılı kanuna, işçiler ise 4857 sayılı İş Kanunu'na tabidir. İş Güvencesi: Memurların iş güvencesi daha yüksektir. Çalışma Şartları: Memurların haftalık çalışma süresi 40 saat, işçilerin ise en fazla 45 saattir. Sosyal Haklar: İşçiler, toplu iş sözleşmeleriyle daha geniş haklara sahip olabilir.

    Danıştay disiplin soruşturmasında hangi kararları verebilir?

    Danıştay, disiplin soruşturmalarında çeşitli kararlar verebilir. Bu kararlar arasında: Savunma hakkının tanınması: Danıştay, savunma hakkının tanınmaması durumunda işlemlerin iptaline karar verebilir. Disiplin cezası onayı: Disiplin cezası vermeye yetkili makam veya kurul, soruşturma raporunda önerilen cezayı kabul edebilir. Farklı ceza uygulaması: Gerekçelerini göstermek kaydıyla, başka bir disiplin cezası verebilir. Şekil yönünden iptal: Kararda karşı oy gerekçelerine yer verilmemesi gibi şekil eksiklikleri nedeniyle disiplin cezalarını iptal edebilir. Danıştay, disiplin soruşturmalarında ayrıca, soruşturmacıların disiplin kurulunda yer alarak oy kullanamayacağına da karar verebilir.

    İdari işlemler kamu gücünün kullanılması mıdır?

    Evet, idari işlemler kamu gücünün kullanılmasıdır. İdari işlemler, devletin ve diğer kamu kurumlarının, kamu gücünü kullanarak, tek taraflı olarak yaptığı ve hukuki sonuçlar doğuran işlemlerdir.

    Genel Kamu Hukuku vize kaç not?

    Genel Kamu Hukuku dersinde vize notu için 35 ve üzeri puan almak gerekmektedir.

    Mülkiyede idare hukuku hangi bölümde?

    İdare hukuku, hukuk fakültelerinin kamu hukuku bölümünde okutulan temel ve zorunlu derslerden biridir.

    Kamu kurum avukatları hangi kanuna tabi?

    Kamu kurum avukatları, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabidir.

    Vergilendirme hukuku nedir makale?

    Vergilendirme hukuku, devletin mali faaliyetlerini düzenleyen ve vergilendirme sürecinin hukuki çerçevesini belirleyen kamu hukuku dalıdır. Vergilendirme hukukunun konuları arasında şunlar yer alır: - Vergi türleri: Gelir vergisi, kurumlar vergisi, katma değer vergisi (KDV), özel tüketim vergisi (ÖTV) gibi. - Vergi mükellefiyeti: Vergi ödeme yükümlülüğü bulunan gerçek ve tüzel kişilerin hak ve sorumlulukları. - Vergi borcu ve ödeme süreçleri: Vergi borcunun nasıl doğduğu, ne zaman ve nasıl ödenmesi gerektiği. - Vergi denetimi ve yaptırımlar: Vergi kaçakçılığı, usulsüzlük ve eksik beyan gibi durumlarda uygulanacak yaptırımlar. - Vergi uyuşmazlıkları ve çözüm yolları: Vergi daireleri ile mükellefler arasında doğabilecek hukuki ihtilaflar. - Uluslararası vergi hukuku: Çifte vergilendirme anlaşmaları ve küresel vergi politikaları. Vergilendirme hukukunun önemi, devletin finansmanını sağlaması, vergi adaletini ve ekonomik dengeyi koruması, vergi kaçakçılığı ile mücadele etmesi ve hukuki güvence sağlamasıdır.

    Genel kamu hukuku ve devlet teorisi nedir?

    Genel kamu hukuku ve devlet teorisi kavramları birbiriyle ilişkili ancak farklı anlamlar taşır: 1. Genel Kamu Hukuku: Devletin kendisi ve kurumları ile vatandaşlarıyla olan ilişkilerini düzenleyen bir hukuk dalıdır. 2. Devlet Teorisi: Devletin kökeni, tarihsel gelişimi, unsurları ve işlevleri gibi konuları kuramsal bir yaklaşımla ele alan bir bilim dalıdır.

    Kamu hukuku kitapları nelerdir?

    Kamu hukuku kitapları arasında öne çıkanlar şunlardır: 1. "Suç ve Ceza" - Dostoyevski. 2. "Diriliş" - Tolstoy. 3. "Kanunların Kaynakları, Yapıları ve Yorumlanmaları" - Cesare Beccaria. 4. "Damızlık Kızın Öyküsü" - Margaret Atwood. 5. "Kamu İhale Hukukuna İlişkin Yerleşik Danıştay İçtihatları". 6. "Devletin Genel Teorisi" - Kemal Gözler.

    Memnu Hakların İadesi ile memuriyet arasındaki ilişki nedir?

    Memnu hakların iadesi ile memuriyet arasındaki ilişki şu şekildedir: Memnu hakların iadesi, ceza mahkûmiyeti nedeniyle kaybedilen hakların, belirli şartlar altında mahkeme kararıyla geri verilmesi anlamına gelir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48. maddesi uyarınca, kasten işlenen bir suçtan dolayı 1 yıl veya daha fazla hapis cezası alanlar (affa uğramış olsalar bile) devlet memuru olamaz. Memuriyete kabul, idarenin takdirine bağlıdır; dolayısıyla her ne kadar yasal engel kalksa da, ilgili kurum güvenlik soruşturması gibi değerlendirmelerle kişinin atamasını yapmayabilir.

    Onur Ender Aslan kamu personel hukuku hangi yayınevi?

    Onur Ender Aslan'ın "Kamu Personel Hukuku" kitabı, Yetkin Yayınları tarafından yayımlanmıştır.

    4688 sendikalar kanunu 30. madde nedir?

    4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu'nun 30. maddesi, "Yetki" başlığını taşır ve şu şekilde düzenlenir: Her hizmet kolunda en çok üyeye sahip sendika ile bunların bağlı oldukları konfederasyonlar toplu görüşme yapmaya yetkilidir. En çok üyeye sahip konfederasyon temsilcisi toplu görüşme heyetinin başkanıdır. Yetkili sendika ve konfederasyonların belirlenmesinde aşağıdaki esaslar uygulanır: Kurumlarca yapılacak tespit. Toplantıya kurumun işveren vekili, tahakkuk memuru veya mali hizmetler birimi yetkilisi ile hizmet kolunda faaliyet gösteren sendikalardan birer temsilcinin katılması. Toplantının her yıl 15 Mayıs'tan sonra beş iş günü içinde yapılması. Listelerin değerlendirilmesi.