• Buradasın

    Kamulaştırmada 7 ve 10 madde belirtmesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamulaştırmada 7. madde belirtmesi, 2942 Sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun 7. maddesi uyarınca, idare tarafından kamulaştırma kararı verildikten sonra, kamulaştırma kararının tapu siciline şerh verilmesi için tapu müdürlüğüne yapılan bildirimi ifade eder 245.
    Bu bildirim üzerine tapu sicilinin beyanlar sütununa, "2942 Sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun 7. maddesine göre belirtme" şeklinde ibare işlenir 25.
    Kamulaştırmada 10. madde belirtmesi ise, 7. madde belirtmesi yapıldıktan sonra, altı ay içinde kamulaştırma bedelinin tespitiyle idare adına tescili isteğinde bulunulduğuna dair mahkemeden alınacak belgenin tapu idaresine ibraz edilmemesi durumunda, şerhin tapu idaresince resen sicilden silineceğini ifade eder 145.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamulaştırma bedelini kim belirler?

    Kamulaştırma bedelini, taşınmazın bulunduğu yer asliye hukuk mahkemesi belirler. Mahkemenin belirlediği bilirkişi kurulu, bedelin tespitini etkileyecek tüm ölçütleri dikkate alarak rapor düzenler. Ayrıca, sermaye piyasası kurulunun kabul ettiği değerleme standartlarına uygun, gerekçeli bir değerlendirme raporu hazırlanır. Kamulaştırma bedelinin tespiti ve tesciline ilişkin davalarda davacı, kamulaştırma işlemini yapan idaredir; davalı ise taşınmaz mal sahibidir.

    Kamulaştırma sınırı yola yakın olursa ne olur?

    Kamulaştırma sınırının yola yakın olması, çeşitli sorunlara yol açabilir: Tabela, pano, çit gibi tesisler için yer kalmaması. Traktör yolu veya servis yolu yapılamaması. Gelecekteki kavşaklar ve bağlantılar için yeniden kamulaştırma gerekliliği. Daha yüksek bedel ödeme zorunluluğu. Ayrıca, imar planı ile kamulaştırma sınırının uyumlu olması gerekir; aksi takdirde mahkemeden dönme veya uygulamada iptal riski vardır. Kamulaştırma sınırı belirlenirken, yol eksenine paralel ve kesintisiz bir hat oluşturulması önemlidir.

    Kamulaştırma ve kamulaştırmasız el atma arasındaki fark nedir?

    Kamulaştırma ve kamulaştırmasız el atma arasındaki temel farklar şunlardır: Kamulaştırma: Amaç: Toplumun genel yararı veya kamusal bir hizmetin sağlanması için özel mülkiyete el koyma. Süreç: Resmi bir prosedüre tabidir ve genellikle yerel yönetimler veya kamu kurumları tarafından başlatılır. Tazminat: Mülkiyet sahibine, mülkünü kaybettiği için tazminat ödenir. Kamulaştırmasız El Atma: Tanım: İdarenin, kamulaştırma işlemi yapmaksızın, özel mülkiyete el koymasıdır. Hukuka Aykırılık: Anayasa'nın mülkiyet hakkını güvence altına alan hükümlerine aykırıdır. Dava Türleri: El atmanın önlenmesi, bedel, tazminat ve ecrimisil davaları açılabilir. Özetle, kamulaştırma yasal prosedürlere uygun olarak gerçekleştirilirken, kamulaştırmasız el atma hukuka aykırı bir durumdur ve mülkiyet sahibinin haklarını korumak için hukuki süreçler gerektirir.

    2942'ye göre kamulaştırma ne zaman yapılır?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'na göre kamulaştırma, aşağıdaki durumlarda yapılır: Kamu hizmetlerinin yürütülmesi: Kanunlarla ve Cumhurbaşkanlığı kararnameleriyle yükümlü olunan kamu hizmetlerinin veya teşebbüslerinin yürütülmesi için gerekli olan taşınmaz mallar, kaynaklar ve irtifak hakları kamulaştırılabilir. Büyük enerji ve sulama projeleri: Bakanlar Kurulunca kabul edilen büyük enerji ve sulama projeleri ile iskân projelerinin gerçekleştirilmesi için. Yeni ormanların yetiştirilmesi: Yeni ormanların yetiştirilmesi amacıyla. Kıyıların korunması: Kıyıların korunması ve turizm amacıyla yapılacak kamulaştırmalarda. İmar planları: Uygulama imar planlarında umumi hizmetlere ve resmî kurumlara ayrılmak suretiyle mülkiyet hakkının özüne dokunacak şekilde tasarrufu hukuken kısıtlanan taşınmazlar hakkında, imar programlarının yürürlüğe girmesinden itibaren beş yıllık süre içerisinde. Kamulaştırma işlemi, idarenin yeterli ödeneği temin etmesinden sonra başlatılabilir.

    Kamulaştırma yetkisi kime aittir?

    Kamulaştırma yetkisi, Anayasa ve 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'na göre devlet ve kamu tüzel kişilerine aittir. Kamulaştırma yapabilecek kurum ve kişiler: Kamu tüzel kişilikleri: Belediyeler, il özel idareleri, bakanlıklar gibi kamu kurumları. Kanunla yetkilendirilmiş özel tüzel kişiler: Enerji projeleri kapsamında elektrik, doğal gaz ve petrol iletim şirketleri gibi. Özel hukuk tüzel kişileri veya gerçek kişilerin kamulaştırma yapma yetkisi yoktur.

    Hukuki el atma 5 yıl içinde kamulaştırma yapılmazsa ne olur?

    Hukuki el atma durumunda, 5 yıl içinde kamulaştırma yapılmazsa taşınmaz maliki, taşınmazın bedelinin ödenmesi talebiyle dava açabilir. Bu dava, taşınmazın bulunduğu yer asliye hukuk mahkemesinde açılır. Ayrıca, malikin taşınmazı, imar planında yeşil saha, park, okul gibi kamuya ayrılan bir alan üzerinde bulunuyorsa veya imar uygulaması sebebiyle düşen düzenleme ortaklık payı yüzde kırk beşin üzerindeyse, 5 yıllık süre her malik yönünden ayrıca değerlendirilir. Dava açmadan önce idareye başvurma ve uzlaşma görüşmelerinin yapılması zorunlu değildir. Her dava farklı koşullara sahip olduğu için kesin bir süre vermek zor olabilir. Hukuki konularda doğru bilgi ve yönlendirme için bir avukata danışılması önerilir.

    Kamulaştırma Kanunu'na göre kamulaştırma bedeli nasıl hesaplanır?

    Kamulaştırma Kanunu'na göre kamulaştırma bedeli şu şekilde hesaplanır: 1. Taşınmazın piyasa değeri belirlenir. 2. Emsal değerler dikkate alınır. 3. Taşınmazın fiziksel durumu, imar durumu ve diğer özel koşulları değerlendirilir. Hesaplama süreci, genellikle bir değerleme uzmanı veya bilirkişi heyeti tarafından yürütülür. Kamulaştırma bedelinin tespiti ve artırılması için hukuki destek almak önemlidir.