Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-Defter uygulaması kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Mali Mühür veya Elektronik İmza Temini: Tüzel kişiler mali mühür, gerçek kişiler ise nitelikli elektronik imza sertifikası almalıdır 13.
- Uyumlu Entegratör Yazılım: E-Defterin tutulması, onaylanması, kaydedilmesi ve arşivlenmesi için uyumlu bir entegratör yazılım kullanılmalıdır 13.
- e-Defter Sistemine Başvuru: Gelir İdaresi Başkanlığı'nın e-Defter sistemine başvuru yapılmalı ve başvurunun kabul edilmesi beklenmelidir 13.
- Defterlerin Oluşturulması: Muhasebe kayıtları, standart XML formatında elektronik defterlere dönüştürülür 4.
- Berat Dosyasının Oluşturulması: Defterlere ait berat dosyaları oluşturulur ve bu dosyalar elektronik imza veya mali mühür ile imzalanır 4.
- Berat Dosyasının Yüklenmesi: Oluşturulan berat dosyaları, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın portalına yüklenir ve mühürlenir 13.
E-Defter görüntüleme için ise:
- GİB tarafından oluşturulan edefter.gov.tr adresine girilir 2.
- Ana sayfadaki "e-Defter görüntüleme" bölümünden bilgisayarın işlemci mimarisine ve Java sürümüne uygun dosya indirilir 2.
- İndirilen berat dosyası ile görüntülenmek istenen dosya aynı klasör içine konur ve dosya sağ tıklanarak "Birlikte Aç" komutu ile görüntülenir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: