Buradasın
Memurlara yapılan şikayetler nasıl değerlendirilir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Memurlara yapılan şikayetler, "Devlet Memurlarının Şikayet ve Müracaatları Hakkında Yönetmelik" hükümlerine göre değerlendirilir 123.
Şikayetlerin değerlendirilme süreci şu şekildedir:
- Yapılma Şekli: Şikayetler, söz veya yazı ile en yakın amirden başlanarak silsile yolu ile ve şikayet edilen amirler atlanarak yapılır 123.
- Karar Mercii: Şikayet hakkında karar verme yetkisi, şikayet edilenin ilk disiplin amirine aittir 123.
- İnceleme ve Karara Bağlanma: Şikayetler, karar vermeye yetkili amirlerce incelenir ve karara bağlanır 123. Kararlar, şikayet sahiplerine ve lüzum görülürse şikayet edilene yazı ile bildirilir 123.
- Süre: Şikayetlerin incelenmesi ve bir karara bağlanarak şikayet sahiplerine tebliğ edilmesi ile ilgili bütün işlemlerin en geç şikayet dilekçesinin karar merciine intikal ettiği tarihi izleyen 30 gün içinde tamamlanması zorunludur 123.
- İtiraz Hakkı: Şikayette bulunan ve şikayet edilen memurlar, yetkili amirlerce verilen kararlara karşı bir defaya mahsus olmak üzere kararın kendilerine tebliğini izleyen 10 gün içinde bir üst mercie itiraz edebilirler 123.
- Şikayet Edenin Sorumluluğu: Şikayet haklarını kullanan devlet memurlarına şikayetlerinden dolayı bir ceza verilemez 123.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: