• Buradasın

    EğitimPolitikaları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türk eğitim tarihi dersinde neler işlenir?

    Türk eğitim tarihi dersinde işlenen konular genellikle şunlardır: 1. Türk eğitim tarihinin önemi: Eğitim olgusunun tarihsel gelişimi ve Türk eğitim sisteminin temelleri. 2. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu: Öğretmen yetiştiren kurumlar ve eğitim anlayışı. 3. Türk Eğitim Devrimi: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî ve politik temelleri. 4. Tevhid-i Tedrisat Kanunu: Tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve Türk eğitim sisteminde laikleşme. 5. Karma eğitim ve kız çocuklarının eğitimi: Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. 6. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin ilkeleri: Köy enstitüleri, eğitim enstitüleri ve yüksek öğretmen okulları. 7. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme: Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. Bu ders ayrıca, eğitim kurumlarının ve yöntemlerinin tarih boyunca nasıl değiştiğini ve eğitim politikalarının toplumsal, kültürel ve politik etkilerini de inceler.

    657 ve 652 Sayılı KHK Nedir?

    657 Sayılı KHK ve 652 Sayılı KHK farklı konuları düzenleyen kanun hükmünde kararnamelerdir. 1. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu: Bu kanun, devlet memurlarının hizmet şartlarını, niteliklerini, atanma ve yetiştirilmelerini, ilerleme ve yükselmelerini, ödev, hak, yükümlülük ve sorumluluklarını, aylıklarını ve ödeneklerini ve diğer özlük işlerini düzenler. 2. 652 Sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname: Bu KHK, Millî Eğitim Bakanlığının kuruluş, görev, yetki ve sorumluluklarını düzenler.

    Meb ortaöğretim genel müdürlüğü ne iş yapar?

    MEB Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, Türkiye'deki ortaöğretim kurumlarından sorumludur ve aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Eğitim ve öğretim politikaları: Ortaöğretim okul ve kurumlarının yönetimine ve öğrencilerinin eğitim ve öğretimine yönelik politikalar belirler ve uygular. 2. Ders kitapları ve eğitim araçları: Ortaöğretim okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim programlarını, ders kitaplarını ve eğitim araç-gereçlerini hazırlar veya hazırlatır ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunar. 3. Barınma ve maddi destek: Ortaöğrenim öğrencilerinin barınma ihtiyaçlarının giderilmesi ve maddi yönden desteklenmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütür. 4. Diğer görevler: Bakan tarafından verilen diğer görevleri yerine getirir.

    Finlandiya eğitim sistemi nasıl?

    Finlandiya eğitim sistemi, dünya çapında övgü alan ve başarılarıyla tanınan bir yapıya sahiptir. İşte bu sistemin bazı temel özellikleri: 1. Eşitlik: Eğitimde fırsat eşitliği esastır ve her öğrenciye eşit erişim sağlanır. 2. Öğretmenlerin Saygınlığı: Öğretmenler, nitelikli ve iyi eğitim almış profesyonellerdir ve toplumda yüksek saygı görürler. 3. Öğrenci Merkezli Yaklaşım: Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına ve yeteneklerine odaklanır, aktif katılım teşvik edilir. 4. Az Sınav, Daha Fazla Öğrenme: Öğrenciler, sınavlara yoğunlaşmak yerine konuları derinlemesine anlamaya odaklanırlar. 5. Öğrenci Refahı Önceliği: Öğrencilerin mutluluğu ve sağlığı, eğitim deneyiminin önemli bir parçasıdır. 6. Kapsamlı Eğitim: Öğrenciler, fen bilimlerinden sosyal bilimlere, sanattan spora kadar geniş bir müfredat kapsamında eğitim alırlar. 7. Ücretsiz Eğitim: Eğitimin her kademesi ücretsizdir ve devlet, öğrencilere ücretsiz ders kitapları, yemek ve ulaşım hizmetleri sunar.

    Mustafa Necati'nin talim terbiye kuruluna yaptığı katkılar nelerdir?

    Mustafa Necati'nin Talim ve Terbiye Kuruluna yaptığı katkılar şunlardır: 1. Bilimsel Kurulların Kurulması: Talim ve Terbiye Dairesi ile Dil Heyeti'ni oluşturarak eğitim politikasını bilimsel temellere oturtmuştur. 2. Karma Eğitim: 1927 yılında 70 ortaokulda karma eğitime geçilmesini sağlayarak eğitimde cinsiyet eşitliğini desteklemiştir. 3. Öğretmen Eğitimi: Öğretmenlerin meslekî bilgilerini artırmak için kurslar açmış, yurt dışından uzmanlar getirtmiş ve Terbiye dergisini çıkartmıştır. 4. Eğitim Enstitüleri: Gazi Orta Öğretmen Okulu ve Eğitim Enstitüsünü kurarak öğretmen yetiştirmeye önem vermiştir. 5. Eğitimin Merkezileştirilmesi: Maarif Eminlikleri kurarak eğitimi merkezî bir yapıya kavuşturmuştur.

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın güçlü yönleri nelerdir?

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın güçlü yönleri şunlardır: 1. Müfredat Geliştirme: Öğrencilerin çok yönlü gelişimini destekleyecek müfredat geliştirme sürecinin varlığı. 2. Yatılılık ve Bursluluk İmkanları: Yatılı eğitim ve bursluluk olanaklarının sunulması. 3. Okul Sağlığı ve Güvenliği: Okul sağlığı ve iş güvenliğine ilişkin çalışmaların yapılması. 4. Eğitim Hizmetleri: Resmî okullardaki eğitim hizmetlerinin ücretsiz olması. 5. Yetişmiş İnsan Kaynağı: Yurt içi ve yurt dışında yetişmiş insan kaynağının bulunması. 6. Mesleki Gelişim: Öğretmen ve okul yöneticilerinin mesleki gelişim imkanlarının olması. 7. Bilişim Altyapısı: Güçlü bilişim altyapısı ve elektronik bilgi sistemlerinin etkin kullanımı. 8. Hayat Boyu Öğrenme: Hayat boyu öğrenme kapsamındaki kursların çeşitliliği ve yüksek katılım oranları. 9. Özel Eğitim Hizmetleri: Özel eğitim hizmetlerinin kalitesinin artırılması ve özel politika gerektiren grupların eğitime erişiminin sağlanması.

    CTP partisi neyi savunuyor?

    Cumhuriyetçi Türk Partisi (CTP), sosyal demokrasi ve Birleşik Kıbrıs ideallerini savunmaktadır. Diğer temel görüşleri şunlardır: - Kıbrıs sorunu konusunda pragmatik bir yaklaşımı destekleyerek adanın yeniden birleşmesini savunur. - Eğitim politikalarının bilimsel ve demokratik olması gerektiğini vurgular. - İki toplumlu çözüm yerine federasyon tezini savunur.

    İkinci dönem Milli Eğitim Bakanı ne dedi?

    Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 2024-2025 eğitim-öğretim yılının ikinci dönemi hakkında şu açıklamaları yaptı: 1. Mesleki ve Teknik Eğitim: Bakan Tekin, mesleki ve teknik eğitimi milli bir sorumluluk olarak gördüklerini ve bu alanda önemli adımlar attıklarını belirtti. 2. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Yeni eğitim modelinin sağlıklı bir biçimde hayata geçirilmesi için gerekli tedbirlerin alındığını vurguladı. 3. Okul-Aile İşbirligi: Eğitim sisteminin çekirdeğini oluşturan velilerle işbirliğini artırmak için projeler geliştirildiğini ifade etti. 4. Öğretmen Eğitimleri: Öğretmenlerin mesleki gelişimleri için yıl boyunca hizmet içi eğitimlerin sürdürüleceğini ve uygulama aşamasında destek sağlanacağını söyledi.

    Meb ortak sınav konularını kim belirliyor?

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ortak sınavların konularını belirlemektedir.

    Milli eğitim bakanları neden sık sık değişir?

    Milli Eğitim Bakanlarının sık sık değişmesinin birkaç nedeni vardır: 1. Eğitim Politikalarındaki Değişimler: Eğitim alanında yaşanan sorunlar ve toplumsal beklentiler, bakan üzerinde baskı oluşturarak değişimlere yol açabilir. 2. Müfredat ve Dijital Dönüşüm: Eğitim müfredatının sık sık değiştirilmesi ve dijital dönüşümün gerekliliği, bakanların bu değişikliklere adapte olma zorunluluğunu doğurur. 3. Öğretmen İstihdamı ve Başarı Oranları: Öğretmen istihdamı, öğrenci başarı oranları gibi konulardaki olumsuz gelişmeler de bakan değişikliklerini tetikleyebilir. 4. Yönetim ve Bürokrasi: Milli Eğitim Bakanlığı'nın bürokrasisi ve geleneği, herhangi bir yeniliği başlatmayı zorlaştırabilir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre okul yöneticilerinin rolleri nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre okul yöneticilerinin rolleri şunlardır: 1. Modelin Uygulanmasını Sağlamak: Yöneticiler, modelin yapı taşları ve temel yaklaşımı konusunda eğitim alarak, modelin okul genelinde etkin bir şekilde uygulanmasını sağlamakla yükümlüdür. 2. Öğretmen ve Personel Eğitimi: Eğitici eğitimleri düzenleyerek, öğretmenlerin ve okul personelinin model doğrultusunda eğitim almasını sağlamak. 3. Zümre Toplantıları: Öğretim programları ve ders kitapları göz önünde bulundurularak, modelde yer alan tüm bileşenlerin doğru bir şekilde hayata geçirilmesi için zümre toplantılarını organize etmek. 4. Öğrenci ve Veli Bilgilendirmesi: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin hedefleri ve iyileştirmeleri hakkında öğrencileri ve velileri bilgilendirmek. 5. Okul İklimi Oluşturmak: Adaletli ve şeffaf bir yönetim anlayışıyla, değerlerin uygulandığı bir okul iklimi oluşturmak.

    Matematik öğretmenliği neden yok?

    Matematik öğretmenliğinin yok olma nedeni doğrudan belirtilmemiştir, ancak kontenjanların azalması ve eğitim politikalarındaki değişiklikler gibi faktörler bu durumu etkilemektedir. Özellikle son yıllarda ilköğretim matematik öğretmenliği için ayrılan kontenjanların düşürülmesi, bu branşın atamasının zorlaşmasına yol açmıştır.

    Ortaokullarda sınav sistemi nasıl olacak?

    Ortaokullarda sınav sistemi, 3 farklı uygulama şeklinde olacaktır: 1. Ülke genelinde ortak sınavlar: Soruları Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanacak ve merkezî olarak uygulanacaktır. 2. İl ve ilçe genelinde ortak sınavlar: Soru ve cevap anahtarları il ölçme değerlendirme merkezleri tarafından oluşturulacak ve ilgili müdürlükler tarafından uygulanacaktır. 3. Okul genelinde sınavlar: Bu sınavlar, açık uçlu ve kısa cevaplı sorulardan oluşacak ve öğretmenler tarafından yapılacaktır. Ayrıca, yeni nesil mantık muhakeme soruları da açık uçlu sorular aracılığıyla daha kolay ölçülebilecektir.

    ODAP sistemi nasıl çalışır?

    ODAP (Ortaöğretimde Devam ve Okullaşma Oranlarının Artırılması Projesi) sistemi dört ana müdahale kategorisi üzerinden çalışır: 1. Kurumsal Kapasite Geliştirme: Hedef gruplara yönelik hizmetlerin ve ilgili personelin kapasitelerinin geliştirilmesi. 2. Farkındalık Artırma: Geniş kitlelere ulaşarak farkındalık oluşturma faaliyetleri. 3. Bilimsel ve Teknik Çalışmalar: Kanıta dayalı politika geliştirme ve uygulama kapasitesinin artırılması için araştırma çalışmaları. 4. Koordinasyon ve İş Birliği Mekanizmaları: Çalıştay ve seminerler yoluyla paydaşlar arasındaki koordinasyon ve iş birliğinin artırılması. Proje kapsamında ayrıca, eğitim ve öğretimi terk etme riski olan öğrencileri tespit etmek için Erken Uyarı Sistemi ve bu öğrencilere yönelik Önleme, Müdahale ve Telafi Entegre Modeli uygulanır.

    Farklı ülkelerdeki eğitim sistemleri nelerdir?

    Farklı ülkelerdeki eğitim sistemleri şu şekilde özetlenebilir: 1. Finlandiya: Akademik baskıdan uzak, öğrenci merkezli bir eğitim sistemi vardır. 2. Birleşik Krallık ve Kanada: Eğitim sistemleri, derinlemesine bilgi edinme ve analitik düşünme becerilerinin geliştirilmesine odaklanır. 3. Hollanda: iPad gibi teknolojilerin öğrenme sürecinde merkezi bir rol oynadığı, dijitalleştirilmiş bir eğitim modeli uygulanır. 4. Çin: Matematik becerilerine büyük önem verilen rekabetçi bir eğitim sistemi vardır. 5. Japonya: Disiplinli ve sıkı bir eğitim sistemi bulunur.

    Eleştirel eğitim dergisi nedir?

    Eleştirel eğitim dergisi, eğitim sistemini alternatif görüşler sunarak eleştirmeyi ve dönüştürmeyi amaçlayan bir yayındır. Bu tür dergiler, genellikle şu konuları ele alır: - Neoliberal ve gerici eğitim politikaları: Eleştirel pedagoji dergileri, eğitimde egemen olan bu politikaları reddeder. - Demokratik ve eşitlikçi eğitim: Her türlü ayrımcılıktan arınmış, laik, bilimsel ve kamusal bir eğitim görüşünü savunur. - Toplumsal ve eğitimsel gerçeklikler: Ana akım yaklaşımların göremediği toplumsal ve eğitimsel gerçekleri gün yüzüne çıkarmaya çalışır. Öne çıkan eleştirel eğitim dergilerinden biri, Eleştirel Pedagoji Dergisi'dir.

    Yusuf Tekin matematik sınavını nasıl yapacak?

    Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, matematik sınavlarının nasıl yapılacağına dair doğrudan bir açıklama yapmamıştır. Ancak, genel eğitim politikaları çerçevesinde şu bilgiler verilebilir: YKS Soruları: Bakan Tekin, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sorularının müfredat ve ders kitapları dışında başka bir kaynaktan gelmeyeceğini belirtmiştir. Sınav Sisteminde Değişiklikler: LGS sınavının kaldırılmayacağı, ancak içeriğinde bazı düzenlemeler yapılacağı ifade edilmiştir. Bu bilgiler ışığında, matematik sınavlarının da genel eğitim politikalarına uygun olarak, müfredat kapsamındaki konulardan ve yazılı sınav formatında yapılması beklenmektedir.

    Ookgm@meb.gov.tr ne iş yapar?

    ookgm@meb.gov.tr e-posta adresi, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü'ne aittir. Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü'nün görevleri arasında: - Eğitim ve öğretim politikaları geliştirmek; - Özel okulların yerleşim planı, kontenjan değişikliği, nakil işlemleri gibi konuları yürütmek; - Yabancı uyruklu eğitim personeline ön izin belgesi düzenlemek; - Öğretim programlarının onaylanması ve izlenmesi süreçlerini koordine etmek; - Bilişim sistemlerinin geliştirilmesi ve kullanımı ile ilgili çalışmalar yapmak yer alır.

    Akran Zorbalığında okul yönetimi ne yapmalı?

    Okul yönetimi, akran zorbalığını önlemek için aşağıdaki adımları atmalıdır: 1. Eğitim Programları: Öğrencilere ve öğretmenlere zorbalık hakkında eğitim programları sunarak, zorbalığın ne olduğunu, nasıl tanınacağını ve nasıl önlenileceğini öğretmek. 2. Farkındalık Yaratma: Akran zorbalığının ciddiyetini ve zararlarını vurgulayarak toplumda farkındalık yaratmak. 3. İyi İletişim: Ebeveynler ve öğretmenlerle çocuklar arasında iyi iletişim kurarak zorbalık olaylarını erken teşhis etmek. 4. Okul Politikaları: Zorbalığı önlemek için katı politikalar geliştirmek ve bu politikaların yaptırımlarını belirlemek. 5. Akran Liderleri ve Mentörlük: Akran liderleri veya büyük öğrencileri kullanarak zorbalıkla mücadele etmek. 6. Çevrimiçi Güvenlik: Siber zorbalığı önlemek için öğrencilere çevrimiçi güvenlik konularında eğitim vermek. 7. Ebeveyn Katılımı: Ebeveynleri okuldaki zorbalıkla mücadele çabalarına dahil etmek, okul toplantılarına katılmalarını ve çocuklarına destek olmalarını sağlamak.

    Tegm.meb.gov.tr ne iş yapar?

    TEGM.meb.gov.tr adresi, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü'nün web sitesine aittir. Bu müdürlüğün görevleri şunlardır: Eğitim politikalarının geliştirilmesi. Müfredat geliştirme. Eğitim kalitesinin artırılması. Öğrenci başarılarının izlenmesi. Eğitim araçları ve kaynakları. Okul yönetimi ve denetimi.