Buradasın
SGK'da işveren işlemleri nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
SGK'da işveren işlemleri için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Vergi Kaydı: Ticari faaliyete başlamadan önce vergi mükellefi olmak gereklidir 1. Bunun için gerekli belgelerle birlikte bağlı olunan Vergi Dairesi'ne başvuru yapılmalıdır 1.
- SGK Kaydı: Vergi kaydı tamamlandıktan sonra, SGK işveren kaydı yapılmalıdır 1. Bu işlemler için:
- SGK İş Yeri Tescil Başvurusu: İşyerinin açılmasından en geç bir ay içinde, SGK'ya işyeri tescil bildirgesi verilmelidir 14. Bu işlem e-Devlet üzerinden veya SGK müdürlüklerinden yapılabilir 1.
- e-Bildirge Kaydı: Sigortalı işçi çalıştıracak işverenlerin, SGK'ya e-Bildirge kaydı yaptırması gerekmektedir 1. Bu sistem üzerinden çalışanların aylık sigorta primleri bildirilecektir 1.
- İşe Giriş Bildirgesi: Çalışanları işe alındığında, onların SGK girişlerini en geç işe başladıkları gün bildirmek zorunludur 13.
- Diğer İşlemler: Ayrıca, şirketler için Ticaret Odası'na, şahıs işletmeleri için ise Esnaf ve Sanatkârlar Odası'na kayıt yaptırılmalıdır 1. Gerekli durumlarda belediyeden işyeri açma ruhsatı alınmalıdır 1.
SGK işlemleri sırasında herhangi bir hata veya eksiklik durumunda, SGK işe giriş bildirgesi iptal edilebilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: