Gib e-imza aktivasyonu için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Yetkili Hizmet Sağlayıcı Seçimi: Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yetkilendirilmiş bir hizmet sağlayıcı seçilmelidir 12.
- Gerekli Belgelerin Hazırlanması: Kimlik fotokopisi ve diğer belgeler hazırlanmalıdır 13. Eğer bir kurum adına başvuruluyor ise, yetkilendirme belgeleri gibi ek evraklar da gerekebilir 1.
- Başvuru Formunun Doldurulması: Seçilen hizmet sağlayıcının internet sitesinden ya da şubelerinden başvuru formu doldurulmalıdır 13.
- Ödemenin Yapılması: Alınan sertifikanın süresine göre değişen bir ücret ödenmelidir 13.
- Sertifika ve Cihazın Teslimi: Başvuru tamamlandığında, sertifika ve kullanılacak USB token ya da akıllı kart gibi cihazlar teslim edilir 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: