• Buradasın

    Gib e defter uygulaması e-imzasız çalışır mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hayır, GİB e-defter uygulaması e-imzasız çalışmaz 12.
    Her ay oluşturulan e-defter dosyaları, yasal geçerlilik kazanabilmesi için mutlaka mali mühür veya elektronik imza (e-imza) ile imzalanmak zorundadır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gib e-imza nasıl aktif edilir?

    Gib e-imza aktivasyon işlemi için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Güvenilir bir e-imza sağlayıcısından hizmet alınması ve e-imza başvurusu yapılması. 2. E-imza sertifikasının temin edilmesi. 3. Aktivasyon için gerekli yazılım ve donanımların hazırlanması: Token (kart okuyucu) ve e-imza sertifikasının fiziksel hali olan akıllı kartın edinilmesi. Sağlayıcının önerdiği e-imza uygulamalarının bilgisayara indirilmesi. 4. E-imza sertifikasının aktivasyonu: Gerekli yazılım açılarak e-imza sertifikasının yüklenmesi. Kimlik bilgilerinin doğrulanması. Sistem üzerinde belirtilen adımların izlenerek sertifikanın aktif hale getirilmesi. Her sağlayıcının aktivasyon süreci biraz farklılık gösterebilir. Ek olarak, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın "efaturawebsocket" uygulamasının indirilmesi ve masaüstünde çalıştırılması gerekebilir. Daha fazla bilgi ve destek için e-imza sağlayıcısının müşteri hizmetleri ile iletişime geçilmesi önerilir.
    A Turkish businessman in a formal suit frowns thoughtfully while holding a digital tablet in one hand and a traditional wax seal in the other, standing in a modern office with paperwork scattered on a wooden desk.

    Gib mali mühür ve e-imza aynı anda kullanılır mı?

    Gib mali mühür ve e-imza aynı anda kullanılmaz, çünkü farklı amaçlar ve kullanıcı grupları için tasarlanmıştır. E-imza, gerçek kişiler tarafından ıslak imza yerine geçer ve kişisel elektronik imza olarak kullanılır. Mali mühür, tüzel kişilerin (kurumsal firmalar) elektronik fatura ve diğer mali belgelerini imzalamak için kullandığı kurumsal bir elektronik imzadır. Şahıs şirketleri, e-fatura kullanabilmek için mali mühür yerine e-imza kullanabilir.

    Gib imzalama aracı nasıl kullanılır?

    GİB imzalama aracını kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Kurulum: ebelge.gib.gov.tr adresinden GİB İmza Aracı kurulum dosyasını indirin. Dosyanın içindeki setup.exe dosyasına çift tıklayarak kurulumu başlatın. Kurulum sırasında gerekli olan Visual C++ Redistributable ve .Net Framework güncellemelerini yapın. Kurulum sonrası bilgisayar otomatik olarak yeniden başlatılacaktır, bu nedenle çalışmaların kaydedilmesi önerilir. 2. Kullanım: İmzalama aracını çalıştırmak için, indirdiğiniz EFaturaWebSocket.jnlp dosyasını çalıştırın. Eğer bir onay ekranı gelirse, gerekli izin ve yetkileri "Run (Çalıştır)" diyerek verin. Akıllı kartınızın işlemcisi seçilip, akıllı kart şifresi girildikten sonra "Tamam" butonuna tıklayın. "İmzala" butonuna basarak sisteme giriş yapın. İnternet tarayıcı ayarları: İmzalama aracı, https://ebelge.gib.gov.tr/EFaturaWebSocket/EFaturaWebSocket.jnlp adresi üzerinden mali mühür kullanılan ekranlarla iletişim kurar, bu nedenle bu adresin tarayıcıya güvenli bir site olarak tanıtılması gerekir. Popüler tarayıcılarda bu ayarın nasıl yapılacağına dair bilgiler imzalama aracı kullanım kılavuzunda bulunabilir.

    e-Fatura ve e-Defter saklaması nasıl yapılır?

    e-Fatura ve e-Defter saklaması şu şekillerde yapılabilir: e-Defter Saklama: GİB Sistemi: e-Defterler ve berat dosyaları, Gelir İdaresi Başkanlığı'na (GİB) gönderildikten sonra 10 yıl boyunca saklanır. Özel Entegratör: İşletmeler, özel entegratör hizmetleri ile e-defterlerini güvenli bir şekilde saklayabilir. e-Fatura Saklama: Mükellef Bilgi İşlem Sistemleri: e-Faturalar, mükelleflerin kendi bilgi işlem sistemlerinde veya GİB'den saklama hizmeti almış kuruluşlarda saklanır. GİB Portalı: GİB Portalinde saklama için bir sınırlama yoktur, ancak 6 aydan eski faturalar sistemden kaldırılır. Saklama zorunluluğu, Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu kapsamında belirlenmiştir.

    GIB e-imza ile giriş nasıl yapılır?

    GİB e-imza ile giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. ebelge.gib.gov.tr/anasayfa.html sitesine giriş yapılır ve imzalama aracı indirilir. 2. İmzalama aracı Java programı ile çalıştırıldıktan sonra https://localhost:8543/ adresi varsayılan tarayıcıdan açılır. 3. "Gelişmiş" seçeneği tıklanır ve ardından "e-Arşiv Portal uygulamasına giriş yapmak için tıklayınız" bölümünden giriş yapılır. 4. Gelen ekranda akıllı kart işlemcisi seçilip şifre girilir. 5. Şifre bölümüne elektronik imzanın şifresi girildikten sonra "Giriş Yap" seçeneğine tıklanır ve sertifika bilgileri gelir. 6. "Tamam" seçeneğine basılır ve sisteme giriş sağlanır. GİB işlemlerinizde e-imzayı kullanabilmek için e-imza kurulumunun 32 bit olması gerekmektedir. Daha fazla bilgi ve destek için aşağıdaki iletişim kanalları kullanılabilir: Ayyıldız E-İmza Bilgi Güvenliği A.Ş.. E-Tuğra. E-İmzaTR.

    Elektronik defter genel tebliği nedir?

    Elektronik Defter Genel Tebliği, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ile 6762 sayılı Türk Ticaret Kanunu uyarınca tutulması zorunlu olan defterlerin elektronik ortamda oluşturulması, kaydedilmesi, muhafazası ve ibrazına ilişkin usul ve esasları düzenler. Bu tebliğ kapsamında: Elektronik defter (e-defter), şekil hükümlerinden bağımsız olarak Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu hükümleri gereğince tutulması zorunlu olan defterlerde yer alması gereken bilgileri kapsayan elektronik kayıtlar bütünüdür. Elektronik defter beratı, elektronik ortamda oluşturulan defterlere ilişkin olarak, Başkanlık tarafından belirlenen standartlara uygun bilgileri içeren ve Başkanlık Mali Mührü ile onaylanmış elektronik dosyadır. Açılış onayı, hesap döneminin ilk ayına ilişkin olarak alınan elektronik defter beratıdır. Kapanış onayı, hesap döneminin son ayına ilişkin olarak alınan elektronik defter beratıdır. Ayrıca, 14 Şubat 2025 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan "İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ" ile pay defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defterinin elektronik ortamda tutulması zorunlu hale getirilmiştir.

    E-defter uygulaması nasıl kullanılır?

    E-defter uygulaması kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Başvuru: E-defter uygulamasına, edefter.gov.tr adresinden elektronik imza veya mali mühürle başvuru yapılır. 2. Yazılım Seçimi: E-defter tutmak, kaydetmek ve arşivlemek için özel entegratörlerin sunduğu uyumlu yazılımlardan biri kullanılabilir. 3. Defter Oluşturma: Uyumlu yazılım programları aracılığıyla muhasebe kayıtları XML formatında e-deftere dönüştürülür. 4. Berat Dosyaları: Oluşturulan e-defterlere ait berat dosyaları, Gelir İdaresi Başkanlığı'na (GİB) yüklenir. 5. Gönderim: Defter ve berat dosyaları, GİB e-defter uygulaması veya web servis aracılığıyla gönderilir. 6. Saklama: Tüm defter ve berat dosyaları, yasal süreler boyunca güvenli bir şekilde saklanır. E-defter uygulamasına geçiş, işletmelere zaman ve maliyet tasarrufu sağlar, ayrıca hata oranını azaltır.