• Buradasın

    SGK alt taşeron dosyası nasıl açılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    SGK alt taşeron dosyası açmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Ana işverenden alınacak evraklar: Ana işveren tarafından e-SGK uygulamasından Alt İşveren kaydı yapılarak alınacak referans numarası ve yer teslim tutanağı veya ana işverence dosyanın işlem gördüğü Sosyal Güvenlik Merkezi'ne hitaben yazılmış "alt işveren açılış talebi" dilekçesi 1.
    2. SGK'ya teslim edilmesi gereken belgeler:
      • Satış Sözleşmesi fotokopisi 1;
      • Ana işveren dilekçesi 1;
      • Alt işveren dilekçesi (dilekçe içeriğinde ana işverenden alınmış olan referans numarası da yazılmış olmalı) 1;
      • Vergi levhası fotokopisi 1;
      • İmza Sirküsü aslı ve fotokopisi 1;
      • İmza sirküsündeki yetki sahibine ait kimlik fotokopisi 1;
      • Ticaret Sicil Gazetesi (firmanın ilk kuruluşu, imza sirküsünde bulunan yetkilinin ataması ve varsa son güncel adrese ait kararların yer aldığı suretler) 1;
      • SGK E-Şifre Başvuru Formu 1.
    3. Ek belgeler: Vekaletname (noterlerde e-sgk uygulamalarına ait standart metinler yer almaktadır) aslı ve fotokopisi ve vekile ait imza beyannamesi aslı ve fotokopisi 1.
    4. İşlemlerin tamamlanması: Evraklar teslim edildikten sonra SGK'da işlemler tamamlandığında, yetkili kullanıcıya e-devlet uygulamalarında "e-sgk şifre" işlemlerinde alt işveren dosyasına ait dosya sicil numarası ve şifreleri verilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    SGK'da işveren işlemleri nasıl yapılır?

    SGK'da işveren işlemleri için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Vergi Kaydı: Ticari faaliyete başlamadan önce vergi mükellefi olmak gereklidir. 2. SGK Kaydı: Vergi kaydı tamamlandıktan sonra, SGK işveren kaydı yapılmalıdır. Bu işlemler için: - SGK İş Yeri Tescil Başvurusu: İşyerinin açılmasından en geç bir ay içinde, SGK'ya işyeri tescil bildirgesi verilmelidir. - e-Bildirge Kaydı: Sigortalı işçi çalıştıracak işverenlerin, SGK'ya e-Bildirge kaydı yaptırması gerekmektedir. - İşe Giriş Bildirgesi: Çalışanları işe alındığında, onların SGK girişlerini en geç işe başladıkları gün bildirmek zorunludur. 3. Diğer İşlemler: Ayrıca, şirketler için Ticaret Odası'na, şahıs işletmeleri için ise Esnaf ve Sanatkârlar Odası'na kayıt yaptırılmalıdır. SGK işlemleri sırasında herhangi bir hata veya eksiklik durumunda, SGK işe giriş bildirgesi iptal edilebilir.

    Alt yükleniciler iş deneyimini nasıl belgelendirir?

    Alt yükleniciler, iş deneyimlerini belgelendirmek için aşağıdaki adımları izlemelidir: 1. Yüklenici Yapım Sözleşmesi: Alt yüklenici ile yüklenici arasında yapılan yapım sözleşmesini sunmak zorundadır. 2. Yapı Ruhsatı ve Yapı Kullanma İzin Belgesi: İlgili belgelerin kopyalarını eklemek gereklidir. 3. Bedel İçeren Sözleşme: Alt yükleniciye karşı bedel içeren sözleşmeyi ve bu sözleşmeye ilişkin fatura örneklerini veya onaylı suretlerini sunmak gerekmektedir. 4. Sosyal Güvenlik Prim Ödemeleri: Sözleşme kapsamında çalıştırılan personelin prim ödemelerini gösteren belgeleri eklemek zorunludur. 5. Kabul Tutanağı: İşin kısmi kabulü yapılmışsa, kabul tutanağını sunmak gereklidir. Ayrıca, alt yüklenicilerin iş deneyim tutarının tespitinde, kendi sözleşmelerinde yazılı bedel esas alınır ve bu bedel, esas sözleşme fiyatları ile hesaplanan tutarı geçmemelidir.

    Alt işverenlik yönetmeliği nedir?

    Alt İşverenlik Yönetmeliği, 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu kapsamında asıl işveren-alt işveren ilişkisinin kurulma şartlarını, alt işverene ait işyerinin bildirimini ve tescilini, alt işverenlik sözleşmesinde bulunması gereken hususları düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri: Asıl işveren-alt işveren ilişkisinin kurulma şartları: Asıl işverenin işyerinde kendi işçilerinin bulunması, alt işverene verilen işin işletmenin ve işin gereği ile teknolojik nedenlerle uzmanlık gerektiren bir iş olması. Alt işverenlik sözleşmesi: Asıl işveren ile alt işveren arasında yazılı olarak yapılan ve belirli hususları ihtiva eden bir sözleşme olması. İşyerinin tescili: Alt işverenin, işyerini tescil ettirmek için şekli Bakanlıkça belirlenen işyeri bildirgesi ve gerekli belgeleri bölge müdürlüğüne vermesi. Muvazaa incelemesi: Alt işverene verilen işin gerçekte asıl işverenin işi olup olmadığının ve alt işverenin işe uygun ekipman ve tecrübeye sahip olup olmadığının incelenmesi.

    Alt taşeron e-bildirge nasıl alınır?

    Alt taşeron e-bildirge almak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. İşyeri Tescil Başvurusu: E-SGK İşyeri Tescil Uygulaması üzerinden işyeri tescil işlemini başlatın ve e-bildirge kullanıcı tanımlaması yapın. 2. Gerekli Evrakları Yükleme: Tescil başvurusunda ihtiyaç duyulan belgeleri sisteme yükleyin. 3. SGK Şifre Yetkili Onayı: Tescil işlemi onaylandıktan sonra, alt işveren yetkili olarak tanımlanan kişiler e-Devlet üzerinden E-Bildirge Başvuru Yetkili Onay menüsüne giriş yaparak sözleşmeyi onaylamalıdır. 4. Başvuru Formu ve Sözleşmeler: Devam eden işyerleri veya alt taşeronlar için e-bildirge başvurularını elden yaparak, ilgili SGK merkezine başvuru formu ve sözleşmeleri tamamladıktan sonra teslim etmelidir. 5. SGK'dan Şifre Alma: Başvuru sonrası SGK tarafından kullanıcı kodu ve şifre verilecektir.

    SGK alt işveren dosyası ne zaman açılır?

    SGK alt işveren dosyası, işverenin, ana işverenden iş alması ve sigortalı çalıştırmaya başlaması durumunda en geç sigortalı çalıştırmaya başladığı tarihte açılır.

    Alt işverene verilen işler nelerdir?

    Alt işverene verilebilecek işler, 4857 sayılı İş Kanunu'na göre şu şekilde belirlenmiştir: 1. Yardımcı işler: Temizlik, güvenlik, yemek hizmeti gibi doğrudan üretim organizasyonu içerisinde yer almayan işler. 2. Teknolojik nedenlerle uzmanlık gerektiren işler: İşin yapılabilmesi için gerekli olan uzmanlık ve teknolojinin asıl işveren tarafından sağlanamadığı durumlar. 3. Geçici ve özel uzmanlık isteyen projeler: Belirli bir süre veya özel bir uzmanlık gerektiren işler. Asıl işin bütününün alt işverene verilmesi ise kural olarak yasaktır.

    Alt işveren SGK girişi nasıl yapılır?

    Alt işveren (taşeron) SGK girişi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Ana işverenden alınacak evraklar: Ana işveren tarafından e-SGK uygulamasından Alt İşveren kaydı yapılarak alınacak referans numarası ve yer teslim tutanağı veya ana işverence dosyanın işlem gördüğü Sosyal Güvenlik Merkezi'ne hitaben yazılmış "alt işveren açılış talebi" dilekçesi. 2. SGK'ya teslim edilmesi gereken belgeler: - Satış Sözleşmesi fotokopisi; - Ana işveren dilekçesi; - Alt işveren dilekçesi (dilekçe içeriğinde ana işverenden alınmış olan referans numarası da yazılmış olmalı); - Vergi levhası fotokopisi; - İmza Sirküsü aslı ve fotokopisi; - İmza sirküsündeki yetki sahibine ait kimlik fotokopisi; - Ticaret Sicil Gazetesi (firmanın ilk kuruluşu, imza sirküsünde bulunan yetkilinin ataması ve varsa son güncel adrese ait kararların yer aldığı suretler); - SGK E-Şifre Başvuru Formu. 3. SGK'da işlemler tamamlandığında: Yetkili kullanıcının e-devlet uygulamalarında "e-sgk şifre" işlemlerinde alt işveren dosyasına ait dosya sicil numarası ve şifreleri alınabilir.