Memurlara yapılan şikayetler, Devlet Memurlarının Şikayet ve Müracaatları Hakkında Yönetmelik çerçevesinde değerlendirilir. Şikayetlerin değerlendirme süreci şu adımları içerir: 1. Yapılma Şekli: Şikayetler, söz veya yazı ile en yakın amirden başlanarak silsile yolu ile yapılır. 2. Karar Mercii: Şikayet hakkında karar verme yetkisi, şikayet edilenin ilk disiplin amirine aittir. 3. İnceleme ve Karar: Şikayetler, karar vermeye yetkili amirlerce incelenir ve karara bağlanır. 4. Süre: Şikayetlerin incelenmesi ve karara bağlanması ile ilgili bütün işlemler, şikayet dilekçesinin karar merciine intikal ettiği tarihi izleyen 30 gün içinde tamamlanmalıdır. 5. İtiraz: Şikayette bulunan memurlar, verilen kararlara karşı bir üst mercie itiraz edebilirler. İtirazlar da aynı yönetmelikte belirtilen usul ve esaslara göre değerlendirilir.