• Buradasın

    Kamulaştırmada 7 ve 10 madde belirtmesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamulaştırmada 7. ve 10. madde belirtmesi şu anlamlara gelir:
    1. 7. Madde Belirtmesi: İdare, kamulaştırma kararı verdikten sonra, bu kararın tapu siciline şerh verilmesini, kamulaştırmaya konu taşınmaz malın kayıtlı bulunduğu tapu idaresine bildirir 12. Bu belirtme, taşınmazın kamulaştırılacağını gösterir ve üçüncü kişilerin haberdar olmasını sağlar 2.
    2. 10. Madde Belirtmesi: Mahkemece kamulaştırma bedelinin tespit edilmesiyle birlikte, bu bedelin peşin veya taksitle ödenmesi karşılığında taşınmaz malın idare adına tesciline karar verilir ve bu karar tapu dairesine bildirilir 13. Bu belirtme, mülkiyetin idareye geçtiğini ve kamulaştırma işleminin tamamlandığını gösterir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamulaştırma Kanunu'na göre kamulaştırma bedeli nasıl hesaplanır?

    Kamulaştırma Kanunu'na göre kamulaştırma bedeli, aşağıdaki unsurların dikkate alınmasıyla hesaplanır: 1. Taşınmazın Cinsi ve Nevi: Taşınmazın arsa mı yoksa arazi mi olduğu belirlenir. 2. Yüzölçümü: Taşınmazın alanı hesaplanır. 3. Kıymet Takdiri: Taşınmazın kamulaştırma tarihindeki rayiç piyasa değeri, kıymet takdir komisyonu tarafından belirlenir. 4. Emsal Satışlar: Bölgede benzer taşınmazların satış değerleri de değerlendirmede kullanılır. 5. Yapıların Değeri: Taşınmaz üzerinde yapı varsa, bunların resmi birim fiyatları ve yapım maliyeti dikkate alınır. 6. Yıpranma Payı: Yapıların yıpranma oranı hesaplanır. Hesaplama sonucunda belirlenen bedel, peşin ve nakit olarak malike ödenir.

    Kamulaştırma bedelini kim belirler?

    Kamulaştırma bedelini öncelikle idarenin kıymet takdir komisyonu belirler. Eğer idare ve taşınmaz sahibi bedel konusunda anlaşamazsa, asliye hukuk mahkemesinde kamulaştırma bedelinin tespiti için dava açılır ve bu davada bilirkişiler tarafından taşınmazın değeri belirlenir.

    Hukuki el atma 5 yıl içinde kamulaştırma yapılmazsa ne olur?

    Hukuki el atma durumunda, idarenin 5 yıl içinde kamulaştırma işlemini tamamlamaması halinde, taşınmaz malikleri idari yargıda tazminat davası açma hakkına sahiptir. Bu durumda, mahkeme idarenin kamulaştırma yükümlülüklerini yerine getirmesini sağlayacaktır.

    2942'ye göre kamulaştırma ne zaman yapılır?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'na göre kamulaştırma, yalnızca kamu yararı bulunan durumlarda yapılır. Kamulaştırma süreci şu adımlarla gerçekleşir: 1. Kamu yararı kararının alınması: İlgili bakanlıklar, belediye encümenleri veya il idare kurulları tarafından kamu yararı kararı verilir. 2. Kamulaştırma öncesi işlemler: Kamulaştırmayı yapacak idare, taşınmazın sınırlarını belirler, tapu ve vergi kayıtlarını inceler ve kamulaştırma bedelini tespit eder. 3. Kamulaştırma bedelinin ödenmesi: Bedel nakden ve peşin olarak ödenir; ancak büyük ölçekli projelerde en az %16'sı peşin, geri kalan kısım ise beş yıl içinde taksitlerle ödenebilir. 4. Kamulaştırma kararının tapuya şerh edilmesi: Karar tapu siciline şerh edilir ve altı ay içinde bedel belirlenmezse şerh otomatik olarak silinir. Bu süreç boyunca taşınmaz sahipleri, kamulaştırma kararına itiraz etme hakkına sahiptir.

    Kamulaştırma sınırı yola yakın olursa ne olur?

    Kamulaştırma sınırının yola yakın olması durumunda şu sonuçlar doğabilir: 1. Hukuki Sorunlar: Kamulaştırma sınırı, imar planıyla çelişiyorsa veya plan hiç yoksa mahkemeden dönebilir ya da uygulamada iptale uğrayabilir. 2. Parsel Bütünlüğünün Bozulması: Sınır, parsel bütünlüğünü bozabilir ve bu da belediye ile vatandaş arasında sorunlara yol açabilir. 3. Ek Maliyetler: Gereksiz yere imar parsellerine girilmesi, ileride ek kamulaştırma maliyetleri yaratabilir. 4. Yapının Yaralanması: Eğer kamulaştırma sınırı bir yapının yanından geçiyorsa, vatandaş yapının zarar gördüğünü iddia edebilir ve bu durum mahkemeye taşınabilir. Bu tür sorunları önlemek için, kamulaştırma sınırının imar planına uygun olarak belirlenmesi ve gerekirse plan tadilatı yapılması önerilir.

    Kamulaştırma yetkisi kime aittir?

    Kamulaştırma yetkisi devlete ve diğer kamu tüzel kişilerine aittir.

    Kamulaştırma ve kamulaştırmasız el atma arasındaki fark nedir?

    Kamulaştırma ve kamulaştırmasız el atma arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Amaç: Her iki durumda da amaç, kamu yararı çerçevesinde mülkiyet hakkına müdahale etmektir. 2. Yasallık: Kamulaştırma, yasal bir süreçtir ve idare hukuku kapsamında değerlendirilir. 3. Mülkiyetin Geçişi: Kamulaştırmada mülkiyet, idareye malik rızası aranmaksızın geçer. 4. Tazminat: Kamulaştırmada mülkiyet sahibine tazminat ödenir. 5. Yargı Yeri: Kamulaştırma işlem iptali davaları idare mahkemelerinde, maddi hataların düzeltilmesi davaları ise adli yargıdaki mahkemelerde görülür.