• Buradasın

    HavaTrafiği

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    THY Katmandu kazası neden oldu?

    THY'nin Katmandu'da yaşadığı kazanın başlıca nedenleri şu şekilde belirtilmiştir: Yetersiz görüş mesafesi: Sisin neden olduğu düşük görüş mesafesi, pilotların inişe devam etmesine olanak tanımıştır. Standartlara uyulmaması: Uçuş ekibinin, yazılı yaklaşma prosedürlerine uygun olarak "pas geçme" uygulamak yerine, minimum yüksekliğin altına alçalması. Yorgunluk: Uzun uçuş süresi nedeniyle pilotların yorgun olması. Nepal Kaza Araştırma Kurulu'nun raporuna göre, kazanın bir diğer nedeni de uçağın oto pilot sisteminin, karar irtifasında (200 metre) devreden alınmaması olarak belirtilmiştir.

    Hosteslerin el hareketleri ne anlama gelir?

    Hosteslerin el hareketlerinin bazı anlamları: Güvenlik protokolü: Ellerin arkada veya önde birleştirilmesi, "yüzde yüz kontrol" adı verilen kritik bir prosedürün parçasıdır. Yolcu sayımı: Hostesler, ellerini arkaya atarak sayaçları yolcuların görmeyeceği şekilde tutarlar ve böylece eksik yolcu olup olmadığını kolayca belirlerler. Yolcu psikolojisi: Sakin ve profesyonel duruşları, yolculara güven ve rahatlık verir. Tıbbi gözlem: Hostesler, yolcuların yüzlerindeki ve tenlerindeki renk değişimleri gibi tıbbi belirtileri gözlemler. Bagaj ağırlığı ve şüpheli eşyalar: Yolcuların el bagajlarını taşırken zorlanıp zorlanmadıklarını gözlemleyerek, kabindeki bagaj ağırlığının sınırları aşıp aşmadığına dair ipuçları toplarlar. Oturma düzeni: Yolcuların koltuklarına doğru ilerlerken, oturma düzeninin doğru olduğundan emin olurlar.

    RNAV ne işe yarar?

    RNAV (Area Navigation), havacılıkta yolculuk planlamak ve yürütmek için kullanılan bir yönlendirme sistemidir. RNAV'ın bazı işlevleri: Doğrudan yol seçimi: Pilotların belirli bir noktaya doğrudan yolculuk yapmasına olanak tanır. Yol güncellemeleri: Yol boyunca gerekli düzeltmeleri hızlı ve kolay bir şekilde yapma imkanı sunar. Verimli uçuş: Daha optimize uçuş yolları ve etkin hava trafiği sağlar. Yakıt tasarrufu: Uçuşlar için gereken yakıt miktarını azaltır. Kontrolör desteği: Kontrolörlerin uçuş rotalarını planlamasına ve uçaklar arasındaki mesafeyi kontrol etmesine yardımcı olur. RNAV sistemleri, GPS ve diğer uydu navigasyon teknolojileri gibi çeşitli navigasyon sistemlerini kullanır.

    Arazide drone çekimi yasal mı?

    Arazide drone çekimi, belirli yasal düzenlemelere uyulması şartıyla yasaldır. Türkiye'de drone kullanımı, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından düzenlenmektedir. Yasal düzenlemeler arasında dikkat edilmesi gerekenler: Kayıt zorunluluğu: 500 gramdan ağır droneların SHGM'ye kaydedilmesi gerekmektedir. Uçuş alanları: Askeri bölgeler, havaalanları ve havaalanı çevresi, milli parklar gibi belirli bölgelerde uçuş yapmak yasaktır. Yükseklik sınırı: Dronelar, 120 metreden daha yüksekte uçamaz. İzinsiz çekim yasağı: Özel yaşamın gizliliğini ihlal edecek şekilde çekim yapmak yasaktır. Gece uçuşu: Gece uçuşları özel izinle yapılabilir. Yasal düzenlemelere uyulmaması durumunda cezai yaptırımlar uygulanabilir.

    2. kaptan pilot ne iş yapar?

    İkinci kaptan pilotun (ikinci pilot) bazı görevleri: Uçuş planının uygulanmasında ve navigasyon sistemlerinin yönetilmesinde yardımcı olmak. Kaptan pilotun yerine uçuşu yönetebilmek için yeterli eğitim ve tecrübeye sahip olmak. Uçuş sırasında gereken tüm kontrolleri yapmak ve gerektiğinde manuel olarak uçuş kontrollerini gerçekleştirmek. Uçuş sırasında meydana gelebilecek anormallikleri çözmek ve kaptan pilotun yönlendirmesi doğrultusunda hareket etmek. Kaptan pilot ile iş birliği yaparak tüm işlemleri koordine etmek. İkinci pilot, yolcu uçaklarındaki uçuş ekibinin bir üyesi olup, kaptan pilotun yardımcısı olarak görev yapar.

    Necmeddin Hürkuş neden hapse girdi?

    Necmeddin Hürkuş, yani Vecihi Hürkuş, uçağını izinsiz uçurduğu için hapse girmiştir. 1925 yılında, Vecihi K-VI adını verdiği uçağını uçurduktan sonra, uçuş izni alacak merci olmadığı için izinsiz havalanmış ve bu nedenle cezalandırılmıştır.

    Atatürk Havalimanı'nda meteoroloji istasyonu var mı?

    Evet, Atatürk Havalimanı'nda meteoroloji istasyonu bulunmaktadır. Atatürk Havalimanı Meteoroloji Müdürlüğü, sıcaklık, nem, basınç, rüzgar ve görüş mesafesi gibi verileri hem uluslararası yayınlayarak hem de kuleyle paylaşarak, uçakların iniş ve kalkışlarındaki hava durumunu takip eder. Müdürlüğe bağlı Florya Meteoroloji İstasyonu, otomatik gözlem istasyonu işlevi görür. Adres: Yeşilköy Mah., Atatürk Havalimanı Dış Hatlar, Bakırköy, İstanbul. Telefon: 0212 465 54 78.

    Bayraktar ADSB sistemi nedir?

    ADS-B (Automatic Dependent Surveillance-Broadcast) sistemi, Bayraktar insansız hava araçlarında (İHA) kullanılan bir uçuş takip sistemidir. Bu sistem sayesinde İHA, konumunu ve diğer bilgilerini yer istasyonlarına ve yakındaki diğer askeri ve sivil uçaklara belirli aralıklarla bildirir. ADS-B sistemi, 2017 yılından itibaren Avrupa'da, 2020 yılına kadar ise Amerika'da sivil hava sahasında zorunlu hale gelmiştir.

    Hava seyrüsefer hizmet sağlayıcı kurum kim?

    Hava seyrüsefer hizmet sağlayıcı kurum, DHMİ Genel Müdürlüğü'dür.

    Emniyetli iniş sistemi nedir?

    Emniyetli iniş sistemi, uçakların kötü hava koşullarında alçak bir şekilde piste yaklaşarak güvenli bir şekilde iniş yapmalarını sağlayan bir seyrüsefer yardımcı sistemidir. Bu sistemin temel bileşenleri şunlardır: 1. Localizer Ünitesi: Pist ekseni istikametine doğru yön bulucu sinyal yayınlar. 2. Glide-Path Ünitesi: Uçağı yaklaşık 3° açıyla pist başına doğru yönlendirir. 3. Marker Üniteleri: Pilotlara pist başına ne kadar mesafede olduklarını bildirir. Emniyetli iniş sistemi, ILS (Instrument Landing System) olarak da bilinir.

    Diyarbakır'da kaç tane DHMİ var?

    Diyarbakır'da bir DHMİ (Devlet Hava Meydanları İşletmesi) bulunmaktadır.

    Azerbaycan'da düşen uçağın pilotları nerede bulundu?

    Azerbaycan'da düşen uçağın pilotlarının nerede bulunduğuna dair güncel bilgi bulunamadı. Ancak, 2019 yılında Azerbaycan'da Hazar Denizi'ne düşen MiG-29 savaş uçağının pilotu Yarbay Reşat Atakişiyev'in naaşı, aramalar sonucunda bulunarak çıkartılmıştır. 2024 yılında Kazakistan'ın Aktau kenti yakınlarında düşen Azerbaycan Hava Yolları'na ait yolcu uçağının pilotları İgor Knyankin ve Aleksandr Kalyaninov'un ise akıbetleri hakkında bilgi bulunmamaktadır.

    Kar yağınca uçak neden kalkmaz?

    Kar yağınca uçakların kalkmamasının birkaç nedeni vardır: 1. Görüş Mesafesinin Düşmesi: Kar yağışı ve sis, uçuşlarda gecikmelere ve iptallere yol açabilir. 2. Pist Temizliği: Yoğun kar, pistlerin kapatılıp düzenli olarak temizlenmesini gerektirir, eğer pist yeterince hızlı temizlenemiyorsa, havalimanındaki tüm harekatlar durdurulabilir. 3. Uçakta Biriken Kar: Uçakların kanatları ve diğer yüzeylerinde biriken kar, uçuş güvenliğini tehdit eder ve bu durumun önlenmesi için özel işlemler yapılması gerekir. 4. Hava Koşullarının Güvenliği: Hava koşulları belirli güvenlik standartlarına uygun olmadığında uçuşlar ertelenebilir veya iptal edilebilir.

    Inis ne işe yarar?

    İniş (ILS) sistemi, uçağın pist başına kadar hassas yaklaşmasını sağlayarak güvenli iniş yapmasını sağlar. İşe yaradığı durumlar: - Bulut tavanının alçak ve görüş faktörlerinin kötü olduğu hava koşullarında. - Sisli ve karlı havalar gibi görüş mesafesinin çok düşük olduğu zamanlarda. ILS sisteminin diğer işlevleri: - Pilota istikamet ve süzülüş hattı bilgisi verir. - Diğer navigasyon sistemleriyle birlikte kullanılabilir.

    Rötar ne zaman önemli?

    Rötar, aşağıdaki durumlarda önemli hale gelir: 1. Hava Durumu Koşulları: Şiddetli fırtına, yoğun kar yağışı, sis veya kuvvetli rüzgar gibi olumsuz hava koşulları uçuşların ertelenmesine neden olabilir. 2. Teknik Arızalar: Uçaklarda meydana gelen teknik sorunlar, uçuş güvenliğinin sağlanması için rötara yol açar. 3. Yoğun Hava Trafiği: Büyük havalimanlarında yoğunluktan dolayı oluşan hava trafiği, uçuşların gecikmesine sebep olabilir. 4. Yolcu ve Bagaj İşlemleri: Yolcuların uçağa zamanında ulaşamaması veya bagaj yükleme işlemlerindeki gecikmeler de rötara neden olabilir. 5. Uçuş Ekipleri: Mürettebatın dinlenme süreleri ve uçakların yeniden hazırlanma süreleri rötarda önemli faktörlerdir. Bu durumlar, hem yolcular hem de uçuş ekibi için zaman yönetimini ve planlamaları olumsuz etkiler.

    Solo türk Antalya'ya neden gelmiyor?

    Solo Türk'ün Antalya'ya gelmemesinin nedeni, Türk Hava Kuvvetleri'nin Suriye'deki gergin durum nedeniyle teyakkuz halinde olması ve hava sahası güvenliğini riske atmak istememesi olarak belirtilmiştir.

    1994 Van uçak kazası neden oldu?

    29 Aralık 1994 tarihinde Van'da meydana gelen Türk Hava Yolları'na (THY) ait 278 sefer sayılı uçak kazasının ana nedeni, pilotun olumsuz hava şartlarına rağmen inmekte ısrar etmesi olarak belirtilmiştir. Kaza sırasında, Boeing 737-400 tipi uçak, sis ve kar yağışı nedeniyle görüş mesafesinin azaldığı bir havada Van Ferit Melen Havalimanı'na inmeye çalışmıştır. Ayrıca, kazadan sağ kurtulan bir yolcu, kaptan pilotun Van’a ısrarla inmek istemesinin nedeninin, korucuların maaşlarını götürmekten sorumlu bir devlet memurunun uçakta bulunması olabileceğini ifade etmiştir.