Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Görev tanımı, bir pozisyonun gerektirdiği sorumlulukları, nitelikleri, hedefleri, beklentileri ve becerileri içeren açıklamadır 1. İyi yazılmış bir görev tanımı, işverenler ve çalışanlar arasında köprü görevi görür 1.
Yetkinlik formu ise, görev tanımının bir parçası olarak, pozisyon için başvurabilecek adaylarda bulunması gereken nitelikler ve yeteneklere yer verilen bölümdür 14. Bu bölümde rol için gereken eğitim, iş deneyimi, sertifika veya analitik düşünme ve problem çözme gibi çeşitli becerilere yer verilir 1.
Görev tanımı ve yetkinlik formu şu unsurları içerebilir:
- İş unvanı 1. Pozisyonun ne olduğunu açıkça ifade eden bir unvan belirlenir 1.
- İş özeti 1. Şirketin beklentileri hakkında adaylara genel bir bakış sunulur 1.
- Temel görev ve sorumluluklar 14. Potansiyel adayın düzenli olarak yapması gereken görevler ve şirketin çalışma ortamı açıklanır 1.
- Deneyim, gereksinimler ve beceriler 14. Adaylarda bulunması gereken nitelikler ve yetenekler belirtilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: