• Buradasın

    737 Max'in en büyük sorunu nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    737 Max'in en büyük sorunları şunlardır:
    1. Yazılım Hataları: 2018 ve 2019'da yaşanan kazalarda, uçağı dengede tutmaya yarayan sistemdeki yazılım hataları nedeniyle MCAS (Manevra Karakteristikleri Artırma Sistemi) arızaları meydana geldi 13. Bu sistem, sensörlerden yanlış veri aldığında uçağın burnunu aşağıya iterek kazalara yol açtı 3.
    2. Kablo Sorunları: Yeni raporlara göre, kuyruk kısmındaki kablo hatlarının birbirine çok yakın olması kısa devre riski oluşturuyor ve bu durum uçağın hızla düşmesine neden olabilir 1.
    3. Üretim Hataları: Alaska Airlines'a ait 737 Max 9 uçağında, kalkıştan kısa bir süre sonra bir kapı panelinin yerinden fırlaması, üretim kalitesindeki eksiklikleri bir kez daha gözler önüne serdi 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    737-MAX neden yere indi?

    Boeing 737-MAX uçakları, iki ölümcül kazanın ardından Mart 2019'da dünya çapında yere indirildi. Bu kazaların nedeni, uçuş kontrol sistemine yanlış bilgi gönderen bir sensör olarak belirlendi. Son olarak, 6 Ocak 2024'te ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), Alaska Havayolları'na ait bir 737-MAX 9 uçağının acil çıkış kapısının kalkıştan kısa süre sonra gövdeden kopması nedeniyle bu tipteki tüm ABD uçaklarının denetlenmesi için yere indirilmesini emretti.

    Boeing 737 tüm kazaları nelerdir?

    Boeing 737 uçaklarının yaşadığı bazı önemli kazalar şunlardır: 1. 8 Ocak 1989: British Midland Havayolları'na ait Boeing 737-400, East Midlands Havaalanı yakınlarında düştü, 47 yolcu hayatını kaybetti. 2. 1 Şubat 1991: USAir Flight Havayolları'na ait Boeing 737-300, Los Angeles Havaalanı'na iniş sırasında düştü, 2 mürettebat ve 20 yolcu öldü. 3. 26 Temmuz 1993: Asiana Havayolları'na ait Boeing 737-500 dağa çarptı, 110 kişiden 68'i hayatını kaybetti. 4. 29 Aralık 1994: Türk Hava Yolları'na ait Boeing 737-400 Van'da düştü, 56 kişi öldü. 5. 7 Nisan 1999: Türk Hava Yolları'na ait Boeing 737-400 Trakya uçağı, Adana'nın Ceyhan ilçesinde yerleşim alanına düştü, 6 mürettebattan kurtulan olmadı. 6. 14 Ağustos 2005: Yunan Havayolları'na ait Boeing 737-300, hava basıncı nedeniyle bir tepeye çarptı, yolcuların tamamı ve mürettebatın 5'i öldü. 7. 25 Şubat 2009: Türk Hava Yolları'nın 1951 sefer sayılı uçağı, Amsterdam Schiphol Havaalanı'na inişte yere çakıldı, 3'ü pilot toplam 9 kişi hayatını kaybetti. Bu liste, Boeing 737'nin yaşadığı tüm kazaları kapsamamaktadır.

    B737 ve 737 Max arasındaki fark nedir?

    Boeing 737 ve 737 MAX arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Motorlar: 737 MAX, daha verimli ve yakıt tasarrufu sağlayan CFM LEAP-1B motorlarına sahiptir. 2. Menzil: 737 MAX, 3,550 deniz miline kadar daha geniş bir menzile sahiptir. 3. Winglet Tasarımı: MAX, daha uzun ve kıvrımlı split-tip wingletlere sahiptir, bu da aerodinamik verimliliği artırır. 4. Güvenlik: 737 MAX, iki trajik kazanın ardından güvenlik güncellemeleri geçirdi ve MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) sisteminde iyileştirmeler yapıldı. 5. Fiyat ve Bakım: 737 MAX, daha yüksek bir başlangıç fiyatına sahip olup, daha karmaşık bakım gereksinimleri sunar.

    737 Max 8 neden tehlikeli?

    Boeing 737 Max 8 modelinin tehlikeli olmasının başlıca nedenleri şunlardır: 1. Manevra Karakteristiklerinin Artırılması Sistemi (MCAS) Hataları: Bu sistem, uçağın burnunu aşağı basarak stall (havada tutunamama) durumunu önlemeye çalışır. 2. Motor Yerleşimi: Motorların kanadın daha önünde ve yukarıda olması, düşük hızda uçarken burnun yukarı kalkmasına ve uçağın dengesizleşmesine neden olabilir. 3. Önceki Kazalar: 2018'de Endonezya'da ve 2019'da Etiyopya'da yaşanan iki ölümcül kaza, 737 Max 8 modelinin güvenliğini sorgulanır hale getirdi. Bu sorunlar nedeniyle, 737 Max 8 modeli dünya genelinde bir süre uçuş yasağına tabi tutuldu.

    737 MAX neden yasaklandı?

    Boeing 737 MAX tipi uçaklar, iki ölümcül kazanın ardından güvenlik endişeleri nedeniyle yasaklandı. Bu kazalardan ilki, 29 Ekim 2018'de Endonezya'da Lion Hava Yolları'na ait bir uçağın denize düşmesi ve 181 kişinin hayatını kaybetmesiyle sonuçlandı. Uçakların yasaklanmasına yol açan temel sorun, Manevra Karakteristiklerinin Artırılması Sistemi (MCAS) olarak adlandırılan otomatik sistemin hatalı veriler göndermesi ve uçağın burnunun aşırı aşağı inmesine neden olmasıydı.