• Buradasın

    Tanısal değerlendirmede görüşme ölçekler ve tanıya yardımcı diğer yöntemler nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tanısal değerlendirmede kullanılan görüşme ölçekler ve diğer yöntemler şunlardır:
    • Görüşme Yöntemleri:
      • Klinik Görüşme 24. Yapılandırılmamış, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmış olarak üç türde gerçekleştirilir 24.
      • Yarı Yapılandırılmış Görüşmeler 24. Organize bir dizi konuyu araştırırken esnek davranılır 2.
      • Yapılandırılmış Görüşmeler 25. Sorular önceden belirlenmiş ve belirli bir sırayla sorulur 25.
    • Standart Testler:
      • Çocuk Davranışı Kontrol Listesi (CBCL) 1.
      • Çocuk ve Ergen Psikopatoloji Ölçeği (CAPS) 1.
      • Güçlü Yönler ve Zorluklar Anketi (SDQ) 1.
      • Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçekleri veya Stanford-Binet 1.
    • Gözlem Yöntemleri:
      • Yıkıcı Davranış Tanısal Gözlem Çizelgesi 1.
    • Diğer Yöntemler:
      • Reynolds Çocuk Depresyon Ölçeği ve Reynolds Ergen Depresyon Ölçeği 1.
      • Kişilik ve klinik semptomların projektif ölçümleri (Rorschach mürekkep lekeleri, Tematik Algı Testi (TAT)) 12.
    Değerlendirme yöntemlerinin seçimi, tanının amacı, sorunun türü ve çocuğun/bireyin özelliklerine bağlıdır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerlemede kullanılan yöntemler nelerdir?

    Değerlemede kullanılan bazı yöntemler şunlardır: Emsal Karşılaştırma Yaklaşımı (Piyasa Yöntemi). Maliyet Yaklaşımı. Gelir İndirgeme Yaklaşımı. İndirgenmiş Nakit Akışı (DCF) Yöntemi. Piyasa Çarpanları Yöntemi. Varlık Tabanlı Değerleme. Değerleme yöntemi, şirketin özelliklerine ve değerlemenin amacına göre belirlenir.

    Davranışsal değerlendirme ölçeği nasıl yapılır?

    Davranışsal değerlendirme ölçeği yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Madde Havuzu Oluşturma: Ölçek, adayların geçmişteki deneyimlerine ve bu deneyimlerde sergiledikleri davranışlara odaklanarak, gelecekteki iş performansları hakkında öngörüde bulunmayı amaçlamalıdır. 2. Alt Başlıkların Belirlenmesi: Ölçek, belirli davranışsal yetkinlikleri ölçen alt başlıklardan oluşmalıdır. Örneğin, "çalışmaya başlamak ve sürdürmek", "bilinçli çalışmak ve öğrendiğini kullanmak" gibi. 3. Soruların Hazırlanması: Her bir alt başlığı oluşturan sorular hazırlanmalıdır. Bu sorular, adayların belirli bir duruma nasıl tepki verdiklerini, nasıl karar aldıklarını ve sorunları nasıl çözdüklerini analiz etmelidir. 4. Yanıt Anahtarının Oluşturulması: Soruların yanıtları genellikle "doğru" ve "yanlış" şeklinde olmalıdır. Her doğru yanıt 1 puan, yanlış yanıt ise 0 puan olarak değerlendirilmelidir. 5. Uygulama ve Puanlama: Ölçek, adaylara uygulanmalı ve elde edilen veriler puanlanmalıdır. Bu süreçte standartlaştırılmış değerlendirme kriterleri kullanılmalı ve gözlemciler tarafından yapılan değerlendirmeler objektif verilere dayanmalıdır. Örnek bir davranışsal değerlendirme ölçeği olarak "Çalışma Davranışı Değerlendirme Ölçeği" kullanılabilir.

    Görüşme analizinde hangi yöntem kullanılır?

    Görüşme analizinde kullanılan bazı yöntemler şunlardır: Transkript okuma. Kodlama. Kategori etiketleme ve bağlantı belirleme. Hiyerarşi belirleme. Görüşme analizi için içerik analizi, betimsel analiz ve metin/doküman analizi gibi yöntemler de kullanılabilir. Görüşme analizi yaparken, araştırmacının konuya hakimiyeti ve süreçteki titizliği önemlidir.

    Gözlem ve derecelendirme ölçekleri nedir?

    Gözlem ve derecelendirme ölçekleri, bireylerin veya süreçlerin belirli kriterlere göre değerlendirilmesini sağlayan araçlardır. Gözlem ölçekleri, gözlemlerin kayıt edilmesi için kullanılır ve genellikle şu türlerde olabilir: - Davranışsal değerlendirme ölçekleri (BARS): Belirli davranışsal örneklerle desteklenen bir değerlendirme yöntemidir. - Grafik değerlendirme ölçekleri: Çalışanın performansını grafiksel olarak gösterir, örneğin sütun grafikler veya yatay çizgilerle. - Sıklık değerlendirme ölçekleri: Bir kriterdeki performansın ne sıklıkla değiştiğini değerlendirir. Derecelendirme ölçekleri ise bireyi tanıyan veya gözlemleyen kişi tarafından doldurulur ve bireyin her alandaki özellikleriyle ilgili olarak hazırlanabilir.

    İletişim becerilerini değerlendirme ölçeği (İBDÖ) nedir?

    İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ), bireylerin iletişim becerilerini değerlendirmek amacıyla geliştirilmiş 25 maddelik, 5'li Likert tipi bir ölçektir. Ölçekteki maddeler, bireylerin ilişkilerinde genellikle nasıl olduklarını düşünerek yanıtlayabilecekleri şekilde düzenlenmiştir. Puanlama: 4 = her zaman; 3 = sıklıkla; 2 = bazen; 1 = nadiren; 0 = hiç bir zaman. Ölçekten alınabilecek en yüksek puan 100, en düşük puan ise 0'dır. İBDÖ, lise düzeyindeki öğrenciler ve yetişkinlerle kullanılabilmektedir. Ölçeğin bazı özellikleri: Güvenirlik: Testin tekrarı yöntemi ile elde edilen güvenirlik katsayısı .76, iç tutarlık katsayısı ise .80 olarak bulunmuştur. Geçerlik: Faktör analizi, ölçeğin tek boyutlu olarak değerlendirilebileceğini göstermiştir. İBDÖ, Fidan Korkut tarafından geliştirilmiştir.

    Konuşma becerisi değerlendirme ölçeği nedir?

    Konuşma becerisi değerlendirme ölçeği, bir öğrencinin veya konuşmacının konuşma becerisini ölçmek için kullanılan bir araçtır. Konuşma becerisi değerlendirme ölçekleri genellikle uzmanlar tarafından geliştirilir ve geçerlilik ve güvenirlik testlerinden geçirilir. Bazı konuşma becerisi değerlendirme ölçekleri şunlardır: Konuşma Becerisi Uzman Değerlendirme Ölçeği. Konuşma Becerisi Derecelendirme Ölçeği. Konuşma Becerisini Değerlendirme Ölçeği.

    Değerlendirme ölçeği nedir?

    Değerlendirme ölçeği, bir kişinin performansını, bilgisini, becerisini veya bir konudaki tutumunu belirli kriterlere göre ölçmek ve değerlendirmek için kullanılan bir araçtır. Bazı değerlendirme ölçeği türleri: Derecelendirme ölçekleri (rating scales). Davranışsal değerlendirme ölçekleri (BARS). Grafik değerlendirme ölçekleri. Sıklık değerlendirme ölçekleri. Değerlendirme ölçekleri, objektif tepkiler ve zor ölçülebilir yanıtlar (duygular, algılar, ilgi alanları ve tercihler gibi) ölçmek için de kullanılır.