• Buradasın

    Kentsel Dönüşümde yüzde 50+1 nasıl hesaplanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kentsel dönüşümde yüzde 50+1 oranı, maliklerin hisselerine göre salt çoğunluğunun sağlanması anlamına gelir 12.
    Hesaplama şu şekilde yapılır:
    1. Mal sahiplerinin sahip oldukları hisselerin toplamını belirleyin.
    2. Bu toplam hissenin yarısını (yüzde 50) ve bir fazlasını (artı 1) hesaplayın.
    3. Eğer bu oran, maliklerin toplam hisselerinden fazlaysa, karar için yeterli çoğunluk sağlanmış olur.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    6306 kentsel dönüşümde ödeme nasıl yapılır?

    6306 sayılı Kanun kapsamında kentsel dönüşümde ödemeler üç şekilde yapılır: 1. Hibe Desteği: Yapıdaki hisse sahipleri, bir konut için 700 bin liraya kadar hibe alabilir. 2. Kredi Desteği: 700 bin liraya kadar kredi sağlanır ve bu kredi, hak sahiplerinin gelir ve kredi puanı durumlarına bakılmaksızın verilir. 3. Tahliye Desteği: Bağımsız bölümde ikamet etmek şartıyla maliklere, kiracılara ve sınırlı ayni hak sahiplerine, bir kereye mahsus ve karşılıksız 100 bin lira tahliye desteği verilir.

    Kentsel dönüşüm için yüzde kaç riskli olmalı?

    Kentsel dönüşüm için riskli yapı tespiti, kat maliklerinin en az %67'sinin (2/3) onayı ile yapılabilir.

    Kentsel Dönüşümde 3/2 çoğunluk nasıl hesaplanır?

    Kentsel dönüşümde 3/2 çoğunluk, sahip olunan hisseler oranında maliklerin en az %66,67'sinin oybirliği ile karar vermesi anlamına gelir. Bu hesaplamada, malik sayısının çoğunluğu değil, hisselerin çoğunluğu dikkate alınır.

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'nun 6. maddesi nedir?

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'nun 6. maddesi, riskli yapıların ve alanların dönüştürülmesi ile ilgili düzenlemeleri içerir. Bu maddenin bazı önemli noktaları şunlardır: 1. Riskli Yapıların Tespiti: Yıkılacak derecede riskli olan veya ağır hasar görme riski bulunan yapıların tespiti, Başkanlıkça resen yapılabilir veya yaptırılabilir. 2. Uygulama Alanı Belirleme: Uygulama yapılacak alanın sınırları, Başkanlık tarafından uygulama bütünlüğü gözetilerek belirlenir. 3. Tahliye ve Yıkım: Riskli yapıların tahliyesi ve yıktırılması işlemleri, Başkanlık veya yetkili idare tarafından gerçekleştirilir. 4. Mali Yardımlar: Dönüşüm sürecinde maliklere, kiracılara ve sınırlı ayni hak sahiplerine taşınma yardımı yapılabilir. 5. Tapu İşlemleri: Uygulama kapsamında tapuda yapılacak işlemler, Başkanlık veya ilgili idarenin talebine istinaden maliklerin muvafakati aranmaksızın yapılır.

    Kentsel Dönüşümde m2 kaybı nasıl telafi edilir?

    Kentsel dönüşümde m² kaybının telafi edilmesi için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: 1. Toplu Malzeme Alımı ve Yerli Üretim: Toplu malzeme alımı, inşaat malzemelerinin birim fiyatlarını düşürebilir ve ithalat maliyetlerini azaltarak toplam giderleri hafifletebilir. 2. Yenilikçi ve Sürdürülebilir Teknolojiler: Enerji verimli malzemeler ve modern inşaat teknikleri, projelerin uzun vadeli maliyetlerini düşürmekte etkili olabilir. 3. Şerefiye Farkı: Eski ve yeni bağımsız bölümlerin karşılaştırılması ve arsa payının yeniden değerlendirilmesi ile şerefiye farkı hesaplanarak tazminat yolu açılabilir. 4. Devlet Teşvikleri: Kentsel dönüşüm projeleri için faiz destekli krediler veya vergi indirimleri gibi devlet teşvikleri kullanılabilir. Bu süreçte, hukuki destek almak ve kat malikleri arasında adil bir paylaşım sağlamak önemlidir.

    Kentsel dönüşüm kanunu neleri kapsıyor?

    Kentsel Dönüşüm Kanunu (6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun), aşağıdaki konuları kapsamaktadır: 1. Riskli Yapıların Tespiti: Binaların riskli olup olmadığının belirlenmesi ve bu tespitin Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından lisans verilen kuruluşlar tarafından yapılması. 2. Dönüşüm Süreci: Riskli yapıların yıkılması, yenilenmesi veya güçlendirilmesi. 3. Hak Sahiplerinin Rolü: Maliklerin en az üçte iki çoğunluk ile karar alarak dönüşüm sürecini başlatmaları. 4. Finansman: Devlet tarafından hak sahiplerine kira yardımı ve kredi desteği gibi teşviklerin sağlanması. 5. Kamulaştırma: Malikler arasında anlaşmazlık çıkarsa, üçte iki çoğunluk sağlayamayan maliklerin hisselerinin Bakanlık tarafından kamulaştırılması. 6. Rezerv Yapı Alanı: Kentsel dönüşüm nedeniyle taşınması gereken kişilere yeni konut alanı olarak tahsis edilen güvenli bölgeler. Bu kanun, şehirlerin planlı ve güvenli bir şekilde büyümesini de hedefler.

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'nda hangi değişiklikler yapıldı?

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'nda (6306 sayılı) yapılan bazı değişiklikler şunlardır: 1. Yönetimde Değişiklikler: Kentsel dönüşüm süreçlerini daha merkezi ve koordineli hale getirmek için "Kentsel Dönüşüm Başkanlığı" kavramı devreye sokuldu. 2. Rezerv Yapı Alanları: Rezerv yapı alanlarının belirlenmesi sürecinde koordinatlı haritalar ve uydu görüntüleri gibi bilgilerin sunulması zorunlu hale getirildi. 3. Riskli Yapıların Tespiti: Riskli yapı tespit süreci, elektronik yazılım programlarıyla entegre edilerek hızlandırıldı ve maliklerin doğrudan başvuru yapabilmesi sağlandı. 4. Tahliye ve Yıkım Süreçleri: Riskli yapılar için tahliye ve yıkım süreçlerinde belirlenen sürelerin netleştirilmesi ve ek yaptırımların devreye girmesi sağlandı. 5. Kira Yardımı: Tahliye edilen maliklere sağlanan kira yardımı, riskli alanlarda ve rezerv yapı alanlarında 48 aya kadar uzatılabiliyor. 6. Karar Yeter Sayısı: Kentsel dönüşüm kararları için salt çoğunluk (%50+1) yeterli hale getirildi. 7. Danışmanlık Kuruluşları: Kentsel dönüşüm süreçlerinin daha şeffaf ve profesyonel bir şekilde yürütülmesi için danışmanlık ve müzakere kuruluşları eklendi.