• Buradasın

    HavaTrafiği

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Asiana Airlines 214 sefer sayılı uçuş neden düştü?

    Asiana Airlines 214 sefer sayılı uçuşun düşmesinin nedeni, pilot hatası ve pilot yorgunluğudur. Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu'nun (NTSB) raporuna göre, kazanın olası nedenleri şunlardır: Yanlış yönetilen yaklaşım. Otomasyona aşırı güven. Yetersiz eğitim. Ayrıca, Boeing'in belgelerinde ve Asiana'nın pilot eğitiminde otomatik pilot ve uçuş direktörü sistemlerinin yeterince açıklanmaması da kazaya katkıda bulunan bir faktör olarak belirtilmiştir.

    Pilot Hakan Köksal neden öldü?

    Pilot Hakan Köksal, 1 Aralık 2022 tarihinde Bursa'da meydana gelen uçak kazasında hayatını kaybetti. Kazanın nedeni, kötü hava şartları nedeniyle paniğe kapılan pilot Köksal'ın, durumsal farkındalığını kaybetmesi olarak belirlendi. Hakan Köksal, aynı zamanda Yunuseli Sportif Havacılık Derneği Başkanı ve KPS Yedek Parça firmasının sahibiydi.

    19 Mayısta hangi uçaklar uçacak?

    19 Mayıs 2025 tarihinde Samsun'da SOLOTÜRK, Türk Yıldızları ve HÜRJET uçak gösterileri yapılacaktır. Ayrıca, Türk Hava Yolları (THY) 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı'na özel TK1919 sefer sayılı uçuş gerçekleştirecektir. Bu bilgiler dışında, 19 Mayıs 2025 tarihinde hangi uçakların uçacağına dair spesifik bir bilgi bulunmamaktadır.

    Air Arabia uçuşları neden iptal edildi?

    Air Arabia uçuşlarının iptal edilmesinin bazı nedenleri: Hava sahası kapanışları. Bölgesel gerginlikler. İptal edilen uçuşlar arasında İran, Irak, Ürdün, Rusya, Ermenistan, Özbekistan, Azerbaycan, Gürcistan, Kırgızistan ve Kazakistan'a olan seferler bulunmaktadır.

    737 Max'in en büyük sorunu nedir?

    Boeing 737 Max serisinin en büyük sorunu, tasarım ve yazılımındaki kritik problemlerdir. Bu sorunlardan bazıları şunlardır: MCAS sistemi. Gövde sorunları. Ayrıca, Boeing 737 Max serisi, üretim maliyetleri nedeniyle yeni bir tip uçak üretmeyi reddeden bir politika izlemesi nedeniyle de eleştirilmektedir.

    Oto Pilot hangi ayarda olmalı?

    Otopilot ayarının hangi pozisyonda olması gerektiği, kullanım koşullarına ve kişisel tercihlere bağlıdır. Bazı otopilot ayarları ve önerilen kullanım pozisyonları: Sapma (yaw) kontrolü: İyi havalarda en doğru rota takibi için "2" pozisyonunda olmalıdır. Karşı dümen kontrolü: Geminin dönme hızının düzenlenmesi için kullanılır, en fazla etki 8. pozisyonda elde edilir. Elektrikli araçlarda otopilot ayarları: Otopilot etkinleştirmesi: "Tek çekme" ayarında, Otomatik Direksiyon ve Trafiğe Duyarlı Hız Sabitleme, vites kolu bir kez aşağı çekildiğinde etkinleştirilir. Hız ayarı: Otopilot, algılanan mevcut hız sınırında veya mevcut sürüş hızında etkinleştirilebilir. Otopilot ayarları, seyir şartlarına göre optimize edilmelidir.

    Toronto'da uçak neden ters döndü?

    17 Şubat 2025 tarihinde, ABD'li Delta Havayolları’na ait bir yolcu uçağı, Toronto Pearson Uluslararası Havalimanı'na iniş sırasında şiddetli rüzgar ve yoğun kar yağışı nedeniyle dengesini kaybederek pistte savruldu ve ters döndü. Kazanın kesin nedeni henüz kesinleşmedi. Uzmanlar, kazanın önlenmesinde uçağın tasarım ve mühendisliğinin rolüne dikkat çekiyor. Kanada Ulaştırma Güvenliği Kurulu, olayla ilgili soruşturma yürütüyor.

    Eşler aynı uçakta pilotluk yapabilir mi?

    Evet, eşler aynı uçakta pilotluk yapabilir. Pilotluk mesleği için herhangi bir cinsiyet ayrımı yapılmaz; hem erkekler hem de kadınlar gerekli şartları taşıdıkları sürece pilotluk eğitimi alabilir ve görev yapabilirler.

    Manavgat'ta uçak kazası neden oldu?

    2019 yılında Antalya'nın Manavgat ilçesinde meydana gelen uçak kazasının nedeni, kazadan sağ kurtulan öğretim görevlisi Devrim Gün ve hayatını kaybeden Ataberk Gökmen'in iddialarına göre, uçağa maliyetleri düşürmek amacıyla SHGM standartlarına uygun olmayan ucuz yakıt konulmasıdır. Manavgat Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianamede ise kazanın pilotaj hatasına bağlı olarak uçağın kontrolünün kaybedilmesi nedeniyle meydana geldiği belirtilmiştir. Mahkeme, kazanın pilotaj hatasından mı yoksa işletme kaynaklı ihmalden mi kaynaklandığını tespit etmek için ek bilirkişi raporlarının sunulmasını talep etmiştir. Kazayla ilgili yargılama süreci devam etmektedir.

    Jet uçakları neden stratosfere uçar?

    Jet uçaklarının stratosfere uçmasının birkaç nedeni vardır: Yakıt verimliliği: Yüksek irtifalarda hava daha ince olduğu için uçaklar daha az yakıt tüketir. Hava trafiği: Yüksek irtifalarda hava trafiği daha az yoğun olduğundan, uçaklar daha kısa sürede varış noktasına ulaşabilir. Türbülans: Stratosferde türbülans daha az olduğundan, uçuşlar daha güvenli hale gelir. Ozon tabakası: Stratosferin alt kısmı, Güneş'ten gelen morötesi ışınları soğuran ozon molekülleri içerir.

    Hava radarı ve hava haritalama nedir?

    Hava radarı, nesneleri tespit etmek, uzaklıklarını, hızlarını ve yönlerini belirlemek için elektromanyetik dalgalar kullanan bir sistemdir. Hava haritalama, radar görüntülemesi sayesinde uzaktan algılama ve haritalama yapılarak gerçekleştirilir. Hava gözetim radarı, havaalanlarında kullanılan ve uçuş kulesi operatörlerine sorumlu oldukları hava sahası bölgesi içinde seyreden uçakların hareketleri hakkında bilgi sağlayan bir orta menzilli özel radardır. Doppler radarı, hava koşullarını ve rüzgar hareketlerini ölçen bir radar türüdür. Sürekli dönen radar (continuous wave radar), sürekli sinyal gönderen ve yansıyan sinyalin dönüş süresini ölçen bir radar türüdür.

    Tanımlanamayan hava trafiği nedir?

    Tanımlanamayan hava trafiği (UAP - Unidentified Aerial Phenomena), mevcut teknolojilerle ve bilgilerle açıklanamayan hava olaylarını ifade eder. Bu olaylar, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir: Doğal olaylar: Nem, buz kristalleri, ısısal değişimler gibi atmosferdeki fiziksel ve kimyasal süreçler. İnsan yapımı nesneler: Kuşlar, balonlar, insansız hava araçları (İHA). Yabancı teknolojiler: Diğer ülkelere ait istihbarat veya savunma sistemleri. Olağan dışı hareketler: Mevcut alıcıların anlayamadığı, fizik ve mühendislik bilgisine aykırı manevra ve hareketler. 2025 yılında İstanbul hava sahasında yaşanan tanımlanamayan trafik olayında, pilotlar radarlarında bir trafik ikazı almış, ancak bunun bir gemiden veya drondan kaynaklanabileceği düşünülmesine rağmen yapılan aramalarda bir sonuca ulaşılamamıştır.

    Uçağa ne oldu?

    2025 yılı içinde birkaç uçak kazası meydana geldi: Hindistan'da Uçak Kazası. Güney Sudan'da Askeri Uçak Kazası. ABD'de Uçak ve Helikopter Çarpışması. Rusya'da Uçak Kazası.

    Anadolujet Max 8 neden yasaklandı?

    Anadolujet'in Boeing 737 MAX 8 uçaklarının yasaklanma nedeni, bu model uçakların Endonezya ve Etiyopya'da yaşadığı kazalardır. Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA), kazaların ardından güvenlik şüphesi nedeniyle MAX serisi uçakların Avrupa hava sahasında operasyonlarını durdurmuştur. Ancak, söz konusu hava araçlarının ülkemiz içinde, ülkemize veya ülkemize yapılacak olan yolcusuz intikal uçuşları hariç tutulmuştur.

    Helikopter uçağa neden çarptı?

    30 Ocak 2025 tarihinde Washington yakınlarında meydana gelen uçak-helikopter çarpışmasının nedeni henüz kesin olarak belirlenememiştir. Ancak, ABD Başkanı Donald Trump, helikopterin yanlış rotada olduğunu ve pilotun manevra hatasının kazaya yol açmış olabileceğini belirtmiştir. Ayrıca, hava trafik kontrol kulesinin helikopteri yeterince uyarmadığı iddiaları da bulunmaktadır. Kazanın kesin nedeni, devam eden soruşturma sonucunda ortaya çıkacaktır.

    Erzurum hava trafiği nasıl izlenir?

    Erzurum hava trafiğini izlemek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: DHMİ Uçuş İzle Uygulaması: Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nin (DHMİ) geliştirdiği bu uygulama ile Erzurum Havalimanı'ndaki hava trafiğini takip edebilirsiniz. Flightradar.flights: Bu platform, radar aracılığıyla Erzurum Havalimanı'na gelen ve giden uçakları gerçek zamanlı olarak izleme imkanı sunar. e-yasamrehberi.com: Bu sitede Erzurum Havalimanı'nın gidiş ve geliş uçuş bilgilerini içeren canlı bir hava trafiği izleme ekranı bulunmaktadır.

    VH-THK kimin uçağı?

    VH-THK kimin uçağı olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, Türk Hava Kurumu (THK) tarafından kullanılan uçakların bazıları şunlardır: THK-1, 3, 4, 7, 9, 13 planörleri. THK-2, 5 ve 10 tiplerinde eğitim, sağlık ve nakliye uçakları. Vecihi K-VI, Vecihi XIV, Vecihi XV ve Vecihi XVI uçakları. THK, Türkiye'de havacılık sanayisini kurmak, askerî, sivil, sportif ve turistik havacılığın gelişmesini sağlamak amacıyla 1925 yılında Mustafa Kemal Atatürk'ün emriyle kurulmuş bir dernektir.

    TK-57 ne zaman düştü?

    TK-57 uçuşunun ne zaman düştüğüne dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, TK-57 uçuşuyla ilgili güncel bilgilere aşağıdaki sitelerden ulaşılabilir: flightradar24.com; airnavradar.com; airlegit.com.

    Aviatör sinyal nasıl çalışır?

    Aviator sinyal yazılımları, oyuncuya ne zaman "bozdurması" gerektiğini söylemek için oyunun geçmiş verilerini analiz ederek gelecekteki turlar için tahmini bir patlama noktası üretir. Çalışma prensipleri: Veri toplama. Analiz. Tahmin. Bildirim gönderme. Güvenilir sinyal yazılımları, istatistik ve matematik tabanlı algoritmalarla çalışırken, sahte yazılımlar rastgele sayılar üretir. Aviator sinyal yazılımlarının kullanımı, bazı çevrimiçi casinoların kuralları tarafından yasaklanmış olabilir.

    Hava trafiği nasıl takip edilir?

    Hava trafiği aşağıdaki web siteleri üzerinden takip edilebilir: flightradar24.com. flightradar.flights. flight-radar.eu. flugradar24.eu. Bu siteler, genellikle ücretsiz olarak hizmet verir ancak daha fazla özellik için abonelik gerekebilir.