• Buradasın

    Kentsel dönüşümde ada bazlı çoğunluk nasıl hesaplanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kentsel dönüşümde ada bazlı çoğunluk, sahip oldukları hisseler oranında maliklerin en az üçte iki (2/3) çoğunluğu ile hesaplanır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kentsel dönüşüm için 3'te 2 çoğunluk sağlanamazsa ne olur?

    Kentsel dönüşüm sürecinde üçte iki çoğunluk sağlanamazsa, Bakanlık, TOKİ veya belediyeler tarafından acele kamulaştırma yapılabilir.

    Kentsel Dönüşüm sonrası yönetim nasıl belirlenir?

    Kentsel dönüşüm sonrası yönetim şu adımlarla belirlenir: 1. Kat Malikleri Arasında Anlaşma: Kentsel dönüşüm kararı alındıktan sonra, bina sakinleri en az %50 +1 çoğunlukla yeni projenin yönetimi için bir karar alır. 2. Müteahhit Seçimi: Proje ve kat maliklerinin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak, güvenilir ve deneyimli bir müteahhit firma seçilir. 3. Kentsel Dönüşüm Sözleşmesi: Müteahhit ve kat malikleri arasında, yeni binanın özellikleri, inşaat süresi, ödeme planı ve diğer detayları içeren bir sözleşme imzalanır. 4. Yönetim Planının Hazırlanması: İnşaat tamamlandıktan sonra, binanın veya sitenin nasıl yönetileceğine ilişkin bir yönetim planı hazırlanır ve bu plan tapuya tescil edilir. 5. İskan ve Tapu İşlemleri: Yeni binaya iskan alınır ve kat maliklerinin tapu işlemleri tamamlanır.

    Kentsel dönüşümde 2/3 çoğunluk nasıl hesaplanır?

    Kentsel dönüşümde 2/3 çoğunluk, sahip olunan hisseler oranında hesaplanır. Yani, hak sahiplerinin sayısının çoğunluğu değil, toplam hisse sayısının 2/3'ü dikkate alınır. Hesaplama süreci şu şekildedir: 1. Öncelikle binanın riskli yapı tespiti yapılmalıdır. 2. Riskli yapı kararı alındıktan sonra, paydaşların en az 2/3 çoğunluğu ile yapılacak uygulamalara karar verilir. 3. Karara katılmayan paydaşların bağımsız bölümlerine ilişkin arsa payları, diğer paydaşlara açık artırma usulü ile satılır. 4. Eğer bu paylar satılamazsa, Bakanlık tarafından satın alınır ve 2/3 çoğunluk ile alınan karar uyarınca değerlendirilir.

    Kentsel dönüşüm emsal hakkı nasıl hesaplanır?

    Kentsel dönüşümde emsal hakkı, aşağıdaki adımlar izlenerek hesaplanır: 1. Arsa Payının Metrekaresi ile Emsal Değerin Çarpılması: Her malik, sahip olduğu arsa payının metrekaresi ile belirlenmiş olan emsal değerin çarpılması sonucunda söz konusu yapının emsal değerine ulaşır. 2. Parsel Birleştirme: Emsal hakkı, parsellerin birleştirilmesi yöntemiyle de arttırılabilir. 3. İmar Yönetmeliği ve Bakanlık Onayı: Emsal artışının yapılabilmesi için genellikle Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın onayı gereklidir. Bu süreçte, Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği'ndeki esaslara göre hesaplama yapılması önemlidir.

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'na göre riskli yapı nasıl belirlenir?

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'na göre riskli yapı, 6306 sayılı "Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun" kapsamında şu yöntemlerle belirlenir: 1. Maliklerin Başvurusu: Bina sahipleri veya kanuni temsilcileri, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş kuruluşlara başvurabilir. 2. İdarenin Talebi: Bakanlık, belediyeler veya il özel idareleri, riskli yapı tespiti yaptırabilir. 3. Mahkeme Kararı: Maliklerin anlaşmazlığa düşmesi halinde yargı sürecinde alınan bilirkişi raporları ile de risk tespiti yapılabilir. Riskli yapı tespiti sonucunda bina "riskli" olarak raporlanırsa, durum tapu müdürlüğüne bildirilir ve tapuya şerh konulur.

    6306 kentsel dönüşümde hak sahipliği nasıl belirlenir?

    6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun kapsamında kentsel dönüşümde hak sahipliği, aşağıdaki kriterlere göre belirlenir: 1. Tapu Sahipleri: Riskli yapıda veya riskli alanda taşınmazı bulunan tapu malikleri, hisseleri oranında hak sahibi sayılırlar. 2. Kiracılar: Kiracılar, doğrudan mülkiyet hakkına sahip olmasalar da, dönüşüm sonrası inşa edilecek konutlardan satın almada öncelik hakkı tanınabilir. Ancak, oy hakları bulunmaz ve anlaşma süreçlerinde söz sahibi değillerdir. 3. Sınırlı Ayni Hak Sahipleri: Tapu kütüğünde mülkiyet hakkı dışında, intifa (kullanım) hakkı, sükna (oturma) hakkı gibi sınırlı ayni haklara sahip olanlar da hak sahipliği kapsamında değerlendirilir. 4. Gecekondu Sahipleri: Tapusu olmayan, ancak Hazine arazisi veya başkasının arazisi üzerinde izinsiz yapı inşa etmiş kişilerin durumu, yapının yapım tarihi ve kullanım süresi gibi kriterlere göre idare tarafından belirlenir. Hak sahipliğinin tespiti, idare tarafından yürütülen teknik ve hukuki bir süreçtir ve bu süreçte riskli yapı tespiti, tapu kayıtlarının incelenmesi ve değerleme çalışmaları yapılır.

    Ada bazlı kentsel dönüşüm ne demek?

    Ada bazlı kentsel dönüşüm, bir bölgedeki tüm yapıların birlikte değerlendirilerek yenilenmesini ifade eder. Ada bazlı dönüşümle birlikte: - Otopark ve yeşil alan oranları artırılır. - Hak mahrumiyeti en aza indirilir ve vatandaşların memnuniyeti sağlanır.