Yabancı uyruklu çalışanların eksik gün bildirimi için aşağıdaki durumlar dikkate alınmalıdır: 1. SGK'nın yeni düzenlemesi kapsamında, yabancı çalışanların eksik gün bildirimleri üç durumda kabul edilmektedir: - Kurumca yetkilendirilmiş sağlık hizmeti sunucularından veya işyeri hekimlerinden alınmış istirahat raporu; - Gözaltına alınma veya tutukluluk hali; - Grev, lokavt, genel hayatı etkileyen olaylar veya doğal afetler nedeniyle işyerinde faaliyetin durdurulması veya işe ara verilmesi. 2. Ek belgeler olarak, eksik gün bildirimine ilişkin bilgi formu (Ek-10) ve gerekli diğer belgeler (ücretsiz izin belgesi, puantaj kayıtları vb.) Sosyal Güvenlik Kurumu'na verilmelidir. 3. 10 ve üzerinde sigortalı çalıştıran işyerleri için, eksik gün nedenini aylık prim ve hizmet belgesinde belirtmek şartıyla, Ek-10 formu düzenleme zorunluluğu kaldırılmıştır.