• Buradasın

    İş kanununa göre indirim hakkı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İş Kanununa göre indirim hakkı, iki ana başlık altında incelenebilir:
    1. Ücret İndirimi: İş Kanunu'nun 62. maddesine göre, işverenin işçilerin ücretlerinde tek taraflı olarak indirim yapma yetkisi yoktur 2. Ancak, işçinin yazılı rızası ile ücret indirimi yapılabilir 13. Bu durumda, indirim işçi ile karşılıklı imzalanacak bir protokol ile veya işçiye teklif iletilip kabulünün yazılı olarak bildirilmesi şeklinde gerçekleştirilebilir 1.
    2. Çalışma Koşullarında Değişiklik: İş Kanunu'nun 22. maddesine göre, işverenin çalışma koşullarında esaslı değişiklikler yapabilmesi için işçinin rızasını alması zorunludur 3. Bu değişiklikler arasında işçinin ücretinin düşürülmesi de yer alır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İş Kanunu 42 maddesi nedir?

    İş Kanunu'nun 42. maddesi, zorunlu nedenlerle fazla çalışma konusunu düzenler. Bu maddeye göre: 1. Fazla Çalışma Koşulu: İşyerinin normal çalışmasını sağlayacak dereceyi aşmamak şartıyla, işçilerin hepsi veya bir kısmına fazla çalışma yaptırılabilir. 2. Zorlayıcı Sebepler: Bu durum, bir arıza sırasında, arıza olasılığında, makineler veya araç gereç için hemen yapılması gerekli acele işlerde veya zorlayıcı sebeplerin ortaya çıkmasında olabilir. 3. Dinlenme Süresi: Fazla çalışma yapan işçilere uygun bir dinlenme süresi verilmesi zorunludur. 4. Ücretlendirme: Zorunlu sebeplerle yapılan fazla çalışmalar için, İş Kanunu'nun 41. maddesinin birinci, ikinci ve üçüncü fıkraları hükümleri uygulanır.

    İş Kanunu 28 madde nedir?

    İş Kanunu'nun 28. maddesi, işten ayrılan işçiye işveren tarafından verilmesi gereken çalışma belgesini düzenler. Bu maddeye göre: 1. Çalışma Belgesi Verilme Zorunluluğu: İşveren, işçiye işinin çeşidini ve süresini gösteren bir belge vermek zorundadır. 2. Belgenin İçeriği: Çalışma belgesinde işçinin adı, soyadı, işe başlama ve ayrılma tarihleri, çalıştığı işin çeşidi, ücreti ve unvanı gibi bilgiler yer alır. 3. Tazminat Hakkı: Belgenin vaktinde verilmemesinden veya belgede doğru olmayan bilgiler bulunmasından zarar gören işçi veya işçiyi işe alan yeni işveren, eski işverenden tazminat isteyebilir. 4. Resim ve Harç Muafiyeti: Bu belgeler her türlü resim ve harçtan muaftır.

    İş Kanunu'nun 48 maddesi nedir?

    İş Kanunu'nun 48. maddesi, "Geçici İş Göremezlik" başlığını taşır ve şu hükümleri içerir: 1. Ulusal Bayram, Genel Tatil ve Hafta Tatilleri: Geçici iş göremezlik ödeneği verilmesi gereken durumlarda, bu sürelere rastlayan ulusal bayram, genel tatil ve hafta tatilleri, ödeme yapılan kurum veya sandıklar tarafından geçici iş göremezlik ölçüsü üzerinden ödenir. 2. Hastalık Nedeniyle Ödenek: Hastalık sebebiyle çalışılmayan günlerde Sosyal Sigortalar Kurumu tarafından ödenen geçici iş göremezlik ödeneği, aylık ücretli işçilerin ücretlerinden mahsup edilir.

    İş Kanunu 24 ve 25 madde nedir?

    İş Kanunu'nun 24. ve 25. maddeleri, işçinin ve işverenin haklı nedenlerle iş sözleşmesini feshetme durumlarını düzenler. İş Kanunu'nun 24. maddesi, işçinin iş sözleşmesini feshetme nedenlerini şu şekilde sıralar: 1. Sağlık sebepleri: İşin işçinin sağlığı veya yaşamı için tehlikeli olması. 2. Ahlak ve iyiniyet kurallarına uymayan haller: İşveren veya diğer işçilerin işçiye veya ailesine karşı onur kırıcı sözler söylemesi, cinsel tacizde bulunması gibi durumlar. 3. Zorlayıcı sebepler: İşçinin işyerinde bir haftadan fazla süre ile çalışmasını engelleyecek zorlayıcı sebeplerin ortaya çıkması. İş Kanunu'nun 25. maddesi ise işverenin iş sözleşmesini feshetme nedenlerini şu şekilde belirtir: 1. Sağlık sebepleri: İşçinin kendi kastı veya düzensiz yaşam tarzı nedeniyle hastalığa yakalanması ve bu durumun iş devamsızlığına yol açması. 2. Ahlak ve iyiniyet kurallarına uymayan haller: İşçinin işvereni yanıltması, işverene veya ailesine karşı suç işlemesi gibi durumlar. 3. İşçinin işine devam etmemesi: İşçinin işverenden izin almaksızın veya haklı bir sebebe dayanmaksızın işe devam etmemesi. 4. İşçinin iş güvenliğini tehlikeye atması: İşçinin kendi isteği veya savsaması nedeniyle iş güvenliğini tehlikeye düşürmesi.

    İş Kanunu 17 ve 18 madde nedir?

    İş Kanunu'nun 17. ve 18. maddeleri şu şekildedir: 17. Madde: Belirsiz süreli iş sözleşmelerinin feshinden önce durumun diğer tarafa bildirilmesi gerekir. İş sözleşmeleri: İşi altı aydan az sürmüş olan işçi için, bildirimin yapılmasından başlayarak iki hafta sonra, İşi altı aydan birbuçuk yıla kadar sürmüş olan işçi için, bildirimin yapılmasından başlayarak dört hafta sonra, İşi birbuçuk yıldan üç yıla kadar sürmüş olan işçi için, bildirimin yapılmasından başlayarak altı hafta sonra, İşi üç yıldan fazla sürmüş işçi için, bildirimin yapılmasından başlayarak sekiz hafta sonra feshedilmiş sayılır. 18. Madde: Otuz veya daha fazla işçi çalıştıran işyerlerinde en az altı aylık kıdemi olan işçinin belirsiz süreli iş sözleşmesini fesheden işveren, işçinin yeterliliğinden veya davranışlarından ya da işletmenin, işyerinin veya işin gereklerinden kaynaklanan geçerli bir sebebe dayanmak zorundadır.

    İş Kanunu madde 26 nedir?

    İş Kanunu'nun 26. maddesi, ahlak ve iyiniyet kurallarına uymayan hallere dayanarak işçi veya işveren için tanınan fesih yetkisini düzenler. Bu maddeye göre: 1. Fesih süresi: İki taraftan birinin bu tür davranışlarda bulunduğunu diğer tarafın öğrendiği günden başlayarak altı iş günü geçtikten ve her halde fiilin gerçekleşmesinden itibaren bir yıl sonra fesih hakkı kullanılamaz. 2. İstisna: İşçinin olayda maddi çıkar sağlaması halinde bir yıllık süre uygulanmaz. 3. Tazminat hakkı: Bu haller sebebiyle işçi veya işverenden iş sözleşmesini feshedenlerin diğer taraftan tazminat hakları saklıdır.

    İş Kanunu 22 madde nedir?

    İş Kanunu'nun 22. maddesi, çalışma koşullarında değişiklik ve iş sözleşmesinin feshi ile ilgilidir: Özeti: 1. İşveren, iş sözleşmesiyle veya iş sözleşmesinin eki niteliğindeki personel yönetmeliği ve benzeri kaynaklar ya da işyeri uygulamasıyla oluşan çalışma koşullarında esaslı bir değişikliği ancak durumu işçiye yazılı olarak bildirmek suretiyle yapabilir. 2. Bu şekle uygun olarak yapılmayan ve işçi tarafından altı işgünü içinde yazılı olarak kabul edilmeyen değişiklikler işçiyi bağlamaz. 3. İşçi değişiklik önerisini kabul etmezse, işveren değişikliğin geçerli bir nedene dayandığını veya fesih için başka bir geçerli nedenin bulunduğunu yazılı olarak açıklamak ve bildirim süresine uymak suretiyle iş sözleşmesini feshedebilir. 4. İşçi bu durumda 17 ila 21. madde hükümlerine göre dava açabilir. 5. Taraflar aralarında anlaşarak çalışma koşullarını her zaman değiştirebilir. 6. Çalışma koşullarında değişiklik geçmişe etkili olarak yürürlüğe konulamaz.