• Buradasın

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre okul yöneticilerinin rolleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre okul yöneticilerinin rolleri şunlardır:
    • Modelin yapı taşları ve temel yaklaşımı konusunda eğitim almak 34. Yöneticilere yönelik eğitimlerde, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilerin rol ve görevleri ile ilgili bilgilendirme ve müzakereler gerçekleştirilir 34.
    • Okul performansını sorgulamak 2. Okul bazında yapılacak faaliyetlere ve izlenecek her bir etkinliğe, paydaşlarla birlikte karar vermek ve süreç başında okul performansını sorgulayarak gerekli verileri toplamak önemlidir 2.
    • Personelin gelişimini sağlamak 2. Eldeki verilere ve ihtiyaçlara göre personelin geliştirilmesi sağlanır 2.
    • Uygulamanın etkisini izlemek 25. Uygulama, süreç boyunca izlenip değerlendirilerek özelleştirilir 25.
    • Okul ve aile iş birliğini güçlendirmek 4. Okul-aile iş birliğini güçlendirmeyi amaçlayan platformların desteklenmesi ve velilerin sorumluluklarını yerine getirmeleri için gerekli eğitimlerin planlanması gerekir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyili Maarif Modelinde öğretmenin rolü nedir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde öğretmenin rolü, öğrenci merkezli bir anlayış çerçevesinde bilgi, beceri, eğilim ve değerlerin kazandırılmasında rehberlik ve kolaylaştırıcılık yapmaktır. Öğretmenlerin bazı görevleri: Öğrenme sürecini tasarlama: Öğretmenler, öğrenme sürecini öğrenci merkezli bir biçimde planlar. Rehberlik etme: Öğrencilere bilgi, beceri, eğilim ve değerlerin kazandırılmasında rehberlik eder. Akran iş birliğini sağlama: Öğrencilerin akranlarıyla iş birliği yapabilecekleri öğrenme ortamları hazırlar. Günlük hayatla ilişkilendirme: Öğrencilerin öğrenilen bilgi ve becerileri gerçek hayatta nasıl kullanabileceklerini anlamalarına yardımcı olur. Mesleki gelişim: Kendi uygulamalarını sistematik olarak değerlendirir ve geliştirir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğrenme çıktıları nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde belirlenen bazı öğrenme çıktıları şunlardır: Kavramsal Beceriler: Temel, bütünleşik ve üst düzey düşünme becerilerini içerir. Fiziksel Beceriler: Toplumun her ferdinin fiziksel aktivitelerini hayat boyu sürdürebilme yeteneğini kapsar. Eğilimler: Benlik, sosyal ve entelektüel eğilimleri içerir. Alan Becerileri: Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler gibi derslerde kazanılan becerileri ifade eder. Ayrıca, model kapsamında öğrencilerin karar verme, problem çözme ve eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. Daha fazla bilgi için Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin resmi kaynaklarına başvurulabilir.

    Okul Öncesi Eğitim Programı ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin Karşılaştırılması Nedir?

    Okul Öncesi Eğitim Programı ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin karşılaştırılması şu şekilde özetlenebilir: Felsefe ve yaklaşım: Her iki program da yapılandırmacı felsefe ve çocuk merkezli, aktif öğretim yaklaşımı ile hazırlanmıştır. İçerik ve yapı: 2024 programı, sarmal ve beceri edinimi odaklıdır. Değerler: 2024 programında, toplumun değerlerine uygun davranış edinme ilkesi eklenmiştir. Öğrenme merkezleri: Erken okuryazarlık ve matematik merkezleri eklenmiştir. Değerlendirme: 2024 programında, dönem başı, dönem ortası ve dönem sonu değerlendirmeleri yapılması önerilmiştir. Bu bilgiler, 2024 yılında yapılan bir araştırmaya dayanmaktadır. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve okul öncesi eğitim programı ile ilgili daha güncel bilgiler için Milli Eğitim Bakanlığı'nın tymm.meb.gov.tr adresindeki "Öğretim Programları" bölümüne başvurulabilir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi programları kapsıyor?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında aşağıdaki programları kapsamaktadır: Okul öncesi eğitim. İlkokul 1. sınıf. Ortaokul 5. sınıf. Ortaöğretim hazırlık sınıfı. Ortaöğretim 9. sınıf. Bu model, öğretim programları, eğitici ve öğretmen eğitimleri, ders kitapları, öğretim materyalleri, ölçme, izleme ve değerlendirme süreçlerini içermektedir.

    Türkiye Yüzyili Maarif Modelinde hangi beceriler var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan beceriler şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Kavramsal Beceriler: Temel ve bütünleşik becerileri içeren, zihinsel faaliyetlerin ürünü olan becerilerdir. 2. Alan Becerileri: Kavramsal becerileri ve/veya alana özgü bütünleşik becerileri kapsayan becerilerdir. 3. Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri: Benlik, sosyal yaşam ve ortak birleşik becerileri içeren becerilerdir. 4. Okuryazarlık Becerileri: Sistem okuryazarlığı gibi çeşitli okuryazarlık türlerini kapsayan becerilerdir. 5. Eğilimler: Tüm becerilerin tetikleyicisi olarak kullanılan unsurlardır. Ayrıca, Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi kapsamında adalet, saygı ve sorumluluk gibi çatı değerler etrafında kümelenen yirmi değer de bu modele dahildir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024 yılı itibarıyla uygulanmaya başlanan yeni müfredat olarak bilinmektedir.

    Maarif Modeli'nde hangi konular değişti?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde değişen bazı konular: Öğrenci Profili: Model, ahlaklı, erdemli, milleti ve insanlık için faydalı olanı yapmayı ideal edinen nesiller yetiştirmeyi hedefler. Beceriler: Kavramsal beceriler, alan becerileri, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri tanımlanmıştır. Eğitim Yaklaşımı: Bütüncül eğitim yaklaşımı benimsenmiş, insanın zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimi hedeflenmiştir. Ölçme ve Değerlendirme: Performansa dayalı değerlendirme modeli getirilmiştir. Ders İçerikleri: Türkçe: Okuma, yazma ve dil bilgisi becerileri geliştirilmiştir. Fen Bilimleri: Deneysel öğrenme ve bilimsel düşünme becerileri teşvik edilmiştir. Sosyal Bilgiler: Sosyal sorumluluk bilinci geliştirilmiştir. Matematik: Analitik düşünme ve problem çözme becerileri ön planda tutulmuştur. Yabancı Dil: Konuşma, dil bilgisi, okuma becerileri ve kültürel farkındalık üzerinde durulmuştur.